WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Ff nieuwe voeding gemonteerd, sorryNightBird schreef op 22 februari 2003 @ 00:25:
Rataplan: rataplan.net is onbereikbaar, misschien kan je die plaatjes op een echte server zetten ipv achter je adsl-lijn?
Als je het topic ff doorleest vanaf de post waarin Diadem de eerste variant van deze kreet voorstelde (en ik geloof dat je dat wel gedaan hebt) zal je begrijpen dat ik hier niet meer over doorga. Ontwerp is as is, maar als je mijn spul wil gebruiken om een variant te bouwen - weest wellekome. Dat geldt voor iedereen: het gaat hier niet om de eer, het gaat om een mooi t-shirten tja .. "ain't" klinkt zo enorm 'rap'-achtig, daar wil ik niet mee rondlopen. Of het nou goed engels is of niet, het klinkt in mijn oren niet echt jofel. Maar daar is dit topic niet helemaal voor bedoeld
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
'k snap dat jij niet kan surfen als we de plaatjes niet zien .. maar volgens mij kan je ook niet surfen op het moment dat wij de plaatjes wel zien (wegens hoge upload
[ Voor 27% gewijzigd door NightBird op 22-02-2003 01:01 ]
En nu even diep ademhalen...
Mijn positie is heel simpel. Ik kom met een slogan, dan is die slogan mijn intellectueel eigendom. Ik sta best open voor suggesties voor verbeteringen, maar breng die dan op een normale manier ipv de jij bent stom, het is "ain't" en ik kan het weten want ik ben goed methode die jij hanteert.
Je verhaal over hoe goed jij wel niet Engels spreekt is heel indrukwekkend, maar als je denkt dat ik geen engels kan ben je enigszins naïef. Ach, ik zou je er ook op kunnen wijzen dat mijn moeder lerares Engels is, en mijn zusje een jaar in de VS gewoond heeft, en dat deze beide zeiden dat 2x ain't raar klonk.
Je maakt hele toffe ontwerpen Rataplan, absoluut. Maar je hebt niet het recht mijn slogan zomaar af te pakken op de manier waarop je dat nu zo doet.
Het zou best kunnen dat je gelijk hebt hoor met jouw versie. Maar ik heb enig onderzoek gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat ik gelijk had. Ik zal geen 100% zekerheid claimen, maar ik ben redelijk zeker. Overtuig me maar als je het tegendeel vind zou ik zeggen.
Ik vind het jammer dat je zo boos wordt. We horen bij hetzelfde team en werken aan hetzelfde doel. Volgens mij is het niet nodig ruzie te maken, maar ja.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Ik heb je er al eerder op gewezen dat jij zelf degene bent geweest die duidelijk heeft gemaakt dat deze slogan niet van jou is, maar dat jij hem gevonden hebt. Anon, remember? Om dan een beroep te doen op intellectueel eigendom is belachelijk.Diadem schreef op 22 February 2003 @ 01:19:
Mijn positie is heel simpel. Ik kom met een slogan, dan is die slogan mijn intellectueel eigendom.
Bovendien claim je dat we bij hetzelfde team aan hetzelfde doel werken. Maar als jij iets inbrengt dan is dat meteen heilig? En anders kunnen we de copyrightpolitie verwachten? Noem je dat teamwerk? Deze namaaksuggestie van samenwerking kan je in je *** ******. Jij gaat jouw gang, ik de mijne. Waarom wil je nou blijven zeiken!?
Leuk ook dat je volledig voorbijgaat aan de crux van mijn betoog: je hoeft mijn werk niet goed te vinden, maar je hebt maar te accepteren dat iemand een andere mening heeft. Veto - tsk, barst maar.
PLEASE! Hou alsjeblieft op met dat gemekker, je hebt je punt gemaakt, ik ben het er niet mee eens, het is duidelijk, wees nou eens constructief. Dit topic wordt volkomen verpest door een discussie over een meningsverschil dat niet opgelost gaat worden. ACCEPTEER DAT NOU GEWOON!
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Een zeer overtuigende post. Fantastische argumenten waarom jij gelijk hebt. Hoe heb ik ooit zo stom kunnen zijn te denken dat het aren't moest zijn...Rataplan schreef op 22 February 2003 @ 02:12:
[...]
Ik heb je er al eerder op gewezen dat jij zelf degene bent geweest die duidelijk heeft gemaakt dat deze slogan niet van jou is, maar dat jij hem gevonden hebt. Anon, remember? Om dan een beroep te doen op intellectueel eigendom is belachelijk.
