Toon posts:

De Grote GoT Digifoto Contest [Februari '03]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Grote GOT Digifoto Contest 6-de editie: Februari 2003

Dit bericht aub lezen voor je gaat meedoen (of misschien al denkt dat je niet mee kan doen).

Thema deze maand:
Zie 2-de bericht.

Een aantal Contest regels
Elke deelnemer kan tot de 20-ste van de maand 1 foto bijgedragen. De rest van de maand wordt er gestemd.

Hoewel dit een digifoto contest is sta ik een beperkt aantal analoge (gescande) foto's toe. Tot een maximum van lets say 10% van het totaal. Dit is alléén bedoeld voor diegenen die geen digicam hebben. Wel aangeven indien de foto analoog is.

Thema
Het thema wordt gekozen door de winnaar van de voorgaande contest.
Foto's die niet voldoen aan het thema (+ toelichting) of aan minimale kwaliteitseisen worden verwijderd. Dat beoordeel ikzelf in eerste instantie, maar liefst zoveel mogelijk in overleg met de bedenker van het thema. In principe heeft iedereen hier een zegje over, er kan over gediscussieerd worden.

Het thema moet iedereen de mogelijkheid bieden deel te nemen. Er moet ook iets inspirerends van uitgaan. Het thema 'Grasveldje' biedt, (denk ik) te weinig variatie voor een leuke contest.

Fotosoep
Wat mij betreft soept en cropt men er maar op los. Soepen kan mooi en nuttig zijn om een foto net dát te geven om hem mooi te maken. Zelfde geldt voor croppen. Dat is nou juist éen van de leuke dingen van digigraferen.
De kiezer beslist uiteindelijk of het een goede foto is of niet.

GoT forum
Plaats hier AUB geen foto's die niet aan de contest meedoen! Daar zijn andere topics voor. Plaats hier ook alleen maar die ene foto waarmee je mee wilt doen aan de contest.

Stemmen
Je kunt (vanaf de 20-ste van de maand) 4 stemmen uitbrengen. Daarbij geef je 5 punten aan je favoriete foto, 3 punten aan je 2-de keus 2 punten aan je 3-de keus en 1 punt aan je 4-de keus. Nadat je gestemd hebt kun je ook zien hoe anderen hebben gestemd.

Houdt bij het stemmen niet alleen rekening met hoe mooi je de foto vindt, maar let ook op kwaliteit, originaliteit en vooral of de foto voldoet aan het thema. Geef geen punten aan een hele mooie foto die volgens jou niet voldoet aan het thema!

Stemmen gebeurt op de fotosite

Uploaden:
Om te kunnen uploaden moet je aangemeld zijn bij de fotosite. Om je aan te melden moet je tevens je GoT-id invullen. Dat nummer zie je onder in je browser als je op je naam boven een bericht van jezelf gaat staan.

Iedereen die zich aangemeld heeft mag per contest met 1 foto meedoen. Er is in principe geen maximaal aantal deelnemers.

Plaats ten eerste je foto hier in het topic en plaats daarbij een toelichting op de foto (gebruikte camera, uitleg over de foto, waarom hij aan het topic voldoet...). Foto's zonder toelichting worden mogelijk verwijderd.
Hanteer bij het plaatsen van foto's de GoT huisregels. Plaats een kleine versie (max 580 breed) en maak een link naar de grote versie.

Vervolgens moet je je foto uploaden naar de fotosite (alleen jpg formaat). Let erop dat je upload met een url naar je foto! Je foto moet dus ergens op een website, die direct linking toestaat, gehost zijn.

Je kunt je foto gedurende maand wijzigen. Nadat het stemmen begonnen is natuurlijk niet meer.

Maak geen kaders rond je foto. Dat is een leuke manier om je foto indrukwekkender te laten lijken, maar dat is bij de contest niet de bedoeling. Hier gaat het puur om de foto, in vergelijking met andere foto's.

De fotosite dient alleen als referentie. Ik bekijk of de foto voldoet aan de contest eisen en delete de foto eventueel als dat niet zo is. Alleen foto's die op de fotosite staan doen mee.

Veel plezier en succes bij je deelname aan de contest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het thema?
Het thema van deze maand is fruit

Licht toe!
Ik heb gekozen voor een concreet-thema om de 'vage' discussies die
iedere maand weer de kop op steken te voorkomen. Met fruit moeten volgens
mij veel originele, vrolijke en kleurijke foto's te maken zijn. Ik vind
iedere invulling die aan het thema wordt gegeven goed, zolang er maar
indirect en direct fruit is afgebeeld op de foto (dus níet de pruim van
je vriendin of je eigen banaan).

