Kzie niets
Ik vind de tweede foto veel beter. De eerste foto is mooi, maar de appel is te flets. Die zou of heel groen of heel rood moeten zijn.PuCK schreef op 16 februari 2003 @ 01:41:
[...]
Ik vind toch je eerste inzending beter, al is de 2e natuurlijk wat orgineler. Ik weet niet waarom, ik vind de 2e foto te vaag, te 'zwefend'. Maar dat is mijn mening hoor
De kiwi.... mijn complimenten. Erg mooi.
We learn from our past, we live in the present, we develop for the future
*wacht op meer foto's*
Kom op tweakers, waar blijven die fruitige foto's
Kom op tweakers, waar blijven die fruitige foto's
Arrived anxious, left bored
Verwijderd
Hmm ziet er leuk uit maar natuurlijk totaal onorigineel. Deze shots kan iedereen met een camera die goed is in macro-opnames zo nemen. Ik stel het in, druk op het knopje en klaar. Weinig creativiteit. Niet om bot te zijn hoor maar ik vind het 0,0 artistieke waarde hebben.Montana schreef op 12 February 2003 @ 20:05:
Mag ik even voorstellen
De Kiwano en de Tamarillo wel macro en gecropt.
[[url= url http://members.chello.nl/~r.meijer1/Kiwano.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url= url http://members.chello.nl/~r.meijer1/Tamarillo.jpg ]afbeelding[/url]]
Overigens, ik weet dat het moeilijk is om origineel te zijn met dit thema. Ik heb nog niks origineels weten te bedenken maar ik doe dan ook gewoon NIET mee als ik niks beters weet te verzinnen dan fruitschalen of macro's van vruchten.
Ja inderdaad, ik was al bang bij dit thema dat er veel simpele standaart foto's zouden komen die heel erg mooi ogen maar doodsaai zijn. Niet dat dit een probleem is ofzo, maar ik vindt het wel jammer...Ik ben toch wel tevreden met mijn fototje dan
[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 18-02-2003 09:19 ]
Ik snap niet goed dat iedereen steeds zo'n moeite heeft met macro's en/of close-ups. Het schieten vereist behoorlijk wat inzicht en moeite, je moet je immers óók het kader, de compositie, de lichtinval en dergelijke bepalen, net zoals bij een 'normale' foto.
Verwijderd
Hmm ik vind macro's en close-ups toch echt te "easy" hoor. Ik deed het ook veel in de eerste week dat ik mijn camera had maar al gauw kreeg ik zoiets van hmm.. been there, done that etc. etc.LoneGunman schreef op 18 February 2003 @ 13:18:
Ik snap niet goed dat iedereen steeds zo'n moeite heeft met macro's en/of close-ups. Het schieten vereist behoorlijk wat inzicht en moeite, je moet je immers óók het kader, de compositie, de lichtinval en dergelijke bepalen, net zoals bij een 'normale' foto.
Het is veel leuker om op een of andere totaal normale plek te lopen en daar te zoeken naar mooie dingen die jij als fotograaf ziet maar waar een ander straal voorbij loopt. Dat vind ik een veel leukere uitdaging.
ik ben nog niet toegekomen aan het uitvoeren van m'n idee,
maar ik weet al wel welke 4 ik zal nomineren in deze contest,
zelf had ik niet gedacht dat zo'n duidelijk thema als fruit zulke mooie plaatjes op zou leveren
maar ik weet al wel welke 4 ik zal nomineren in deze contest,
zelf had ik niet gedacht dat zo'n duidelijk thema als fruit zulke mooie plaatjes op zou leveren
wat vinden jullie hiervan:
Drowning Apple
Drowning Apple

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Een hele mooie foto, goede sfeer maar mischien iets te abstract. Mischien dat de appel te blurry is, het is iig niet echt duidelijk als je de titel en het thema buiten beschouwing laat...Phusebox schreef op 18 February 2003 @ 13:56:
wat vinden jullie hiervan:
Drowning Apple
[afbeelding]
hmm 2 badPuCK schreef op 18 February 2003 @ 14:13:
[...]
Een hele mooie foto, goede sfeer maar mischien iets te abstract. Mischien dat de appel te blurry is, het is iig niet echt duidelijk als je de titel en het thema buiten beschouwing laat...
ben een sucker voor abstracte foto's
Daar raak ik nou niet echt door geinspireerd
Vandaag de laatste kans om een foto in te sturen. Morgenochtond gooi ik de stembus open.