Bovendien claim je dat we bij hetzelfde team aan hetzelfde doel werken. Maar als jij iets inbrengt dan is dat meteen heilig? En anders kunnen we de copyrightpolitie verwachten? Noem je dat teamwerk? Deze namaaksuggestie van samenwerking kan je in je *** ******. Jij gaat jouw gang, ik de mijne. Waarom wil je nou blijven zeiken!?
Leuk ook dat je volledig voorbijgaat aan de crux van mijn betoog: je hoeft mijn werk niet goed te vinden, maar je hebt maar te accepteren dat iemand een andere mening heeft. Veto - tsk, barst maar.
PLEASE! Hou alsjeblieft op met dat gemekker, je hebt je punt gemaakt, ik ben het er niet mee eens, het is duidelijk, wees nou eens constructief. Dit topic wordt volkomen verpest door een discussie over een meningsverschil dat niet opgelost gaat worden. ACCEPTEER DAT NOU GEWOON!
*zucht*
Je doet net alsof ik je met een advocaat achtervolg ofzo. Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Dit is geen juridische zaak.
The way I see it heb je vier keuzes:
- Je verzint je eigen slogan
- Je neemt mijn slogan over zoals ik hem origineel gaf
- Je overtuigt me waarom mijn slogan niet goed is zoals ik hem gaf
- Je schoffeert mij door mijn slogan te jatten en hem zoals jij goed dunkt aan te passen.
Drie fatsoenlijke opties, één onfatsoenlijke.
Take your pick.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Verwijderd
Het-is-jouw-tekst-niet.Diadem schreef op 22 February 2003 @ 02:35:
yadayadayada
Optie drie maar proberen?
Rataplan in "DPC T-Shirts, interesse poll"
(Hier staat een google-linkje in. Eerste hit. Tweede hit. Vierde hit. Enzovoorts)
Meer uitleg krijg je niet van me. En dan ben ik onfatsoenlijk? Tuurlijk.
Dikke troll, imo. Je hebt al meer tijd van me gevraagd dan redelijk is. Optie vijf dan maar: negeren. Daag!
Check. Thanks.Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 06:20:
Stephan202 posted a question at XDC about the word "ain't". The correct way to say the phrase,as most of you know, would be..."When Brute Force Isn't working,You aren't Using Enough". But as Whit3y and rshepard pointed out, if your going to use "ain't" use it twice. When Brute Force Ain't working,You ain't Using Enough".
[ Voor 42% gewijzigd door Rataplan op 22-02-2003 09:14 ]
Hoe 1 persoon die tekst claimt.
Lachwekkend gewoon moet ik zeggen.
Vreemde vind ik nog dat jullie bij hetzelfde team horen ... very weird.
Maarruh is het niet handig dat jullie beide het "ontopic" houden ?
Owjah ... ik vind dat Rataplan gelijk heeft. Een tekst is pas eigendom op het moment dat je ervoor dokt (om het cru te zeggen (voor je eigen copyright moet je immers lappen)).
Greetz..
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
Klinkt toch net zo gaaf?
Voor copyright hoef je overigens niet te betalen; Dat is een recht dat je hebt als je iets schrijft, tiept etc...
[ Voor 67% gewijzigd door 0rbit op 22-02-2003 09:53 . Reden: vroege morgen ]
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Juist
Inderdaad, ain't working moet het zijn (dus niet isn't). De versie door Rataplan - Friday 21 February 2003 14:50 op het witte shirt is echtMr_Atheist schreef op 22 February 2003 @ 09:49:
Maak er anders gewoon : "If brute force isn't working, you aren't using enough of it!" van. Of 'If you think brute force isn't working, you ain't seen nothing yet !'.
Voor copyright hoef je overigens niet te betalen; Dat is een recht dat je hebt als je iets schrijft, tiept etc...
Bor
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Die tweede google-hit is wel erg interessant. Hmmm. En XL9 heeft ook wel een punt I guess. Tsja, ok, dan is 2x ain't dus zeker mogelijk.Rataplan schreef op 22 February 2003 @ 08:20:
[...]
Het-is-jouw-tekst-niet.
Optie drie maar proberen?
(Hier staat een google-linkje in. Eerste hit. Tweede hit. Vierde hit. Enzovoorts)
Ik vind het persoonlijk nog steeds heel lelijk allitereren, maar ik ben kennelijk echt de enige die dat vind? Tsja, als iedereen echt 2x ain't mooier vind, dan moeten jullie vooral 2x ain't gebruiken. Maar voor mezelf blijf ik toch het gevoel houden ergens een lettergreep tekort te komen dan in die tweede zin.