Omschrijf fruit eens!
Tja, wat het één fruit noemt vind de ander groente en andersom. Daarom
zullen we dat maar in het midden laten. Voor mij is fruit zoet en
kleurig, maar als jij tamme kastanjes fruit vindt, mag je dat posten.

Oh dat komt mooi uit! Ik heb anderhalf jaar geleden een foto gemaakt
van een perenboom in Frankrijk!

Als jij dat graag wilt, mag jij je perenboom van anderhalf jaar terug
posten. Maar is het niet veel leuker en interessanter om je camera te
pakken en speciaal voor de contest een foto te maken? We doen aan deze
'wedstrijd' mee om te leren, niet om je archief te ontstoffen!

Hoeveel fruit moet er op de foto staan?
Een goede vraag, maar lastig om te beantwoorden. Als jij ons kan
overtuigen dat er genoeg fruit op staat, ben ik tevreden. Fruit is het thema,
dus moet wel het direct of indirect hoofdonderwerp van de foto vormen.

Ok, gewoon een foto op de contest-site plaatsen?
Nee, licht je foto even kort toe. Het is het beste om je foto ook in
dit topic te posten inclusief commentaar. Er is gebleken bij eerdere
contests dat veel mensen niet de moeite nemen tijdens het stemmen al het
commentaar door te lezen.

Ik wens je veel succes bij het maken van een goede foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

lijkt me meer iets voor de zomer..?

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeej spannend :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BadMotha schreef op 01 februari 2003 @ 09:20:
lijkt me meer iets voor de zomer..?
Ach, tegenwoordig heeft de groenteboer evenveel fruit 's winters als in de zomer...

En daarbij is het een thema wat lekker (warm) binnen kan worden uigevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto's zoals deze mogen dus niet?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/bananas.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 11:30

Nikooos

huizenlol.nl

Oei oei oei.... Toch het thema wat ik al verwachte van de man Aero.. :D
Ik moet je wel vertellen heb er een paar uur later door geslapen want 's nachts doe ik mijn beste denkwerk... en ik heb al 3 ideetjes.... Daarvan ga ik jullie later vertellen, want me rattebijen zitten nu toch in de lader. Dus het is nog ff geduld hebben.....

en volgens mij mag die foto hierboven gewoon, want onrijpe bananen zijn toch ook gewoon fruit.. :/ of heb ik het hier nu mis?

Nou iedereen succes en een prettige wedstrijd ;)

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:23
Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 09:40:

[afbeelding]
Jah idd het lijkt toch verdacht veel op fruit dit is gewoon goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:01

spacy

+++

er gaat toch nog wel iemand de foto van z'n vriendin posten die banaan aan het eten is? :+

Leuk onderwerp voor een contest,
hier moet genoeg inspiratie voor te vinden zijn,
nu alleen nog flink nadenken over en leuke originele foto van fruit,

[ Voor 39% gewijzigd door spacy op 01-02-2003 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

huh, dubbelpost? :(

[ Voor 95% gewijzigd door spacy op 01-02-2003 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 09:40:

[afbeelding]
Waarom zou die niet mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Kheperi: Super Thema!

Zoals eerdere Contest zal ik deze ook weer op de voet volgen. Top thema! Ik denk dat de betere fotografen weer topstukken zullen leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/djjjust/Foto's/Fruit/Tweakers%20contest%20fruit%20%5BKlein%5D.jpg

Foto 800x600
Foto 1600x1200

Camera: Cannon Digital Ixus V
Uitleg: Het is een stenen/porselijnen (?) versier beeldje voor in de vensterbank, er staan er 2 op
Ik heb geen Photoshop toegepast
Waarom hij aan het topic voldoet: Omdat ik het wel een mooie indirecte (vanwege de focus op het sliertje) foto van fruit vind

