Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Wil je dit ontwerp ook eens op een wit/lichtgrijs shirt plakken? Dan weten we ook hoe dat er uit ziet. Dus een zwart randje om die witte letters ofzo.Rataplan schreef op 10 February 2003 @ 00:55:
Hmmm.
"Aren't" en "ain't" zijn hetzelfde, de laatste is een verbastering van de eerste. Niet naast elkaar gebruiken, dan is het weer zo snel duidelijk dat de bedenker van het shirt geen Engels spreektBovendien versterkt de herhaling de zin en verhoogt het de leessnelheid.
Ik stel, inclusief kleurig accentje (moet natuurlijk idd groen zijn) en een lekker militair lettertype, het volgende voor:
[afbeelding]
Ben overigens tegen een extra vermelding van het url op de voorkant, maar over alles valt te praten
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Kan je de voorkant en de acherkant niet omdraaien. Dan is ie wel lache.Rataplan schreef op 10 February 2003 @ 00:55:
Hmmm.
"Aren't" en "ain't" zijn hetzelfde, de laatste is een verbastering van de eerste. Niet naast elkaar gebruiken, dan is het weer zo snel duidelijk dat de bedenker van het shirt geen Engels spreektBovendien versterkt de herhaling de zin en verhoogt het de leessnelheid.
Ik stel, inclusief kleurig accentje (moet natuurlijk idd groen zijn) en een lekker militair lettertype, het volgende voor:
[afbeelding]
Ben overigens tegen een extra vermelding van het url op de voorkant, maar over alles valt te praten
OMG! die wordt het! echt de beste tot nu toeRataplan schreef op 10 February 2003 @ 00:55:
Hmmm.
[afbeelding]
Overigens kun je i.p.v. een url denk beter zo'n koe op de tiet zetten ofzo
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Verklaar je nader?TGEN schreef op 10 februari 2003 @ 14:37:
Saai zijn jullie zeg.
Jij wil zeker een blauw shirt met groen/gele koe en knalrode tekst ofzo
Post eens iets zou ik zeggen...
Zoiets?NightBird schreef op 10 February 2003 @ 07:05:
[...]
Wil je dit ontwerp ook eens op een wit/lichtgrijs shirt plakken? Dan weten we ook hoe dat er uit ziet. Dus een zwart randje om die witte letters ofzo.

Een (nog?) iets donkerder tintje groen is dan wel nodig, randjes om de letters lijken me niet mooi worden (leesbaarheid again), dus wit op zwart wordt zwart op wit. Vind het zelf wel minder mooi dan de zwarte shirts, zo.
Volgens mij haal je voor- en achterkant door mekaarThanatos schreef op 10 February 2003 @ 13:19:
Overigens kun je i.p.v. een url denk beter zo'n koe op de tiet zetten ofzoMaar die achterkant is
![]()
![]()
Overigens vind ik (re: -DMW-) dat de slogan juist wel op de voorkant thuishoort, wegens (1) lang haar en (2) niet om hoeven draaien als je het over je shirt hebt
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Pixilated NetphreaX
DragonFly
De grote koe moet absoluut op de achterkant. Met zo'n grote picture op de voorkant lijk't net op een of ander goedkoop t-shirt van een punk band oid. Gewoon de url op de voorkant is het beste.Rataplan schreef op 10 February 2003 @ 18:55:
[...]
Overigens vind ik (re: -DMW-) dat de slogan juist wel op de voorkant thuishoort, wegens (1) lang haar en (2) niet om hoeven draaien als je het over je shirt hebtSowieso, alle toffe shirts die ik heb (>100) hebben de catchphrase of het plaatje of wat dan ook op de voorkant staan.
(draag je je lange haar maar in vlechtjes op je hoofd oid
Je hebt toch niets tegen Punk-Muziek hè?Bor_de_Wollef schreef op 10 February 2003 @ 19:33:
[...]
De grote koe moet absoluut op de achterkant. Met zo'n grote picture op de voorkant lijk't net op een of ander goedkoop t-shirt van een punk band oid. Gewoon de url op de voorkant is het beste.
(draag je je lange haar maar in vlechtjes op je hoofd oid).
* Mobster slaps Bor_de_Wollef met zijn CD-Collectie
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Nou, niemand... misschien trekken we ons er gewoon niks van aanMarcyDarcy schreef op 10 februari 2003 @ 19:05:
jammer genoeg is er eigenlijk niemand die echt de posts leest. De ontwerpen moeten zowel op wit als op zwart gedrukt kunnen worden. Niks geen 2 ontwerpen want daardoor worden de kosten voor de t-shirts flink hoger (en moeten er waarschijnlijk 2x zoveel worden afgenomen)
In elk geval is deze eis niet helemaal handig. Volgens jouw eis icm de meeste ontwerpen (re: zwart randje om witte tekst, zodat ze ook op witte shirts leesbaar zijn) moet er wit op de witte shirts gedrukt worden, en zwart op de zwarte. Ten eerste is dat niet mooi (kleurverschil). Ten tweede: wil je of een zwart, of een wit logo met 1 steunkleur, dan zit je al aan driekleurendruk, niet alleen met drie drukgangen per shirt ($$$), maar ook de verplichting om drie rasters te maken. Hou je het bij tweekleurendruk, dan zal je van de steunkleur af moeten stappen, of alles in het grijs (of groen of zo) laten drukken, en dat wordt niet mooi imo.
Als je de steunkleur gelijk houdt en zwart voor de witte, en wit voor de zwarte shirts laat drukken, heb je nog steeds drie rasters, maar daarvan zijn er twee gelijk (wat geld zou moeten schelen) en bovendien heb je nog maar twee drukgangen per shirt nodig (wat op zeker geld scheelt). Trouwens - de opzetkosten voor een extra raster bedragen geen honderden euro's, als er idd meer dan 100 worden afgenomen kost die diversificatie per shirt bijna niks.
Als iemand met enige ervaring met die drukker onderhandelt is tweekleurendruk dus goedkoper en mooier dan een ontwerp wat overal geschikt voor is.
Ik zal je niet met mijn punkrockceedeeverzameling gaan slappen (want dat overleef je niet), maar ik wil - als ik met een provocerende tekst op mijn shirt rondloop - wel de reakties van mensen kunnen zien. Bovendien werkt de kreet nog als je gaat zitten, want er zit geen rugleuning tegen je buik. Meestal. Ik heb niet in de hand hoe het er uiteindelijk uit gaat zien, maar als de lollige dingen op de rug staan, count me outBor_de_Wollef schreef op 10 februari 2003 @ 19:33:
De grote koe moet absoluut op de achterkant. Met zo'n grote picture op de voorkant lijk't net op een of ander goedkoop t-shirt van een punk band oid. Gewoon de url op de voorkant is het beste.
Sod off, you(draag je je lange haar maar in vlechtjes op je hoofd oid).
