[Westwood] Geen nieuwe C&C's meer

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
Electronic Arts sluit Westwood Studios
Westwood Studios, de grondlegger van het RTS genre en een van de meest succesvolle spelontwikkelaars, is niet meer. EA heeft besloten om deze in Las Vegas gelegen gameonwikkelaar op te heffen. De laatste titel van deze ontwikkelaar was de MMORPG Earth & Beyond. Maar er is nog meer slecht nieuws: de Command & Conquer reeks van Westwood wordt met C&C Generals reeds voortgezet door EA Pacific, een studio die eerder ook tot Westwood behoorde. Helaas heeft EA besloten ook deze ontwikkelstudio de das om te doen.

De hele studio in Las Vegas, met meer dan 100 werknemers, en de studio verantwoordelijk voor C&C Generals zijn dus opgedoekt. Veel ontwikkelaars zullen naar een Los Angeles overgebracht worden in een meer dan 200 werknemers tellende ontwikkelcampus van EA.

As a part of their quarterly earnings report, Electronic Arts announced that it is consolidating its Los Angeles, Irvine, and Las Vegas studios to form a new campus in Los Angeles. The move involves significant layoffs at Westwood's Las Vegas studio, which employed more than 100 people, although EA spokesman Jeff Brown said that many are eligible for transfers to Los Angeles or to EA's headquarters in Redwood Shores, California. Brown couldn't specify the number of layoffs, due to pending transfer offers. The new Los Angeles campus will open late this summer and will house around 200 developers.

Westwood stond niet alleen bekend om haar Command & Conquer RTS games maar heeft ons door de jaren heen ook een aantal sterke adventuregames gebracht zoals The Legend of Kyrandia en Blade Runner. Helaas is het sprookje nu ten einde en heeft EA alweer een spelfirma de dood in geholpen, nadat eerder Bullfrog, Looking Glass en Origin al van het toneel verdwenen.
Ik vind dit een erg groot verlies voor de gamewereld. Misschien waren de C&C games niet altijd even vernieuwend, maar ze waren altijd wel erg goed qua gameplay. En met Generals gingen ze ook de goede kant op met de graphics. Ik snap dan ook niet hoe EA zo dom kan zijn om van zo'n grote ontwikkelaar de deuren te sluiten. C&C games waren altijd erg populair, Generals zal dat zeker ook zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik vind het ook heel balen :( :( :'(
Weer EA!!! AAAAAAARGH, ik begin ze zowat te haten! :(

Weer een goede game-developer weg :( :'(

/edit
Sorry voor het schreeuwen, maar ik vind dit zo balen :(

[ Voor 24% gewijzigd door Bleet op 30-01-2003 15:24 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 16:44
ik vind t ook zeer jammer, was altijd grote fan van westwood ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 16:50
Tja ik vind het ook zeer klote want ze maakte goeie games vond ik. Vooral de C&C serie waar alles mee begon. Maar ik denk wel dat er nog C&C games door EA ( :( ) worden gemaakt.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:03

Wmm

Ow ow ow, laat dat aub een slechte grap zijn.
Maar dat is het helaas vast niet.

Hoe kan EA zo stom zijn om een succesvolle studio als Westwood met hun C&C games te sluiten. Ik ben een enorme fan van Westwood en vind dit echt heel erg.
Zou dit dan ook de reden zijn waarom Westwood gestopt is met C&C Renegade 2?
Dat ze toen al wisten dat ea de boel ging sluiten?

Ik :r nu echt op EA, dat ze alles maar overkopen en vervolgens de boel sluiten, waarom in hemelsnaam. Alleen maar om de centen, dat ze de boel daarmee verneuken kan ze kennelijk niks schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Tegenvallende financiele resultaten = reden.
Tegenvallende spellen volgens dezelfde uitgekauwde formule = reden.

Let wel, over de (wan)praktijken van EA (opkopen&opdoeken om er twee te noemen) ben ik absoluut niet te spreken, maar wanneer je als softwarehuis je voortbestaan wilt garanderen dan zul je keiharde maatregelen moeten nemen, zoals het sluiten van verliesgevende studio's. En voor een gigant als EA is zo'n beslissing snel gemaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door DroogKloot op 30-01-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Grrrr. :( geen nieuwe c&c's meer. Dit is ronduit klote :(

Ze mogen bij ea nu wel met een hele goede vervanger voor c&c ontwikkelen :(

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

klote. ;(

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:37

Wimo.

Shake and Bake!

hmmm

Personally, I think this is a good move on EA’s part. With three separate branches merged into one, that means (Logically, not that it'll necessarily happen, but logically...) the games will be three times as good. Imagine all three branches working on TT right now. With that happening, you could get it done in three months, or make it REALLY good in 12 months. Most likely, they'll be working on four+ games at a time, but in theory, they could make really GOOD games as a result of this merger.

It is sad for those 50 or so employees who are now out of the job, though. I'll be praying they find new jobs soon, and that it doesn't affect their families too drastically.

This isn't the end of C&C - It's simply the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:52

Tys

EA Games, het blijft een groot ontwikkelaar, en wat Westwoord betreft, ik geloof dat ze ons inmiddels wel genoeg hebben vermaakt, zat toch al niet meer naar C&C games uit te kijken.. ze blijven hetzelfde...

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:58
EA gaat zeker fulltime simmen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26
De conclusie dat de C&C dus gestopt wordt, haal ik niet uit dit stuk. EA heeft de rechten op deze titels en kan toch vanuit de eigen studio doorontwikkelen? Lijkt me dat deze move dan alleen op kostenreductie is gebaseerd en dat daarbij de - naam - van Westwood moet sneuvelen is triest, maarja, zo zit de economische wereld nu eenmaal in elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
DaCoTa schreef op 30 januari 2003 @ 15:41:
De conclusie dat de C&C dus gestopt wordt, haal ik niet uit dit stuk. EA heeft de rechten op deze titels en kan toch vanuit de eigen studio doorontwikkelen? Lijkt me dat deze move dan alleen op kostenreductie is gebaseerd en dat daarbij de - naam - van Westwood moet sneuvelen is triest, maarja, zo zit de economische wereld nu eenmaal in elkaar...
Ik maak uit het volgende toch wel op dat er geen nieuwe C&C's meer komen:
Maar er is nog meer slecht nieuws: de Command & Conquer reeks van Westwood wordt met C&C Generals reeds voortgezet door EA Pacific, een studio die eerder ook tot Westwood behoorde. Helaas heeft EA besloten ook deze ontwikkelstudio de das om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
  • Laatst online: 01-12-2022
alhoewel ik de gameplay soms naadje vind, is het verhaal c&c toch een ouwe klassieker. ik hoop dat we er nog iets van terug zien

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:40
mensen moeten eens beter lezen :)

EA Pacific & Westwood zijn ALLEEN de namen van opgeheven.

ze gaan beide verder op een GEZAMELIJKE EA locatie is Los Angeles

enigste wat stom van EA is, is dat ze de naam Westwood de das omdoen, want als iemand WW op een RTS doos ziet is et al een grote pluspunt omdat WW toch altijd wel goeie games maakt. nu ze enkel EA zien zal het waarschijnlijk een stuk minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 18:49
EA Pacific studio samen onder te brengen in een grote studio in Los Angeles waar zo'n 200 mensen kunnen huisvesten. Het label Westwood zal echter niet meer gebruikt worden en er zullen ook een aantal mensen bij zijn die hun baan verliezen.

