Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VoltMOD] Q-Tec 400W Dualfan Gold 5V MOD?

Pagina: 1
Acties:

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een manier om m'n Q-Tec 400W voeding te voltmodden.
De reden hiervoor is dat ik nogal lage voltages krijg. volgens zowel MBM als BIOS.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~ayhks/VoltageTabel.jpg
offtopic:
de 3,3V geeft het voltage aan van m'n geheugen op dit nForce2 bord en de voltages die hier staan zijn het gemiddelde van een fluctuatie van +en-0,3V.

Op Google, GoT-search en op virtual-hideout.net kan ik hier geen info over vinden.
Kan een van de GoT-Tweakers mij misschine aan nuttige info helpen?
Of misschien zelfs aan een concrete beschrijving?

Ik moet wel melden dat ik geen echte electronica-kenner ben.
Ik kan een soldeerbout hanteren, da's niet z'n heel groot probleem, maar ben heel slecht in benamingen van electrische onderdelen.
Dus zeggen de technische tekeningen die ongetwijfeld te vinden zijn mij erg weinig.
Ik kan wel (technisch-)tekeninglezen, dus daar ligt het probleem niet. bij de specifieke (electronica-)symbolen dus wel, daar ik een Mechanische Techniek-C opleiding heb gehad en daar geen uitgebreide electronica in het pakket zat. ;(
Dus pic's, (snelle)schetsjes of N00BISH-dummie beschrijvingen zouden zeer welkom zijn.
Als het nodig is dan schroef ik desnoods m'n voeding wel ff uit elkaar om voor de pic's te zorgen.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Heb je last van die lage spanning?? Anders zou ik t lekker zo laten :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-11 16:34
Tja die qtec is wel een leuk ding, alleen raden ze overal de 550 aan omdat de 400 , uhm de problemen kan geven die jij nu beschrijft....

Je hebt er nu nix aan, maar de 550 komt toch wel heel aardig uit de bus, zeker gezien zijn prijs kwali verhouding.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 22:26
ik wil ook een Vmodje voor mn psu, mn +5V is vaak 4,60 :(

en dan wiltie wel s vastlopen

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
LeonM schreef op 30 januari 2003 @ 15:36:
Heb je last van die lage spanning?? Anders zou ik t lekker zo laten :)
Daar ben ik dus nogsteeds niet helemaal zeker van om eerlijk te wezen, maar het lijkt mij een algemeen bekend gegeven dat een stabiel 5v&12v lijn zeer belangrijk zijn bij het overklokken. :O

Ik loop nu waarschijnlijk tegen m'n northbrige temp/volts aan bij "the quest for more" B) en daar is een voltmod+beter cooling de oplossing voor.
Maar aangezien ik dus niet helemaal zeker ben van m'n psu, wil ik die eerst op aanvaardbare voltages hebben. :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door _Droopy op 30-01-2003 15:53 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Hmm.. Ik heb twee van die 400W-gevallen in mijn bak zitten (don't ask), en kennelijk heb ik een paar goeie modellen te pakken, want de voltages blijven binnen de 10% qua afwijking...

Verwijderd

En ik zoek een voltmod voor de 550Watt Qtec... @2.2V en meer als 2100Mhz zakt de 5V line behoorlijk in... op 2200Mhz 2.2V stressed zit de 5V lijn op 4.70V :(

• ThomasW
damn de mijne zakt in naar 4,5 op 1,82 Vcore :( (stressed dan wel, maar dit hoort toch nit)

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 22:39

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Kaj. schreef op 30 januari 2003 @ 16:05:
Hmm.. Ik heb twee van die 400W-gevallen in mijn bak zitten (don't ask), en kennelijk heb ik een paar goeie modellen te pakken, want de voltages blijven binnen de 10% qua afwijking...
ja, hallo, 10% is erg veel !! dan zit je dus min op de 4,5 volt, en das soms veel te weinig, zeker als je veel apparaten in je kast heb bungelen die een varierend stroom gedrag vertonen, dan zou het best kunnen voorkomen dat je voeding het niet kan leveren en de boel een vastloper krijgt....

blabla

• ThomasW
ik heb trouwens geen QTEC maar een Topower 420 W (waar bij staat super quit, maar dat issie dus niet :( )

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
hmmmm, okay..... ligt het aan mij of ga ik gewoon een andere voeding kopen?
De enige andere oplossing die ik tot nog toe ben tegen gekomen is deze.
Ik ga maar eens kijken wat die "SMD-grabbers" kosten (moet ik toch hebben voor die VDD-volt mod) en deze truuk maar eens proberen.
zal waarschijnlijk niet iedereen helpen, maar het is (in mijn ogen) de moeite waard om te proberen.