Goed, qua grammaticale correctheid heb je me in ieder geval overtuigd.
Nee hoor. Het is genoeg uitleg.Meer uitleg krijg je niet van me. En dan ben ik onfatsoenlijk? Tuurlijk.
Kijk, das nou jammer. Ik was volgens mij niet degene die begon met trollen. Ik ben misschien best soms wat koppiger dan noodzakelijk is. Maar je reageert er wel heel erg overdreven op hoor, imho.Dikke troll, imo. Je hebt al meer tijd van me gevraagd dan redelijk is. Optie vijf dan maar: negeren. Daag!
Dat vind ik persoonlijk dus minder mooi. Het gebruik van ain't maakt de zin speelser. En al die links waarmee rataplan aankwam leggen allemaal ook overtuigend uit dat ain't eigenlijk heel goed en mooi Engels is, dus waarom nietMr_Atheist schreef op 22 February 2003 @ 09:49:
Maak er anders gewoon : "If brute force isn't working, you aren't using enough of it!" van. Of 'If you think brute force isn't working, you ain't seen nothing yet !'.
Klinkt toch net zo gaaf?
De tweede is trouwens wel erg grappig.
Maar hey, waarom doen we niet gewoon ons' Moerstaal.
Wanneer brute kracht faalt, zorgt dat gij meer koeien haalt
Ook wel leuk idee eigenlijk. Dan kun je de 'not' arceren ofzo op het T-shirt.NightBird schreef op 22 February 2003 @ 10:14:
Precies .. gooi dat hele ain't overboord, gebruik gewoon normaal engels. Staat veel professioneler ook. En zo kan je de klemtoon in het 2e deelzinnetje beter benadrukken ook: "If brute force isn't working, you're not using enough".
Natuurlijk is dit subjectief, maar voor mij vallen alle shirts met maar 1 kleur al af, dat is gewoon te saai, te makkelijk, het laatste ontwerp van rataplan vind ik erg goed, er zit kleur in, een sterke slogan (ongeacht hoe het geschreven moet worden en door wie het verzonnen is) en werkt met 1 ontwerp op zwart en wit!
In DPC T-Shirts, ontwerpen kan je je ontwerpen posten.
Even de resultaten van de poll's tot nu toe:
- Er is vraag naar meer dan 325 t-shirts!
- De maten XL (40%), XXL (25%) en L (20%) zijn het meest gedragen
- De kleuren zwart (60%), wit (20%) en grijs (10%) worden het liefst gezien
Voor de ontwerpen, probeer er aan te denken:
- Je ontwerp moet zowel op een zwarte als een witte (en evt. grijze) achtergrond kunnen, gebruik schaduw effecten voor zwart op zwart, en vica versa
- Gebruik kleur, niet te veel verschillende kleuren, maar maak het niet te saai
- Indien mogelijk post je ontwerp hier op een zwarte en witte achtergrond
Om de ontwerpen makkelijk te tonen (zodat ze even groot zijn, even wit, even zwart, etc..) zou het fijn zijn als iedereen zijn ontwerpen op deze templates kan posten (ontwerp zelf mag natuurlijk veel groter zijn, maar voor op het forum is dat niet zo handig).
De templates:

http://energy.keyserver.org/zooi/shirt-black.png

http://energy.keyserver.org/zooi/shirt-white.png
Hehe, dat kostte moeite. Vind het niet leuk dat ik hetzelfde vaker moet posten voordat je het een keertje leest - en ondertussen wel zware taal gebruikt (dat veto en dat "intellectual property"-verhaal zaten me bijvoorbeeld echt knap hoog, maar dat is je geloof ik opgevallen), maar het valt me zeker van je mee dat je bakzeil durft te halen.Diadem schreef op 22 February 2003 @ 13:01:
Goed, qua grammaticale correctheid heb je me in ieder geval overtuigd.
Ik stel voor dat we dit hele verhaal zo snel mogelijk onder het gras schoffelen; en verder gaan met relevante zaken, zoals NRG's nieuwe topic.
Je neemt dat woord 'veto' veel te hoog op. Ik gebruik dat woordt overal te pas en te onpas, meestal maar half serieus bedoeld.Rataplan schreef op 22 February 2003 @ 13:26:
Hehe, dat kostte moeite. Vind het niet leuk dat ik hetzelfde vaker moet posten voordat je het een keertje leest - en ondertussen wel zware taal gebruikt (dat veto en dat "intellectual property"-verhaal zaten me bijvoorbeeld echt knap hoog, maar dat is je geloof ik opgevallen), maar het valt me zeker van je mee dat je bakzeil durft te halen.