Van de nieuwe studio kunnen we natuurlijk weer een hele reeks Command & Conquer games verwachten maar we zullen het moeten doen zonder het befaamde Westwood logo.
dit komt uit de bron...
alleen het label Westwood is weg, NIET de C&C en ook niet het team dat het
maakt

ze kondigen zelfs een expansion aan voor Generals:
Mark Skaggs told GameSpot that the studio has strong growth plans and has a couple projects lined up, including an expansion pack for Generals.
edit: jaguar: great minds think alike ;)

[ Voor 23% gewijzigd door RocketKoen op 30-01-2003 16:23 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blade_V schreef op 30 januari 2003 @ 15:22:

/edit
Errm, wat heeft dat verder met EA te maken? Dat dat nou het enige bedrijf is dat wel winst maakt...

Komt echt alleen maar door die warez lamers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
RocketKoen schreef op 30 januari 2003 @ 16:20:
[...]

dit komt uit de bron...
alleen het label Westwood is weg, NIET de C&C en ook niet het team dat het
maakt

ze kondigen zelfs een expansion aan voor Generals:

[...]

edit: jaguar: great minds think alike ;)
we zijn gewoon mensen die eerst goed lezen voordat we blaten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 16:25:
[...]

Errm, wat heeft dat verder met EA te maken? Dat dat nou het enige bedrijf is dat wel winst maakt...

Laat ik het zo zeggen: ik ben al jaren GEEN fan van EA, omdat ze het enige "grijze-pakken" bedrijf zijn in de industrie, en waardes als traditie, namen (Westwood label) ze compleet koud laat. De emotionele band van gamers met een Studio hebben ze nooit erkend en dit is het zoveelste voorbeeld ervan, ik was er al bang voor en heb dat ook regelmatig aangegeven. Dat ze dikke winst maken is knap, maar ze doen dat wel imho op de verkeerde manier. Van Westwood was prima een winstgevend bedrijf te maken zonder de boel op te doeken.

En nee, dit betekent inderdaad niet dat er geen C&C's zullen volgen, die zullen er nog vele volgen...misschien elk jaar, dat is tenslotte de EA gedachte. C&C 2003, C&C 2004, C&C 2005, C&C 2006 (nu met echte namen!), C&C 2007 (met live commentaar van Larry King!)... :/ :'(

Ik vraag me alleen af wat de mensen van Westwood gaan doen...het artikel om Gamespot noemt alleen Louis Castle als zekerheidje als het om niet-ontslagen mensen gaat...nou, Louis is een hele aardige man maar zeker niet het creatieve brein. Mensen als Sperry, Bostic, Legg, Klepacki...wat gebeurt daar mee :?

Ik probeer al wat info in te winnen bij WS, als ik iets weet (wat niet confidential is) dan post ik het hier wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 11:57

PoweRoy

funky!

khoop dat dit niet waar is omdat ik de c&c spelen zeer kewl vond.
redalert renegade generals ;(
er zijn er nog wel meer ;(

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm als dit echt zo is vind ik het zwaaaaaaar klote :'(, heb echt C&C games en dan ook echt allemaal orgineel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi zo!, Westwood heeft na Red Alert geen een RTS game meer geproduceert die me kon boeien..allemaal slappe aftreksels van RA die alleen voor de simpele massa gamer zijn (nofi)
En uiteraard de bekende hypocriete staments van WW: "We maken geen 3D engine omdat anders de gameplay achteruit gaat"...BULLSHIT!!! Het was gewoon keihard cashen op een simple game...NO RESPECT! :( :(

Het zal nu wel duidelijk zijn niet? ik..eehh 'mag' Westwood niet zo, Ik zal er geen traan om laten.

Wetwood = EXIT _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Jaguar645 schreef op 30 januari 2003 @ 16:20:
mensen moeten eens beter lezen :)

EA Pacific & Westwood zijn ALLEEN de namen van opgeheven.

ze gaan beide verder op een GEZAMELIJKE EA locatie is Los Angeles

enigste wat stom van EA is, is dat ze de naam Westwood de das omdoen, want als iemand WW op een RTS doos ziet is et al een grote pluspunt omdat WW toch altijd wel goeie games maakt. nu ze enkel EA zien zal het waarschijnlijk een stuk minder worden.
Er gaan inderdaad werknemers naar andere EA ontwikkelstudio's, maar er staat niks over het doorgaan van de C&C reeks hoor. En vooral dit stukje laat mij denken dat er geen typische Westwood games ala C&C meer komen:
Westwood stond niet alleen bekend om haar Command & Conquer RTS games maar heeft ons door de jaren heen ook een aantal sterke adventuregames gebracht zoals The Legend of Kyrandia en Blade Runner. Helaas is het sprookje nu ten einde en heeft EA alweer een spelfirma de dood in geholpen, nadat eerder Bullfrog, Looking Glass en Origin al van het toneel verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westwood Studios, de grondlegger van het RTS genre en een van de meest succesvolle spelontwikkelaars, is niet meer. Althans niet meer in de huidige vorm. EA heeft namelijk besloten om zowel de ontwikkelstudio in Las Vegas, daar waar Westwood begonnen is, als de EA Pacific studio samen onder te brengen in een grote studio in Los Angeles waar zo'n 200 mensen kunnen huisvesten. Het label Westwood zal echter niet meer gebruikt worden en er zullen ook een aantal mensen bij zijn die hun baan verliezen.

Van de nieuwe studio kunnen we natuurlijk weer een hele reeks Command & Conquer games verwachten maar we zullen het moeten doen zonder het befaamde Westwood logo.
As a part of their quarterly earnings report, Electronic Arts announced that it is consolidating its Los Angeles, Irvine, and Las Vegas studios to form a new campus in Los Angeles. The move involves significant layoffs at Westwood's Las Vegas studio, which employed more than 100 people, although EA spokesman Jeff Brown said that many are eligible for transfers to Los Angeles or to EA's headquarters in Redwood Shores, California. Brown couldn't specify the number of layoffs, due to pending transfer offers. The new Los Angeles campus will open late this summer and will house around 200 developers.
van Gamers.NL oa. is dus ook anders als wat jij in je openings post heb, maar daar staat het alles toch meer dan duidelijk in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 17:36:
Mooi zo!, Westwood heeft na Red Alert geen een RTS game meer geproduceert die me kon boeien..allemaal slappe aftreksels van RA die alleen voor de simpele massa gamer zijn (nofi)
En uiteraard de bekende hypocriete staments van WW: "We maken geen 3D engine omdat anders de gameplay achteruit gaat"...BULLSHIT!!! Het was gewoon keihard cashen op een simple game...NO RESPECT! :( :(

Het zal nu wel duidelijk zijn niet? ik..eehh 'mag' Westwood niet zo, Ik zal er geen traan om laten.

Wetwood = EXIT _/-\o_
Sjah, er zullen er meer zo denken, ik KAN zo niet denken ook al vond ik de laatste RTS games geen succes van WS, daarvoor sta ik veel te dicht bij die jongens. Over dat geen 3D engine gebruiken ben ik helemaal met ze eens trouwens, ik ben niet overtuigd van het nut van 3D bij een RTS, het voegt niets toe. Het eerste 3D RTS spel dat ik leuk vind is Warcraft III, en die staat altijd zo ingesteld dat je nog steeds gewoon topview hebt. Dat had dus net zo goed 2D kunnen zijn, zoals Starcraft (wat ik ook een veel beter spel vind dan WCIII).

