Boxen zonder beschermhoes, slecht?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr. Lektro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 17:53
Wanneer ik foto's zie van HT's zie ik dat velen de beschermhoes van hun speakers halen.
Wordt de levensduur van de woofer hierdoor niet verkort?!
Dit omdat rubber lichtgevoelig is?!

Verwijderd

De meesten halen hem er alleen af voor het fotootje :) En verder zal het zo'n vaart niet lopen IMO..

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Ook speakers zonder hoes kunnen met gemak meer dan 20 jaar meegaan dus het valt wel mee ;) En zeker bij duurdere speakers gebruiken ze bepaalde polymeren die erg duurzaam zijn. Dat geldt waarschijnlijk ook voor de 'rubberen' rand om de conus.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ja, ik haal ze d'r ook altijd af voor foto's, verder zitten ze d'r atlijd op ter bescherming van de woofer ja :)

Verder hebben mensen met projectors vaak hun beschermhoezen er op omdat de speakers nog wellis wat licht willen weerkaatsten wat weer zorgt voor irritatie.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is niet een beschermhoes hoor, het is gewoon een frontje dat katten en kinderen van de speakers weghoudt :). Standaard rubber vergaat op den duur volgens mij toch wel, en het geluid wordt er niet anders door (hooguit beter ;)).

Ik heb speakers met gele conussen en ik vind het er zonder front lekker fel uitzien in mijn kamer, dus zet ik ze zo neer :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik heb ze er altijd eigenlijk af, omdat dat sowieso veel vetter staat, daarbij is het zo dat onze vorige kat liever die hoezen gebruikte dan z'n krabblok. :(

Staat toch veel vetter als je tegen een paar woofers aankijkt? :D

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/van.wissen/audio2.jpg

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

heb ze er meestal opzitten. voor bescherming. maar uiteraad als er foto`s gemaakt worden gaan ze eraf.

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 12:45
Nice die 220's! ik heb zelf 330i's zonder doek staan :)

Verwijderd

welke "beschermhoes"..?... :P

Afbeeldingslocatie: http://www.klipsch.com/images/productmedia/medium/17_medium.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 15:00 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb de frontjes er altijd af. Ik heb geen kinderen en de katten boeien de Speakers niet.

Met dat doek lever je altijd in aan helderheid en transparantie.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Speakers vergaan na een aantal jaar (stuk of 20) toch wel. Heb een zooi oude ITT speakers staan daarvan is de rubberrand gewoon doorgerot. Heeft niets te maken met het feit dat die hoes er op zat of niet. Ikzelf vind het wel chiquer staan met hoes erop. Maar voro de foto heb ik 'm er effe afgehaald. Dit zijn dus mijn opvolgers van die ITT dingen (JBL TLX 5000's)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdvd/images/speakers.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 15:19 ]

Verwijderd

Doek van mijn speakers is enorm transparant, wat ik dus weer een stuk mooier vindt dan zonder. Je ziet de woofers dus toch door het doek heen en het ziet er toch strak uit. Best of both worlds... :)

Heb wel eerst de covers flink moeten bewerken maar ze zien er nu wel goed uit.

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Mijn luidsprekers hebben nog geeneens grills. Er wordt wel een soort "pantykous" meegeleverd die je eventueel zou kunnen gebruiken om de drivers aan het zicht te ontrekken.

Maar waarom zou je dat willen?

Great minds think alike!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dude doe het niet !!!!!!! :

Laatst kwamen wat vrienden van ons langs en hun zoontje vond het heel erg nodig om zijn vingertje tegen mijn tweeter aan te drukken!!!!!! dus ik geprobeerd weer dat ding terug te zuigen met een stofzuiger, en tjaa wel gelukt opzich maar niet zo mooi als het eerst was !!! :(

Ik waarschuw je maar ;)

[ Voor 1% gewijzigd door nero355 op 30-01-2003 17:33 . Reden: typo oops!! ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

nero355 schreef op 30 januari 2003 @ 17:32:
Dude doe het niet !!!!!!! :

Laatst kwamen wat vrienden van ons langs en hun zoontje vond het heel erg nodig om zijn vingertje tegen mijn tweeter aan te drukken!!!!!! dus ik geprobeerd weer dat ding terug te zuigen met een stofzuiger, en tjaa wel gelukt opzich maar niet zo mooi als het eerst was !!! :(

Ik waarschuw je maar ;)
Ik heb ook een ex-buurmeisje en een [rml][ B&W DM220] Kapotte tweeter[/rml] ;)

Ik weet ook dat ze een keer één van die plastic balletjes ingedrukt, maar ik weet dus niet meer welke dat was... ik verdenk haar in ieder geval van die kapotte tweeter. :(

Maargoed, ik neem het maar voor lief... het is zonder die 'panty's' (zoals ze eerder in dit topic genoemd zijn) stukken mooier om te zien.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Een ingedrukte tweeter zal mij niet zo snel gebeuren. Daar zit namelijk een behoorlijk stevig gaasje voor (net maar even getest, er zijn hier dan wel geen kinderen, maar toch...).

Bovendien, mocht het gebeuren dan is dat gelijk een goede reden om ze te upgraden :)

Great minds think alike!

Verwijderd

Positron schreef op 30 January 2003 @ 20:34:
[...]

Ik heb ook een ex-buurmeisje en een [rml][ B&W DM220] Kapotte tweeter[/rml] ;)

Ik weet ook dat ze een keer één van die plastic balletjes ingedrukt, maar ik weet dus niet meer welke dat was... ik verdenk haar in ieder geval van die kapotte tweeter. :(

Maargoed, ik neem het maar voor lief... het is zonder die 'panty's' (zoals ze eerder in dit topic genoemd zijn) stukken mooier om te zien.
Don't we all love kids :Y)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 17:33

tweakerbee

dus..?

Denk dat ik het kindje dan toch eventjes naast de speaker vastgebonden had, en een mooie demonstratie had gegeven van het geluid:

B L I J F . M E T . J E . K L E I N E . R O T H A N D J E S . V A N . M ' N . S P E A K E R S . A F !

[ Voor 5% gewijzigd door tweakerbee op 31-01-2003 01:17 ]

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

ehhh...welke kwetsbare unit.?.. :P ..
Pagina: 1