Sorry dat ik wat weinig bijdraag deze maand, maar ik ben wat druk enzo. Loopt trouwens prima allemaal
Sorry dat ik wat weinig bijdraag deze maand, maar ik ben wat druk enzo. Loopt trouwens prima allemaal
Ik doe ook mee met de contest, nog net op het laatste nippertje 
had al sinds het begin wat leuks bedacht en nu pas uitgevoerd, ok ik weet het is niet een mooie foto, maar ik vind hem zelf erg grappig

Remco ik heb je kiwi belichting eens geprobeerd te maken met grapefruit, maar het lukte me niet echt, misschien dat ik veel meer had moeten experimenteren, maar dit is het beste resultaat van me pogingen, ik heb er ook een aantal die zijn te donker rondom, en straalt de grapefruit zelfs geel licht uit
had al sinds het begin wat leuks bedacht en nu pas uitgevoerd, ok ik weet het is niet een mooie foto, maar ik vind hem zelf erg grappig

Remco ik heb je kiwi belichting eens geprobeerd te maken met grapefruit, maar het lukte me niet echt, misschien dat ik veel meer had moeten experimenteren, maar dit is het beste resultaat van me pogingen, ik heb er ook een aantal die zijn te donker rondom, en straalt de grapefruit zelfs geel licht uit

Op het nippertje mijn inzending.
Bananas taking off

Dit fruit will er vandoor!
Alleen het stickertje is gesoept.
Bananas taking off

Dit fruit will er vandoor!
Alleen het stickertje is gesoept.
[ Voor 11% gewijzigd door Gorefest op 19-02-2003 21:31 ]
spacy schreef op 19 February 2003 @ 20:52:
[afbeelding]
Je hebt geflitst? Niet doen
Langere sluitertijd gebruiken en met een statief doen voor een scherpe foto.
spacy schreef op 19 February 2003 @ 20:52:
Ik doe ook mee met de contest, nog net op het laatste nippertje
[afbeelding]
[afbeelding]
mijn cam is behoorlijk automatisch,Phreak schreef op 19 February 2003 @ 22:13:
[...]
Je hebt geflitst? Niet doen
Langere sluitertijd gebruiken en met een statief doen voor een scherpe foto.
dus kan ik met enige trucs niet een langere sluiter creeren dan het maximum van 1/3sec.
ik heb ook wel een ander resultaat hoor, maar dan is de omgeveing weer zo donker

en ik wou juist zowel de buitenkant mooi als het licht van de binnenkant graag zien
De stembus is open!! Moge de fruitigste winnen!
Hier een (klikbaar) overzicht van de inzendingen:
Hier een (klikbaar) overzicht van de inzendingen:
Fruit | ||
Het thema van deze maand is fruit | ||
![]() | ![]() | ![]() |
Bananen ![]() KIP!, Minolta - Dimage 7i | Fruit ![]() Jeroen, Minolta - Dimage 7 | Slachtoffer van Stampgeweld ![]() Xoover, Canon - PowerShot G2 |
Fruit Power ![]() Ashen, Sony - DSC-P50 | How about them... ![]() LoneGunman, Olympus - 3020Z | Rotte Appel ![]() Tmaster, Hewlett Packard - Photosmart 850 |
Het Ananassenveld ![]() Nils Faber, Minolta - Dimage 2330 Zoom | Hard fruit ![]() Nomolus, Cannon - Digital Ixus V | Prepare to die ![]() SKKL, Canon - Powershot A40 |
Fruit In The Shadow ![]() MatthijsN, Fuji - Finepix 1300 | Kiwi on Ice ![]() Phreak, Fuji - S602Zoom | Fruitwagen ![]() Salutem, Olympus - C-2100 UZ |
Banana Men ![]() Danielle, Epson - Photopc 650 | Avondzon ![]() Dreams, Sony - DSC-P50 | Appeltje ![]() heavy3, canon - powershot a30 |
Fruitscape ![]() PuCK, Fuji - S602Zoom | the climb ![]() Tusk, Nikon - Coolpix 4300 | fruit taart ![]() Craze, Fuij - finepix A303 |
Mijn week in bananen ![]() berend_engelbrecht, Olympus - C300 Zoom | Tasty Tom ![]() Erry, Canon - EOS D60 | Shining kiwi ![]() Remc0, Minolta - Dimage 7i |
de fruitmachine ![]() Bipo, Nikon - Coolpix 5700 | Fruitschaal ![]() DumbAss, Fuji - Finepix s304 | Drowning Apple ![]() phusebox, Canon - Powershot G3 |
Caught ![]() Uitvreter, Sony - DSC-F707 | Tweaky Grapefruit ![]() spacy, Kodak - DC3400 | Bananas taking off ![]() Gorefest, Canon - Powershot A40 |
![]() | ||
GOT digicontest, de site | ||
![]() |
[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 06:55 ]
Ikb ben gewoon de eerste die gestemd heeft !!!!
ik heb 20 dagen de tijd om een foto te maken en daar kom ik niet aan toe, maar als het om stemmen gaat ben ik weer de eerste +o .
Ow ik zie dat de bus ook nog maar 4 minuten open is
ik heb 20 dagen de tijd om een foto te maken en daar kom ik niet aan toe, maar als het om stemmen gaat ben ik weer de eerste +o .