Dat Westwood dicht gaat is gewoon een verlies...met Dune, Kyrandia, Lands of Lore, Command & Conquer, Red Alert en Earth & Beyond hebben ze toch een hele reeks uitstekende spellen uitgebracht. Daarnaast is het nooit positief als er een developer over de kop gaat, de spoeling is al dun, en wordt nog dunner...survival of the fittest mag je denken, begrijp dan wel dat de ENIGE fitte de afgelopen tijd Electronic Arts is...en een gamesindustrie met maar 1 bedrijf dat wereldwijd produkten op de markt zet, lijkt mij niet leuk, zeker de massa=kassa produkten van EA niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGreatRV
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Ik heb dit topic doorgelezen, maar er staat nergens concreet of C&C Generals wordt uitgebracht, hoe zit dat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Die wordt gewoon nog uitgebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Laatst online: 26-09 21:25
Wat ik er van begreep was:

De twee studio's van Westwood zijn te duur. Ze worden opgedoekt maar ze komen bij elkaar in 1 studio en blijven RTS games maken. Alleen niet onder de naam Westwood.

Precies wat [rml]Jaguar645 in "[ Westwood] Geen nieuwe C&C's meer"[/rml] zegt.

[ Voor 24% gewijzigd door Novah op 30-01-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

tuurlijk wel, die is namelijk allang gold, en zal de 11e in amerika liggen... ze gaan btw dus gewoon door met producen, alleen onder EA only naam... westwood kwam btw in de beta ook al neit naar voren, EAP heb ik zelfs niet eens duidelijk gezien... lijkt me een al geplande stap..... trouwens, waarom zou het er slechter op worden :? als ik zo mijn sim maar in generals kwijt kan als general vind ik het wel best :P

hmmm misschien zou ik met mn paladin mn sc4 stad weg kunnen blazen ?? en hoe zit het met de gla in fifa2004, zou ik misschien daar een zelfmoordaanslag kunnen doen ??

[ Voor 17% gewijzigd door KeeZ op 30-01-2003 18:44 ]

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Laatst online: 10-10 14:08

Solid Seal

3D Printer N00b

EA doet me een beetje denken aan Gates en zijn raampjes ... 't zal me niks verbazen als EA een onderdeel is van MicroSoft.. :{ en dus op deze manier zijn monopoly te vergroten...

:(

Modbreak:
Het is nog steeds MicroSoft.

[ Voor 40% gewijzigd door M@NIC op 30-01-2003 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
De melkkoe was leeg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die wordt wel uitgebracht, het spel is al klaar....

EA is zo langzamerhand alles aan het slopen dat ooit iets heeft betekend voor de games industrie... Bull Frog, Looking Glass, Origin en Westwood

verantwoordelijk voor onderandere Syndicate, Popules, Thief 1 en 2, de Wingcommanders, Privateer 2, Dune 2, de C&C serie, Blade Runner, Kyrandia serie... hoeveel uuren/dagen/maanden en intotaal jaren, heb ik genoten van deze spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
mwa net of er niet genoeg ontwikkelaars overblijven, en net of EA zulke slechte games maakt.

Al met al beetje melancholisch om te zeggen dat EA alle gamesontwikkelaars loopt te verneuken en EA met Microsoft te vergelijken. Lang leve Ensemble en lang leve Creative Assembly bijvoorbeeld, waaraan menigeen Strategy ontwikkelaar nog wat van kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik zag het newsitem vanmiddag op Gamer.nl staan, maar die newsposter daar moet eens leren lezen, als je zijn stuk leest denk je gelijk dan EA Westwood zomaar opgedoekt heeft.

EA is gewoon zoals elk ander gezond bedrijf dat winst wil maken, heeft Westwood geen goede games meer op de plank, sja dan houdt het op. Je kan moeilijk 100 mensen uit hun neus laten eten in een gamestudio.
Het grootste gedeelde van het personeel zal gewoon voor EA gaan werken, dus C&C Generals II zal vast wel komen.

Had Westwood zelf winst gemaakt dan hadden ze in 1ste instantie nooit de hulp nodig gehad van EA, zelfde geld voor Bull Frog, Origin etc.
Magic Carpet 200 of Ultima 600 begint wat te vervelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

* White Dust ziet een beetje bedroeft naar zijn Lands of Lore spellen...

Ik kan me nog ergens een artikel herinneren dat WesatWood van de Lands of Lore serie ook een grootte RPG serie wou maken... En dan was er nog Eye of the Beholder, bijna iedereen vergelijkt WestWood maar met C&C maar er is (was) veel meer achter WestWood...

* White Dust zacht WestWood *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het ook jammer dat ze westwood hebben opgerold maar als ze dat doen met CDV, dan ga ik hun helemaal in elkaar stampen :@:@:@:@

geen flames graag dit is men mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 19:31:
ik vind het ook jammer dat ze westwood hebben opgerold maar als ze dat doen met CDV, dan ga ik hun helemaal in elkaar stampen :@:@:@:@

geen flames graag dit is men mening
Ben benieuwd hoe jij dat gaat doen :) Zekerz naar hoofdgebouw stappen B) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGreatRV
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Ow ik snap 't nu, thnx voor uitleg :9

Ik vind het BTW A Bloody Shame dat EA hier mee bezig is. Als gamers (ons dus) zullen we de gevolgen snel merken. Dus mindere kwaliteit games voor een (nog) hogere prijs, :(

Hopelijk gebeurt zoiets niet met 'BlizzarD' want ik wil NIET onder mijn StarCraft 2 hoes (die ik ga kopen als die uit is) EA zie staan :( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timocos schreef op 30 januari 2003 @ 19:32:
[...]

Ben benieuwd hoe jij dat gaat doen :) Zekerz naar hoofdgebouw stappen B) :D
jip en het ergste wat kan gebeuren is naar de jeugdgevangenis:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 09:57
Alle tweakers kunnen wat centjes sparen zodat we EA kunnen overkopen om EA te sluiten :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 11:57

PoweRoy

funky!

Qylos schreef op 30 januari 2003 @ 19:37:
Alle tweakers kunnen wat centjes sparen zodat we EA kunnen overkopen om EA te sluiten :)
_/-\o_ dan moet je wel heel erg veel geld inzamelen :P

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guud idea :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Redje schreef op 30 januari 2003 @ 19:14:
Had Westwood zelf winst gemaakt dan hadden ze in 1ste instantie nooit de hulp nodig gehad van EA, zelfde geld voor Bull Frog, Origin etc.
Voordat Ultima 9 was gereleased wisten we l dat dat de laatste zou zijn en om Magic Carpet er bij te halen is gewoon waanzin, daar zijn 2 deeltjes van gereleased en dat begin/halverwege de 90'er jaren...

Alsof we wel allemaal op Doom 354 1/2 wachten of Quake 243... ID heeft ook niet zo veel bijster veel geleverd dus kunnen we (volgens jou) die ook in het zelfde rijtje zetten ;)
DaGreatRV schreef op 30 januari 2003 @ 19:34:
OAls gamers (ons dus) zullen we de gevolgen snel merken. Dus mindere kwaliteit games voor een (nog) hogere prijs, :(
Als "Ons Gamers" nou wat meer spellen zouden kopen inplaats van "kopen" dan zou zo iets veel minder voor komen...

