Er blijven te weinig ontwikkelaars over die een eigen lijn en hun eigen ideeen mogen volhouden. Toen Westwood onderdeel van Virgin was waren ze nog steeds 'onafhankelijk'...onder EA absoluut niet.
Redje schreef op 30 januari 2003 @ 19:14:
Ik zag het newsitem vanmiddag op Gamer.nl staan, maar die newsposter daar moet eens leren lezen, als je zijn stuk leest denk je gelijk dan EA Westwood zomaar opgedoekt heeft.
Vrijdag zal voor veel personeel de laatste werkdag zijn, de naam Westwood gaat weg, het kantoor in Vegas dicht. Hoe wilde jij het noemen?
EA is gewoon zoals elk ander gezond bedrijf dat winst wil maken, heeft Westwood geen goede games meer op de plank, sja dan houdt het op. Je kan moeilijk 100 mensen uit hun neus laten eten in een gamestudio.
Het grootste gedeelde van het personeel zal gewoon voor EA gaan werken, dus C&C Generals II zal vast wel komen.
Van de 137 werknemers van Westwood is van EEN naam bevestigd dat ie in LA zal gaan werken. Een groot gedeelte van het personeel zal ontslagen worden...EALA zal een werkplek bieden aan 200 man, en die 200 man komen uit het huidige EALA, Irvine en Westwood, of ontslag nemen (ik ken er een paar die zeker niet uit Vegas weg zullen willen).
Had Westwood zelf winst gemaakt dan hadden ze in 1ste instantie nooit de hulp nodig gehad van EA, zelfde geld voor Bull Frog, Origin etc.
Magic Carpet 200 of Ultima 600 begint wat te vervelen...
Westwood had de hulp van EA in principe helemaal niet nodig. Toen Westwood onderdeel werd van Virgin Interactive was dat een strategische alliantie, geen financiele. Virgin had wereldwijd gezien het beste distributienet, Westwood een hele reeks populaire spellen. Het ging fout toen Virgin failliet ging en Westwood dreigde met zich mee te sleuren (destijds de enige tak van Virgin die financieel gezond was). EA heeft toen voor een flink bedrag Westwood van Virgin overgekocht. Dus het is meer de schuld van Virgin dan van Westwood zelf

Ter indicatie: EA draaide een omzet van 1 MILJARD euro in 1 kwartaal tijd *oeps*
Blizzard valt inderdaad onder Vivendi, wat ook nagenoeg failliet is, en Microsoft en EA zijn de enigen die evt de studios die daaronder vallen kunnen overkopen (naast Blizzard ook Valve).
M@NIC schreef op 30 januari 2003 @ 19:47:
Okay okay dit is wel jammer enzo, maar om direkt maar te lopen rond bazijnen dat EA zuigt ?
Absoluut niet! Als je nou eens kijkt wat voor super games ze al hebben uitgebracht.
Tja tis sneu, maar om ze direkt de grond in te stampen voor alleen dit.
Dat is ook maar een mening, ik kan zo geen superspel van EA opnoemen.
(nee ik vind Fifa niks, en ik vind Moh:aa niks en ik vind the Sims niks)
[edit]
Need for Speed III! Die vond ik erg goed
[
Voor 20% gewijzigd door
Verwijderd op 30-01-2003 20:02
]