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

fruitig onderwerp. ik heb mijn batt. vol... ga vanmiddag aan de slag !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit moet ik zowaar een keer gezond gaan doen en bij de groenteboer langs... of tellen vitaminepillen ook mee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ouwetroep/got/macro/_schimmel.jpg

wel fruitig, maar niet fris, ik had gehoopt een behaarde sinasappel tegen te komen,
maar ik denk dat ik even zal moeten wachtten op een verse fruitmand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 10-10 01:03
lol, het wachten is nu op de tientallen macro's van fruit die er ongetwijfeld aan zullen komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Azrael schreef op 01 februari 2003 @ 13:28:
lol, het wachten is nu op de tientallen macro's van fruit die er ongetwijfeld aan zullen komen :+
die van mij was maar als geintje bedoeld hoor,
ik heb al een leuk idee, maar dan zal ik wel even moeten wachtten op vers fruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spacy schreef op 01 februari 2003 @ 13:15:
[afbeelding]

wel fruitig, maar niet fris, ik had gehoopt een behaarde sinasappel tegen te komen,
maar ik denk dat ik even zal moeten wachtten op een verse fruitmand ;)
:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg benieuwd wat voor een foto's er aan gaan komen :) Lijkt me moeilijk om hier een originele en bijzondere foto over te maken... We'll see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 11:30

Nikooos

huizenlol.nl

nou heb eerlijlk gezegd wel een leuk idee die ik waarschijnlijk zelf niet uit ga voeren, want ik heb nog geen idee hoe ik dat nou ga doen. :X Misschien breng ik iemand anders op ideeën..
Ik bedoel het is wel een wedstrijd, maar we zijn geen vijandige concurenten toch ;)

Ik zat dus met 1 van mijn ideeën te denken om fruit te fotograferen, maar dan op een manier waarop fruit dus niet word gebruikt...

[V.B.]
Bijvoorbeeld een keeper in een doel die klaar staat om een bal tegen te houden, maar dan in een van zijn keepershandschoenen een banaan ofzo.. :?
[V.B.]

Ik weet niet of het dan direct of indirect een foto is van fruit, maar volgens mij wel een grappig idee. Dan heb je niet al die macro-foto's van sinaasappels en dergelijke.

Ik moet nog ff wachten op me rattebijen :Z, dan kan ik ook aan de slag!!!!

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04-2015
Nou ik heb dus de hele middag fruit zitten fotograferen... ik heb 80 MB aan peren en mandarijnen-foto's. Macro-foto's van fruit vind ik dus wel mooi, maar zijn niet zo origineel inderdaad. Dit vond ik mijn mooiste:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilefbus.nl/berend/fruit-klein.jpg

En dit is mijn poging tot originaliteit:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilefbus.nl/berend/peren-klein.jpg

Eigenlijk had ik een soort van ruimte-achtergrond achter die 4 peren willen plakken, soort van 'pears in space' maar toen ik de tv aanzette verging me de lust :'( ...

Commentaar? Ik wil hier graag wat beter in worden :)

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berend, ik vind eigenlijkdie onderste foto wel redelijk geslaagd, een compositie met een lagere en schuinere hoek zou in mijn ogen origineler zijn. Maar ik vind deze ook mooi hoor. (Ruimteachtergrond blech). deze achtergrond is goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb ik een foto voor submissie. Ik heb geprobeerd om hosting te vinden, lukte maar gedeeltelijk na 2 uur |:(. Naja hier een shot van een appel, zwaar mishandeld door iemand met een uiterst gevaarlijk aardappelstampinstrument.
Ik hoop dat dit lukt.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jansmit99/klein.jpg

Titel: Slachtoffer van Stampgeweld
Camera: Canon PowerShot G2
Filter: Macro filter Hoya +4
Diafragma: f 8.0
Sluitertijd: 1/2 seconde
brandpuntafstand: 21mm
Verder nog iets, volgens mij niet.

Keur maar goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bananen zijn tot nu toe het mooist vind ik :P De hele exotische vruchten lijken me het leukst om te fotograferen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
Xoofer, die foto van jou is zeker goed. Hij heeft iets wat mij nou nooit lukt: spanning. Ik zou m meteen goedkeuren :D

Toch nog 2 pogingen van mij (ook vanmiddag gemaakt, zelfde serie als voorheen):
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilefbus.nl/berend/fruit2-klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.mobilefbus.nl/berend/peer-klein.jpg

Van de 4 foto's die ik gepost heb, welke vind je de beste en waarom? Hoe had ik het beter kunnen doen (bij 1tje heb je het al gezegd).