[ Voor 14% gewijzigd door Rataplan op 10-02-2003 22:08 ]
Maar ik probeer juist te vertellen als ontwerper van het oude DPC shirt hoe je een ontwerp kan maken wat overal toepasbaar op is. NightBird die hier ook al redelijk veel aan het posten is, was de persoon die de t-shirts heeft laten drukken (zeefdrukken). We proberen wat tips te geven zodat er niet tijd en inspanningen worden besteed aan een ontwerp dat op voorhand als wat kanslozer is. Probeer alleen maar te helpen
Korte samenvatting: jouw ontwerp is driekleurendruk. Mijn voorstel is tweekleurendruk.
Maakt de drukker drie rasters (waarvan er twee nota bene identiek zijn), maar hoeft hij de shirts maar twee drukgangen te leveren, dan is 'ie dus op z'n allerergst even duur. Anders hebben we echt de verkeerde drukker te pakken.
Ik heb ook wel een beetje ervaring met tshirts laten maken
[ Voor 192% gewijzigd door Rataplan op 10-02-2003 22:07 ]
Ik hoor zelfde reacties hier, maar dan omgekeerd. Mijn inziens word't een beetje een mavo shirt dan. Ik wil hem aankunnen als ik ga biken oid en dan is op de rug toch het beste. Misschien is alle twee mogelijk als we de zelfde rasters kunnen gebruiken? Een soort van klik je eigen shirt in elkaar actie wellicht?Rataplan schreef op 10 February 2003 @ 21:52:
[...]
Meestal. Ik heb niet in de hand hoe het er uiteindelijk uit gaat zien, maar als de lollige dingen op de rug staan, count me out
[...]
* Bor zet nog een punk cd op.
WTF is een mavo-shirt? Heb een redelijk tijdje aan de uni rondgelopen, maar ben daar met mijn punkshirtjes nooit op een deficiente vooropleiding aangesprokenBor_de_Wollef schreef op 10 February 2003 @ 22:19:
Mijn inziens word't een beetje een mavo shirt dan.
Ja zeg, dat jij nou de hele tijd face down in de modder ligt als je op een fiets probeert te klimmen...Ik wil hem aankunnen als ik ga biken oid en dan is op de rug toch het beste.
Lijkt me logistiek lastig, maar het zal vast wel mogelijk zijn om een aantal shirts "achterstevoren" te laten bedrukken. En anders trek je 'm toch gewoon achterstevoren aanMisschien is alle twee mogelijk als we de zelfde rasters kunnen gebruiken? Een soort van klik je eigen shirt in elkaar actie wellicht?
* Rataplan heeft daar mp3'tjes voor/me zet nog een punk cd op.
Ik ben het MarcyDarcy eens dat we moeten proberen te voorkomen dat mensen heel veel tijd steken in een onhaalbaar ontwerp.
But for now............... Back to the drawingboards
Die rage van schrijf-elk-woord-maar-met-een-hoofdletter vind ik maar vaag...
Maarja, ik heb al een DPC-shirt...
[ Voor 30% gewijzigd door Bergen op 11-02-2003 11:16 ]
En daarnaast wil je het ook op grijs, blauw,rood,groen kunnen drukken als mensen daarom vragen. Daartoe is het dan al noodzakelijk dat je ook de witte druklaag laat maken onder de transfers voor de witte shirts. Dus jouw verhaal gaat dan niet meer zo op.
De vorige keren zijn er 10tallen ontwerpen gemaakt die prima op lichte EN donkere shirts konden en die er naar mijn mening een stuk mooier uitzagen dan deze ontwerpen die per kleur ondergrond verschillend moeten zijn. En in mijn ogen moet de grote print op de rug, met op de voorkant slechts een borstprintje, maar dat heb ik eerder al aangegeven
[ Voor 5% gewijzigd door NightBird op 11-02-2003 12:05 ]
Voor zover ik weet is er tot op heden 2 keer een DPC-shirt uitgebracht en 2x heeft NightBird daar het grootste gedeelte (vanaf het gekozen ontwerp) van geregeld en volgens mij tot ieders genoegen. Er is nagenoeg nooit wat fout gegaan en iedereen die betaald heeft, heeft zijn shirt wat van goede kwaliteit was ontvangen. Het lijkt me daarom wenselijk dat, indien NightBird dat zelf wil, hij weer de organisatie op zich neemt.
Het is dan logisch dat de ontwerpers zich aan zijn eisen/wensen houden.
Mocht iemand denken het net zo goed, net zo accuraat, zelfde kwaliteit, zelfde snelheid en eventueel ook nog goedkoper kunnen leveren, dan wil hij dat gigantische teringwerk vast wel afstaan....
* Mobster wordt er een beetje moe van.....
Verwijderd
Het moet wel een pietsie gaan op schieten. Wil hem toch wel voor de zomervakantie (dus voor campzone) hebben
Ain't is geen verbastering van Aren't maar van Isn't. Ik heb geloof ik weleens mensen gehoord die Ain't ook gebruiken in plaats van Aren't, maar dit is niet gebruikelijk en imho ook lelijk.Rataplan schreef op 10 February 2003 @ 00:55:
Hmmm.
When brute force is not working, you are not using enough.
--> When brute force ain't working, you aren't using enough.
Is zeker geen fout engels hoor.
Ik heb de zin trouwens niet zelf bedacht, maar al jaren geleden ooit ergens een keer tegengekomen. Ik weet niet beter dan dat hij oorspronkelijk van Anon is
Het is iig gaaf dat iedereen deze spreuk oppikt. Het is ook wel een ideaal motto natuurlijk.
Nu nog een goed ontwerp dat voldoet aan NightBird's eisen en we zijn binnen.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
* E-jey zal -DMW- daar dan wel tegenkomenVerwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 14:52:
* E-jey hoort het vanzelf wel wanneer er gevoted gaat worden over de verschillende ontwerpen.
Het moet wel een pietsie gaan op schieten. Wil hem toch wel voor de zomervakantie (dus voor campzone) hebben
ik ga ook naar campzone en wil ook voor campzone me shirtje hbb
Ain't is oorspronkelijk een verbastering van am not, en het wordt ook gebruikt als verbastering van aren't, en, inderdaad, tegenwoordig óók van isn't (http://dictionary.reference.com/search?q=ain%27t) (voor zover dat uit "when brute force ain't working" nog niet duidelijk wasDiadem schreef op 11 februari 2003 @ 15:20:
Ain't is geen verbastering van Aren't maar van Isn't.
Eigenlijk eigenlijk zou het helemaal niet gebruikt moeten worden ([google=ain't aren't], zijn leuke dingen over te vinden).
Ik blijf erbij dat je met "You aren't using enough" voor een native speaker acuut door de mand valt als niet-engelssprekend. Een engelsman zegt (als 'ie geen aint't gebruikt, en spreek het eens hardop uit, de klemtoon moet op "using") "you're not using enough".
Ik handhaaf: "when brute force ain't working, you ain't using enough". Ik breng in herinnering dat de herhaling de zin versterkt, daar heb je vast geen bezwaar tegen
We zijn het hoe dan ook eens: het is een dijk van een kreet.