Ik stel voor dat we dit hele verhaal zo snel mogelijk onder het gras schoffelen; en verder gaan met relevante zaken, zoals NRG's nieuwe topic.
Dat 'intellectuel property' verhaal meende en meen ik echter wel serieus.
En natuurlijk kost het moeite mij te overtuigen. Als ik makkelijk te overtuigen was was ik geen W&Ler
Je zult ook moeten toegeven dat jij ook zware taal gebruikte. Meteen in je eerste post impliceerde je al dat ik geen engels zou spreken.
Maar goed, laten we verder gaan met Energy's topic en ontwerpen gaan maken
Ik heb er alleen met die spreek waar ik en Rataplan nu net onze ruzie over hebben beslecht alleen al 10 zien langskomen, ofzo. En ook nog zeker een stuk of 10 anderen.[eNeRGy] schreef op 22 februari 2003 @ 13:13:
Van alle ontwerpen die ik in dit topic tot nu toe zie zijn er voor mij maar 4 kandidaten, waarvan 3 van de vorige ontwerpwedstrijd waren!
Wat is er zo heel erg mis met 1 kleur ontwerpen dat je ze meteen al weggooid voordat wij er over mogen stemmen? Nofi verder, maar ik heb een paar hele mooie ontwerpen gezien in deze draad, die jij kennelijk niet als ontwerp beschouwt.
Nog een kort vraagje: Moeten de ontwerpen echt identiek zijn voor wit en zwart of mogen ze afwijken?
Dat kan ik ook niet ruiken. Zet er dan een smiley bij...Diadem schreef op 22 February 2003 @ 14:08:
Je neemt dat woord 'veto' veel te hoog op. Ik gebruik dat woordt overal te pas en te onpas, meestal maar half serieus bedoeld.
Dit linkje al gezien? Ik heb het eerder gepostDat 'intellectual property' verhaal meende en meen ik echter wel serieus.
Dit is geen W&LEn natuurlijk kost het moeite mij te overtuigen. Als ik makkelijk te overtuigen was was ik geen W&Ler
Idd, dat heb ik niet handig geformuleerd. Mijn bedoeling was daar om aan te geven dat een native speaker het anders zou doen, en dan zonder de term native speaker te gebruiken, want dat is tenslotte geen Nederlands. Ik ben tamelijk allergisch voor Dunglish, vandaar. Blijkt maar weer dat het fluidum van taal lastig te beheersen is.Je zult ook moeten toegeven dat jij ook zware taal gebruikte. Meteen in je eerste post impliceerde je al dat ik geen engels zou spreken.
Eensch.Maar goed, laten we verder gaan met Energy's topic en ontwerpen gaan maken
[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 22-02-2003 14:35 . Reden: spelfout. Niet de mijne :D :D ]
Sterker nog: van de "oude" ontwerpen zijn er ook maar twee of drie geschikt. Really, Diadem, lees het hele topic nou nog eens doorDiadem schreef op 22 February 2003 @ 14:12:
[...]
Ik heb er alleen met die spreek waar ik en Rataplan nu net onze ruzie over hebben beslecht alleen al 10 zien langskomen, ofzo. En ook nog zeker een stuk of 10 anderen.
Wat is er zo heel erg mis met 1 kleur ontwerpen dat je ze meteen al weggooid voordat wij er over mogen stemmen? Nofi verder, maar ik heb een paar hele mooie ontwerpen gezien in deze draad, die jij kennelijk niet als ontwerp beschouwt.
Nog een kort vraagje: Moeten de ontwerpen echt identiek zijn voor wit en zwart of mogen ze afwijken?
Vooruit, een samenvatting: er worden geen tshirts gedrukt, maar transfers. Van te voren wordt dus niet bepaald welke kleur shirt gebruikt wordt, de transfers moeten dus op zoveel mogelijk kleuren kunnen worden geplakt. Hier ben ik eerder ook ingetuind - je bent de eerste niet met wie ik overhoop lig, in dit topic
[edit:]Ik heb trouwens ergens de vraag gesteld of die procedure weer gevoerd gaat worden, maar die vraag is niet beantwoord, noch is duidelijk wie de productie op zich gaat nemen. Zo raar is je vraag dus eik ook niet. Weet jij als ts meer, NRG?[/edit]
[ Voor 12% gewijzigd door Rataplan op 22-02-2003 14:29 ]
a) Jullie hebben me vermaakt
b) Ik heb nu de dunk van jullie als de dunk van een 5 jarig ventje, maar dan wel eentje met een arrogantieprobleem.
