Toon posts:

nitwit wil formatc en dan win2000 installeren...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok het zit zo... (ik had ook al op fok gepost maar daar wor ik niet echt veel wijzer van...)

Een digibeet (ik dus...) heeft momenteel windows xp draaien. Hier ben ik niet tevreden over en wil nu naar windows 2000.
Nu heb ik dus win 2000 maar ik heb nog nooit mijn schijf geformateerd en dus ook nog nooit een windows instalatie gedaan.
Wie kan mij stap voor stap uitleggen wat ik nu moet doen.
En asjeblieft geen verwijzingen naar ga naar een pc winkel ofzow... ik wil het zelf leren....

Nu had ik begrepen van een paar posters dat ik het volgende moest doen....

pc opstarten >> del om in de bios te komen >> first boot op cd rom zetten>> cd win 2000 erin doen >> reboot van cd>> lezen wat er staat en next doen>> format vanaf de cd doen en daarna installeren...

Wijst dat installeren zich vanzelf of heb ik daar ook nog een hele gebruiksaanwijzing van nodig?

Klopt dit een beetje of hebben jullie zoiets van waar die nou bezig is weet ik niet, maar niet met de juiste dingen...

En alle tips zijn welkom!!!!

Verwijderd

wijst zichzelf

Verwijderd

Topicstarter
maar de rest is ook goed????

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 19:27:

pc opstarten >> del om in de bios te komen >> first boot op cd rom zetten>> cd win 2000 erin doen >> reboot van cd>> lezen wat er staat en next doen>> format vanaf de cd doen en daarna installeren...

Wijst dat installeren zich vanzelf of heb ik daar ook nog een hele gebruiksaanwijzing van nodig?

Klopt dit een beetje of hebben jullie zoiets van waar die nou bezig is weet ik niet, maar niet met de juiste dingen...

En alle tips zijn welkom!!!!
Ja hoor, dit klopt wel .

Gewoon booten van cd dus, en de rest wijst zich vanzelf wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Fantomas op 30-01-2003 19:30 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als je volgende keer een topic opent, kijk dan even naar de WOS Policy ;)

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik snap je link naar de policy niet zo... heb ik het topic fout geplaatst ofzow?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 19:36:
sorry ik snap je link naar de policy niet zo... heb ik het topic fout geplaatst ofzow?
No need to be sorry :) Welkom @ GoT trouwens. Ik bedoelde te zeggen, kijk even in de policy als je een topic opent. Dan weet je waar een nette/goede openingspost aan hoort te voldoen. En dan bedoel ik in het bijzonder de topictitel. Kan je zo en zo betere antwoorden opleveren ;)

edit:
Vergeet ik spontaan op je vraag te reageren 8)7 . Ik heb nog nooit Win2000 geinstalleerd maar het moet ongeveer hetzelfde zijn als bij 98/XP etc. Wat je zelf zegt in je topicstart klopt. Zorgen dat je vanaf CD kan booten (dus instellen in de bios) en de rest wijst zich idd tijdens de installatie vanzelf :) Achteraf zul je zeggen, wasda-allus? :D

[ Voor 29% gewijzigd door SmartDoDo op 30-01-2003 19:50 . Reden: Iets vergeten... ]

Verwijderd

Sja je hebt eigenlijk wel gelijk.
En ja het is een makkie.
IK heb het al vaak zat gedaan en ik kan je zeggen:

"To Easy For You" :D :D

Iedereen ken het ik dnek jij dus ook ;)

Oke de begin fase is oke.
Na dat formarteren krijg je de installatie.
Normaal vraagt hij dan waar jij "Windows" neer wilt zetten (c:\windows)
En je kan ook natuurlijk zelf kiezen.
Druk dan op ok en zo gaat hij steeds verder.

Van eigens is alles geinstalleerd.

Dus Suc6 ermee ;)

B)

Verwijderd

En ja een tip:

Ondertussen met het installeren ken je rustig TV kijken enzo.
Een middel om tegen te w88 te zijn B)
Suc6 nog heh!

MzzLs

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 19:48:
En ja een tip:

Ondertussen met het installeren ken je rustig TV kijken enzo.
Een middel om tegen te w88 te zijn B)
Suc6 nog heh!

MzzLs
ehm, doe maar niet. Bij 2k moet je vanalels kiezen, elke 5 min ongeveer, itt tot xp waar je het na de file copy allemaal in 1x instelt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen ik ga er morgen mee aan de slag en ik zie wel waar het schip strand.... ik hoop niet op de klippen :P

Ik kan wel via een andere pc op inet komen dus als ik er echt niet meer uit zou kunnen komen dan post ik wel meteen hier.