Verwijderd

het kan de PSU voltmod
werkte met een weerstand tussen een ander meende ik

http://www.ocworkbench.co...ide/PSU%20MOD%20GUIDE.htm

helaas is dit alleen vor 3.3 volt dacht ik

Verwijderd

Heb je de waardes al bevestigd door deze na te meten met een multimeter ipv outputs van wazige software die onderhevig is aan bugs etc ?

Maximale afwijkingen ATX voeding
Bron: ATX spec. v2.1 -> 4.1.4 - pagina 21
Lijnmin.nom.max.%
+5VDC 4,76255,2505%
-5VDC -4,545-5-5,50010%
+3,3VDC 3,1733,33,4324%
+12VDC 11,4291212,6005%
-12VDC -10,909-12-13,20010%
+5VSB 4,76255,2505%

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 23:35 ]

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 02:14:
Heb je de waardes al bevestigd door deze na te meten met een multimeter ipv outputs van wazige software die onderhevig is aan bugs etc ?
Dat is geen gek idee, maar helaas weet ik niet waar ik dit zou moeten na-meten.
Als ik een technische tekening zou hebben van m'n mobo, en de wetenschap welke onderdelen hoeveel voltage zou moeten doorgeven zou ik dat wel ff kunnen doen, maar ja......
Ik zal wel ff bij EPoX kijken of er al een complete tekening verkijgbaar is van de 8RDA+ (rev1.0)

Verwijderd

_Droopy schreef op 31 januari 2003 @ 09:42:
[...]

Dat is geen gek idee, maar helaas weet ik niet waar ik dit zou moeten na-meten.
Als ik een technische tekening zou hebben van m'n mobo, en de wetenschap welke onderdelen hoeveel voltage zou moeten doorgeven zou ik dat wel ff kunnen doen, maar ja......
Ik zal wel ff bij EPoX kijken of er al een complete tekening verkijgbaar is van de 8RDA+ (rev1.0)
De 5 + 12 Volt kun je direct op een molex meten:
rode draad = +5V
zwarte draad = Ground
gele draad = +12V

Voor de overige (3.3V / -12V / -5V etc) kun je onderstaand schema als referentie nemen (voor de ATX connector die vanaf je voeding naar je moederbord gaat).

ATX Power Supply

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/atx20f.gif

PinName ColorDescription
13.3V Orange+3.3 VDC
23.3V Orange+3.3 VDC
3COM BlackGround
45V Red+5 VDC
5COM BlackGround
65V Red+5 VDC
7COM BlackGround
8PWR_OK GrayPower Ok (+5V & +3.3V is ok)
95VSB Purple+5 VDC Standby Voltage (max 10mA)
1012V Yellow+12 VDC
113.3V Orange+3.3 VDC
12-12V Blue-12 VDC
13COM BlackGround
14/PS_ON GreenPower Supply On (active low)
15COM BlackGround
16COM BlackGround
17COM BlackGround
18-5V White-5 VDC
195V Red+5 VDC
205V Red+5 VDC

http://www.hardwarebook.net/connector/power/atxpower.html

Voor de meetpunten van je core zou je de specificaties van jouw CPU socket moeten opzoeken. Meten kun je dan bijvoorbeeld via de achterzijde van het moederbord.

In alle gevallen: meet een geschakelde voeding (zoals een AT/ATX voeding) altijd belast - dus ofwel met alles eraan zoals je het altijd hebt - danwel met bijv. 2 oude harddisken aan een molex.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 04:32 ]

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
Okay dan!
Thanx m8! _/-\o_
Hier moet ik zeker een eind mee komen, als ik er nu al niet uit ben. :)
Ik ga vannavond gelijk aan de meet, en als ik een beetje redelijk bij-tijds kan beginnen dan kijk ik ook gelijk ff of ik er wat aan kan doen. :*)
offtopic:
Jammer dat ik er nu niet gelijk aan kan beginnen, maar ja... belofte maakt schuld. Voorbereidingen treffen voor de verbouwing die hier op het programma staat.