Dit is dus pure non-informatie, solly MD. Als de shirts gezeefdrukt zouden worden zou mijn verhaal over 2- en 3-kleurendruk namelijk volledig correct (en het meest handig, en het meest goedkoop) zijn geweest. Dat er eerst transfers gedrukt worden verandert de zaak aanzienlijk - als Nightbird ook deze t-shirt-actie weer wil gaan doen, that is. Is daar al zicht op?MarcyDarcy schreef op 10 februari 2003 @ 21:59:
[...]
die de t-shirts heeft laten drukken (zeefdrukken).
Tweakers.net wil hier zeker niks mee te maken hebben? Transfers voorschieten moet goedkoper zijn dan shirts op de plank hebben liggen.
Tot slot de koe-plus-slogan voor of achter: tijd voor een polletje. Iemand?
[ Voor 17% gewijzigd door Rataplan op 11-02-2003 18:03 ]
mijn voorkeur gaat uit naar
[ Voor 4% gewijzigd door MrE op 11-02-2003 18:18 . Reden: 1 mihoen rundvlees speciaal graag ]
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Ik begrijp niet helemaal wat je wil zeggen ..Rataplan schreef op 11 February 2003 @ 18:00:
[...]
Dit is dus pure non-informatie, solly MD. Als de shirts gezeefdrukt zouden worden zou mijn verhaal over 2- en 3-kleurendruk namelijk volledig correct (en het meest handig, en het meest goedkoop) zijn geweest. Dat er eerst transfers gedrukt worden verandert de zaak aanzienlijk - als Nightbird ook deze t-shirt-actie weer wil gaan doen, that is. Is daar al zicht op?
Maar het principe is dus: We laten 200-300 transfers drukken (met en zelfde ontwerp en kleuren, die op alle kleuren en maten shirts gedrukt kunnen worden), en die gaan we pas op de shirts drukken wanneer de mensen betaald hebben voor hun shirt.
Waarom 2x 100 verschillende transfers goedkoper zouden zijn dan 1x 200 is me een raadsel trouwens, naast de dubbele voorraden die je dan hebt.
Er is aangeboden om de bestellingen en betalingen via de shop te laten lopen, maar inkoop en distributie willen we zelf beheren, omdat de shirts per bestelling gemaakt worden.Tweakers.net wil hier zeker niks mee te maken hebben? Transfers voorschieten moet goedkoper zijn dan shirts op de plank hebben liggen.
Heel simpel: ik had van MarcyDarcy begrepen dat de shirts rechtstreeks gezeefdrukt gingen worden. Als dat zo was ging dat hele kostenbesparingsverhaal nergens over. Nu ik weet dat er eerst transfers gemaakt moeten worden veranderen de ontwerpeisen nogal fundamenteel. Leuk, dat je al die moeite voor niks zit te doen.
Vind het verder best, ben aan het puzzelen op een nieuw ontwerp. Maar zo mooi als mijn eerste wordt het niet, dat kan namelijk niet
Wie heeft trouwens het over 2x100 transfers? 2x100 T-shirts in tweekleurendruk is goedkoper dan 1x200 T-shirts in driekleurendruk. Nogmaals, die transfers zijn nieuw voor mij.
[ Voor 14% gewijzigd door Rataplan op 11-02-2003 18:53 ]
Ow oke .. dan begrijpen we het allebeiRataplan schreef op 11 February 2003 @ 18:50:
[...]
Heel simpel: ik had van MarcyDarcy begrepen dat de shirts rechtstreeks gezeefdrukt gingen worden. Als dat zo was ging dat hele kostenbesparingsverhaal nergens over. Nu ik weet dat er eerst transfers gemaakt moeten worden veranderen de ontwerpeisen nogal fundamenteel. Leuk, dat je al die moeite voor niks zit te doen.
Vind het verder best, ben aan het puzzelen op een nieuw ontwerp. Maar zo mooi als mijn eerste wordt het niet, dat kan namelijk niet
edit:
Wie heeft trouwens het over 2x100 transfers? 2x100 T-shirts in tweekleurendruk is goedkoper dan 1x200 T-shirts in driekleurendruk. Nogmaals, die transfers zijn nieuw voor mij.
Ik heb geen ervaring met shirts rechtstreeks bedrukken inderdaad.
En daar ging het ons dus allemaal om....Rataplan schreef op 11 February 2003 @ 18:50:
[...]
Leuk, dat je al die moeite voor niks zit te doen.
Ja duh! Dan moet je vertellen wat de eisen zijn. Heb jij dat gedaan? Nee, heh? Jij roept alleen maar dat je moe wordt van mensen die niet weten wat er aan de hand is. Fijn! Bedankt!
* Rataplan is nou toch echt pissig aan het worden.
MarcyDarcy schreef op 02 February 2003 @ 16:42:
Het moet een ontwerp zijn dat zowel op wit als op zwart (als op een andere kleur) gedrukt kan worden.
NightBird schreef op 02 February 2003 @ 19:51:
Kan wel zijn dat jij dat beter vindt, maar daar gaat het niet om. Het gaat er om, dat we 1 ontwerp hebben, en die op iedere kleur shirt kunnen drukken. Daar valt dus ook het kleurgebruik onder.
MarcyDarcy schreef op 05 February 2003 @ 12:05:
Voorgaande jaren was het altijd 1 ontwerp dat op zowel wit als op een zwarte achtergrond gedrukt (gezeefdrukt) kon worden. Dit vanwege de kosten die eraan verbonden zijn
NightBird schreef op 05 February 2003 @ 15:49:
Allemaal wel leuk met alleen witte tekst, maar dat is redelijk onbruikbaar op lichtere shirts hoor
Ik zal me er voor de rest buiten houden aangezien ik niet KAN ontwerpen en niet over het ontwikkelen ga... Sorry als ik je boos gemaakt heb...MarcyDarcy schreef op 10 February 2003 @ 19:05:
jammer genoeg is er eigenlijk niemand die echt de posts leest. De ontwerpen moeten zowel op wit als op zwart gedrukt kunnen worden. Niks geen 2 ontwerpen want daardoor worden de kosten voor de t-shirts flink hoger (en moeten er waarschijnlijk 2x zoveel worden afgenomen)
Juist
Nou vooruit, al goedMobster schreef op 11 februari 2003 @ 21:14:
Sorry als ik je boos gemaakt heb...
Punt is dat alles wat je gequote hebt, op de keper beschouwd flauwekul is. Overal is sprake van het bedrukken van t-shirts. Het prijsargument klopt dan niet, de hogere afname klopt niet, et cetera et cetera. Ik heb dat boven een- en andermaal geprobeerd uit te leggen. Waarna iedereen fijn doorgaat met roepen dat ze toch echt gelijk hebben, maar niemand neemt de moeite om even uit te leggen waarom.
Pas toen Nightbird zei dat er transfers bedrukt gingen worden werd het een ander verhaal. Dan dingen zeggen als "word er moe van" terwijl ik ook niet kan ruiken welke eisen er op tafel liggen komt (kuch) niet handig over. ALS er transfers bedrukt gaan worden, want er is, voor zover ik weet, nog helemaal niks zeker. Maar ik drink gewoon nog wel een borreltje en dan vergeten we het verder.
