Toon posts:

[win2kserv] gehacked kan directories niet meer verwijderen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand heeft mn ftp server gehacked en toen een zooi vage directory's met vage namen aan zitten maken.

Ik kan deze nu niet meer wegkrijgen.

Ik krijg dan de melding "Cannot delete file : Connot read from the source file from disk".

Heeft iemand hier een oplossing voor

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:01

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Al even gezocht of dit probleem niet eerder langs is geweest?
zoeken met omega naar: ftp hacked directory
vind je oa deze topic
Na FXP hack map /COM niet te verwijderen

In vervolg graag eerst even kijken of je probleem niet eerder aan de orde is geweest, oke? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar onder dos heb ik geen rechten om deze directory's te verwijderen heb ik reeds geprobeerd

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Xubone,

Welk Operating System :? Nu blijft het gokken en zie Windows Stappenplan en dan met name stap 3
Voor de duidelijkheid zou je het subject tussen haakjes "[]" kunnen zetten, bijvoorbeeld om welke windows versie het gaat. Een paar voorbeelden:

[WinXP] Hoe werkt de activering
En zie ook http://gathering.tweakers...aq/forumgedrag#topicstart
Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden
Noem eventueel terzake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).
Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd en vertel waarom dit je niet verder geholpen heeft. Wees hierbij specifiek, zodat de info relevant is. "Ik heb niets gevonden" zegt niets.
Geef eventueel linkjes naar websites die je hebt bezocht (en geef aan waarom die informatie niet voldoende was).
Probeer er een duidelijk! verhaal van te maken dat door andere mensen prettig te lezen en goed te begrijpen valt!

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
De Computer met het probleem is een Windows 2000 Server, ik kan deze alleen met remote desktop benaderen omdat deze server op een externe locactie bevindt dus booten met een dos flop is geen optie. Ik heb SP3 en alle verder updates er op staan.

Ik heb al via dos geprobeerd maar heb dan geen rechten ik krijg het ook niet voor elkaar om vanuit de explorer deze rechten opnieuw in te stellen.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:01

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Dan ben ik bang dat het niet remote gaat lukken.
Je zult achter die pc moeten duiken om het te fixxen.

FTP gehacked, gooi die dan offline.

Verwijderd

dir /X en je ziet de goeie filenaam. die kun je kicken mits je de rechten hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
maar het zijn zeg maar 1000den mappen is er geen batch commando voor want ik moet steeds alle mappen de directories rechten zetten
als ik grijs ben ben ik klaar

Verwijderd

naar mijn weten is er geen batch commando voor.
anyone?

heeft misschien iemand al eens een proggy geschreven voor dit soort zaken?

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Er zijn 3 oplossingen:
1. ga naar DOS-prompt, loop naar de bovenliggende map en typ dir /x. Je krijgt dan de DOS-naam van de niet te verwijderen map te zien. Vervolgens met rmdir "DOS-naam" ben je van je probleem af.

2. download renamer.exe van c_net en rename je directory.

3. lees dit: M$-verhaaltje , moet je wel dus de Resource kit hebben.

This title is for sale, please send me a PM

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

the-body schreef op 30 januari 2003 @ 13:25:
3. lees dit: M$-verhaaltje , moet je wel dus de Resource kit hebben.
Thnx voor de tips the-body, maar M$ wordt hier NIET gewaardeerd, zie Windows & MicroSoft Bashing
Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen als M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Dus ajb niet doen. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

- SH007 edit: doe ff normaal zeg -

[ Voor 94% gewijzigd door SH007 op 30-01-2003 15:25 ]

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Heb je niks beters te melden :| Je kan ook deze eens lezen: Onzinnige replies

En lees deze ook eens: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Een kleine edit

BlasterM, lees het volgende eens:
Wat dan? vraag je jezelf mischien af nu. De oplossing is vrij simpel eigenlijk. Zorg er voor dat je per forum een aantal users hebt, die het klappen van de zweep kennen. De users die er al wat langer komen en die weten hoe je jezelf op een forum behoort te begeven (nettiquette, alleen offtopic daar waar er ruimte voor is, duidelijke openingsposts, niet flamen etc. etc..).

Die users bestaan al op elk forum. Het jammere alleen is dat hun kennis over deze zaken niet echt duidelijk overgedragen wordt op nieuwe mensen. Het concept van regulars is geboren. Een regular is een persoon die aan andere mensen uit gaat leggen, wat ze verkeerd doen of wat er beter kan. Het is als het ware een opvoeder. Het betekent niet dat een regular een blok aan het been vaan een newbie wordt. Het betekent puur en alleen dat een regular zich gewoon binnen een bepaald forum als extra doel heeft om mensen bewust van hunzelf te maken. Regulars krijgen geen extra rechten t.o.v. andere users. Zij zijn en blijven gewoon normale users net als een ieder ander, met dat verschil dat als een dergelijke user je ergens op wijst, dan mag je jezelf dat serieus aantrekken. Regulars wijzen mensen dus direct op hun fouten. Ga je daar tegen in door je te misdragen of te flamen o.i.d., dan kun je accuut rekenen op strenge maatregelen van moderators. Daar wordt hard tegen opgetreden, laat dat in ieder geval duidelijk zijn.

Regulars zijn mensen die graag andere mensen de regels op een forum uitleggen. Bijkomstig voordeel hiervan is dat de rotte appels alleen nog maar sneller op zullen gaan vallen dan nu het geval is. Needless to say dat dergelijke mensen dus ook eerder van GoT af "geschopt" zullen worden als het sneller en beter opvalt.
en komt uit deze mededeling: Jotti in "Opgelet! Nieuw concept: regulars"

Regulars zijn herkenbaar aan het "Groene Kruisje" en ja ik ben er ook eentje :)

EN HEREN / DAMES
Nu ontopic blijven, en topic starter blijven helpen :)

[ Voor 76% gewijzigd door aReaRe op 30-01-2003 13:57 ]

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 11:20
http://www.jtpfxp.net/dirbreak.htm

kan misschien handig zijn :)

[ Voor 43% gewijzigd door Dala op 30-01-2003 13:56 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Topictitel aangepast :)
Pagina: 1