Ow ik zie dat de bus ook nog maar 4 minuten open is
[ Voor 15% gewijzigd door xychix op 20-02-2003 06:58 ]
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Zo ik heb ook gestemd. Ik vond het deze maand erg moeilijk om te stemmen...Er zitten hele mooie foto's bij die niet orgineel zijn maar ook hele orginele die niet zo mooi zijn. Ik heb geprobeerd om een beetje op de middenmoot te stemmen.
woei ik heb ook gestemd 
het waren zeker mooie en originele foto's deze maand
het waren zeker mooie en originele foto's deze maand
Verwijderd
Hmm, ik dacht dat ik nog ff had
, helemaal vergeten dat het al zo laat in de maand was. Naja, volgende keer beter.....ff stemmen
yahoo ! stemmen maar,,,,,......
[ Voor 5% gewijzigd door salutem op 20-02-2003 12:31 . Reden: :P Go Bush Go Bush :P ]
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Wel gestemd geen zin/tijd gehad om commentaar te geven op de foto's sorry...
Verwijderd
WRAAAHH!! me 2!!!!Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 11:02:
Hmm, ik dacht dat ik nog ff had, helemaal vergeten dat het al zo laat in de maand was. Naja, volgende keer beter.....ff stemmen
Ik d8 dat de 20ste er nog bij hoorde .. had t zo druk met de studie :-S ..
Ik had nog wel een grappig idee:
Een tros druiven wassen, inclusief waterdruppeltjes en de shit .. en deze dan in een patatbakje leggen met een vette klodder mayo er over en zo'n typisch patat-vorkje er in ..
kut ..
naja .. better luck next time .. ff stemmen ..
..
Verwijderd
ME LOVE!!!! deze is WAY better dan je Tweaky inzending!!!!!!spacy schreef op 19 February 2003 @ 23:14:
[...]
mijn cam is behoorlijk automatisch,
dus kan ik met enige trucs niet een langere sluiter creeren dan het maximum van 1/3sec.
ik heb ook wel een ander resultaat hoor, maar dan is de omgeveing weer zo donker
en ik wou juist zowel de buitenkant mooi als het licht van de binnenkant graag zien

..
ja dat zal best, maar ik wil niet het idee van een andere deelnemer gebruiken,Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 16:29:
[...]
ME LOVE!!!! deze is WAY better dan je Tweaky inzending!!!!!!![]()
..
en dit idee heb ik van remco met z'n kiwi geleend, hij heeft ook m'n 5 punten gekregen
voor de contest had ik zoals ik ook al had uitgelegd tweaky in gedachten
aleen door de drukte heb ik dit wat te overhaast gedaan en had het resultaat beter kunnen zijn
Ook gestemd.
Ik had graag willen meedoen, maar hmmm de inspiratie wilde maar niet komen. Ik heb zeer genoten van jullie vondsten en was hier en daar best jaloers omdat ik niet van die leuke creatieve invallen had... nouja. misschien is fruit niet mijn thema...
Maar evengoed dus een heleboel prachtige foto's. Hulde!
Ik had graag willen meedoen, maar hmmm de inspiratie wilde maar niet komen. Ik heb zeer genoten van jullie vondsten en was hier en daar best jaloers omdat ik niet van die leuke creatieve invallen had... nouja. misschien is fruit niet mijn thema...
Ook gestemd, zitten weer mooie fotos bij deze maand!
* Thanatos heeft ook gestemd 
Hoewel ik zelf (nog) geen digicam heb maja
Hoewel ik zelf (nog) geen digicam heb maja
jammer dat ik zo weinig punten heb...
had eerlijk gezegd wel ietsje meer verwacht, zeker als ik kijk naar de originaliteit van vele andere inzendingen... maar goed
volgende keer beter
had eerlijk gezegd wel ietsje meer verwacht, zeker als ik kijk naar de originaliteit van vele andere inzendingen... maar goed
volgende keer beter
ik sta er zelf verbaasd van dat een geintje redelijk beloond wordtPhusebox schreef op 21 February 2003 @ 17:17:
jammer dat ik zo weinig punten heb...
volgende keer beter
vergeleken met de eerste contests waar ik bepaalde foto's heb geprobeerd die niks of nauwelijks wat aan punten haalden
Nou ik ben benieuwd of het al te voorspelbaar gaat worden hoe je moet winnen. Kennelijk doen creatieve vondsten het erg goed. Beetje humor ook. Sfeerbeelden en romantiek zijn niet echt een succes. Is dat verbazingwekkend op een tweakers forum? denk het niet eigenlijk
tja het is niet echt een serieuze digifoto contest meer
het is meer een kloot-maar-raak contest
1: Shining kiwi
2: FruitscapeGewoon een mooie foto, prachtig qua kleuren en de doorschijnende werking van de lamp heeft een zeer leuke uitwerking. De blauwe achtergrond steekt mooi af bij de groene kiwi.
3: Kiwi on IceOrigineel en ziet er leuk uit
4: Tasty TomLeuk gevonden, mooi stilleven op de rustige witte achtergrond, straalt een bepaalde sereniteit uit.
Ik zie dat men het nogal eens is over de nummers 1 en 2, grappigNiet heel origineel of opwindend, maar zoals hier links staat, "Beter dan de rest", de foto is gewoon goed uitgevoerd.