Verwijderd

Triple X schreef op 30 januari 2003 @ 15:41:
ik wil ook een Vmodje voor mn psu, mn +5V is vaak 4,60 :(

en dan wiltie wel s vastlopen
Ja, 4,62v = kappen met BF1942

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 17:32

Shuriken

Life is all about priorities

Verbaast me niets dat je troubles hebt met zon cheapass voeding. Je kan kijken of er potmeters zitten in de voeding. Vaak kan je zo nog wat bij stellen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

_Droopy schreef op 01 February 2003 @ 09:45:
Okay dan!
Thanx m8! _/-\o_
Hier moet ik zeker een eind mee komen, als ik er nu al niet uit ben. :)
Ik ga vannavond gelijk aan de meet, en als ik een beetje redelijk bij-tijds kan beginnen dan kijk ik ook gelijk ff of ik er wat aan kan doen. :*)
offtopic:
Jammer dat ik er nu niet gelijk aan kan beginnen, maar ja... belofte maakt schuld. Voorbereidingen treffen voor de verbouwing die hier op het programma staat.
Ben je al iets verder gekomen? Ik zoek nu ook driftig naar een mod voor mijn Qtec 550W....en anders toch maar een Antec 400W halen....

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 09:55

Steve

Krokodil \o/

Ik ben ook wel geïnteresseerd in een voltmod voor die voeding, maar dan voor de 12V.. 5V blijft steeds keurig rond 5V, maar de 12V is meestal 11-11.3V.. Zou ook kunnen dat m'n mobo verkeerde waardes aangeeft, maar ik heb geen multimeter ter beschikking hier..

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 03-03-2003 18:42 ]

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 13:44
Ik heb denk ik ook wat problemen met men Q-Tech 400 Watt Dual Fan Gold voeding (is wel modded met 2 coolermaster blue led fans)

Maar als men pc draait, dan is het precies men overige 4 blue led fans flikkeren een beetje, ze verminderen precies van lichtsterkte, dit is maar zeer kort maar het lijkt me toch raar.

Volgens de winkel waar ik de onderdelen kocht zou het aan men oude (MSI MS-6199VA) moederbord liggen waardoor ik stroompieken en dalingen zou hebben in men voeding. Kan dit het probleem zijn of ligt het aan men voeding zelf ?

Men voltages schommelen altijd rond deze waarden:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/blackice/mbm.jpg

Ben een n00b op vlak van elektriciteit :?

Een beetje verlies heb je altijd...

Verwijderd

Jupiler schreef op 03 maart 2003 @ 18:36:
Ik ben ook wel geïnteresseerd in een voltmod voor die voeding, maar dan voor de 12V.. 5V blijft steeds keurig rond 5V, maar de 12V is meestal 11-11.3V.. Zou ook kunnen dat m'n mobo verkeerde waardes aangeeft, maar ik heb geen multimeter ter beschikking hier..
Heb jij een Qtec 550W voeding??

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Nope, de 400W-versie.

• mackie
  • Laatst online: 25-09 16:39
Misschien heb je hier wat aan :)

Q-tec 400Watt oververhit ??

We can do it two ways: easy or really easy!

• PeGys
Dat overhitten heb ik niet echt last van, zitten 2 Coolermaster Blue Led fans in, draaien een pak sneller dan de originele (en het geeft een kewler effect).

• mackie
  • Laatst online: 25-09 16:39
Ahh okey, maar misschien dat je wat wijzer wordt m.b.t. de kwaliteit van de "400 [W]" voeding. Uit het topic blijkt dat de 400 [W] staat voor de piekwaarde en niet voor de continue waarde.
Het is dus in princiepe gewoon een 300 [W] voeding welke door smerige Q-tec spelletjes wordt verkocht als 400 [W]. Maybe dat daarom je lijnen wat instabiel zijn.

Ik denk dus dat het aan je voeding ligt ;)

We can do it two ways: easy or really easy!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Nou.. Bij elke voeding is dat zo, als totaal vermogen wordt steeds de piekwaarde genomen. Bij een super-de-luxe peperdure Enermax ook.. Dus don't blame Q-tec :)

[ Voor 12% gewijzigd door Steve op 04-03-2003 21:06 ]

• PeGys
De Vantec Stealth VAN-520A heeft als gewone waarde 520 Watt en er staat duidelijk als peakwaarde 620 Watt bij vermeld.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/blackice/stealth.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/blackice/stealth2.jpg

Naar verluid mogen de Vantec voedingen niet onderdoen voor Zalman en Enermax.
Iemand ervaring mee ?

edit: Deze voeding is na verschillende reviews uitgekozen tot beste product wegens de vele protecties, hoge wattages, goede airflow etc. (heb eens een paar uur de tijd genomen om te zoeken).

edit 2: De richtprijs van deze voeding is € 199 incl. BTW (*slik*) maar de prijs/kwaliteit verhouding is enorm goed. En ja, het is een foto van een echte voeding, je zou er eerder een 3D image in zien.

Ik heb zelf ook zo'n Q-Tec voeding en ben van plan zo'n vantec te steken, eindelijk goede waardes en weinig risico's

[ Voor 45% gewijzigd door PeGys op 05-03-2003 15:00 ]

Pagina: 1