Ik heb 2 groepen fans. 4 fans voor de case en 2 voor de processor+airduct. Beide groepen zijn automatisch regelend met ntc's. Dus alleen koeling waneer het nodig is, helemaal automagisch.
Om makkelijk te kunnen zien wat de fans doen op elk moment heb ik de vumeters gemaakt. Ze meten van 5.75V (1 led aan) tot 12V (volle bak) dat is het hele fan-bereik.
De case fans heb ik altijd minimaal op zo'n 1800 toeren lopen, zodat er altijd een redelijke luchtstroom in de kast is, maar ze bijna onhoorbaar zijn. Als het warm wordt (boven 30 graden) gaan ze harder werken. Maar dat is alleen in de zomer nuttig denk ik.
De processorfans hebben het volle bereik. Koud draaien ze 1200 toeren. Idle komen ze zelden boven de 1800 toeren uit en full stressed krijg ik'm in de winter niet boven de 2500 toeren (max is ongeveer 3500)
Lekker rustig zo
edit:
De meters zitten op de plaats en zelfs in de behuizing van het volkomen waardeloze thermometertje. Die heb ik dus gesloopt
De meters zitten op de plaats en zelfs in de behuizing van het volkomen waardeloze thermometertje. Die heb ik dus gesloopt
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 16:36 ]