Dat ben ik niet met je eens. Bij de winnende foto's zijn ook hele mooie en originele exemplaren. Ik zou wel ook teleurgesteld zijn als ik met zo'n mooie foto als die van jou niet zoveel punten verzamelde, dus ik kan je opmerking goed begrijpen. Wel vind ik het leuk dat een amateurtje (als fotograaf dantja het is niet echt een serieuze digifoto contest meer
The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)
pcies berend botje, gel;ukkig kijkt iedereen er op z'n eigen manier tegen aan,
en als je het maar niks vind dan beloon je dat toch niet?
kijk nu eens goed naar de winnaars, van de afgelopen contesten,
al deze foto's verdienden die ere plaats ook hoor!
we zijn hier geen profs en we doen het voor ons plezier daarbij hopen we van elkaar te leren en daaronder vallen diverse zaken zoals onderwerpkeuze, compositie, creativiteit, abstract of juist weer niet, helderheid/scherpte/kleuren, belichting en alle andere dingen we we van elkaar kunnen leren.
de meeste mensen zijn toch wel gouw wat tijd kwijt om hun foto te maken voor deze contesten hoor,
er hebben vast sommigen speciaal fruit moeten halen
of zijn hevig op zoek geweest naar een goed idee?
we zijn hier geen profs en we doen het voor ons plezier daarbij hopen we van elkaar te leren en daaronder vallen diverse zaken zoals onderwerpkeuze, compositie, creativiteit, abstract of juist weer niet, helderheid/scherpte/kleuren, belichting en alle andere dingen we we van elkaar kunnen leren.
de meeste mensen zijn toch wel gouw wat tijd kwijt om hun foto te maken voor deze contesten hoor,
er hebben vast sommigen speciaal fruit moeten halen

Sjonge, dat voten gaat wel érg efficient tegenwoordig. Binnen 3 dagen heeft volgens mij iedereen al zo'nbeetje gestemd. Misschien moet ik de stembus maar wat later openen. Deze maand is gelukkig al wat korter, maar ik denk dat we volgende maand beter pas op de 25-ste kunnen gaan beginnen met stemmen.
Ennuhh Remco. Heb je al nagedacht over het thema voor volgende maand?
Het lijkt erop dat een concreet thema boven verwachting aanslaat. Gaan we er nog éen doen? of duiken we de abstractika in (lentekriebels
)
Ennuhh Remco. Heb je al nagedacht over het thema voor volgende maand?
Verwijderd
mooi gezegd en helemaal mee eensspacy schreef op 22 February 2003 @ 23:01:
pcies berend botje, gel;ukkig kijkt iedereen er op z'n eigen manier tegen aan,
er hebben vast sommigen speciaal fruit moeten halenof zijn hevig op zoek geweest naar een goed idee?
Kheperi ? jah 25-ste vind ik geen probleem
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 10:56 ]
Ja, 25e lijkt me ook beter.
Een concreet thema is inderdaad leuk.
Een beetje knutselen, dagen denken, weer een beetje piellen enz enz...
Ik had al zitten denken aan een paar dingen.
- spiegelingen (in water,ruiten, spiegels enz...)
- lentegevoel (maar is denk ik nog een maandje te vroeg.)
- potret fotografie.
Maar ja, heb nog een week.......
- lentegevoel (maar is denk ik nog een maandje te vroeg.)
- potret fotografie.
Maar ja, heb nog een week.......
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
Potverdikkie!!! Ik ben ook zo'n sukkeltje he!!
Hele maand lang geen inspiratie.... Ga ik vandaag alle inspiratie uit de kast halen om een foto te fabriceren.... Bedenk ik me dat het al de 23-ste is vandaag
Stom
Stom
Stom
Stom
Stom
Toch maar me foto laten zien...
De gevangen appel

Hij is niet zo mooi en scherp, maar dat is dus omdat ik geen zin meer had er meer voor te doen... de 23-ste

Stom

Toch maar me foto laten zien...
De gevangen appel
Hij is niet zo mooi en scherp, maar dat is dus omdat ik geen zin meer had er meer voor te doen... de 23-ste
mmm... maakt de appel dan een foto van de bezoekende mandarijn/sinasappel?De gevangen appel
lol, dan heeft VanDaal al haast gewonnenRemc0 schreef op 23 February 2003 @ 14:01:
Ja, 25e lijkt me ook beter.
Verwijderd
wahahahahahaha hbipo schreef op 23 February 2003 @ 14:16:
[...]
mmm... maakt de appel dan een foto van de bezoekende mandarijn/sinasappel?
want ?????
hmmm, ja inderdaad een schitterende foto.
Maar.... het lijkt me dat de bedoeling is van deze contest dat je met je nieuwe opdracht aan de slag gaat, en niet in je archief duikt.
Maar.... het lijkt me dat de bedoeling is van deze contest dat je met je nieuwe opdracht aan de slag gaat, en niet in je archief duikt.
