[WINXP] Passwords zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Dit is echt vreemd, heb gisterennacht een clean install van xp erop gegooit. Maar ik ben tot nu toe al 3 plaatsen tegengekomen waar de wachtwoorden tijdens het intikken gewoon zichtbaar blijven, dus dat je niet de balletjes (* vervangers van xp) krijgt te zien. Dit was namelijk bij het inloggen op msn messenger het invoeren van de login gegevens van me pop3 account in outlook en bij het inloggen op de webmail server van mijn school. Tijdens het invullen van me wachtwoord op GoT en ben-online was me wachtwoord wel gewoon onzichtbaar. Iemand enig idee hoe ik dit ongedaan kan maken, tis nie ech t toppunt van veiligheid zo.

[ Voor 16% gewijzigd door Johny58 op 01-02-2003 10:45 . Reden: toevoeging ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Nou ik ken het probleem echt niet maar lijkt me een typish gevalletje ff de knowladge base doorzoeken van m$ dus suc6...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 16:13:
Nou ik ken het probleem echt niet maar lijkt me een typish gevalletje ff de knowladge base doorzoeken van m$ dus suc6...
offtopic:
Het is MS en niet M$

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

fuyungcow, het wordt niet gewaardeerd dit soort replies, wat Carlmeijer al schreef. Hier in het volgende linkje kan je lezen waarom dit niet hier gewaardeerd word (flamen en trollen) :|Windows & MicroSoft Bashing
Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen als M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Dus ajb niet doen. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 01-02-2003 18:34 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Johny58
Het doorzoeken van de knowledge base van MS is uiteraard het eerste wat ik heb gedaan, maar heb zelf niks kunnen vinden.

Toen ik op GoT ging zoeken, kwam ik alleen een topic tegen over iemand die juist wou bereiken dat de wachtwoorden zichtbaar werden, maar daar kwam uit dat het verder niet kon.

Was idd wel handig geweest als ik het er in de opingspost had bijgezet.

[ Voor 1% gewijzigd door Johny58 op 02-02-2003 13:51 . Reden: typo ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Johny58 schreef op 02 February 2003 @ 13:49:
[...]

Het doorzoeken van de knowledge base van MS is uiteraard het eerste wat ik heb gedaan, maar heb zelf niks kunnen vinden.

Toen ik op GoT ging zoeken, kwam ik alleen een topic tegen over iemand die juist wou bereiken dat de wachtwoorden zichtbaar werden, maar daar kwam uit dat het verder niet kon.

Was idd wel handig geweest als ik het er in de opingspost had bijgezet.
offtopic:
Kunnen jullie niet van PC ruilen :P ?

En heb je ook al MS opgebeld? Of gemaild? Tenslotte heb je ook support bij hun.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 17:40 . Reden: Smilie vergeten :P ]

• Johny58
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 17:40:
[...]

offtopic:
Kunnen jullie niet van PC ruilen :P ?

En heb je ook al MS opgebeld? Of gemaild? Tenslotte heb je ook support bij hun.
Moet eerlijk zijn en zeggen dat de versie die ik nu geinstaleerd heb niet helemaal legaal is. Kon me eigen cd'tje namelijk niet vinden toen ik me hardeschijf had geformateerd. De licentiecode is daarentegen wel gewoon in orde. Tkan best zijn dat het aan die versie van XP ligt. Dus ik heb altijd als oplossing mn eigen XP cd vinden en dan weer opnieuw instaleren, maar daar heb ik echt heel weinig zin in. Dus als ik dit op een makkelijke manier kan veranderen, dan is dat mooi. Anders laat ik het lekker zo staan totdat ik volgende keer weer me hd ga leeggooien, tis toch niet zo dat ik staatsgeheimen op me computer heb staan en dat het echt heel erg zou zijn als iemand me wachtwoord zou zien ofzo.

• Johny58
kick

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 10:32

switchboy

-ruimte te huur-

Volgens mij is het niet echt erg als je de orginele cd niet hebt.
Als je maar een geldige licentie hebt.
Dus ik zou toch de support maar eens proberen.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• Johny58
Kdenk niet dat ze al te blij zijn met me daar, tis wel een gekraakte versie namelijk. Hij vraagt dus niet om een activatiecode, in tegenstelling tot de normale versie.

Verwijderd

Zolang jij een geldige licentiecode hebt die je hen kunt doorgeven, heb je recht op support.

Het wel of niet weergeven van het wachtwoord kon in eerdere OSen ('95 / '98 sowieso) in het register worden ingesteld (b.v. met Poledit). Het lijkt me dan ook niet onwaarschijnlijk dat deze mogelijkheid er ook bij XP nog inzit.

Waarom deze instelling bij installatie dan anders zou zijn dan standaard weet ik niet; wellicht dat je deze installatie over een oude heen hebt gezet?
Misschien dat tijdens de installatie de juiste registersetting om de een of andere manier niet kon worden weggeschreven.

BTW; als dit een via P2P gedownloade versie is, zou ik hem er direct weer afknallen; heb al vaker meegemaakt (:X) dat er geknoeid was met gedownloade zooi.

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Misschien helpt deze setting je:
(gejat uit de registry-winguide)

This setting controls whether the password typed when accessing a file share is shown in clear text or as asterisks.

Open your registry and find the key below.

Create a new DWORD value, or modify the existing value called 'HideSharePwds' using the settings below.

Exit your registry, you may need to restart or log out of Windows for the change to take effect.

(Default) REG_SZ (value not set)
HideSharePwds REG_DWORD 0x00000001 (1)

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Net...

Settings:
User Key: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Network]
System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Network]
Name: HideSharePwds
Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value: (0 = disabled, 1=enabled)

[ Voor 8% gewijzigd door Nowhereman op 06-02-2003 12:17 ]

-Pwn the day-

• Johny58
Nowhereman schreef op 06 February 2003 @ 12:16:
Misschien helpt deze setting je:
(gejat uit de registry-winguide)

This setting controls whether the password typed when accessing a file share is shown in clear text or as asterisks.

Open your registry and find the key below.

Create a new DWORD value, or modify the existing value called 'HideSharePwds' using the settings below.

Exit your registry, you may need to restart or log out of Windows for the change to take effect.

(Default) REG_SZ (value not set)
HideSharePwds REG_DWORD 0x00000001 (1)

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Net...

Settings:
User Key: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Network]
System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Network]
Name: HideSharePwds
Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value: (0 = disabled, 1=enabled)
Dit is volgens mij wel wat ik nodig heb, alleen kan ik in geen van beide policies een network vinden, en verder begrijp ik ook niet helemaal wat er mee wordt bedoelt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Johny58 schreef op 07 February 2003 @ 17:51:
Dit is volgens mij wel wat ik nodig heb, alleen kan ik in geen van beide policies een network vinden, en verder begrijp ik ook niet helemaal wat er mee wordt bedoelt.

start-uitvoeren-regedit

Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Network
dubbelklik op HideSharePwds en maak er 1 van ;)

Als het daar niet staat check het in Local_machine. Als ook die niet bestaat: maak de sleutel zelf aan of zet het volgende in een tekstbestand, hernoem het tot HideSharePwds.reg, dubbelklik en reboot:
code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Network]
"HideSharePwds"=dword:00000001

edit:
standaard register-aanpassen-disclaimer: zoals altijd natuurlijk geheel op eigen risico en eerst een backup maken ( - van de desbetreffende sleutel) :+

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 07-02-2003 20:51 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1