Mijn ontwerp trek ik terug - het is niet mooi te maken als het voor meer kleuren geschikt moet zijn. Heeft vooral te maken met de stencil-letter die volstrekt lelijk is als je 'm alleen maar in contour kan zien (zeg maar: Jeldert's idee) - en om de tekst in twee kleuren groen uit te voeren, of in het grijs, dat gaat me te ver. Ik ben trouwens ontzettend benieuwd wie die tekst op een werkbare manier weet te verwerken. Zonder een enorme lap inkt gaat dat niet lukken (en 1 van de bij-effecten van zoveel inkt is dat het klote draagt[edit:], en een andere is dat drukkers er erg ongelukkig van worden[/edit]).
Eérst die borrel.
Wel lijkt het me handig als iemand even een aantal kleuren kan geven. Want we kunnen natuurlijk wel argumenteren dat het niet teveel mag kosten, als we niet weten hoeveel kleuren we kunnen gebruiken weten we ook niks over de prijs.
Ik neem nu aan: wit (verplicht), zwart (als steunkleur), en een tweede steunkleur.
[ Voor 13% gewijzigd door Rataplan op 12-02-2003 00:20 ]
Je hebt deels gelijk. Ik was er zelf ook niet helemaal zeker van, en had het dus nog even nagevraagd. Ain't is inderdaad een algemene verbastering van 'not to be' (to be or ain't, zeg maarRataplan schreef op 11 februari 2003 @ 18:00:
[...]
Ain't is oorspronkelijk een verbastering van am not, en het wordt ook gebruikt als verbastering van aren't, en, inderdaad, tegenwoordig óók van isn't (http://dictionary.reference.com/search?q=ain%27t) (voor zover dat uit "when brute force ain't working" nog niet duidelijk was) - maar ain't ipv isn't is de meest recente variant van de drie. Echt. Ain't is als vervanging van aren't is uiterst normaal.
Maar You Ain't is zeer ongebruikelijk. Het wordt eigenlijk voor elke vorm gebruikt, behalve you. Ik zal niet zeggen dat het niet mag, maar het is niet zo normaal.
Ja, maar dan klopt het niet met het metrum. Dat is artistieke vrijheid he...Ik blijf erbij dat je met "You aren't using enough" voor een native speaker acuut door de mand valt als niet-engelssprekend. Een engelsman zegt (als 'ie geen aint't gebruikt, en spreek het eens hardop uit, de klemtoon moet op "using") "you're not using enough".
Ik blijf er dus bij dat 'you ain't' niet lekker klinkt. En herhaling is leuk, maar de zin heeft zowieso al een heel goed metrum.Ik handhaaf: "when brute force ain't working, you ain't using enough". Ik breng in herinnering dat de herhaling de zin versterkt, daar heb je vast geen bezwaar tegen
Absoluut!We zijn het hoe dan ook eens: het is een dijk van een kreet.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Pixilated NetphreaX
DragonFly
So moet ie!
Ik ga deze weekend nog een ontwerpje maken ;)!
Dat is zeker fout, jij zegt You are are notX-G schreef op 15 February 2003 @ 08:31:
Nee: You're aint Using Enough!
So moet ie!
Ik ga deze weekend nog een ontwerpje maken ;)!
* Pyrus stemt voor isn't/aren't of beide aint
Waarom niet gewoon:
Voorop:
The Assimilator met koe eronder
Ander op: You've just Been Assimilated!
DutchPowerCows
ORG
Verwijderd
Je moet wel op de mouwen aan de achter kant letten. Dit is niet te lezen als je het draagt.
Sorry, nee: die grote tekst: "the assimilator" staat nogal kinderachtig, evenals de teskt: youve just been assimilated. Doet me denken aan de Borg uit Star Trek
en die koe op de achterkant staat niet vind ik... En idd: hou rekening met de mouwen...
zo even mijn kritiek kwijt
zoiets als het ontwerp van E-Jey dus:

Het koetje voorop mag nog wel iets groter, maar verder is ie echt perfect.
En ik blijf tegen 2x Ain't. En het is mijn zin damnit
mischien kunnen we voorop de DPC koe neerzetten ipv van de dnet koeDiadem schreef op 16 February 2003 @ 00:54:
Ik heb voorop liever iets kleins, en dan achterop gewoon mijn slagzin, met de koe.
zoiets als het ontwerp van E-Jey dus:
[afbeelding]
Het koetje voorop mag nog wel iets groter, maar verder is ie echt perfect.
En ik blijf tegen 2x Ain't. En het is mijn zin damnit
Lijkt me eigenlijk nog iets leuker
Kan ik weer even vooruit
Mogen we deze kleding ook als merk kleding beschouwen ?
We worden toch gesponsord door veel bedrijven
{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen
if onbekend nog mail to dpc(at)tophouseprotect.nl
finest art \o/
/reclame
http://www.NUiPhone.nl/
Is daar een verschil tussen?E-jey schreef op 16 February 2003 @ 01:06:
mischien kunnen we voorop de DPC koe neerzetten ipv van de dnet koe
Lijkt me eigenlijk nog iets leuker![]()
* kijk op WDO *
Ah bah, niet dat ding he? Henk moet je gewoon geel laten imho. Bovendien hebben we inmiddels lang niet alleen maar tweakers in ons team.
Misschien een nieuw logo ontwerpen?
Wel iets wat heel simpel uit te werken is in vector (ala die dnet koe dus)
Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
Verwijderd
Als dat 'em wordt trek ik mijn stem in ...
RiiiiiiiiightDiadem schreef op 11 februari 2003 @ 15:20:
Ik weet niet beter dan dat hij oorspronkelijk van Anon is
!VOOR! en daarna verplicht foto's posten.Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 17:09:
Hey, ik weet niet of het al voorgesteld is maar kunnen jullie der over denken wat strakkere shirts voor The girlfriends of the cow's te maken... gelijk goede reclame
New Topic: Post hier een foto van een vrouw met een DPC-shirt aan
Tirza ook?Mobster schreef op 16 February 2003 @ 21:59:
[...]
!VOOR! en daarna verplicht foto's posten.
New Topic: Post hier een foto van een vrouw met een DPC-shirt aan
Verwijderd
Mijn gf wil ook een DPC shirt! Maar wel maat XXXL, dan kan ze em in bed aan als pyamaVerwijderd schreef op 16 February 2003 @ 17:09:
Hey, ik weet niet of het al voorgesteld is maar kunnen jullie der over denken wat strakkere shirts voor The girlfriends of the cow's te maken... gelijk goede reclame
/me wil zelf maatje XL
En verder vind ik de RC5 koe echt wel vet
En hoe denken de mensen die andere projecten doen daarover? Misschien is het leuker om een eigen koe te maken. Wel iets wat lijkt op het D.net logo, want dat is gewoon erg stoer.
[ Voor 5% gewijzigd door NightBird op 21-02-2003 14:32 ]
ben ik het wel mee eensDiadem schreef op 19 February 2003 @ 00:00:
Hoe zit het met copyright? Mogen de we D.net koe zomaar gebruiken?
En hoe denken de mensen die andere projecten doen daarover? Misschien is het leuker om een eigen koe te maken. Wel iets wat lijkt op het D.net logo, want dat is gewoon erg stoer.