Dat weet ik niet. Er zijn in de vorige contests genoeg foto's opgedoken die
mensen al voor dat hij begon geschoten hadden. Dus dat gaat niet op in dit geval.
EDIT:
AZRAEL zie het als een uitdaging om een betere foto te maken dan deze. IS moeilijk weet ik, maar zie het als een uitdaging.
mensen al voor dat hij begon geschoten hadden. Dus dat gaat niet op in dit geval.
EDIT:
AZRAEL zie het als een uitdaging om een betere foto te maken dan deze. IS moeilijk weet ik, maar zie het als een uitdaging.
[ Voor 32% gewijzigd door MauriX op 23-02-2003 16:16 ]
Inderdaad, een foto maken is een foto maken, of je m nou speciaal voor deze contest maakt of nietMauriX schreef op 23 februari 2003 @ 16:15:
Dat weet ik niet. Er zijn in de vorige contests genoeg foto's opgedoken die
Hehe, das waarEDIT:
Mja, ik hoop dat er es een onderwerp wordt uitgekozen dat ik ook echt leuk vind, dat is tot nu toe nog niet echt gebeurt.
Geef dan eens een voorbeeld van een leuk onderwerp...
Of je de foto nou uit je archief trekt, of je gaat ervoor op pad.
Die keuze is aan je zelf.
Alleen is het, volgens mij, leuker om n.a.v. de "opdracht" een foto te gaan maken.
Dat geeft mij meer voldoening dan een archieffoto opsturen.
Maar goed meningen verschillen....
Of je de foto nou uit je archief trekt, of je gaat ervoor op pad.
Die keuze is aan je zelf.
Alleen is het, volgens mij, leuker om n.a.v. de "opdracht" een foto te gaan maken.
Dat geeft mij meer voldoening dan een archieffoto opsturen.
Maar goed meningen verschillen....
Mja, iets wat mij wel leuk lijkt is bv. de Nederlandse historie. Markante objecten dus waarvan je duidelijk kan zeggen: kijk, dit is een prachtig stukje Nederlands erfgoed. Je denkt natuurlijk gelijk aan gebouwen maar daar zou het niet tot beperkt hoeven blijven, daar valt nog een redelijke vrije invulling aan te geven.
Wel is het natuurlijk van belang als je een redelijk voor de hand liggend onderwerp neemt dat je een originele invalshoek neemt.
Je zou het onderwerp ook nog kunnen beperken tot een bepaalde tijdsperiode, bv. eigentijdse geschiedenis, de Gouden Eeuw of nog wat anders.
Het leuke aan dit onderwerp is ook dat je een mooi beeld schetst voor de archieven (vind ik dan).
Wel is het natuurlijk van belang als je een redelijk voor de hand liggend onderwerp neemt dat je een originele invalshoek neemt.
Je zou het onderwerp ook nog kunnen beperken tot een bepaalde tijdsperiode, bv. eigentijdse geschiedenis, de Gouden Eeuw of nog wat anders.
Het leuke aan dit onderwerp is ook dat je een mooi beeld schetst voor de archieven (vind ik dan).
Spiegelingen spreekt mij wel aan
The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)
Azrael: we moeten er wel rekening mee houden dat we niet allemaal in noord en zuid holland wonen. We moeten het dus bij dat soort thema's wel wat breed houden. Nederlandse hystorie lijkt me verder een prima thema, maar niet zo geschikt voor de winter.
Maaaaar het gaat al beter met het weer.....
Maaaaar het gaat al beter met het weer.....
Sja, weer is altijd wisselvallig in Nederland, maargoed, misschien leuker als het echt zomer isVerwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 20:59:
Azrael: we moeten er wel rekening mee houden dat we niet allemaal in noord en zuid holland wonen. We moeten het dus bij dat soort thema's wel wat breed houden. Nederlandse hystorie lijkt me verder een prima thema, maar niet zo geschikt voor de winter.
Ik woon ook niet in Holland maar dat maakt echt geen bal uit, deze foto's kan je overal maken.
kunnen we dat niet als nieuwe regel toevoegen ofzo ? want dat is in de exif info na te kijken dat een foto gewoon nieuw moet zijn en niet bijv 5 maanden terug gemaakt is en toevallig bij het contest past ?
Canon EOS 80D En wat glaswerk
ik vind historisch nederland eigenlijk wel een heel boeiend thema. Waar je veel kanten mee op kan. En juist niet alleen bedoeld voor Noord- of Zuid Nederland. In heel Nederland is veel historie te vinden. Ja, hier voel ik wel wat voor. Turfgebieden, lintbebouwing, molens (zowel oude graanmolens als moderne windmolens), grachtenpanden, plassengebieden, schiphol, treinen, grondafgravingen, etc. Je kan er alle kanten mee op. Als het maar een typisch (historisch) Nederlands is.
Firecow: exif info, hoe wilde je dat doen als je een bewerking in Photoshop maakt? Bovendien zijn er programmaatjes die exif info strippen en weer elders kunnen toevoegen, daarnaast moet je dus de ruimte hebben om het originele bestand op te slaan. Denk niet dat dat gaat werken.