Maar nee, wij zijn arm/willen geen geld daar aan uit geven en KaZaA/ftp is zo makkelijk te gebruiken :{
DaGreatRV schreef op 30 januari 2003 @ 19:34:
Hopelijk gebeurt zoiets niet met 'BlizzarD' want ik wil NIET onder mijn StarCraft 2 hoes (die ik ga kopen als die uit is) EA zie staan :( :r
Blizzard valt al onder een andere groep, welke weet ik zo niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Blizzard zit bij Vivendi dacht ik. En daar gaat het niet zo goed mee en nu wil Microsoft Vivendi gaan opkopen. Dus misschien zie je binnenkort een Microsoft logo onder Blizzard spellen :P

Misschien was mijn topictitel een beetje fout gekozen, maar '[Westwood] Failliet' vond ik ook geen goede, omdat ze niet failliet waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 17:50:
[...]

van Gamers.NL oa. is dus ook anders als wat jij in je openings post heb, maar daar staat het alles toch meer dan duidelijk in
blijf nou eens van mijn account af >:)

/me 's eigen mening

ik zou het op zich niet zo erg missen, zolang blizzard maar war/star craft blijft doorpompen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:31
Okay okay dit is wel jammer enzo, maar om direkt maar te lopen rond bazijnen dat EA zuigt ?
Absoluut niet! Als je nou eens kijkt wat voor super games ze al hebben uitgebracht.
Tja tis sneu, maar om ze direkt de grond in te stampen voor alleen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

M@NIC schreef op 30 januari 2003 @ 19:47:
Okay okay dit is wel jammer enzo, maar om direkt maar te lopen rond bazijnen dat EA zuigt ?
Absoluut niet! Als je nou eens kijkt wat voor super games ze al hebben uitgebracht.
Hier sluit ik me zeker bij aan...

American McGee's Alice _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaVeNgEr schreef op 30 January 2003 @ 19:01:
mwa net of er niet genoeg ontwikkelaars overblijven, en net of EA zulke slechte games maakt.
Er blijven te weinig ontwikkelaars over die een eigen lijn en hun eigen ideeen mogen volhouden. Toen Westwood onderdeel van Virgin was waren ze nog steeds 'onafhankelijk'...onder EA absoluut niet.
Redje schreef op 30 januari 2003 @ 19:14:
Ik zag het newsitem vanmiddag op Gamer.nl staan, maar die newsposter daar moet eens leren lezen, als je zijn stuk leest denk je gelijk dan EA Westwood zomaar opgedoekt heeft.
Vrijdag zal voor veel personeel de laatste werkdag zijn, de naam Westwood gaat weg, het kantoor in Vegas dicht. Hoe wilde jij het noemen?
EA is gewoon zoals elk ander gezond bedrijf dat winst wil maken, heeft Westwood geen goede games meer op de plank, sja dan houdt het op. Je kan moeilijk 100 mensen uit hun neus laten eten in een gamestudio.
Het grootste gedeelde van het personeel zal gewoon voor EA gaan werken, dus C&C Generals II zal vast wel komen.
Van de 137 werknemers van Westwood is van EEN naam bevestigd dat ie in LA zal gaan werken. Een groot gedeelte van het personeel zal ontslagen worden...EALA zal een werkplek bieden aan 200 man, en die 200 man komen uit het huidige EALA, Irvine en Westwood, of ontslag nemen (ik ken er een paar die zeker niet uit Vegas weg zullen willen).
Westwood had de hulp van EA in principe helemaal niet nodig. Toen Westwood onderdeel werd van Virgin Interactive was dat een strategische alliantie, geen financiele. Virgin had wereldwijd gezien het beste distributienet, Westwood een hele reeks populaire spellen. Het ging fout toen Virgin failliet ging en Westwood dreigde met zich mee te sleuren (destijds de enige tak van Virgin die financieel gezond was). EA heeft toen voor een flink bedrag Westwood van Virgin overgekocht. Dus het is meer de schuld van Virgin dan van Westwood zelf :/
PoweRoy schreef op 30 January 2003 @ 19:40:
[...]

_/-\o_ dan moet je wel heel erg veel geld inzamelen :P
Ter indicatie: EA draaide een omzet van 1 MILJARD euro in 1 kwartaal tijd *oeps*
White Dust schreef op 30 January 2003 @ 19:43:

Blizzard valt al onder een andere groep, welke weet ik zo niet meer...
Blizzard valt inderdaad onder Vivendi, wat ook nagenoeg failliet is, en Microsoft en EA zijn de enigen die evt de studios die daaronder vallen kunnen overkopen (naast Blizzard ook Valve).
M@NIC schreef op 30 januari 2003 @ 19:47:
Dat is ook maar een mening, ik kan zo geen superspel van EA opnoemen.

(nee ik vind Fifa niks, en ik vind Moh:aa niks en ik vind the Sims niks)

[edit]
Need for Speed III! Die vond ik erg goed :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napauleon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-04-2021
SonyEricsson schreef op 30 January 2003 @ 15:39:
heb je wel een id welke games allemaal van ea zijn?! denk aan mohaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 15:12
Laat ik het zo zeggen: ik ben al jaren GEEN fan van EA, omdat ze het enige "grijze-pakken" bedrijf zijn in de industrie, en waardes als traditie, namen (Westwood label) ze compleet koud laat. De emotionele band van gamers met een Studio hebben ze nooit erkend en dit is het zoveelste voorbeeld ervan, ik was er al bang voor en heb dat ook regelmatig aangegeven. Dat ze dikke winst maken is knap, maar ze doen dat wel imho op de verkeerde manier. Van Westwood was prima een winstgevend bedrijf te maken zonder de boel op te doeken.
Emotionele band die gamers met een studio hebben... is dat hetzelfde als de emotionele band die een automobilist met een automerk heeft... of een huisvrouw met een merk koekje? ;)

Waarom maakt EA geld op de verkeerde manier? Het is blijkbaar al moeilijk genoeg om uberhaupt geld te maken in deze industrie, dus kan ik het ze moeilijk kwalijk nemen dat ze het hoofd boven water proberen te houden. Vergeet niet dat bij EA ook mensen werken die brood op tafel moeten brengen, en dat zijn lang niet allemaal directeuren met stock options van hier tot Tokyo.

Waarom denk je dat Westwood tot een winstgevend bedrijf te maken was? Weet je iets dat EA niet weet?

Iedereen vind het vervelend als een bedrijf wiens producten je goed vond de deuren sluit. Welcome to the real world. Ik citeer mijn favoriete game (raden welke het is):

'It is wealth that moves the world, and profit that rules it.'

't is jammer dat de naam Westwood verdwijnt, het wordt er wat minder kleurrijk op. Maar wees ff realistisch, die lui bij EA zijn gewoon slimmer dan de rest van de industrie. En als de kleinere clubjes dan worden overgenomen en vervolgens gesloten worden omdat ze niet rendabel zijn dan krijsen we. Maar ondertussen wel lekker leachen die software... :O

Adieu Westwood.

PS Ben ook geen fan van EA trouwens, elk spel waar ze hun handen op leggen wordt op een of andere manier verknoeid.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
napauleon schreef op 30 januari 2003 @ 19:54:
[...]

heb je wel een id welke games allemaal van ea zijn?! denk aan mohaa
Veel games die onder het EA logo uitkomen zijn niet door hun zelf ontwikkeld. Zij geven het alleen maar uit. Maar dat maakt de games er natuurlijk niet minder om.
EA heeft natuurlijk wel spellen als SimCity, Need for Speed reeks en natuurlijk de sportspellen zoals FIFA, Madden enzovoort, die stuk voor stuk toch niet slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

MaRc0 schreef op 30 January 2003 @ 19:58:
[...]

Veel games die onder het EA logo uitkomen zijn niet door hun zelf ontwikkeld. Zij geven het alleen maar uit. Maar dat maakt de games er natuurlijk niet minder om.
EA heeft natuurlijk wel spellen als SimCity, Need for Speed reeks en natuurlijk de sportspellen zoals FIFA, Madden enzovoort, die stuk voor stuk toch niet slecht zijn.
Ik dacht dat Maxis vrij lang een zelfstandig bedrijfje was... maar ik kan het mis hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s_roubos schreef op 30 January 2003 @ 19:57:
[...]