Mee eens, naast elkaar leggen en een keuze maken. Ik heb geen vernieuwende ontwerpen gezien de laatste tijd.NightBird schreef op 21 februari 2003 @ 14:31:
Zijn er nog mensen bezig met hele toffe dingen bedenken, of kunnen we stellen dat het tekentalent van de DPC'ers uitgeput is en moeten we maar es alle ontwerpen naast mekaar leggen en de meest kansrijke ontwerpen in een polletje werpen?
Zijn er dan uberhaupt nieuwe ontwerpen die aan de transfer-eis voldoen? Ik heb ze nog niet gezien...NightBird schreef op 21 February 2003 @ 14:31:
Zijn er nog mensen bezig met hele toffe dingen bedenken, of kunnen we stellen dat het tekentalent van de DPC'ers uitgeput is en moeten we maar es alle ontwerpen naast mekaar leggen en de meest kansrijke ontwerpen in een polletje werpen?
EDIT--- en dat kan natuurlijk niet. Ik waag nog 1 poging, die ik overigens mooier vindt op wit dan op zwart. Suggesties zoals altijd welkom. (En dat geldt niet voor tekstuele suggesties van Diadem

...zoiets dus:

Het zij vermeld dat ik dit even snel in elkaar geramd heb. Als het een serieuze kandidaat zou worden maak ik wel een betere versie.
[ Voor 40% gewijzigd door Rataplan op 21-02-2003 15:53 ]
Ik ben er voor! En als de nieuwe ontwerpen niet voldoen aan de eisen, gaan we gewoon door met de ouwe. Ik stem op dezelfde als vorige keerNightBird schreef op 21 februari 2003 @ 14:31:
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy
Moet het weer origineel zijn *zucht*
Zo dan:

Zou ik zelf geen bezwaar tegen hebben
De ontwerpen zijn verder wel erg bruut. Maar dat "ain't" is echt fout.
NietesDiadem schreef op 21 February 2003 @ 17:46:
* Diadem spreekt een veto uit over Rataplan's slogan.
De ontwerpen zijn verder wel erg bruut. Maar dat "ain't" is echt fout.
[ Voor 19% gewijzigd door Rataplan op 21-02-2003 17:49 ]
Er is een groot verschil tussen it ain't en you ain't. Het eerste is goed (nouja, het is natuurlijk slang, maar verder is het goed) het tweede is dat niet.
Hou godverdomme eens op.
Ten eerste: ik heb twee ontwerpen. Op de laatste staat dat "you ain't" niet eens. Dat houdt jou niet tegen om ogenblikkelijk met "veto!" aan te komen zetten.
Ten tweede: jij gaat niet over een veto. Dat gaat niemand hier. Jij mag strakjes netjes stemmen, en verder heb je helemaal niks met mijn ontwerpen te maken. Dat ik een voorbehoud voor taalkundige reakties van jou maakte, had je al wat wijzer kunnen maken.
Ten derde: ik heb je een aantal artikelen voor je neus gelegd waaruit glashelder blijkt wat de etymologie en het gangbare gebruik van "ain't" is. Bovendien is Engels een breed verspreide taal, en taal is niet statisch - dat jij het niet op school hebt gehad wil niet zeggen dat het fout is. De door mij aangedragen punten negeer je vrijwel consequent.
Ten vierde: aan die school heb je niet genoeg, die leren je niet hoe je Engels kan spreken. Ik spreek wel Engels, en goed ook. Ik ben min of meer tweetalig opgevoed, en met mijn familie spreek ik - op moeders na, die trouwens lerares-Engels-in-ruste is - vrijwel uitsluitend Engels, aangezien vrijwel iedereen naar Engelstalige landen is geëmigreerd, of daar is geboren. Ik heb veel tijd in Engeland en Amerika doorgebracht, heb beroepshalve ervaring met het schrijven en redigeren van Engelse juridische zowel als commerciele teksten, als mijn vrienden of collegae iets willen vertalen laten ze dat al automatisch aan mij over, en zo kan ik nog wel even doorgaan. In de eindexamenklas werden mijn proefwerken niet eens nagekeken, dat vond mijn leraar verspilling van z'n tijd. D'r kon zo wel een tien boven.
De vraag is waarom je blijft herhalen dat je vindt dat je een punt hebt. Dat je dat denkt is onderhand wel duidelijk, maar elke keer als ik hier iets creatiefs probeer te doen begin je er weer over. Dat kan niet educatief bedoeld zijn - als het dat wel is kan ik het moeilijk anders beschouwen dan als een geweldige belediging van mijn intelligentie. Ik ben het niet met je eens, wen er nou maar gewoon aan.
Maar nee. Of het jaloezie is (ik heb hier nog geen ontwerpen van je gezien), of egotripperij (niet willen toegeven dat iemand met twee studies ook wel eens ongelijk heeft), pure arrogantie (veto? tuurlijk, jongen, jij wel) of dat je je gewoon graag als een zak gedraagt - ik weet het niet.
Ik weet wel dat ik *erg* graag zou zien dat je op zou houden. Ik neem de moeite om wat leuks te ontwerpen, ik neem de door jou aangedragen slogan over, ik ben zo vriendelijk om er Engels van te maken dat door een native speaker gebruikt zou worden, en je blijft maar mekkeren, en steeds hetzelfde verhaaltje. Alsof je écht gelooft dat jij het recht hebt om uit te maken wat er op die shirts komt.
Als je denkt dat je gewoon net zo lang kan brullen dat je gelijk hebt totdat ik toegeef, kan je lang doorgaan - want ik geloof werkelijk dat je fout zit - en je bereikt er uitsluitend mee dat ik een pesthekel aan je krijg (oh, en dat we zwaar offtopic gaan).
Ik handhaaf mijn ontwerpen derhalve, en wel precies zoals ze nu zijn. Zoals ze nu zijn, zijn ze namelijk goed.
Einde discussie.

Beetje zo gemaakt dat ie op een wit shirt ook bruikbaar is.
Juist
en tja .. "ain't" klinkt zo enorm 'rap'-achtig, daar wil ik niet mee rondlopen. Of het nou goed engels is of niet, het klinkt in mijn oren niet echt jofel. Maar daar is dit topic niet helemaal voor bedoeld
Ff nieuwe voeding gemonteerd, sorryNightBird schreef op 22 februari 2003 @ 00:25:
Rataplan: rataplan.net is onbereikbaar, misschien kan je die plaatjes op een echte server zetten ipv achter je adsl-lijn?
Als je het topic ff doorleest vanaf de post waarin Diadem de eerste variant van deze kreet voorstelde (en ik geloof dat je dat wel gedaan hebt) zal je begrijpen dat ik hier niet meer over doorga. Ontwerp is as is, maar als je mijn spul wil gebruiken om een variant te bouwen - weest wellekome. Dat geldt voor iedereen: het gaat hier niet om de eer, het gaat om een mooi t-shirten tja .. "ain't" klinkt zo enorm 'rap'-achtig, daar wil ik niet mee rondlopen. Of het nou goed engels is of niet, het klinkt in mijn oren niet echt jofel. Maar daar is dit topic niet helemaal voor bedoeld
'k snap dat jij niet kan surfen als we de plaatjes niet zien .. maar volgens mij kan je ook niet surfen op het moment dat wij de plaatjes wel zien (wegens hoge upload
[ Voor 27% gewijzigd door NightBird op 22-02-2003 01:01 ]
En nu even diep ademhalen...