En doe niet de moeite me te flamen op gramaticale incorrectheid van de zin, ik kan niet goed Nederlands en het boeit me werkelijk geen zak. Ik denk tenminste als een normaal mens
En alle normale mensen mogen dan ff zeggen welke zin ze het LEKKERST vinden klinken. Doet niet boeien hoe goed of fout het is, dat zien toch alleen maar de mensen die dat willen zien. En dat zijn er weinig.
Ik vind trouwens dat ontwerp van rataplan met die soort "stikkers" met flink militaire drukletters veruit de mooiste...
[ Voor 9% gewijzigd door Makkelijk op 22-02-2003 15:26 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
ja, ik had dat transfer verhaal wel gelezen natuurlijk, maar ik weet toch ook niet precies wat dat inhoudt. Het is niet zo dat ik dit vaker gedaan heb ofzo, T-shirts maken.Rataplan schreef op 22 February 2003 @ 14:26:
[...]
Sterker nog: van de "oude" ontwerpen zijn er ook maar twee of drie geschikt. Really, Diadem, lees het hele topic nou nog eens door![]()
Vooruit, een samenvatting: er worden geen tshirts gedrukt, maar transfers. Van te voren wordt dus niet bepaald welke kleur shirt gebruikt wordt, de transfers moeten dus op zoveel mogelijk kleuren kunnen worden geplakt. Hier ben ik eerder ook ingetuind - je bent de eerste niet met wie ik overhoop lig, in dit topic
Vandaar ook dat ik dat vroeg, of ontwerpen echt identiek moeten zijn. Ok, ja dus. Dat is jammer.
Maar dan nog zijn er toch wel meerdere geschikt?
[ Voor 14% gewijzigd door Diadem op 22-02-2003 17:25 ]
Vrij weinig, helaas. Een ontwerp verandert nogal fors als er een witte of zwarte lijn om tekst heen wordt getrokken. Mijn eerste ("army"-) ontwerp, bijvoorbeeld, is volstrekt niet geschikt. De meeste fonts worden namelijk aanzienlijk slechter leesbaar als ze dezelfde kleur hebben als de ondergrond, en alleen de outline zichtbaar is. Dat geldt nog sterker voor een gefragmenteerde letter als de daar gebruikte Stencil (fontnaam, geen druktechniekDiadem schreef op 22 February 2003 @ 17:23:
Maar dan nog zijn er toch wel meerdere geschikt?
Als stelregel kun je zeggen dat als een ontwerp witte of zwarte tekst heeft zonder een gekleurd vlak eromheen, het niet geschikt is voor transfers. En dat zijn ze bijna allemaal. Ook 50% grijs, overigens, is zowel op wit als op zwart niet goed leesbaar.
Tot nu toe heb ik deze ronde alleen van Jeldert en van mezelf een ontwerp gezien dat aan de eisen voldoet.
In de lijst ontwerpen van de vorige keer zijn volgens mij alleen ontwerpen 1, 2, 4, 7 en 9 geschikt.
[ Voor 8% gewijzigd door Rataplan op 22-02-2003 17:53 ]
Wat een geneuzel zeg
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Hoeft niet, want de ontwerpfase is nu gestart, aangezien er aan de hand van dit topic genoeg interesse is voor een shirt.Mobster schreef op 22 February 2003 @ 21:32:
Ik stel voor dat Rataplan en Diadem niet meer in dit draadje mogen postenDutchman! of DSmarty regel dat.
Wat een geneuzel zeg
Juist
En we waren juist bezig vrienden te worden... Of mag dat tegenwoordig ook al niet meer?Mobster schreef op 22 februari 2003 @ 21:32:
Ik stel voor dat Rataplan en Diadem niet meer in dit draadje mogen postenDutchman! of DSmarty regel dat.
Wat een geneuzel zeg
Goede uitleg trouwens Rataplan
Ik heb het helemaal door, denk ik
Bij deze roep ik de moderators op om iedereen behalve Diadem en mij toegang tot dit draadje te ontzeggen.Mobster schreef op 22 February 2003 @ 21:32:
Wat een geneuzel zeg
Wij zijn namelijk de enige twee die bereid zijn voor dit shirt te vechten