Emotionele band die gamers met een studio hebben... is dat hetzelfde als de emotionele band die een automobilist met een automerk heeft... of een huisvrouw met een merk koekje? ;)
Voor echte gamers wel ja, net zoals echte auto-freaks een kutweek hebben als Aston Martin wordt overgenomen door een italiaans bedrijf, of Jaguar failliet gaat enz.
Waarom maakt EA geld op de verkeerde manier? Het is blijkbaar al moeilijk genoeg om uberhaupt geld te maken in deze industrie, dus kan ik het ze moeilijk kwalijk nemen dat ze het hoofd boven water proberen te houden. Vergeet niet dat bij EA ook mensen werken die brood op tafel moeten brengen, en dat zijn lang niet allemaal directeuren met stock options van hier tot Tokyo.
Als je dat iemand niet hoeft te vertellen ben ik het wel, dat je om het hoofd boven water te houden talloze 'meer van hetzelfde' produkten uitbrengt daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Helaas is het in EA's geval geen noodzaak, maar de bedrijfsfilosofie geworden.
Waarom denk je dat Westwood tot een winstgevend bedrijf te maken was? Weet je iets dat EA niet weet?
Ongetwijfeld. Ik ken Westwood al heel wat langer in elk geval.
't is jammer dat de naam Westwood verdwijnt, het wordt er wat minder kleurrijk op. Maar wees ff realistisch, die lui bij EA zijn gewoon slimmer dan de rest van de industrie. En als de kleinere clubjes dan worden overgenomen en vervolgens gesloten worden omdat ze niet rendabel zijn dan krijsen we. Maar ondertussen wel lekker leachen die software... :O
Ik voel me niet aangesproken, ik leech niets. (voor de zeikerds: jawel, elke week een Enterprise aflevering, we hebben het over software ok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
White Dust schreef op 30 januari 2003 @ 19:43:
[...]

Voordat Ultima 9 was gereleased wisten we l dat dat de laatste zou zijn en om Magic Carpet er bij te halen is gewoon waanzin, daar zijn 2 deeltjes van gereleased en dat begin/halverwege de 90'er jaren...

Alsof we wel allemaal op Doom 354 1/2 wachten of Quake 243... ID heeft ook niet zo veel bijster veel geleverd dus kunnen we (volgens jou) die ook in het zelfde rijtje zetten ;)
[...]
Het waren maar voorbeeldjes, nofi ;)

Ik geef je daarin gelijk, neem nou UT2003, vind hem tegenvallen, grafisch mooier maar de gameplay is niet beter geworden.
Ik denk ook niet dat Doom 3, Quake 4 op kunnen boksen tegen de voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua gedwongen ontslagen lijkt het in elk geval mee te gaan vallen :/
Hey Ruud!

Most of the people here have job opportunities in LA or Redwood Shores. It is too early to say how many will stay with EA.

I’ll take you up on the toast!

Take care.

Lou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

hmmm... wat denken jullie van mohaa en generals als combinatie ?? nieuwe renegade :? sweeeet

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 09-10 12:25
Ik zie de C&C-serie nog niet zo snel stoppen, buiten dat 't niet duidelijk in het artikel naar voren komt, worden er gewoon teveel van die C&C-spellen verkocht. En als EA 1 ding goed doorheeft dan is het het uitmelken van dingen die goed verkocht worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, kan gebeuren, nuja ik ga er in geen geval een traan om laten! ik heb nooit ieks gezien in de c&c reeks!maja wel jammer voor de fans, tja het leven gaat verder+het zit er idd wel in dat EA van c&c een uitmelk reeks gaat van make!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is allemaal natuurlijk superschattig dat jullie zo begaan zijn met Westwood, en EA keihard de grond in boren, dat zeker. "EA is té hard voor zijn studio's". Mág ik jullie er dan even vriendelijk op attenderen dat de kans érg groot is dat je zelf een van de veroorzakers bent van dit soort maatregelen? Hoe meer er gebrand en gekopieert wordt, hoe harder de maatregelen. Het gedrag van EA is puur de schuld van de harde consument, want die veroozaakt dit soort faillisementen. Van de mensen die hier posten, durf ik te wedden dat minstens 30% illegaal koopt en brandt. <van jaguar weet ik het al >:) > Doe eerst daar maar eens wat aan; als EA dan nóg zo door gaat gaan we EA wel beschuldigen.
Je hoeft niet protestacties te organiseren maar proberen om vrienden en forumleden over te halen legaal te kopen, is al heel wat (zelf gewoon legaal kopen helpt ok :Y) )

overigens vond ik Westwood ook een supervet huis en omdat ik zelf dus WEL gewoon alles eerlijk koop, vind ik de druiven extra zuur.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Helaas is het sprookje nu ten einde en heeft EA alweer een spelfirma de dood in geholpen, nadat eerder Bullfrog, Looking Glass en Origin al van het toneel verdwenen.
Oh, ik vroeg me al een tijdje af waar 3 van m'n favoriete software huizen heen waren gegaan :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 03:36:
<KNIP>
<van jaguar weet ik het al >:) >
<KNIP>
HE oppassen jij! ik heb toevallig ALLE Westwood games origineel liggen hier hoor :)

evenals van Blizzard, Valve, nog een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj, als serieus is zal zwaar lomp van EA zijn, die spellen verkopen als een tiet, en dan wille ze Westwood( met Blizzard en sierra/valve vind ik een van de grondleggers in de pc gamesindustrie) de das omdoen?!? :( . Als echt waar is zal het echt steeds minder gaan worden in pc gamesland, dalijk neemt EA ook nog Blizzard (zal wel nooit gebeuren maar da d8 ik ook bij Westwood) over en kenne we die ook al vergeten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 10:57:
neeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj, als serieus is zal zwaar lomp van EA zijn, die spellen verkopen als een tiet, en dan wille ze Westwood( met Blizzard en sierra/valve vind ik een van de grondleggers in de pc gamesindustrie) de das omdoen?!? :( . Als echt waar is zal het echt steeds minder gaan worden in pc gamesland, dalijk neemt EA ook nog Blizzard (zal wel nooit gebeuren maar da d8 ik ook bij Westwood) over en kenne we die ook al vergeten....
lees de draad voor je blaat.....

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
White Dust schreef op 30 januari 2003 @ 20:01:
[...]

Ik dacht dat Maxis vrij lang een zelfstandig bedrijfje was... maar ik kan het mis hebben :P
Volgens mij hebben ze The Sims ook nog uitgegeven. Ik weet nu of ze nu inmiddels zijn overgenomen...

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jullie zien het allemaal verkeerd?