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berend (het is xooVer (:D). Ik zou eerder die eerste van die peren doen (of naja die met 4 peren PUNT. Deze zijn niet zo mooi vind ik die met mandarijin in het midden is niet zo mooi 'valse compositie' en te sterk licht. Die vierde is wel okay, de compositie, alleen dat binnenste blauwe patroon in het 'cirkeltje' vind ik niet mooi, verder een zeer dynamische compositie, met dat witte 'rondje' oranje rondje, met peer erin (achtergrond is ook zeer goed). Ik zou zeggen kies dus die 2e foto (4 peren) of probeer iets als die vierde foto maar dan zonder blauwe cirkel en iets meer ingezoemd. Nog bedankt voor je compliment :D.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Berend:

Je eerste post vind ik ook het mooist. Allen had ik iets je licht gedint. HEt is nogal vel. Je peren staan nogal "hard" in beeld. Ik weet niet hoe ik et uit moet leggen, maar de peren hierboven zijn daarvan een goed voorbeeld denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
Het oranje rondje is een bord... en het blauwe vlak zit daar nu eenmaal op. Het is een ontwerp van een of andere impressionist (vergeten welke). Ik had het wel uitgezocht om de oranje rand inderdaad.

Felle licht komt van de sneeuw buiten denk ik... ik ga nog een beetje soepen aan de 4 peren, kijken of het wat wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door berend_engelbrecht op 01-02-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berend, Maurix: een circular polarizer zou gebruikt kunnen worden om de reflectie van het licht te 'dimmen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Toepasselijk? :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwrobins/foto/kiwi.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door paradoXical op 02-02-2003 13:19 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-10 20:10
Je plaatje leeft niet helemaal, maar ik denk dat ik wel weet welke je bedoelt (twee halve kiwi's op een spierwitte achtergrond)? Die is iig zeer toepasselijk, en mooi ook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan beter in de url nog even een username zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-10 12:28

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Fruit?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~korteweg/smAardbei.jpg

:9

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, maar erg jammer dat het glas er niet helemaal op staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gaan de cliche foto's ons om de oren vliegen deze maand.

Ik heb al besloten dat ik alleen meedoe als ik OF een echt extreeeeem hoge kwaliteit stock-achtige foto kan produceren (not likely zonder studio) OF iets weet te bedenken dat echt een originele benadering is. Wordt erg moeilijk denk ik.

Note: die appel met die purestamper vind ik wel de goede kant op gaan trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Glas is transparant. Glas staat er nooit helemaal op! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitvreter schreef op 01 februari 2003 @ 23:58:
Glas is transparant. Glas staat er nooit helemaal op! :P
Je klept eromheen. De voet van dat glas moet gewoon erbij op die foto. Dat is een misser hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Misschien klep ik er omheen, maar als ik het hele glas in beeld had gehad, was deze vlakverdeling niet mogelijk zonder een heel klein aardbeitje over te houden.
Ik heb ook een paar staand formaten gemaakt van het hele glas. Dat kan ook.

Ah, nu zie ik wat je met er omheen kleppen bedoelt. Ik begreep Aerodynamic verkeerd, ik dacht dat je de 'transparency' van het glas bedoelde.

[ Voor 24% gewijzigd door Uitvreter op 02-02-2003 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zit iedereen nou weer iets origineels te bedenken? :P
jullie lijken wel gek.. het gaat om de mooiste foto he? :)

een foto van een mandarijn op een tafel zou dus best kunnen winnen imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 00:55:
Waarom zit iedereen nou weer iets origineels te bedenken? :P
jullie lijken wel gek.. het gaat om de mooiste foto he? :)

een foto van een mandarijn op een tafel zou dus best kunnen winnen imo
Nope :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bent verschrikkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg mooi :D Zelfs met zo'n fruitig onderwerp komen er nog bijzondere foto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

De foto doet het nu wel, ik zal hem straks ook even naar de site opladen.. Stomme @home webspace ligt er te vaak uit afgelopen tijd :(

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto hoor, harry, maar ik zou um een stuk mooier vinden (de composite ervan) als je de 'schaduwen' er VOLLEDIG op had. (meestal een vuistregel, neem schaduwen/reflecties er helemaal op op helemaal niet). Naja, iets minder licht zou misschien ook ok zijn ivm de reflecties erop. (doek voor lamp oid). Een iets diagonalere hoek zou ook kunnen werken. Voor mij wat te cliche :P, maar zeker mooi, daar niet van :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 13:28:
[...]