Mijn positie is heel simpel. Ik kom met een slogan, dan is die slogan mijn intellectueel eigendom. Ik sta best open voor suggesties voor verbeteringen, maar breng die dan op een normale manier ipv de jij bent stom, het is "ain't" en ik kan het weten want ik ben goed methode die jij hanteert.
Je verhaal over hoe goed jij wel niet Engels spreekt is heel indrukwekkend, maar als je denkt dat ik geen engels kan ben je enigszins naïef. Ach, ik zou je er ook op kunnen wijzen dat mijn moeder lerares Engels is, en mijn zusje een jaar in de VS gewoond heeft, en dat deze beide zeiden dat 2x ain't raar klonk.
Je maakt hele toffe ontwerpen Rataplan, absoluut. Maar je hebt niet het recht mijn slogan zomaar af te pakken op de manier waarop je dat nu zo doet.
Het zou best kunnen dat je gelijk hebt hoor met jouw versie. Maar ik heb enig onderzoek gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat ik gelijk had. Ik zal geen 100% zekerheid claimen, maar ik ben redelijk zeker. Overtuig me maar als je het tegendeel vind zou ik zeggen.
Ik vind het jammer dat je zo boos wordt. We horen bij hetzelfde team en werken aan hetzelfde doel. Volgens mij is het niet nodig ruzie te maken, maar ja.
Ik heb je er al eerder op gewezen dat jij zelf degene bent geweest die duidelijk heeft gemaakt dat deze slogan niet van jou is, maar dat jij hem gevonden hebt. Anon, remember? Om dan een beroep te doen op intellectueel eigendom is belachelijk.Diadem schreef op 22 February 2003 @ 01:19:
Mijn positie is heel simpel. Ik kom met een slogan, dan is die slogan mijn intellectueel eigendom.
Bovendien claim je dat we bij hetzelfde team aan hetzelfde doel werken. Maar als jij iets inbrengt dan is dat meteen heilig? En anders kunnen we de copyrightpolitie verwachten? Noem je dat teamwerk? Deze namaaksuggestie van samenwerking kan je in je *** ******. Jij gaat jouw gang, ik de mijne. Waarom wil je nou blijven zeiken!?
Leuk ook dat je volledig voorbijgaat aan de crux van mijn betoog: je hoeft mijn werk niet goed te vinden, maar je hebt maar te accepteren dat iemand een andere mening heeft. Veto - tsk, barst maar.
PLEASE! Hou alsjeblieft op met dat gemekker, je hebt je punt gemaakt, ik ben het er niet mee eens, het is duidelijk, wees nou eens constructief. Dit topic wordt volkomen verpest door een discussie over een meningsverschil dat niet opgelost gaat worden. ACCEPTEER DAT NOU GEWOON!
Een zeer overtuigende post. Fantastische argumenten waarom jij gelijk hebt. Hoe heb ik ooit zo stom kunnen zijn te denken dat het aren't moest zijn...Rataplan schreef op 22 February 2003 @ 02:12:
[...]
Ik heb je er al eerder op gewezen dat jij zelf degene bent geweest die duidelijk heeft gemaakt dat deze slogan niet van jou is, maar dat jij hem gevonden hebt. Anon, remember? Om dan een beroep te doen op intellectueel eigendom is belachelijk.
Bovendien claim je dat we bij hetzelfde team aan hetzelfde doel werken. Maar als jij iets inbrengt dan is dat meteen heilig? En anders kunnen we de copyrightpolitie verwachten? Noem je dat teamwerk? Deze namaaksuggestie van samenwerking kan je in je *** ******. Jij gaat jouw gang, ik de mijne. Waarom wil je nou blijven zeiken!?
Leuk ook dat je volledig voorbijgaat aan de crux van mijn betoog: je hoeft mijn werk niet goed te vinden, maar je hebt maar te accepteren dat iemand een andere mening heeft. Veto - tsk, barst maar.
PLEASE! Hou alsjeblieft op met dat gemekker, je hebt je punt gemaakt, ik ben het er niet mee eens, het is duidelijk, wees nou eens constructief. Dit topic wordt volkomen verpest door een discussie over een meningsverschil dat niet opgelost gaat worden. ACCEPTEER DAT NOU GEWOON!
*zucht*
Je doet net alsof ik je met een advocaat achtervolg ofzo. Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Dit is geen juridische zaak.
The way I see it heb je vier keuzes:
- Je verzint je eigen slogan
- Je neemt mijn slogan over zoals ik hem origineel gaf
- Je overtuigt me waarom mijn slogan niet goed is zoals ik hem gaf
- Je schoffeert mij door mijn slogan te jatten en hem zoals jij goed dunkt aan te passen.
Drie fatsoenlijke opties, één onfatsoenlijke.
Take your pick.
Verwijderd
Het-is-jouw-tekst-niet.Diadem schreef op 22 February 2003 @ 02:35:
yadayadayada
Optie drie maar proberen?
Rataplan in "DPC T-Shirts, interesse poll"
(Hier staat een google-linkje in. Eerste hit. Tweede hit. Vierde hit. Enzovoorts)
Meer uitleg krijg je niet van me. En dan ben ik onfatsoenlijk? Tuurlijk.
Dikke troll, imo. Je hebt al meer tijd van me gevraagd dan redelijk is. Optie vijf dan maar: negeren. Daag!
Check. Thanks.Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 06:20:
Stephan202 posted a question at XDC about the word "ain't". The correct way to say the phrase,as most of you know, would be..."When Brute Force Isn't working,You aren't Using Enough". But as Whit3y and rshepard pointed out, if your going to use "ain't" use it twice. When Brute Force Ain't working,You ain't Using Enough".
[ Voor 42% gewijzigd door Rataplan op 22-02-2003 09:14 ]
Hoe 1 persoon die tekst claimt.
Lachwekkend gewoon moet ik zeggen.
Vreemde vind ik nog dat jullie bij hetzelfde team horen ... very weird.
Maarruh is het niet handig dat jullie beide het "ontopic" houden ?
Owjah ... ik vind dat Rataplan gelijk heeft. Een tekst is pas eigendom op het moment dat je ervoor dokt (om het cru te zeggen (voor je eigen copyright moet je immers lappen)).
Greetz..
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
Klinkt toch net zo gaaf?
Voor copyright hoef je overigens niet te betalen; Dat is een recht dat je hebt als je iets schrijft, tiept etc...
[ Voor 67% gewijzigd door 0rbit op 22-02-2003 09:53 . Reden: vroege morgen ]
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Juist
Inderdaad, ain't working moet het zijn (dus niet isn't). De versie door Rataplan - Friday 21 February 2003 14:50 op het witte shirt is echtMr_Atheist schreef op 22 February 2003 @ 09:49:
Maak er anders gewoon : "If brute force isn't working, you aren't using enough of it!" van. Of 'If you think brute force isn't working, you ain't seen nothing yet !'.