Wat wil je liever:
A. Westwood blijft bestaan en gaat failliet. Nooit meer c&c en dat soort onzin dat me niks boeit :P .
B. EA bemoeit zich ermee. Er komt een grotere studio met meer mensen en c&c word wel nog gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 14:17
Blade_V schreef op 30 januari 2003 @ 15:22:

/edit
Da's echt gaarheid troef!! EA begint een beetje op Megaschoft (microsoft) te lijken! Westwood was zeker 1 van de betere ontwikkelaars! en spellen als de C&C serie deden en doen het nog steeds erg goed!!! ze zijn echt stom daar!!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supern00b
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05-2023
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 03:36:
Het is allemaal natuurlijk superschattig dat jullie zo begaan zijn met Westwood, en EA keihard de grond in boren, dat zeker. "EA is té hard voor zijn studio's". Mág ik jullie er dan even vriendelijk op attenderen dat de kans érg groot is dat je zelf een van de veroorzakers bent van dit soort maatregelen? Hoe meer er gebrand en gekopieert wordt, hoe harder de maatregelen. Het gedrag van EA is puur de schuld van de harde consument, want die veroozaakt dit soort faillisementen. Van de mensen die hier posten, durf ik te wedden dat minstens 30% illegaal koopt en brandt. <van jaguar weet ik het al >:) > Doe eerst daar maar eens wat aan; als EA dan nóg zo door gaat gaan we EA wel beschuldigen.
Je hoeft niet protestacties te organiseren maar proberen om vrienden en forumleden over te halen legaal te kopen, is al heel wat (zelf gewoon legaal kopen helpt ok :Y) )

overigens vond ik Westwood ook een supervet huis en omdat ik zelf dus WEL gewoon alles eerlijk koop, vind ik de druiven extra zuur.
Bladerdieblablabla want geen "enkel" (*) spel kan je online spelen zonder geldig serie nummer (of je moet natuurlijk gamespy met al z'n bugs leuk vinden) en voor dat geldig serie nummer zal je toch echt naar de winkel moeten.

(*) althans alle latere westwood games die ik heb.

offtopic:
Het enige waar ik altijd een gigantische hekel aan heb van westwood, is de : put in originel cd in drive. Koop je een spel, installeer hem compleet en moet alsnog mijn cd rom erin stoppen ? Trage meuk onzin is dat, heb hem tenslotte niet voor niks compleet installed op harddisk. :(

[ Voor 17% gewijzigd door Supern00b op 31-01-2003 13:07 ]

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Laatst online: 03-09 10:57
oldschool :( :( :(

(over 10 jaar word er vast een announce gemaakt dat het "oude spel" c&c generals eindelijk een nieuwe opvolger krijgt, waarna westwood lekker binnen loopt )

[ Voor 12% gewijzigd door CommanderKeen op 31-01-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 11:37:
jullie zien het allemaal verkeerd?

Wat wil je liever:
A. Westwood blijft bestaan en gaat failliet. Nooit meer c&c en dat soort onzin dat me niks boeit :P .
B. EA bemoeit zich ermee. Er komt een grotere studio met meer mensen en c&c word wel nog gemaakt.
1 klein detail: Westwood was niet failliet aan het gaan. Ze heffen de boel niet op omdat het anders omvalt, maar omdat ze de knowhow willen bundelen in EALA. Ze nemen de beste mensen van drie studios, en rossen de rest op straat. Dat ze dat doen om nog meer winst te kunnen maken is logisch, en 'koud' gezien is dat een te begrijpen beslissing. Ik blijf het dom vinden dat ze de naam laten vallen, en ik blijf het eeuwig zonde vinden dat ze hun kantoor in Vegas sluiten (geweldig gebouw) en naar zo'n k*tstad als LA verkassen.

[edit]
en ik ben het uiteraard eens met 3DirkFx dat een groot deel van de ellende veroorzaakt word door al die warezmonkeys, en dat zijn schatting van 30% ongeveer 300% te laag is. Typische is wel dat Westwood, samen met Blizzard, toch de softwarehuizen zijn waar veel mensen originele software van kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik gewoon gelezen dat ze door gaan met C&C.
Die gebouwen gaan gewoon weg denk ik.

Misschien gaan gewwon de bureaus naar andere EA gebouwen en dan ga ze daar lekker aan C&C zitten werken ik zie niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supern00b schreef op 31 January 2003 @ 12:55:
[...]

Bladerdieblablabla want geen "enkel" (*) spel kan je online spelen zonder geldig serie nummer (of je moet natuurlijk gamespy met al z'n bugs leuk vinden) en voor dat geldig serie nummer zal je toch echt naar de winkel moeten.

(*) althans alle latere westwood games die ik heb.

offtopic:
Het enige waar ik altijd een gigantische hekel aan heb van westwood, is de : put in originel cd in drive. Koop je een spel, installeer hem compleet en moet alsnog mijn cd rom erin stoppen ? Trage meuk onzin is dat, heb hem tenslotte niet voor niks compleet installed op harddisk. :(
Ach jongen, het gaat helemaal niet alleen om die C&C games. Per slot van rekening; als je niet een key nodig had gehad voor die C&C games, dan was er nog véél meer gekopieerd. Het gaat hier om het kopieëren in het algemeen (wat je als gamer toch zou moeten begrijpen, nofi :) ). Spellen als American McGee's alice kun je wel degelijk spelen met een key generatortje (ik weet niet eens meer zeker of je wel een key voor dat spel nodig hebt in sp / mp doet Alice niet aan) en dat word dan ook gedaan, waardoor EA minder geld over heeft om bedrijven als Westwood te financiëren.
Tja, heb je altijd nog mensen die zeggen: áls je kunt kopiëren en dat gaat makkelijk, dan is het gewoon de schuld van de ontwikkelaar en de uitgever.

Maar jah, dat zijn dan ook de mensen zonder moraal denk ik.

Enne, Jaguar, je hebt gelijk. Sorry voor mijn beschuldiging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 13:38:
[...]

[edit]
en ik ben het uiteraard eens met 3DirkFx dat een groot deel van de ellende veroorzaakt word door al die warezmonkeys, en dat zijn schatting van 30% ongeveer 300% te laag is. Typische is wel dat Westwood, samen met Blizzard, toch de softwarehuizen zijn waar veel mensen originele software van kopen.
90%??! Meen je dat? Ook op dit forum? Mmmz, dat hoop ik niet & verwacht ik ook niet... Maar jah, van dat soort statistieken weet ik weinig af.

Van Westwood en Blizzard wordt idd veel legaal gekocht (zie Post van supern00b) maar het meest storende vind ik nog wel dat dat niet uit moraal gebeurd maar vooral omdat het haast wel moet (anders kan ik niet online spelen argument).
Maar nogmaals, het gaat wat EA betreft duidelijk om het principe: niet wát je legaal koopt, maar dát je legaal koopt. Moraal ridder speaking? Wat betreft kopiëren wel want het blijft toch klooien met mijn geliefde hobby :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 15:13:
[...]

90%??! Meen je dat? Ook op dit forum? Mmmz, dat hoop ik niet & verwacht ik ook niet... Maar jah, van dat soort statistieken weet ik weinig af.

Van Westwood en Blizzard wordt idd veel legaal gekocht (zie Post van supern00b) maar het meest storende vind ik nog wel dat dat niet uit moraal gebeurd maar vooral omdat het haast wel moet (anders kan ik niet online spelen argument).
Maar nogmaals, het gaat wat EA betreft duidelijk om het principe: niet wát je legaal koopt, maar dát je legaal koopt. Moraal ridder speaking? Wat betreft kopiëren wel want het blijft toch klooien met mijn geliefde hobby :>
:*

en btw Westwood heeft samen met Half Life voor mij tot nu toe het beste online systeem.

waarom? je moet wel een legale key hebben om te spelen, er zijn ook geen zijweggetjes om online te kunnen spelen zonder geldige key. is mischien maar goed ook anders zou het hek van de dam zijn :)

Blizzard daarentegen mag nog wel et een en ander wijzigen aan b.net want er zijn een aantal zijwegen waarmee je zo op b.net kan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, inderdaad, denk maar aan mijn peter affaire (lolbroek die met een illegale key gen mijn key in beslag nam). Woei wat heb ik ineens weer zin om Emperor te gaan spelen zeg!

Edit: begrijp me overigens niet verkeerd. EA mag dan hard zijn maar ze komt wel zeer vaak (relatief gezien zijn grote ook nog) met zeer goede games (al zijn ze niet altijd erg lang interessant voor een stevige gamer).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 15:13:
[...]