Firecow: exif info, hoe wilde je dat doen als je een bewerking in Photoshop maakt? Bovendien zijn er programmaatjes die exif info strippen en weer elders kunnen toevoegen, daarnaast moet je dus de ruimte hebben om het originele bestand op te slaan. Denk niet dat dat gaat werken.
nou als je de foto met photoshop bewerkt moet je het origineel met exif als bewijs leveren...bipo schreef op 23 February 2003 @ 21:59:
ik vind historisch nederland eigenlijk wel een heel boeiend thema. Waar je veel kanten mee op kan. En juist niet alleen bedoeld voor Noord- of Zuid Nederland. In heel Nederland is veel historie te vinden. Ja, hier voel ik wel wat voor. Turfgebieden, lintbebouwing, molens (zowel oude graanmolens als moderne windmolens), grachtenpanden, plassengebieden, schiphol, treinen, grondafgravingen, etc. Je kan er alle kanten mee op. Als het maar een typisch (historisch) Nederlands is.
dan nog kun je de exif uit een 'nieuwe' foto halen en die aan de 'oude' foto toevoegen.
exif info gedoe weer?
mijn foto's zijn ook niet origineel meer als ik em een stuk resize omdat ik niet graag foto's van een half mb ter download wil zetten, terwijl gewone schermbreedte ook genoeg is.
en zo moeilijk is het waarschijnlijk niet eens om met een hex editor dit soort info te veranderen
mijn foto's zijn ook niet origineel meer als ik em een stuk resize omdat ik niet graag foto's van een half mb ter download wil zetten, terwijl gewone schermbreedte ook genoeg is.
en zo moeilijk is het waarschijnlijk niet eens om met een hex editor dit soort info te veranderen
Ik denk dat iedereen het gewoon voor zich moet weten of hij/zij nou wel of niet speciaal een foto voor de contest maakt, of deze uit zijn archief trekt.
Mijn idee is bij deze contest dat je erop uitgaat om een foto aan de hand van het onderwerp te maken.
Aangezien dit aanzienlijk moeilijker is dan in je archief struinen heeft dit mijn voorkeur.
Ik heb nu sinds 4 maanden een camera, en dmv de contest leer ik veel bij.
Maar als iemand gewoon een foto uit zijn archief trekt, en hiermee de contest probeerd te winnen, dan staat dat natuurlijk helemaal vrij.
Alleen houd je jezelf een beetje voor de gek is mijn idee.
Mijn idee is bij deze contest dat je erop uitgaat om een foto aan de hand van het onderwerp te maken.
Aangezien dit aanzienlijk moeilijker is dan in je archief struinen heeft dit mijn voorkeur.
Maar als iemand gewoon een foto uit zijn archief trekt, en hiermee de contest probeerd te winnen, dan staat dat natuurlijk helemaal vrij.
Verwijderd
Yep. Dat is 'em! Het wordt ook veel teveel moeite om dat allemaal te willen controleren. Zou ik niet doen. Je kunt tenslotte zelfs niet controleren of degene die de foto instuurt hem ook daadwerkeljik zelf gemaakt heeft. Kortom, laat deze regel ajb lopen, ook om de gezondheid van de organisatoren te waarborgenRemc0 schreef op 25 februari 2003 @ 12:18:
Ik denk dat iedereen het gewoon voor zich moet weten of hij/zij nou wel of niet speciaal een foto voor de contest maakt, of deze uit zijn archief trekt.
Verwijderd
Spiegelingen vind ik wel weer heel veel lijken op schaduw wat een maand gelee het thema was.
Schaduwen en spiegels zijn heel verschillende dingen.
Met spiegels/reflecties kunnen heel veel kanten op.
Veelzijdig genoeg voor artistieke/technische hoogstandjes.
Met spiegels/reflecties kunnen heel veel kanten op.
Veelzijdig genoeg voor artistieke/technische hoogstandjes.
spiegelingen is zeker leuk en idd wel wat anders dan schaduw
ik ben benieuwd wat het onderwerp zal worden
ik ben benieuwd wat het onderwerp zal worden
Ja vinnik ook. Gek genoeg schijnt dat voor sommigen geen enkel bezwaar te zijn en nemen ze zichzelf volkomen in de maling om maar te scoren. zoals bij het schaduwthema wel bleek toen iemand een foto van een bekende fotograaf instuurde...Remc0 schreef op 25 February 2003 @ 12:18:
(...)
Maar ieder moet het voor zichzelf maar weten. Ik vind trouwens een foto uit het archief pakken geen enkel probleem. Da't toch ook een foto van mij? Ik ben wel met je eens dat het leuker en leerzamer is een nieuwe speciaal voor de contest te maken. Affijn deze discusie hebben we vorige maanden ook al gehad
Misschien is vuur een leuk thema? Hier kan je vele kanten mee op.