Voor copyright hoef je overigens niet te betalen; Dat is een recht dat je hebt als je iets schrijft, tiept etc...
Bor
Die tweede google-hit is wel erg interessant. Hmmm. En XL9 heeft ook wel een punt I guess. Tsja, ok, dan is 2x ain't dus zeker mogelijk.Rataplan schreef op 22 February 2003 @ 08:20:
[...]
Het-is-jouw-tekst-niet.
Optie drie maar proberen?
(Hier staat een google-linkje in. Eerste hit. Tweede hit. Vierde hit. Enzovoorts)
Ik vind het persoonlijk nog steeds heel lelijk allitereren, maar ik ben kennelijk echt de enige die dat vind? Tsja, als iedereen echt 2x ain't mooier vind, dan moeten jullie vooral 2x ain't gebruiken. Maar voor mezelf blijf ik toch het gevoel houden ergens een lettergreep tekort te komen dan in die tweede zin.
Goed, qua grammaticale correctheid heb je me in ieder geval overtuigd.
Nee hoor. Het is genoeg uitleg.Meer uitleg krijg je niet van me. En dan ben ik onfatsoenlijk? Tuurlijk.
Kijk, das nou jammer. Ik was volgens mij niet degene die begon met trollen. Ik ben misschien best soms wat koppiger dan noodzakelijk is. Maar je reageert er wel heel erg overdreven op hoor, imho.Dikke troll, imo. Je hebt al meer tijd van me gevraagd dan redelijk is. Optie vijf dan maar: negeren. Daag!
Dat vind ik persoonlijk dus minder mooi. Het gebruik van ain't maakt de zin speelser. En al die links waarmee rataplan aankwam leggen allemaal ook overtuigend uit dat ain't eigenlijk heel goed en mooi Engels is, dus waarom nietMr_Atheist schreef op 22 February 2003 @ 09:49:
Maak er anders gewoon : "If brute force isn't working, you aren't using enough of it!" van. Of 'If you think brute force isn't working, you ain't seen nothing yet !'.
Klinkt toch net zo gaaf?
De tweede is trouwens wel erg grappig.
Maar hey, waarom doen we niet gewoon ons' Moerstaal.
Wanneer brute kracht faalt, zorgt dat gij meer koeien haalt
Ook wel leuk idee eigenlijk. Dan kun je de 'not' arceren ofzo op het T-shirt.NightBird schreef op 22 February 2003 @ 10:14:
Precies .. gooi dat hele ain't overboord, gebruik gewoon normaal engels. Staat veel professioneler ook. En zo kan je de klemtoon in het 2e deelzinnetje beter benadrukken ook: "If brute force isn't working, you're not using enough".
Natuurlijk is dit subjectief, maar voor mij vallen alle shirts met maar 1 kleur al af, dat is gewoon te saai, te makkelijk, het laatste ontwerp van rataplan vind ik erg goed, er zit kleur in, een sterke slogan (ongeacht hoe het geschreven moet worden en door wie het verzonnen is) en werkt met 1 ontwerp op zwart en wit!
In DPC T-Shirts, ontwerpen kan je je ontwerpen posten.
Even de resultaten van de poll's tot nu toe:
- Er is vraag naar meer dan 325 t-shirts!
- De maten XL (40%), XXL (25%) en L (20%) zijn het meest gedragen
- De kleuren zwart (60%), wit (20%) en grijs (10%) worden het liefst gezien
Voor de ontwerpen, probeer er aan te denken:
- Je ontwerp moet zowel op een zwarte als een witte (en evt. grijze) achtergrond kunnen, gebruik schaduw effecten voor zwart op zwart, en vica versa
- Gebruik kleur, niet te veel verschillende kleuren, maar maak het niet te saai
- Indien mogelijk post je ontwerp hier op een zwarte en witte achtergrond
Om de ontwerpen makkelijk te tonen (zodat ze even groot zijn, even wit, even zwart, etc..) zou het fijn zijn als iedereen zijn ontwerpen op deze templates kan posten (ontwerp zelf mag natuurlijk veel groter zijn, maar voor op het forum is dat niet zo handig).
De templates:

http://energy.keyserver.org/zooi/shirt-black.png

http://energy.keyserver.org/zooi/shirt-white.png
Hehe, dat kostte moeite. Vind het niet leuk dat ik hetzelfde vaker moet posten voordat je het een keertje leest - en ondertussen wel zware taal gebruikt (dat veto en dat "intellectual property"-verhaal zaten me bijvoorbeeld echt knap hoog, maar dat is je geloof ik opgevallen), maar het valt me zeker van je mee dat je bakzeil durft te halen.Diadem schreef op 22 February 2003 @ 13:01:
Goed, qua grammaticale correctheid heb je me in ieder geval overtuigd.
Ik stel voor dat we dit hele verhaal zo snel mogelijk onder het gras schoffelen; en verder gaan met relevante zaken, zoals NRG's nieuwe topic.
Je neemt dat woord 'veto' veel te hoog op. Ik gebruik dat woordt overal te pas en te onpas, meestal maar half serieus bedoeld.Rataplan schreef op 22 February 2003 @ 13:26:
Hehe, dat kostte moeite. Vind het niet leuk dat ik hetzelfde vaker moet posten voordat je het een keertje leest - en ondertussen wel zware taal gebruikt (dat veto en dat "intellectual property"-verhaal zaten me bijvoorbeeld echt knap hoog, maar dat is je geloof ik opgevallen), maar het valt me zeker van je mee dat je bakzeil durft te halen.
Ik stel voor dat we dit hele verhaal zo snel mogelijk onder het gras schoffelen; en verder gaan met relevante zaken, zoals NRG's nieuwe topic.
Dat 'intellectuel property' verhaal meende en meen ik echter wel serieus.
En natuurlijk kost het moeite mij te overtuigen. Als ik makkelijk te overtuigen was was ik geen W&Ler
Je zult ook moeten toegeven dat jij ook zware taal gebruikte. Meteen in je eerste post impliceerde je al dat ik geen engels zou spreken.
Maar goed, laten we verder gaan met Energy's topic en ontwerpen gaan maken
Ik heb er alleen met die spreek waar ik en Rataplan nu net onze ruzie over hebben beslecht alleen al 10 zien langskomen, ofzo. En ook nog zeker een stuk of 10 anderen.[eNeRGy] schreef op 22 februari 2003 @ 13:13:
Van alle ontwerpen die ik in dit topic tot nu toe zie zijn er voor mij maar 4 kandidaten, waarvan 3 van de vorige ontwerpwedstrijd waren!
Wat is er zo heel erg mis met 1 kleur ontwerpen dat je ze meteen al weggooid voordat wij er over mogen stemmen? Nofi verder, maar ik heb een paar hele mooie ontwerpen gezien in deze draad, die jij kennelijk niet als ontwerp beschouwt.
Nog een kort vraagje: Moeten de ontwerpen echt identiek zijn voor wit en zwart of mogen ze afwijken?
