Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Klein modje

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/picturebook/foto2.jpg

Ik heb 2 groepen fans. 4 fans voor de case en 2 voor de processor+airduct. Beide groepen zijn automatisch regelend met ntc's. Dus alleen koeling waneer het nodig is, helemaal automagisch.

Om makkelijk te kunnen zien wat de fans doen op elk moment heb ik de vumeters gemaakt. Ze meten van 5.75V (1 led aan) tot 12V (volle bak) dat is het hele fan-bereik.

De case fans heb ik altijd minimaal op zo'n 1800 toeren lopen, zodat er altijd een redelijke luchtstroom in de kast is, maar ze bijna onhoorbaar zijn. Als het warm wordt (boven 30 graden) gaan ze harder werken. Maar dat is alleen in de zomer nuttig denk ik.

De processorfans hebben het volle bereik. Koud draaien ze 1200 toeren. Idle komen ze zelden boven de 1800 toeren uit en full stressed krijg ik'm in de winter niet boven de 2500 toeren (max is ongeveer 3500)

Lekker rustig zo :)

edit:

De meters zitten op de plaats en zelfs in de behuizing van het volkomen waardeloze thermometertje. Die heb ik dus gesloopt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 16:36 ]

Verwijderd

nice job! ziet er echt heel mooi uit met die VU Meters. Hoe heb je het precies gedaan? Schema?

Verwijderd

ziet er lachuh uit maar we willen natuurlijk wel weten hoe je dit geknutseld hebt :P

Verwijderd

Topicstarter
Schema is niet moeilijk te vinden. Werkt met LM3914's beetje aanpassen aan deze toepassing en there you go. De fanregeling heb ik hier al eens gepost.
hier dus
Die werkt met een lowdrop spanningsregelaar, de LM2941

Verwijderd

Heeel lekker, heb je ook een windowje in je sidepanel? Kan je daar dan ook ff pics van make?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

KickazZ: je vraag is volkomen offtopic. Als je windows wilt zien dan kun je echt wel genoeg vinden...

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
AcouSE schreef op 29 januari 2003 @ 16:52:
KickazZ: je vraag is volkomen offtopic. Als je windows wilt zien dan kun je echt wel genoeg vinden...
Gewoon een PC aanzetten, grote kans dat je een windows ziet :+ 8)7

Mooie mod, als ik me niet vergis hebben Xaser II kasten toch alleen maar een LCD schermpje daarboven zitten, en geen USB/FireWire aansluitingen?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het printje van de vumeter. Zoals je ziet houd ik niet van overbodig grote printjes. Kleiner kon niet. Gewoon baantjesprint gebruikt dus.

Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/picturebook/foto3.jpg

De ledbars zitten ook op een stukje baantjesprint dat precies in de behuizing van de ex-thermometer past. Ik heb zelfs het raampje van het lcd display gebruikt! reflecterende laag er af gehaald. Is mooi donker. als je goed kijkt kun je de segmenten van het display nog zien :) Maar die zijn helemaal niet storend.

Verwijderd

Topicstarter
Rafe schreef op 29 January 2003 @ 16:54:
[...]

Mooie mod, als ik me niet vergis hebben Xaser II kasten toch alleen maar een LCD schermpje daarboven zitten, en geen USB/FireWire aansluitingen?
Die usb en firewire zijn standaard hoor.

Die schakelaar links sloop ik er nog wel eens uit, als ik iets leuks heb bedacht om daar te zetten.

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Echt heel erg mooi!! Ik snap alleen nog steeds niet helemaal hoe die leds nu zitten. Heb je misschien een foto van de achterkant.

Verwijderd

Topicstarter
hmmmnee dan moet ik'm er uithalen en dat gaat nou niet echt gemakkelijk.

Maar is echt heel simpel hoor. Het zijn 2 ledbarblokjes op een printje. Geen losse leds dus. Ik verkeer in de gelukkige situatie dat ik op mijn werk heel veel van dat spul heb liggen dat nooit meer gebruikt wordt :)
Het zaakje zit in zijn geheel in de behuizing van het thermometertje.

Dat je niet in het blokje kunt kijken komt omdat ik een stukje zwart papier heb geknipt waar uitsparingen inzitten voor de ledbars.

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Aha, snap het. Ik wist niet dat je ledbarblokjes kon kopen. Zeer mooie oplossing namelijk!

Kan je die ledbarblokjes gewoon bij een Conrad ofzo kopen (nog niet eerder gezien). Zou helemaal mooi zijn als je het "bar-retje" met blauwe leds kan modden >:)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog nooit blauwe ledbars gezien :) Wel rode en oranje. Welke ook wel leuk zijn is de versie met 6 groene, 3 oranje en 1 rode. Helaas hebben we die niet liggen op mijn werk. Daar vond ik alleen deze groene met 10 ledjes.
Ja die kun je volgens mij best ergens kopen hoor. Geen idee van de prijs.

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Kan je niet een paar groene voor me ritselen bij je werk ;)

Mooi voor m'n stereo audio VU meters...

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14

Freakaz0id

RC Geek

Netjes afgewerkt paneltje joh!
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 17:44:Welke ook wel leuk zijn is de versie met 6 groene, 3 oranje en 1 rode.
Die zoek ik!! Voor mijn HDD en CPU VU metertjes.
Die fan VUS zijn ook erg apart. Ik heb ook n XazerII aluminium. Ik ga denk ik maar es n equaliser achtig paneltje maken met alles daarop, om dat ding bovenaan te vervangen.

CPU load metertje | HDD Activity metertje | en die fan metertjes dan.
Pics komen binnenkort.

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

ALs je die ledbars hebt gevonden in een winkel Freakazoid laat het dan please ff weten (zelf ben ik ook aan het zoeken). Hopeleijk zijn die ledbars er ook in "langere" versies.

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-11 07:15
Heeeel strak gedaan mooi weggewerkt, een kleine maar subtile mod :)
Freakaz0id schreef op 29 January 2003 @ 18:39:

CPU load metertje | HDD Activity metertje | en die fan metertjes dan.
Pics komen binnenkort.
[oftopic] en van die krijgt die dat hdd metertje ;) [/offtopic]

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14

Freakaz0id

RC Geek

heheh, roger, dat chippie is van casejunkies.com

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/talboom/Powerbay.jpg
Zo wordt ie. hij is al in aanbouw.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Best wel handig dus. Zo te zien!!! Netjes gedaan. :*)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Freakaz0id schreef op 30 January 2003 @ 13:44:
heheh, roger, dat chippie is van casejunkies.com

[afbeelding]
Zo wordt ie. hij is al in aanbouw.
Ook leuk! 8)

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002