Op dit forum zal het percentage wel wat lager liggen denk ik, maar over het geheel gezien is 90% misschien nog wel laag. Het viel me wel eens op als ik #Spielerij zit op IRC dat het de halve tijd ook over pubs en nieuwsgroepen gaat, en over gone gold en niet over de spellen an sich. Misschien dat ik dan net op een slecht moment kwam, het is tenslotte een momentopname. Maar hoe vaak zie je hier niet een probleem topic waarbij op de vraag "legale versie?" wordt geantwoord "uhmmm, ja hij is heel 'legaal' ;)"...of zoek anders maar eens naar het oude topic "kopen of kopieren"...
Inderdaad, zeker de helft van de spellen die legaal worden gekocht (PC spellen dan he) worden alleen maar legaal gekocht voor een reeks getalletjes en lettertjes. Dat is ook een leuke motivatie voor de ontwikkelaars, hoeveel moeite je doet om een prachtig spel te maken maakt niet uit, ze kopen het alleen maar voor de key.

Maar goed, let's not go there, anders wordt dit weer een kopen of kopieren topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, in dat topic heb ik ook nog gepost toen. Volgens mij is het toen gelukt om iig 1 persoon van 'ons gelijk' te overtuigen (geen idee meer wie dat ook weer was). Maar idd, dat is weer een ander topic. Voorlopig blijf ik uitzien naar Generals en hoop ik vooral dat het speelbaar zal zijn op mijn pc (duron 1.2, radeon8500, 512).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het kantoor in Vegas is dus nu semi-gesloten. Er zit nog een 'skeleton-team' voor debugging van de lopende projecten, over een dag of 40 gaat het definitief dicht. Nog weinig nieuws te melden over wie wel en wie niet naar EALA gaan. Zeker is dat 1 van de 'cornerstones' van WS, muzikant Frank Klepacki (die ALLE muziek van alle Dune, C&C en Red Alert spellen maakte) NIET naar LA zal verhuizen, hij heeft ontslag genomen. Ook andere belangrijke mensen als Joe Bostic (bedenker Dune 2), Ted 'VirtualTed' Morris en Michael Legg (bedenker Kyrandia, Lead programmer Pirates, Earth & Beyond) twijfelen nog of ze blijven of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Dus eigenlijk nemen sommige mensen daar ontslag omdat ze niet onder EA willen werken ?? Of heb ik het verkeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 19:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

White Dust schreef op 30 January 2003 @ 20:01:
[...]

Als je SimCity 4 op start staat er Maxis is een merknaam van EA :(

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timocos schreef op 03 February 2003 @ 12:52:
Dus eigenlijk nemen sommige mensen daar ontslag omdat ze niet onder EA willen werken ?? Of heb ik het verkeerd :?
Nee omdat ze niet naar LA willen verhuizen (kan ik ze niet kwalijk nemen ook niet), en ik neem dat het 'sluiten' van Westwood Studios met weinig gejuich zal zijn ontvangen bij de werknemers van Westwood, ook al kunnen ze daarna in LA of Redwood verder werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Laatst online: 16-06 16:33
Sjit, hier stond iets lomps... had bericht niet goed gelezen :X

[ Voor 88% gewijzigd door Thanatos op 03-02-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
  • Laatst online: 25-05 21:55
ik dacht dat ze aan de volgende C&C al een tijdje aan bezig waren.

Ik ben er zeker van, want ik heb dit ergens gelezen. Alleen weet ik niet meer waar (sigh)

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:03

Wmm

Westwood heeft een tijdje terug (een jaar ofzo) te kennen gegeven dat ze begonnen waren aan C&C Tiberium Twilight. Maar daar is verder nog niks over naar buiten gebracht, geen screenshots ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich wel terecht. Het is al lang geleden dat er een CnC game uitkwam dat écht eer deed aan de serie. Volgens mij was dat Covert Operations; die had nog wel stijl. TS, FS en Renegade zijn tóch niet écht dat typische CnC gebeuren vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 15:45:
[...]

Inderdaad, zeker de helft van de spellen die legaal worden gekocht (PC spellen dan he) worden alleen maar legaal gekocht voor een reeks getalletjes en lettertjes. Dat is ook een leuke motivatie voor de ontwikkelaars, hoeveel moeite je doet om een prachtig spel te maken maakt niet uit, ze kopen het alleen maar voor de key.

Maar goed, let's not go there, anders wordt dit weer een kopen of kopieren topic :P
Dat is een beetje onzin. Ze downloaden een spel omdat ze dat spel willen spelen. Dan blijkt dat ze een key nodig hebben. Dan rennen ze naar de winkel om dat spel toch te kunnen spelen. Geeft wel aan dat de spelen die dus verkocht worden ook echt de moeite waard zijn.
Je koopt het spel dus voor de key, zodat je kan spelen. In feite koop je het spel dus gewoon om het te kunnen spelen :)
Verder staat er op mij RA2 doosje al EA. en ook op mij Battlefield hoesje. Beiden legaal trouwens :)
Verder vind ik dat EA op moet rotten. Ik bedoel welke spellen die EA zelf ontwikkeld zijn nou echt goed?
De laatste NFS's waren kut, Fifa kan nog een flinke punt zuigen aan PES2, und so weiter... Ze maken zelf gewoon geen echt goede spellen, nu sluiten ze een zeer winstgevende studio, Westwood, en de helft van de medewerkers stapt op/wordt ontslagen. Nu heb je dat de naam C&C nog bestaat maar in feite is het nu gewoon een EA huismerk geworden. Elk jaar een nieuwe (slechte) C&C dus...
Tenminste, als EA haar filosofie op C&C gaat toepassen. Ik vrees dat mijn verzameling met legale C&C spellen (TS, RA2, Renegade) niet verder uitgebreid gaat worden... Behalve dan met Generals...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 15:53

aapelite

Do the kirby!

same here, hoewel ik niet uitsluit dat er misschien toch wel goeden uit zouden kunnen komen. Maart van generals weet ik ook nog niet echt wat ik moet denken, ik koop he mzeker maar met bv die research dingen enzo vind ik minder, maar dat merk ik wel. maar tis gewoon lomp dat er geen westwood meer zal staan bij C&C 2 dingen die gewoon bij elkaar horen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komaki
  • Laatst online: 11-04 11:45

komaki

The Hot Zone

MaRc0 schreef op 30 January 2003 @ 15:16:
Electronic Arts sluit Westwood Studios

[...]

Ik vind dit een erg groot verlies voor de gamewereld. Misschien waren de C&C games niet altijd even vernieuwend, maar ze waren altijd wel erg goed qua gameplay. En met Generals gingen ze ook de goede kant op met de graphics. Ik snap dan ook niet hoe EA zo dom kan zijn om van zo'n grote ontwikkelaar de deuren te sluiten. C&C games waren altijd erg populair, Generals zal dat zeker ook zijn.
:'(

Dit kan ik niet geloven.
Wat een idiote beslissing zeg |:(

Westwood is nog altijd mijn lievelingsontwikkelaar.
Zoals al door meer mensen aangegeven snap ik niet waarom ze dit doen. De C&C games zijn heel populair en brengen altijd iets nieuws.

Ik ben het trouwens niet eens dat ze niet vernieuwend waren. Ok niet elke versie bracht veel nieuws maar er zat altijd wel een nieuwe handige feature in. Daarnaast is Westwood een beetje de grondlegger geweest van de huidige strategie games.

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 19:44:
[...]

