Toon posts:

Spontane reboot tijdens installatie w2k pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
12 iedentieke Nt 4.0 machines moeten over naar W2k pro. Alle hardware is win2k compatible, behalve de op het moederbord ingebouwde netwerk adapter SiS900 (dit zegt installatie upgrade nt->w2k). Deze hebben we daarom ook uitgeschakeld in het bios en een er pci Realteckje er aan gehangen. Tijdens de installatie van w2k, na het toekennen van de computernaam, tijd, enz installeert w2k de netwerkonderdelen, na dit scherm worden de internet component service en dergelijken geinstalleerd, tijdens deze stap reboot de PC spontaan, na de reboot kan er weer verder worden gegaan bij het toekennen van de computernaam, dit probleem blijft zich dan herhalen. Bij het upgraden van de bestaande Nt4 machines naar w2k doet zich hetzelfe probleem voor. Het systeem geeft geen foutmelding, meerdere systemen geprobeerd :r
Cd-rom speler, w2k cd, geheugen en hardeschijf zijn al vervangen om proberen het probleem op te lossen, dit werkt ook niet. De gebruikte w2k pro cd bevat service pack 2. Zou een cd met service pack 3 misschien een oplossing kunnen zijn?
(search en google gebruikt, geen resultaat :( )

Specs:
Celeron 700
128mb A-merk geheugen (256 ook al geprobeerd)
10 gig Maxtor
De rest obekend, Sisoft Sandra wou niet werken, mainbord manual kwijt. 8)7

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
Mischien maak ik nu een hele domme opmerking maar wat nou als je toch die SiS900 enabled en die realteck eruit haalt? Je moet namelijk niet altijd alles geloven wat Microsoft zegt....

Verwijderd

Topicstarter
Qui-Gon Jinn schreef op 30 januari 2003 @ 22:36:
Mischien maak ik nu een hele domme opmerking maar wat nou als je toch die SiS900 enabled en die realteck eruit haalt? Je moet namelijk niet altijd alles geloven wat Microsoft zegt....
Dat is al geprobeerd, zelfde foutmelding

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 08:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
zelfde foutmelding

Verwijderd

Bios al geflashed?

anders:
eerst met flop opstarten winnt /makelocalsource en dan cd-rom en floppy eruit, ik bedoel dus voeding en ide kabels los

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 08:20 ]

Verwijderd

Gewoon die SiS900 Windows 2000/XP driver gebruiken....
ACPI in bios?
PCChips/Amptron/ECS mobo ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 08:17:
Bios al geflashed?

anders:
eerst met flop opstarten winnt /makelocalsource en dan cd-rom en floppy eruit, ik bedoel dus voeding en ide kabels los
Winnt/localsource ...? is dit een extra schakeloptie om eerst alles naar de C te kopieren en van daaraf te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Geen ACPI in Bios.
Kan ik via F6 een tijdens de installatie een driver selecteren voor de Netwerkkaart? (heb dit net hier: win2k installatie probleempje gelezen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
oke ik heb hetzelfde probleem.

bij installatie van win2k server klapt ie er uit bij de terminal server licensing. bij advanced server ergens daarna, bij het afronden van iis. ook weer een loop net zoals de topicstarter.

dit alles is onder vmware. cd-rom drive = iso op hdd die vmware als cd-rom drive voorschotelt aan het os.

zou de iso gewoon brak zijn?

edit:
ik heb nu iis uitgevinkt en nu loopt ie gewoon goed door. (advanced server dus)

[ Voor 12% gewijzigd door smvs op 14-04-2003 18:56 ]

Verwijderd

Uhm die SiS 900 onboard netwerk adapter kun je met een driver cdtje gewoon activeren :?
Ik gebruik dezelfde zonder problemen met Win2k
Je kunt ook nog een cd zonder de SP's erin proberen, die kunt je achteraf nog installeren hoe wel dat wel kl*tewerk is..

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 19:11 ]

Pagina: 1