[Hercules 8500 LE] Refresrate win 98 + strepen na GTA III

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 02:16
Hoi,
ik heb gezocht, maar ben niet veel wijzer geworden.
Ten eerste heb ik problemen met de refreshrate onder Windows 98 (dus niet 2000 of XP). Die gaat niet hoger dan 75 Hz bij 1024*768. Ik weet dat er tooltjes voor zijn, maar vind dat het gewoon met de normale drivers moet kunnen.
M'n monitor is een Vision Master Pro 410 (A702 HT) en die moet de 100 Hz aankunnen, heeft het met de oude videokaart ook altijd gewoon gedaan.

Ten tweede heb ik een paar keer gehad dat als ik GTA III VERLIET het scherm van GTA III bleef staan met daaroverheen allemaal witte en ander gekleurde vertikale balken, die links in het scherm tot bovenaan liepen en hoe verder naar rechts ze steeds lager werden. Daarna wel weer een gewone windows desktop

Ten derde valt het me op dat als ik in een spel kies voor een andere resolutie of kleurdiepte m'n scherm zo'n 15 seconden OF hetzelfde blijft OF zwart blijft en dat ie dan pas overschakelt naar die nieuwe resolutie.

Is er iets met m'n kaart aan de hand (m.a.w. zal ik hem omruilen)?
Verder loopt ie in i.m.o. verder wel lekker...

CPU : PIII 1 GHz
Geheugen : 384 MB
DirectX : 8.1
Hercules-drivers : de nieuwste (van hun site, maar die van de cd hebben t ook)
Videokaart : Hercules 8500 LE 128 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ik heb de kaart inmiddels omgeruild voor een ander exemplaar, zelfde probleem mtb de refresh rate.
Alles geuninstalld en opnieuw geinstalleerd, maar het helpt niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Dancing_Animal op 02-02-2003 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
SCHOP!
Ik draai nog steeds op 75 Hz en krijg er een beetje koppijn van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:32

Pubbert

random gestoord

Ik heb al vaker gehoord dat er refreshrate problemen zijn met de hercules drivers. en ook dat de gewone catalyst drivers niet willen werken. Maar over jouw probleem -> Probeer het toch eens met een gewoon refreshrate proggel (meer erover vind je in de FAQ) en laat dan je resultaten even weten. Want het is gewoon een driver probleem, zeker omdat je hem omgeruild hebt.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45091

hier heb ik ook eens last van gehad onder winxp (heb dezelfde videokaart)
heb je de nieuwste drivers en de nieuwste configuratiescherm bestanden geinstalleerd?
zodra je de nieuwste config-bestanden hebt geinstalleerd kun je bij een van de nieuwe tabblaadjes alsnog de frequentie hoger zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:06

LopeZ

Too much is never enough

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.