Mooie foto hoor, harry, maar ik zou um een stuk mooier vinden (de composite ervan) als je de 'schaduwen' er VOLLEDIG op had. (meestal een vuistregel, neem schaduwen/reflecties er helemaal op op helemaal niet). Naja, iets minder licht zou misschien ook ok zijn ivm de reflecties erop. (doek voor lamp oid). Een iets diagonalere hoek zou ook kunnen werken. Voor mij wat te cliche :P, maar zeker mooi, daar niet van :D
Ik geef je ook helemaal gelijk :) Ik houd van dit soort kritiek, ik ben zelf ook niet geheel tevreden (de reflecties van de lamp zijn storend) en de schaduw had beter uitgewerkt kunnen worden.. Jammer dat ik het hele mandje kiwi's inmiddels op heb gegeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:58
Vanwege nog geen Canon G3 heb ik deze foto gemaakt met Minolta X700 en 50mm f/1.4.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/mg.raven/applebrush500.jpg

grotere versie

[ Voor 27% gewijzigd door Gluten Parody op 02-02-2003 13:57 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alcatrash: haha, TE grappig die foto van jou. De scherpte is (op de kleine versie iig) okay, maar de tandenborstel, appel en beker is echt erg leuk. Ik moet je wel waarschuwen, vervang na een paar maanden WEL je tandenborstel, in deze staat is het niet zo goed. Ook zou ik niet een appel 's morgens eten (zo komt het bij mij over) gevolgd door een tandenpoets beurt. Dit is ERG slecht voor je tanden aangezien het zuur van de appel en het geschuur van de tandenborstel je glazuur afbreekt. Don't try this at home dus. :D (ik weet trouwens niet of ik dit vind voldoen aan het thema fruit, tzal erom spannen, aangezien het fruit in mijn ogen een ondergeschikte rol speelt aan het 'ochtendritueel, naja ik ben vreemd ) :P.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
T was meer in het kader van 'snoep verstandig, eet een appel, dan hebbie die tandenborstel ook niet zo vaak meer nodig '. :)

Over de scherpte: foto is gemaakt bij weinig licht en ik had even geen flitser in de buurt, vandaar dat de grote versie wat lichte ruis heeft.

[ Voor 49% gewijzigd door Gluten Parody op 02-02-2003 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een eerste experimentje om het een beetje anders dan anders te doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/got/appel1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 13:54:
alcatrash: haha, TE grappig die foto van jou. De scherpte is (op de kleine versie iig) okay, maar de tandenborstel, appel en beker is echt erg leuk. Ik moet je wel waarschuwen, vervang na een paar maanden WEL je tandenborstel, in deze staat is het niet zo goed. Ook zou ik niet een appel 's morgens eten (zo komt het bij mij over) gevolgd door een tandenpoets beurt. Dit is ERG slecht voor je tanden aangezien het zuur van de appel en het geschuur van de tandenborstel je glazuur afbreekt. Don't try this at home dus. :D (ik weet trouwens niet of ik dit vind voldoen aan het thema fruit, tzal erom spannen, aangezien het fruit in mijn ogen een ondergeschikte rol speelt aan het 'ochtendritueel, naja ik ben vreemd ) :P.
Ik keur em goed hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 15-10 10:24
Afbeeldingslocatie: http://home.nedlinux.nl/~marijn/DSCF.JPG
Is een perzik, genomen met een Fujifilm MX-1200 1,3 megapixel alleen ik moet nog ff iets mooiers schieten, maar ik vond deze wel apart qua kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dat je het erbij zegt.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Yes, mijn foto is goedgekeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Heb dezelfde foto als gisteren een wat andere uitsnede gegeven, waardoor 'ie volgens mij beter wordt. De tweede is het glas met voet. Ben er nog niet over uit welke beter is. Het onderwerp is fruit, niet glas... :+

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~korteweg/smAardbei3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~korteweg/smAardbei2.jpg

Comments please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Hee uitvreter (das toch een boek van nescio ofzow), ik vind de bovenste beter. Leuk dat het glas er helemaal opstaat bij de onderste, maar dat is idd niet het onderwerp van deze contest. Enne, de ontbrekende steel van het glas heeft juist wel iets mysterieus :)

Je zou misschien het kleine stukje steel wat nog zichtbaar is even weg kunnen fotosoepen, zodat je alleen de bolvorm van het glas zelf overhoudt zeg maar.

[ Voor 24% gewijzigd door Gluten Parody op 02-02-2003 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitvreter schreef op 02 February 2003 @ 15:19:
Heb dezelfde foto als gisteren een wat andere uitsnede gegeven, waardoor 'ie volgens mij beter wordt. De tweede is het glas met voet. Ben er nog niet over uit welke beter is. Het onderwerp is fruit, niet glas... :+

[afbeelding]

[afbeelding]

Comments please!
Het glas is nogal een storende factor in het geheel.....kun je niets iets anders nemen, of iig een kleiner glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/mg.raven/smAardbei3souped.jpg

zoiets zeg maar...

of een ander kleurtje 8) :D

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/mg.raven/aardbei3colorsouped.jpg

of je mikt 2 foto's bij mekaar, ook aardig:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/mg.raven/aardbeienallerlandenverenigtu.jpg

ok, wie verminkt mijn appel/tandenborstel? Kommaar kommaar kommaar....