Kheperi, even een vraagje... Ik was een beetje verbaasd dat toen ik mijn foto op de contest site zette, het cameratype al voorgeselecteerd was: een Sony DSC-F707. De foto voor de contest is alleen gemaakt met een Canon D60, en hoewel ik geprobeerd heb het type bij het uploaden te wijzigen blijft het hardnekkig een 707. Wat doe ik verkeerd?
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Verwijderd
Niks, zul je ooit als digitale camera in "Digitale camera's van GOTters" die camera opgegeven hebben. Ik vermoed dat daarme gelinkt is. Of dat je in je prfiel deze camera geselecteerd hebt.
Uitvreter: Dan kun je beter een mailtje naar Norjee sturen. Op de fotosite, bij de FAQ staat onderaan zijn emailadres.
weheheheheh ik wil in de top drie weheheheheeee
Jank jank zeik zeik
Jank jank zeik zeik
[ Voor 5% gewijzigd door salutem op 27-02-2003 13:54 . Reden: http://csnation.counter-strike.net/images/content/image_13552.jpg ]
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Woei 2e met 82 punten
dat zijn van die kunstmatige thema's... moet je eerst wat brand lopen stichten zeker...mycosis schreef op 26 februari 2003 @ 01:55:
Misschien is vuur een leuk thema? Hier kan je vele kanten mee op.
Waarom niet zo lekker steng thema zoals ze met de nieuwe 3D contest ook hebben: Misdaad of zoiets lijkt mij erg gaaf, kan je op heel veel manieren uitwerken.
oei inderdaad dit kan wel eens een riskant en aanstoot gevend thema zijnPhusebox schreef op 27 February 2003 @ 15:16:
[...]
dat zijn van die kunstmatige thema's... moet je eerst wat brand lopen stichten zeker...
Verwijderd
In ieder geval lijkt het mij voor de komende contest belangrijk dat er geen afbakeningen zijn in wat wel en wat niet mag. Afbakening in de kunstwereld heeft nog nooit iets goed teweeg gebracht. Een foto bewijst zichzelf wel. Als mensen de bedoelde gedachte erin terug kunnen vinden, dan uit zich dat wel via de score die de foto krijgt
Ja dat vind ik ook wel een belangrijk punt. Regeltjes hou ik niet van. Het is jammer dat ze nodig zijn soms. Er zijn natuurlijuk wel wat voor de hand liggende zaken. Hmm die staan niet eens in de regels....
zoals dat je de foto zelf gemaakt moet hebben...
btw:
Morgen de laatste dag dat er gestemd kan worden

btw:
Morgen de laatste dag dat er gestemd kan worden
Verwijderd
Ik ben de contest helemaal vergeten 
Ik had wel wat beters kunnen maken dan die foto die ik had ingestuurt in het begin van de contest

Ik had wel wat beters kunnen maken dan die foto die ik had ingestuurt in het begin van de contest
Nou laat mij de eerste zijn die Remc0 mag feliciteren want ingehaald wordt ie toch niet meer.
En een terechte winnaar lijkt mij.
En wat wordt het thema voor volgende maand, dan kan ik morgen weer een idee gaan bedenken.
En een terechte winnaar lijkt mij.
En wat wordt het thema voor volgende maand, dan kan ik morgen weer een idee gaan bedenken.
Kheperi,
Als ik zo vrij mag zijn
om mijzelf al als winnaar uit te roepen, even het volgende.
Moet ik het volgende onderwerp aanleveren, en dat jij de tekst schrijft, of hoe ???
Ik kan in je profiel geen mailadres vinden, vandaar even op deze manier.
Wat het onderwerp word ..........
morgen is het duidelijk
Als ik zo vrij mag zijn
Moet ik het volgende onderwerp aanleveren, en dat jij de tekst schrijft, of hoe ???
morgen is het duidelijk
Verwijderd
Gefeliciteerd Remc0!!!!!!!!Remc0 schreef op 28 February 2003 @ 16:45:
Kheperi,
Als ik zo vrij mag zijnom mijzelf al als winnaar uit te roepen, even het volgende.
morgen is het duidelijk
Zeer mooie foto en het is zeker een waardige winnaar!!!!
Nou.... De avond is nog jong, als er een paar mensen ineens op Fruitscape stemmen en niet op Shining kiwi.....
[ Voor 4% gewijzigd door Azrael op 28-02-2003 20:41 ]
Tis 12 uur geweest en de contest is afgelopen!
winnaar is geworden: Remc0 met Shining kiwi. Een inderdaad erg fruitige foto. Was ook mijn nummer 1. Van harte gefeliciteerd!
Sorry, ik maak geen logootjes meer. Daar kom ik niet aan toe, en zo mooi vond ik ze ook niet eigenlijk. Mijn fotoshopkwaliteiten zijn veel te klein om een echt mooi trofeetje te maken.
Maar de veel grotere beloning is natuurlijk wél voor jou. Je mag het thema kiezen voor volgende ... deze maand
Ik was vanavond niet thuis, anders hadden we iets kunnen afspreken. Schrijf aub je thema, ongeveer zoals dat de afgelopen maanden werd gedaan dan plaats ik'm in het nieuwe topic. Stuur'm naar mijn rubbish-adres kheperi@yahoo.com.