Dat kan ik ook niet ruiken. Zet er dan een smiley bij...Diadem schreef op 22 February 2003 @ 14:08:
Je neemt dat woord 'veto' veel te hoog op. Ik gebruik dat woordt overal te pas en te onpas, meestal maar half serieus bedoeld.
Dit linkje al gezien? Ik heb het eerder gepostDat 'intellectual property' verhaal meende en meen ik echter wel serieus.
Dit is geen W&LEn natuurlijk kost het moeite mij te overtuigen. Als ik makkelijk te overtuigen was was ik geen W&Ler
Idd, dat heb ik niet handig geformuleerd. Mijn bedoeling was daar om aan te geven dat een native speaker het anders zou doen, en dan zonder de term native speaker te gebruiken, want dat is tenslotte geen Nederlands. Ik ben tamelijk allergisch voor Dunglish, vandaar. Blijkt maar weer dat het fluidum van taal lastig te beheersen is.Je zult ook moeten toegeven dat jij ook zware taal gebruikte. Meteen in je eerste post impliceerde je al dat ik geen engels zou spreken.
Eensch.Maar goed, laten we verder gaan met Energy's topic en ontwerpen gaan maken
[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 22-02-2003 14:35 . Reden: spelfout. Niet de mijne :D :D ]
Sterker nog: van de "oude" ontwerpen zijn er ook maar twee of drie geschikt. Really, Diadem, lees het hele topic nou nog eens doorDiadem schreef op 22 February 2003 @ 14:12:
[...]
Ik heb er alleen met die spreek waar ik en Rataplan nu net onze ruzie over hebben beslecht alleen al 10 zien langskomen, ofzo. En ook nog zeker een stuk of 10 anderen.
Wat is er zo heel erg mis met 1 kleur ontwerpen dat je ze meteen al weggooid voordat wij er over mogen stemmen? Nofi verder, maar ik heb een paar hele mooie ontwerpen gezien in deze draad, die jij kennelijk niet als ontwerp beschouwt.
Nog een kort vraagje: Moeten de ontwerpen echt identiek zijn voor wit en zwart of mogen ze afwijken?
Vooruit, een samenvatting: er worden geen tshirts gedrukt, maar transfers. Van te voren wordt dus niet bepaald welke kleur shirt gebruikt wordt, de transfers moeten dus op zoveel mogelijk kleuren kunnen worden geplakt. Hier ben ik eerder ook ingetuind - je bent de eerste niet met wie ik overhoop lig, in dit topic
[edit:]Ik heb trouwens ergens de vraag gesteld of die procedure weer gevoerd gaat worden, maar die vraag is niet beantwoord, noch is duidelijk wie de productie op zich gaat nemen. Zo raar is je vraag dus eik ook niet. Weet jij als ts meer, NRG?[/edit]
[ Voor 12% gewijzigd door Rataplan op 22-02-2003 14:29 ]
a) Jullie hebben me vermaakt
b) Ik heb nu de dunk van jullie als de dunk van een 5 jarig ventje, maar dan wel eentje met een arrogantieprobleem.
En doe niet de moeite me te flamen op gramaticale incorrectheid van de zin, ik kan niet goed Nederlands en het boeit me werkelijk geen zak. Ik denk tenminste als een normaal mens
En alle normale mensen mogen dan ff zeggen welke zin ze het LEKKERST vinden klinken. Doet niet boeien hoe goed of fout het is, dat zien toch alleen maar de mensen die dat willen zien. En dat zijn er weinig.
Ik vind trouwens dat ontwerp van rataplan met die soort "stikkers" met flink militaire drukletters veruit de mooiste...
[ Voor 9% gewijzigd door Makkelijk op 22-02-2003 15:26 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
ja, ik had dat transfer verhaal wel gelezen natuurlijk, maar ik weet toch ook niet precies wat dat inhoudt. Het is niet zo dat ik dit vaker gedaan heb ofzo, T-shirts maken.Rataplan schreef op 22 February 2003 @ 14:26:
[...]
Sterker nog: van de "oude" ontwerpen zijn er ook maar twee of drie geschikt. Really, Diadem, lees het hele topic nou nog eens door![]()
Vooruit, een samenvatting: er worden geen tshirts gedrukt, maar transfers. Van te voren wordt dus niet bepaald welke kleur shirt gebruikt wordt, de transfers moeten dus op zoveel mogelijk kleuren kunnen worden geplakt. Hier ben ik eerder ook ingetuind - je bent de eerste niet met wie ik overhoop lig, in dit topic
Vandaar ook dat ik dat vroeg, of ontwerpen echt identiek moeten zijn. Ok, ja dus. Dat is jammer.
Maar dan nog zijn er toch wel meerdere geschikt?
[ Voor 14% gewijzigd door Diadem op 22-02-2003 17:25 ]
Vrij weinig, helaas. Een ontwerp verandert nogal fors als er een witte of zwarte lijn om tekst heen wordt getrokken. Mijn eerste ("army"-) ontwerp, bijvoorbeeld, is volstrekt niet geschikt. De meeste fonts worden namelijk aanzienlijk slechter leesbaar als ze dezelfde kleur hebben als de ondergrond, en alleen de outline zichtbaar is. Dat geldt nog sterker voor een gefragmenteerde letter als de daar gebruikte Stencil (fontnaam, geen druktechniekDiadem schreef op 22 February 2003 @ 17:23:
Maar dan nog zijn er toch wel meerdere geschikt?
Als stelregel kun je zeggen dat als een ontwerp witte of zwarte tekst heeft zonder een gekleurd vlak eromheen, het niet geschikt is voor transfers. En dat zijn ze bijna allemaal. Ook 50% grijs, overigens, is zowel op wit als op zwart niet goed leesbaar.
Tot nu toe heb ik deze ronde alleen van Jeldert en van mezelf een ontwerp gezien dat aan de eisen voldoet.
In de lijst ontwerpen van de vorige keer zijn volgens mij alleen ontwerpen 1, 2, 4, 7 en 9 geschikt.
[ Voor 8% gewijzigd door Rataplan op 22-02-2003 17:53 ]
Wat een geneuzel zeg
Hoeft niet, want de ontwerpfase is nu gestart, aangezien er aan de hand van dit topic genoeg interesse is voor een shirt.Mobster schreef op 22 February 2003 @ 21:32:
Ik stel voor dat Rataplan en Diadem niet meer in dit draadje mogen postenDutchman! of DSmarty regel dat.
Wat een geneuzel zeg
Juist
En we waren juist bezig vrienden te worden... Of mag dat tegenwoordig ook al niet meer?Mobster schreef op 22 februari 2003 @ 21:32:
Ik stel voor dat Rataplan en Diadem niet meer in dit draadje mogen postenDutchman! of DSmarty regel dat.
Wat een geneuzel zeg
Goede uitleg trouwens Rataplan
Ik heb het helemaal door, denk ik
Bij deze roep ik de moderators op om iedereen behalve Diadem en mij toegang tot dit draadje te ontzeggen.Mobster schreef op 22 February 2003 @ 21:32:
Wat een geneuzel zeg
Wij zijn namelijk de enige twee die bereid zijn voor dit shirt te vechten