[ Voor 80% gewijzigd door Gluten Parody op 02-02-2003 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashen
  • Laatst online: 04-12-2024
Ok ik ben ook weer even aan de slag gegaan :) Denk dat dit mijn inzending wordt...

Fruit Power
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.w.bijvank/fotos/Fruit-Power-Small.jpg

Foto is gemaakt met een Sony P-50 op 1/80s sluitertijd... Vrijwel niets aan gesoept behalve croppen en draadje wegwerken (sssst! ;)) Verdere toelichting lijkt me niet nodig toch?

Iemand nog tips/commentaar? Alles is welkom :P

Edit: Klikbaar gemaakt en toelichting geschreven...

[ Voor 46% gewijzigd door Ashen op 02-02-2003 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:18
Ik heb ook een leuk ideetje, maar dat projectje duurt een dagje of 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Alcatrash: in het begin nam ik je nog serieus... :P
Aerodynamic: ik zal nog wat andere belichting proberen om het glas wat minder nadruk te geven. Zal met shoppen ook eens wat proberen, deze is alleen gecropped. Voor wat betreft de grootte, een kleiner glas geeft de aarbei minder ruimte, en lijkt me dus nog storender. En zonder glas is het gewoon een aardbei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashen schreef op 02 februari 2003 @ 16:01:
Ok ik ben ook weer even aan de slag gegaan :) Denk dat dit mijn inzending wordt...

Fruit Power
[afbeelding]

Foto is gemaakt met een Sony P-50 op 1/80s sluitertijd... Vrijwel niets aan gesoept behalve croppen en draadje wegwerken (sssst! ;)) Verdere toelichting lijkt me niet nodig toch?

Ik zie een soiort van rasterstructuur op de achtergrond, deze ingescand ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashen schreef op 02 February 2003 @ 16:01:

Fruit Power
[afbeelding]

Ik zou de draadjes wegwerken, zodat het lijkt alsof de halogeen in de appel is geprikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashen
SKKL: De rasterstructuur kan kloppen... Ondergrond van de foto is namelijk een stoel (zo'n schuin omhooglopend ding...), wat je als raster ziet is dus de structuur van de stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashen
ff nieuwe fotos gemaakt met Aerodynamic's idee om te kijken hoe dat eruit zou zien, maar kdenk toch dat de eerst mooier is. Door de draadjes wordt ie wat speelser en wat minder een 'kandelaar' wanneer je het lampje erin steekt.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.w.bijvank/fotos/Fruit-Power-2-Small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 15-10 10:24
deze is mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashen schreef op 02 februari 2003 @ 16:34:
ff nieuwe fotos gemaakt met Aerodynamic's idee om te kijken hoe dat eruit zou zien, maar kdenk toch dat de eerst mooier is. Door de draadjes wordt ie wat speelser en wat minder een 'kandelaar' wanneer je het lampje erin steekt.

[afbeelding]
nee, deze is veel beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashen
hmmz owke, in dat geval neem ik voorlopig de tweede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

in principe zou ik wel wat kunnen doen met de interval meter op mijn G3, maar het wordt lastig om dat in 1 foto te krijgen :)

mogen gifjes ook? :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vanmiddag ook maar eens aan de slag geweest met een zak appels :)

Mijn voorkeur gaat uit naar de tweede, alleen ik weet het nog niet helemaal zeker...

/aaaghh: JPEG-compressie...... De orginelen hebben dit natuurlijk niet :P

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/werkman01/img/fruit2.jpg

Fruit 1

Fruit 3

EDIT: overige foto's removed.

[ Voor 9% gewijzigd door LoneGunman op 02-02-2003 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scurra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Mooooody gaat een rottingsproces van een appel in beeld brengen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moody, dan moet je een compilatie maken ..

Fruit .. hmm .. pruim van je vriendin en je eigen banaan mocht niet .. Nu heb je Arfman en mij meteen verdriet aangedaan .. Tenzij .. hmm .. een banaan in d'r pruim en een 'American pie' effect in een andere pruim .. ;) .. sorry ..