Stuur'm zo snel mogelijk. Dan kan ik hopelijk morgenochtond al de nieuwe contest starten.
winnaar is geworden: Remc0 met Shining kiwi. Een inderdaad erg fruitige foto. Was ook mijn nummer 1. Van harte gefeliciteerd!
Sorry, ik maak geen logootjes meer. Daar kom ik niet aan toe, en zo mooi vond ik ze ook niet eigenlijk. Mijn fotoshopkwaliteiten zijn veel te klein om een echt mooi trofeetje te maken.
Maar de veel grotere beloning is natuurlijk wél voor jou. Je mag het thema kiezen voor volgende ... deze maand
Stuur'm zo snel mogelijk. Dan kan ik hopelijk morgenochtond al de nieuwe contest starten.
Dank jullie voor de felicitaties.
En dan te bedenken dat ik me pas sinds november met fotografie bezig houd.
Helaas word er geen logo meer uitgedeeld
, dit was toch mijn drijfveer om mee te doen 
Zelf ben ik ook geen fotoshopper, dus zelf een maken......
Ik heb net aan Kheperi het nieuwe onderwerp gemailed, en jullie zien vanzelf het nieuwe topic verschijnen.
En dan te bedenken dat ik me pas sinds november met fotografie bezig houd.
Helaas word er geen logo meer uitgedeeld
Zelf ben ik ook geen fotoshopper, dus zelf een maken......
Ik heb net aan Kheperi het nieuwe onderwerp gemailed, en jullie zien vanzelf het nieuwe topic verschijnen.
Kan er voor de volledigheid nog even een overzichtje gepost worden Kheperi?
Feli Remc0!
Feli Remc0!
Verwijderd
Ook gefeliciteerd Remc0, ik zal ook eens eeen poging gaan wagen mee te doen met de nieuwe contest. Heb net mijn G3 gekocht deze week. Ben zeer benieuwd naar het nieuwe onderwerp...
ohja overzicht... alweer vergeten. En Norjee heeft het me nog wel zo makkelijk gemaakt... Komttie!
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |
1 - 117 | Shining kiwi | Remc0 | Minolta - Dimage 7i | |||||
2 - 92 | Fruitscape | PuCK | Fuji - S602Zoom | |||||
3 - 53 | How about them... | LoneGunman | Olympus - 3020Z | |||||
4 - 47 | Fruitwagen | Salutem | Olympus - C-2100 UZ | |||||
5 - 46 | Slachtoffer van Stampgeweld | Xoover | Canon - PowerShot G2 | |||||
6 - 40 | Caught | Uitvreter | Canon - EOS D60 | |||||
7 - 25 | Tasty Tom | Erry | Canon - EOS D60 | |||||
8 - 23 | Kiwi on Ice | Phreak | Fuji - S602Zoom | |||||
9 - 21 | Tweaky Grapefruit | spacy | Kodak - DC3400 | |||||
10 - 18 | Mijn week in bananen | berend_engelbrecht | Olympus - C300 Zoom | |||||
11 - 18 | Drowning Apple | phusebox | Canon - Powershot G3 | |||||
12 - 13 | Bananen | KIP! | Minolta - Dimage 7i | |||||
13 - 13 | Fruit Power | Ashen | Sony - DSC-P50 | |||||
14 - 12 | Banana Men | Danielle | Epson - Photopc 650 | |||||
15 - 12 | de fruitmachine | Bipo | Nikon - Coolpix 5700 | |||||
16 - 10 | Fruit | Jeroen | Minolta - Dimage 7 | |||||
17 - 9 | Appeltje | heavy3 | canon - powershot a30 | |||||
18 - 7 | Het Ananassenveld | Nils Faber | Minolta - Dimage 2330 Zoom | |||||
19 - 7 | fruit taart | Craze | Fuij - finepix A303 | |||||
20 - 4 | the climb | Tusk | Nikon - Coolpix 4300 | |||||
21 - 3 | Prepare to die | SKKL | Canon - Powershot A40 | |||||
22 - 2 | Fruit In The Shadow | MatthijsN | Fuji - Finepix 1300 | |||||
23 - 2 | Fruitschaal | DumbAss | Fuji - Finepix s304 | |||||
24 - 0 | Rotte Appel | Tmaster | Hewlett Packard - Photosmart 850 | |||||
25 - 0 | Hard fruit | Nomolus | Cannon - Digital Ixus V | |||||
26 - 0 | Avondzon | Dreams | Sony - DSC-P50 | |||||
27 - 0 | Bananas taking off | Gorefest | Canon - Powershot A40 |
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 12:53 ]
Remco gefeliciteerd!!!
was een perfect uitgevoerd en erg mooi idee!
Ik zie dat het toch spiegeling is geworden... Kan nog leuk worden
Van harte remco, ik las net dat het nieuwe thema spiegeling is geworden. Oke dat kan leuk worden.
Keep up the good work
Keep up the good work