win2k installatie probleempje

Pagina: 1
Acties:

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
Weet iemand hier misschien een oplossing op elke keer als ik win2k probeer te installeren krijg ik halverwege het copieren van de files de mededeling dat windows has no access to bootdevice. Inclusief leuke codes en andere zooi.
hij draait nu wel met win98 maar dat haalt toch niet ten volste uit m'n dual pIII 1ghz

Heeft het misschien iets te maken mat de raid controller op m'n MoBo?

'K heb een Abit VP6 en een Seagate U series 5 9,x Gig HD

Verwijderd

Misschien bij installatie ff op F6 drukken en diskette maken met Win2K drivers van je RAID controller. Al geprobeerd?

Verwijderd

Heeft dat ding RAID oid???
Dan moet je namelijk bij de installatie op F^rammen geloof ik, en de diskette erin doen met de drivers van je mobo

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 21:58 schreef killerb het volgende:
Heeft dat ding RAID oid???
Dan moet je namelijk bij de installatie op F^rammen geloof ik, en de diskette erin doen met de drivers van je mobo
Dat zei ik ook. :P

Verwijderd

Weer lekker gaar btw:
[Dit bericht is gewijzigd door Revolution op 24-07-2001 21:55]
En dat terwijl het bericht pas om 21:57 is gepost. :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ff vraagje tussendoor

je draait met een dual p3 onder win98?? dan heb ik slecht nieuws voor je die 2e cpu doet dus niks! (win98 ondersteund geen 2 cpu's!!!

of nt4 of w2k of linux (of voor de liefhebbers os/2 advanced server 2.1 ...

A wise man's life is based around fuck you

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 24 juli 2001 22:00 schreef zwelgje2 het volgende:
ff vraagje tussendoor

je draait met een dual p3 onder win98?? dan heb ik slecht nieuws voor je die 2e cpu doet dus niks! (win98 ondersteund geen 2 cpu's!!!

of nt4 of w2k of linux (of voor de liefhebbers os/2 advanced server 2.1 ...
En dan moet je nog programma's hebben die er nog eens gebruik van maken .

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
dus eigenlijk is het zonde van je geld

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45

Xtremelead

powered by E-MU

inaccessible_boot_device?

search.....

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

Als je IDE kabel van je boot HDD in de oranje connector zit moet je eens proberen deze om te zetten naar de wiite IDE connector. Dan de installatie doen en later als W2000 draait en alle hardware juist is geinstalleerd, de IDE kabel weer terug steken in de oranje connector (als je dat dan nog wil doen)

{Het feit dat hij een VP6 heeft wil nog niet zeggen dat hij ook daarwerkelijk 2 processoren op het moederbord heeft zitten :-) }

• brainball
ja er zitten 2 procs op en ik weet dat er maar 1 nuttig is 98 is alleen maar om het ding draaiende te krijgen.
Toen ik het over de lege HD probeerde kon die uberhaubt geeb hd vinden en de raid controller drivers gingen opzoek naar een directory genaamd c:\nt\blabla
dus dat werkt ook al niet

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04

Postie

No beer, no glory

Hmm, sommige Abits (of alle) hebben een
highpoint ide controller. Dit geeft problemen met w2k.
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q243/0/18.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=highpoint&rnk=1&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=WIN2000

Voor een RAID moet je wel ff een device driver installeren door op F6 te drukken tijdens installatie (staat wel ergens onderin zo'n balkje). Misschien dat het dan alsnog lukt.

Heb je wellicht een ata100 hd? Dit kan ook problemen geven.

Live every day, as if it's your last one

• brainball
Heb je wellicht een ata100 hd? Dit kan ook problemen geven.
Ja maakt dat veel uit dan?

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04

Postie

No beer, no glory

Op donderdag 26 juli 2001 22:33 schreef brainball het volgende:

[..]

Ja maakt dat veel uit dan?
Ja, kan uitmaken. Win2k zet hem tijdens de installatie terug op ata66, maar dat schijnt
niet altijd te lukken. Als je win2k eenmaal geinstalleerd hebt, kun je de service pack er overheen halen, om ata100 wel ondersteund te krijgen.

Live every day, as if it's your last one

Verwijderd

Sterker nog,
Als je een ata100 HD hebt dan kun je eem rechtstreekse installatie wel vergeten.

Ik heb de ide kabel in de udma66 connector moeten plaatsen voordat ik win2k kon installeren op mijn ata100 HD van IBM.

Na de installatie de drivers van de ata100 installeren en de kabel terugpluggen in de ata100 connector op het mobo.

Bij mij werkte de F6 functie namelijk ook niet.

anyway, succes :)

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op donderdag 02 augustus 2001 10:57 schreef Spookster het volgende:
Sterker nog,
Als je een ata100 HD hebt dan kun je eem rechtstreekse installatie wel vergeten.

Ik heb de ide kabel in de udma66 connector moeten plaatsen voordat ik win2k kon installeren op mijn ata100 HD van IBM.

Na de installatie de drivers van de ata100 installeren en de kabel terugpluggen in de ata100 connector op het mobo.

Bij mij werkte de F6 functie namelijk ook niet.

anyway, succes :)
Verklaar eens dat ik ondertussen al 20x Win2k rechtstreeks op mijn ibm udma100 hd heb kunnen installeren gewoon door op F6 te drukken en een floppy erin te rammen?
En jah, hij zat op de udma100 aansluiting op mijn a7v... ik heb wel gemerkt dat je iets oudere udma drivers moet hebben om dat te kunnen doen, met de nieuwste versie werkte hij hier niet.
Maar gewoon daarna in win2k de nieuwste installen en alles werkt gewoon....

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

Pagina: 1