Fruit .. pfff ..
Is even nadenken maar ik denk dat ik al een idee heb .. pretty yukkie maar toch .. :)
Good luck all!

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Scurra schreef op 02 februari 2003 @ 17:12:
ja daar dacht ik aan :)

dus nogmaals de vraag: mogen gifjes ook? :Y)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 17:16:
Moody, dan moet je een compilatie maken ..
ja, maar dat worden dan 20 kleine priegelfotootjes in 1 foto en das niet duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scurra schreef op 02 February 2003 @ 17:12:
zit er wel dik in als je het zo leest he ;)

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 02 February 2003 @ 17:17:
[...]

ja, maar dat worden dan 20 kleine priegelfotootjes in 1 foto en das niet duidelijk :)
Ligt er maar net aan hoeveel stappen je kiest .. Kijk eens naar een dergelijk iets:
Stijl van Ger Dekkers

of zoiets compilatie fotos exvriendin

..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lonegunman: Je kan mij niet wijs maken dat op die laatste foto (daar het duidelijkst) dat stuk 'fruit' rechts een appel is, hoogstens een tomaat als het geen paprika is. Heb ik ongelijk , dan eet ik een peer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 17:26:
Lonegunman: Je kan mij niet wijs maken dat op die laatste foto (daar het duidelijkst) dat stuk 'fruit' rechts een appel is, hoogstens een tomaat als het geen paprika is. Heb ik ongelijk , dan eet ik een peer op.
ook al is het een biljartbal .. boeiend? Als hij het een mooi iets voor zijn compilatie vind .. laat hem ..

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 17:26:
Die bewering heb ik ook nooit gemaakt....... Het is een paprika :) Geef die peer maar hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masir: je hoeft niet meteen zo opgefokt te doen. Ik had het niet over dat je appels NOOIT mocht mengen met paprika's. Ik had het er alleen over dat:::::
Lone gunman: jij zei: ik ging aan het werk met een zak appels. Ik keek en zag appels. Ik dacht: mooi. Maar toen ik dat rode ding zag dacht ik:" nee, dit behoort in mijn belevingswereld niet tot de categorie 'appel'".

Ik was enkel verrast! Ik ben blij gelijk te hebben dat het een paprika is. Dat wilde ik hebben! :P. die peer zou niet naar jou toe gaan, enkel naar mijn mond ALS ik geen gelijk zou hebben. aangezien ik dat WEL heb, blijft de peer op de tafel liggen.

zo da's een mond vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneGunman schreef op 02 February 2003 @ 17:12:

Mijn voorkeur gaat uit naar de tweede, alleen ik weet het nog niet helemaal zeker...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
De middelste is het best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
LoneGunman schreef op 02 februari 2003 @ 17:12:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
\/\/00T, die middelste is echt super :9~ Heel mooi met die waterdruppels enzo.. krijg spontaan trek in een appel :Y)
TheMarco, die foto van jou is ook wel mooi, maar had hem iets scherper en kleurrijker gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 17:40:
Masir: je hoeft niet meteen zo opgefokt te doen. Ik had het niet over dat je appels NOOIT mocht mengen met paprika's. Ik had het er alleen over dat:::::
Lone gunman: jij zei: ik ging aan het werk met een zak appels. Ik keek en zag appels. Ik dacht: mooi. Maar toen ik dat rode ding zag dacht ik:" nee, dit behoort in mijn belevingswereld niet tot de categorie 'appel'".

Ik was enkel verrast! Ik ben blij gelijk te hebben dat het een paprika is. Dat wilde ik hebben! :P. die peer zou niet naar jou toe gaan, enkel naar mijn mond ALS ik geen gelijk zou hebben. aangezien ik dat WEL heb, blijft de peer op de tafel liggen.

zo da's een mond vol
Sorry maar aan de post kon ik niet zien wat je bedoelde .. ik vreesde al voor een "hee dat is helemaal geen appel boehoe foto mag niet" discussie .. Ik miste een ;) in je message .. hij oogt serieus nl .. no offence verder, scuzi ..

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneGunman schreef op 02 February 2003 @ 17:12:

Vraagje .. wat gebruik je daar als studio??

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie appels, ben alleen bang dat er heeeeeel veel van dit soort stillevens gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn foto op de fotosite zetten maar ik heb een paar vragen over het aanmelden

Got user-id: Wat moet ik hier invullen?
Email: Email die je bij got ook hebt ingevuld?
Pass: Gewoon paswoord denk ik?, niet van got

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 18:16:
[...]
De middelste is het best :)
Ik vond de middelste zelf dus ook het beste, dus die ga ik maar officieel inzenden :)
Thanatos schreef op 02 February 2003 @ 19:03:
[...]