Dank alvast voor alle vriendelijke hulp.

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:44

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Waarom eigenlijk terug naar Win2000? is het de 'look' van XP? ga dan naar de classic look van Win2000 in XP(wordtie sneller van)
2druppels water met win2000
In win 2000 boot je je eigen weer helemaal het apezuur itt XP 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Viking Kvinne op 31-01-2003 16:18 ]

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 21:20

Greyfox

MSX rulez

twee opmerkingen:
1) je moet wel een bootable CD-ROM hebben.
2) niet alle biossen zijn te benaderen via DEL, het kan bijvoorbeeld ook F3 zijn.

MSX 2 rulez more

Verwijderd

killerdolphin: waarom terug van xp naar nt?
Het is gewoon hetzelfde hoor alleen heeft XP wat extra dingetjes. XP daarentegen is wel zo in te stellen dat het heel erg lijkt op NT :)

Wat zijn je problemen geweest?

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:44

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Greyfox schreef op 31 januari 2003 @ 16:31:
twee opmerkingen:
1) je moet wel een bootable CD-ROM hebben.
2) niet alle biossen zijn te benaderen via DEL, het kan bijvoorbeeld ook F3 zijn.
Ja en als hij die niet heeft zal hij toch met 4 floppy's in de weer moeten |:(

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 08:43

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 16:34:
killerdolphin: waarom terug van xp naar nt?
Het is gewoon hetzelfde hoor alleen heeft XP wat extra dingetjes. XP daarentegen is wel zo in te stellen dat het heel erg lijkt op NT :)

Wat zijn je problemen geweest?
XP bevalt niet iedereen even goed hoor... Ik heb een paar maandjes XP gedraaid maar er deden zich steeds maar meer problemen voor, voornamelijk vastlopende programma's. Windows 2000 draait hier ook al weer een jaar ofzo, helemaal zonder problemen! :)

Verwijderd

GerbenW schreef op 31 januari 2003 @ 16:43:
[...]
XP bevalt niet iedereen even goed hoor... Ik heb een paar maandjes XP gedraaid maar er deden zich steeds maar meer problemen voor, voornamelijk vastlopende programma's. Windows 2000 draait hier ook al weer een jaar ofzo, helemaal zonder problemen! :)

Oh ik zeg ook niet dat het compleet zonder problemen is ;)
Maar mijn ervaring is wel dat een nieuwe OS beter is :)

(ik kom dan ook van de 98 kant O-) )

NT heb ik alleen zakelijk gebruikt en wij zijn al een tijdje over op XP. En tevreden (alhoewel het wel een kwestie van wennen is ;) )

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 16:27

MBV

Kende ook iemand met allemaal problemen... bleek over te zijn na goede drivers van de videokaart te installeren (de eerste winxp drivers van nvidea waren slecht)

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Windows XP is nou eenmaal het beste OS dat Microsoft ooit gemaakt heeft. Helaas is het echter zo dat XP alleen goed draait op hele nieuwe hardware. Als je oude hardware (of oude brakke software trouwens!) hebt, gaat je Windows XP ook niet vlekkeloos werken. Verder kan ik me alleen overal bij aansluiten: net als je denkt "nu gaat het gebeuren...!!!" ben je klaar... ;)

My personal website

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:34
ik denk dat je beter bij XP kan blijven als je zelfs nog nooit een install hebt gedaan....
Niet dat het zoveel uitmaakt of dat je er niet uitkomt, maar voor een "nitwit" is XP wel begrijpelijker.

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 31-01-2003 17:25 ]

Strava

Verwijderd

maakt niet echt uit... bij xp is ook weer meer te configgen (maar idd de help is meer n00bproof)

Verwijderd

veel problemen met XP zijn idd op te lossen met recente drivers, dus als dat je probleem is zou ik dit eerst proberen.

zoals gezegd, je verhaal om win2000 te installeren klopt, maar ook hier geldt: surf meteen even naar windowsupdate en download alle patches/fixes ed, en dan de nieuwste drivers van je hardware halen (telkens op de website van de fabrikant). vooral videokaart! dan pas heb je een normaal werkend systeem.

als het alleen de looks van XP is, die kun je zoals gezegd dus ook aanpassen naar win2000 style
Pagina: 1