Dat is een beetje onzin. Ze downloaden een spel omdat ze dat spel willen spelen. Dan blijkt dat ze een key nodig hebben. Dan rennen ze naar de winkel om dat spel toch te kunnen spelen. Geeft wel aan dat de spelen die dus verkocht worden ook echt de moeite waard zijn.
Je koopt het spel dus voor de key, zodat je kan spelen. In feite koop je het spel dus gewoon om het te kunnen spelen :)
Verder staat er op mij RA2 doosje al EA. en ook op mij Battlefield hoesje. Beiden legaal trouwens :)
Verder vind ik dat EA op moet rotten. Ik bedoel welke spellen die EA zelf ontwikkeld zijn nou echt goed?
De laatste NFS's waren kut, Fifa kan nog een flinke punt zuigen aan PES2, und so weiter... Ze maken zelf gewoon geen echt goede spellen, nu sluiten ze een zeer winstgevende studio, Westwood, en de helft van de medewerkers stapt op/wordt ontslagen. Nu heb je dat de naam C&C nog bestaat maar in feite is het nu gewoon een EA huismerk geworden. Elk jaar een nieuwe (slechte) C&C dus...
Tenminste, als EA haar filosofie op C&C gaat toepassen. Ik vrees dat mijn verzameling met legale C&C spellen (TS, RA2, Renegade) niet verder uitgebreid gaat worden... Behalve dan met Generals...
Jammer dat jij dan zo denkt maar zo denk ik dus niet. Ik koop een legaal spel omdat ik vind dat het een goed spel is. En als er multiplayer in zit vind ik dat mooi meegenomen. (ja ik heb ook wel wat illegaal maar merendeel legaal)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Unit Lost...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Laatst online: 06-10 21:09
Damn, daar gaat m'n Thrill Kill sequel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Ik had het zeker verwacht.
De kwaliteit en speelbaarheid van de games stortten in toen Tiberian Sun uitkwam... (eerste release onder EA). TS had het C&C/Red Alert gevoel helemaal niet. Het werd een nieuwe Ras RTS zeg maar. Ik heb ook na Red Alert geen RTS titel van Westwood gekocht noch gespeeld! Terwijl ik verslaafd weken Red Alert platspeelde...

Alle veel belovende titels: Emperror of dune en Red Alert 2, heb ik voor 2 minuten gespeeld en daana weer teruggelegd waar ze thuishoorden...

Westwood Maakte Pure RTS titles (Dune 2 & 2000, C&C, RA).. totdat EA zich ging bemoeien met de marketing en design (De rest van de RTSjes) . Toen werd het een plastic-game-experiance... en ik vrees dat C&C Generals in de zelfde voetstappen zal treden. :/

Ik kan niet zeggen dat ik Westwood zal missen. Ze waren voor mij al dood toen EA ze opkocht. :| :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
  • Laatst online: 25-05 21:55
Emperor, was heel goed, had een zeer goede engine, veel verschillende tactieken (ook smerige ala RA2 :) )het probleem waren de cheaters eigenlijk, maar toch heb ik het veel gespeeld

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeX schreef op 04 February 2003 @ 15:24:
Ik had het zeker verwacht.
De kwaliteit en speelbaarheid van de games stortten in toen Tiberian Sun uitkwam... (eerste release onder EA). TS had het C&C/Red Alert gevoel helemaal niet. Het werd een nieuwe Ras RTS zeg maar. Ik heb ook na Red Alert geen RTS titel van Westwood gekocht noch gespeeld! Terwijl ik verslaafd weken Red Alert platspeelde...

Alle veel belovende titels: Emperror of dune en Red Alert 2, heb ik voor 2 minuten gespeeld en daana weer teruggelegd waar ze thuishoorden...

Westwood Maakte Pure RTS titles (Dune 2 & 2000, C&C, RA).. totdat EA zich ging bemoeien met de marketing en design (De rest van de RTSjes) . Toen werd het een plastic-game-experiance... en ik vrees dat C&C Generals in de zelfde voetstappen zal treden. :/

Ik kan niet zeggen dat ik Westwood zal missen. Ze waren voor mij al dood toen EA ze opkocht. :| :'(
Ik heb ze nog wel allemaal gekocht...Emperor vond ik wel een goed spel, heb ik met veel plezier gespeeld. RA2 vond ik tegenvallen, de balans was weg dat was wel jammer. TS was een ramp maar daar is iedereen het wel over eens. Naja, een van m'n vrinden van WS is vandaag op bezoek bij EALA om eens rond te kijken dus daar hoor ik vanavond of morgen wel meer van. Velen twijfelen nog om Vegas te verlaten, en dat kan ik me levendig voorstellen....Vegas en LA is als Blaricum en de achterbuurten van Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, damn damn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, damn damn, Dune 2 daar begon het mee, Red Alert 2 daar eindigt het mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SonyEricsson schreef op 30 January 2003 @ 15:39:
Ja, Tanya in haar dagelijks leven volgen, kan ook erg bevredigend zijn! |:( |:( |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 16:25:
[...]

Ermmm, heb je last van een lelijke hoest ofzo.
EA heeft Westwood toch ontbonden of heb ik niet opgelet. Westwood zijn de bedenkers en ontwikkelaar van onze favoritie RTS games, en ik vind het ook erg jammer dat Westwood eraan is. Ik denk niet dat de C&C serie toekomst heeft zonder het team van Westwood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nou nou ik vind het wel weer overdreven om te zeggen dat EA de blaam treft van alle 'slechte' Westwood spellen. Ten eerst kan ik me niet voorstellen dat EA zware beperkingen heeft opgelegd aan Westwood. Daar verkochten de Westwood spellen veel te goed voor en Westwood weet daarnaast ook beter hoe het een RTS moet maken dan eender welke medewerker van EA - en EA weet dat ook wel want anders is er inefficiëntie in hun marketingsysteem en dat kan niet; het blijft een huis dat is gericht op winst natuurlijk :)

Tiberian Sun was qua strategische waarde helemaal niet minder dan Command & Conquer. Dat is gewoon onzin; in TS had je tal van coole units waarmee je heel wat interessante dingen kon doen. Het Harvesterhunten bleef, je had stoere Titans, Artillerie die écht Artillerie waardig was, je had repair units, cyborgs die heelden in tiberium... etc. Tiberian Sun is zowaar het enige spel dat bijna kan tippen aan de strategisch waarde van een Blizzard spel! en dankzij EA kon James Earl Jones ook nog eens ingezet worden :).

Enigste puntje waar ik het mee eens ben, is dat Tiberian Sun niet het C&C gevoel had, maar dat is ook het enige waar ik over zou vallen eigenlijk. Vond het een aangenaam spel en dan vooral in multiplayer. (Ik vind het raar dat iedereen TS zo loopt af te zeiken! In Multiplayer had je nochtans tal van coole tactieken die je kon toepassen...)

Ik vond Dune2000 pas een zwak product, dat trouwens weer recht is gezet met Emperor. Nu is Emperor uitgebracht in de tijd dat EA Westwood al binnen had, en er zijn er hier genoeg die toegeven dat Emperor een goed spel was. Daaruit kun je al afleiding dat het harstikke inconsequent en dubieus zou zijn om te zeggen dat EA verantwoordelijk is voor alle ellende.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 13:38:
[...]

1 klein detail: Westwood was niet failliet aan het gaan. Ze heffen de boel niet op omdat het anders omvalt, maar omdat ze de knowhow willen bundelen in EALA. Ze nemen de beste mensen van drie studios, en rossen de rest op straat.
Dit moet ook nog een keer gekicked worden want iedereen schijnt te vergeten wat nu eigenlijk het kritieke punt is.
Pagina: 1 2 Laatste