WinXP install geeft alleen NTFS format mogelijkheid weer?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Hoe kan dit.. heb gewoon eerst een primaire partitie gemaakt voor mijn win98se en geinstalleerd.. daarna opgestart met winXPpro CD en wil die nu gaan isntalleren op de niet gepartitioneerde ruimte waar ik dus een partitie van heb gemaakt maar daarna geeft hij alleen "Partitie formateren als NTFS bestandsysteem" weer. 1 optie met (snel) andere optie gewoon.
Ik wil FAT32!!!! ;( :'(

- Mijn PC -

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je hem eerst vanuit dos formatteerd als FAT32 dan lukt het in elk geval wel.

• SpitfireNL
Ik heb al vanuit DOS geprobeerd te formatteren en dan zegt ie "bezig formatteren van MAAR 4,458,1 M." Dat klopt dus echt niet. Dat zou 70GB moeten zijn. Ik heb de Win98se partitie 6,3GB gegeven en de WinXP partitie 70GB.. :(

- Mijn PC -

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 17:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

dat is dus je probleem
Met fdisk moet je dan 100% selecteren met formateren dan zou het goed moeten gaan.

XP kan maar fat32 partities formateren met een max van 32gig.
Daar zit jij dus ver overheen, en daarom kun je alleen voor ntfs kiezen.
NTFS is trouwnes ook beter dus kies daar dan voor.

[ Voor 13% gewijzigd door Vae Victis op 31-01-2003 14:40 ]

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

staat het hier niet? :?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarschijnlijk wil XP als primaire partitie in je systeem; en aangezien FAT32 maar twee primary partitities ondersteund moet je de ander formatteren als NTFS (<-- klopt dat?) Ik kan me iig voorstellen dat je over de grens van 1024 clusters voor een bootpartitie gaat

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Spider.007 schreef op 31 januari 2003 @ 14:41:
Waarschijnlijk wil XP als primaire partitie in je systeem; en aangezien FAT32 maar twee primary partitities ondersteund moet je de ander formatteren als NTFS (<-- klopt dat?)
Nee dat klopt niet.
Hangt van OS af hoeveel primaire partities ze ondersteunen.
Win98 kan het niet, XP wel.
Ik kan me iig voorstellen dat je over de grens van 1024 clusters voor een bootpartitie gaat
Dat zou idd kunnen maar zou geen probleem op moeten leveren.
Nee, dat is iets anders. ;)

• SpitfireNL
Wat is het dan wel?
Misschien moet ik een keer met zo'n WD progje mijn WD800JB gaan bewerken.. Ik ken het niet maar wel van gelezen.

BTW, dat NTFS kun je toch sommige dingen niet mee die je bij FAT32 wel kunt?

[ Voor 25% gewijzigd door SpitfireNL op 31-01-2003 14:48 ]

- Mijn PC -

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Spitfire_V5 schreef op 31 January 2003 @ 14:47:
Wat is het dan wel?
Misschien moet ik een keer met zo'n WD progje mijn WD800JB gaan bewerken.. Ik ken het niet maar wel van gelezen.
Als je mijn reply eens zou lezen
Direct onder die van jou
Vae Victis in "WinXP install geeft alleen NTFS format m"
Staat het nl in.
BTW, dat NTFS kun je toch sommige dingen niet mee die je bij FAT32 wel kunt?
Kijk eens tussen een aantal van deze topics:
search met omega naar :ntfs fat32 verschil

[ Voor 34% gewijzigd door Vae Victis op 31-01-2003 14:50 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 16:23
XP ondersteunt alleen maar NTFS als je partitie groter is dan 32GB.
Je hebt dus een aantal opties:

1. Blijf met NTFS werken
2. Partitie kleiner maken dan 32GB zodat de setup hem als FAT32 kan formatteren
3. Partitie groter dan 32GB eerst aanmaken en formatteren met ander prog (Partition Magic bv.) en dan tijdens de XP setup het file system intact laten

Systeem Specs

• SpitfireNL
Maar ik heb al eerder een primaire partitie gemaakt die C: 65GB was met FDISK en daarna gewoon winXPpro op geinstalleerd. Toen had ik dualboot WinXP op C: en Win98se op D: en kwam ik er achter dat Win98se niet op D: werkte alleen op C: :/

Dus nu wil ik het gewoon anders om doen hetzelfde partitioneren zoals ik eerst had maar dan win98 op C en winXP op D.

Ik heb overigens ook gewoon 100% gedaan gehad tijdens het maken van partitie D: (69994) mb

OK. I remade my decision.. NTFS it is! Dan kan ik tenminste eindelijk WinXP en al de rest eens gaan installeren, anders ben ik vanavond nog niet klaar.

[ Voor 27% gewijzigd door SpitfireNL op 31-01-2003 15:01 ]

- Mijn PC -

• blender
  • Niet online
Lees nou eens goed! WinXP kan zelf geen FAT32 partities aanmaken als ze groter zijn dan 32GB. Die van jou is 70GB zeg je ergens da's dus dubbel zo groot! WinXP werkt niet met FDISK. Wat je dus zou kunnen proberen is gewoon die partitie van 70GB aanmaken met FAT32 als bestandssysteem. Daarna begin je met de install van WinXP (na een reboot!) en geef je aan dat XP op die partitie van 70GB (die dan dus Fat32 is) moet worden geinstalleerd.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Spitfire_V5 schreef op 31 januari 2003 @ 14:37:
Ik heb al vanuit DOS geprobeerd te formatteren en dan zegt ie "bezig formatteren van MAAR 4,458,1 M." Dat klopt dus echt niet. Dat zou 70GB moeten zijn. Ik heb de Win98se partitie 6,3GB gegeven en de WinXP partitie 70GB.. :(
Dat klopt verder wel.
[rml][ FAQ] FDISK[/rml] lees ook dit even bij het stukje van hdds groter dan 64GB. staat ook in uitgelegd dat format het verkeerd aangeeft.

format gewoon in dos, daarna kun je gewoon 70GB gebruiken in windows. (heb het hier gedaan met een 80GB hdd, waar een 2e partitie opstond van 68GB, die hij zag als eentje van 2GB.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Sjesus man, verdiep je je eens wat meer in de materie.. Lees de OM FAQ wat betreft schijflimieten en google eens op bijvoorbeeld NTFS vs FAT32.
[google=NTFS vs FAT32]

Daarnaast is crossposten echt niet netjes van jou :(

Om nou voor elk perikeel dat je tegenkomt meteen een wanhooptopic op GoT te openen.. Voor dit soort gedrag ben je beter af op beginnersweb.nl.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.