\/\/00T, die middelste is echt super :9~ Heel mooi met die waterdruppels enzo.. krijg spontaan trek in een appel :Y)
Thnx.
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 19:08:
[...]
Vraagje .. wat gebruik je daar als studio??
..
M'n kamertafel + 25W mat peertje. Verdere 'gear': Olympus 3020Z.
Ik heb voor de rest alleen het contrast met PS een klein beetje aangepast, de rest met de camera gedaan. Uit de losse pols: f2.8, 1/5, indoor WB, rode kleuren iets omhoog gegooid, macrostand + spotmetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneGunman schreef op 02 februari 2003 @ 19:21:
[...]

Ik vond de middelste zelf dus ook het beste, dus die ga ik maar officieel inzenden :)

[...]

Thnx.

[...]

M'n kamertafel + 25W mat peertje. Verdere 'gear': Olympus 3020Z.
Ik heb voor de rest alleen het contrast met PS een klein beetje aangepast, de rest met de camera gedaan. Uit de losse pols: f2.8, 1/5, indoor WB, rode kleuren iets omhoog gegooid, macrostand + spotmetering.
Ik bedoelde de onder/achtergrond .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 20:04:
[...]

Ik bedoelde de onder/achtergrond .. :)
Zoals ik al zei: kamertafel (hout + hoogglans verf, wit). Achtergrond: witte muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lonegunman. Wat gaar, ik moet maar met de flow meegaan en zeggen : "middelste foto is het beste", maar ja, t'is niet anders :D. Heel mooi, fruitig, en ZEER fris. (reclame foto zou je zeggen).Kudos voor het uit de hand schieten van een foto met een sluitertijd van 0.2 seconde, ik kan dat meestal niet zo goed, zo lang stil houden. Jij moet een machtige verrekijkervasthouder zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marco: origineel idee, de uitvoering ervan (niet de keuze van appels en compositie ook niet echt :P). Ik zou voor wat meer effect wat minder 'witheid' in de foto opnemen en wat meer zwart aan de driehoek links onder. (iets meer scherpte zou ook kunnen. (overweeg het zwart/wit te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DC Martijn: ik zou je afraden om foto's te schieten met een webcam. Als je het toch niet kan laten, zorg voor goed licht en een statief (en focus) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Xoover: mag alles in 1 post? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat maakt het uit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 02 February 2003 @ 20:33:
Xoover: mag alles in 1 post? :P
Nee, zo komt het minder persoonlijk over, als ik het niet in 'persoonlijke vakjes' verdeel. (voortaan zal ik er wel aan proberen te denken, maar nu was het meer zo: ow , ff replyen, ff lezen, ow, ook weer intressant, reply, lezen, reply) Naja, je hebt door jouw reactie weer 2 extra uitgelokt, waarbij ik met drie er sta +die drie van jouw (of replies daarop) wat het nog verdubbelt, de ruimteverspilling. Nouja, Basta! :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 15:12

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Wel ideeën maar geen fruit in huis, dus maar een oudje ( met mijn vorige cam). Ik ga zeker
nog wat ex. fruit halen en kom hierop terug.

[img]url http://members.chello.nl/~r.meijer1/Peer2kl.jpg[/img]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-10 21:29
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 19:19:
Ik wil mijn foto op de fotosite zetten maar ik heb een paar vragen over het aanmelden

Got user-id: Wat moet ik hier invullen?
Email: Email die je bij got ook hebt ingevuld?
Pass: Gewoon paswoord denk ik?, niet van got

Bij voorbaat dank :)
http://digicontest.concept-q.biz/faq.got :?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 21:27:
[...]

Nee, zo komt het minder persoonlijk over, als ik het niet in 'persoonlijke vakjes' verdeel. (voortaan zal ik er wel aan proberen te denken, maar nu was het meer zo: ow , ff replyen, ff lezen, ow, ook weer intressant, reply, lezen, reply) Naja, je hebt door jouw reactie weer 2 extra uitgelokt, waarbij ik met drie er sta +die drie van jouw (of replies daarop) wat het nog verdubbelt, de ruimteverspilling. Nouja, Basta! :D :P
nouja, zo doen ze/we/ik het al jaaaaren hier op GoT :Y)

maarja, ik kan er niet wakker om liggen hoor ;)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste