Toon posts:

Nvidia Quadro4 750XGL werkt niet optimaal

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb het probleem dat mijn Nvidia Quadro4 750XGL niet optimaal werkt.
Ik heb de nieuwste drivers gedownload voor mijn videokaart en nog werkt deze niet optimaal. Ik maak dit op uit het feit dat ik met het programma ProE met de eerste videokaart die erin zat een gf4 ti4200 net zoveel performance haal als met mijn Quadro. Terwijl deze zo'n 400 euro duurder is.

Kan iemand mij helpen om mijn videokaart toch optimaal te laten functioneren.

Gr.

Verwijderd

Welkom op GoT!

Dit topic had je moeten openen in "Videoplanken en Beeldkannonen"

Nu over op je vraag, weet je zeker dat in deze applicatie je Quadro sneller als je 4200 moet zijn? Probeer anders een andere benchmark, waar uit reviews bleek dat een Quadro hier beter in presteerde.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 13:26 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
av -> vb

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Dat je Nvidia Quadro4 750XGL langzamer is dan een ti4200 zal misschien ligge aan het feit dat het een D3d benchmark was. Je hebt van die leipe gozers die hun ti4*00 omtoveren naar een Quadro4 7** doormiddel van software en bios verandering aan te brengen.
Hun prestaties dalende ook algemeen in games.
MAAR zodra je dus het echt render werk in OPENGL (studio max5 bv) gaat doen dan zal je wel zien dat de Nvidia Quadro4 750XGL die Ti4*00 er makkelijk uittikt.

btw je Nvidia Quadro4 750XGL is geen gamer kaart maar een 3d rendeer kaart.

/edit
typo :P
/edit

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 15:23 ]

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Verwijderd schreef op 29 January 2003 @ 15:22:
Dat je Nvidia Quadro4 750XGL langzamer is dan een ti4200 zal misschien ligge aan het feit dat het een D3d benchmark was. Je hebt van die leipe gozers die hun ti4*00 omtoveren naar een Quadro4 7** doormiddel van software en bios verandering aan te brengen.
Hun prestaties dalende ook algemeen in games.
MAAR zodra je dus het echt render werk in OPENGL (studio max5 bv) gaat doen dan zal je wel zien dat de Nvidia Quadro4 750XGL die Ti4*00 er makkelijk uittikt.

btw je Nvidia Quadro4 750XGL is geen gamer kaart maar een 3d rendeer kaart.

/edit
typo :P
/edit
Ik denk wel dat ie weet dat het geen gamer kaart is :)
Anders koop je zo'n kaart toch niet...

Ik denk dat je je kaart beter anders kunt testen,
Ga met 3ds max te werk en maak is op een vrije middag een mooi filmpje van circa 2 minuten.
Kijken welke 3d kaart het snelst dat filmpje rendert.
(wel in dezelfde pc natuurlijk!)

Samen staan we sterk!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

3 keer raden wat ProE is!

topicstarter:
ik zou eens goed kijken naar de drivers die je gebruikt en of de Quadro functionaliteit wel ge-enabled is in de drivers.

[ Voor 26% gewijzigd door bille op 29-01-2003 17:49 ]

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• niekw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-07 09:42

niekw

Can('t) do with(out)

Op 't werk heb ik voor Pro/Engineer de beschikking over een Quadro4 900XGL.

Sinds ik een driver-upgrade heb uitgevoerd ondervind problemen met Pro/Eningeer; deze varieren van volledig vastlopen van het systeem (wat oudere drivers) tot het af en toe seconden lang 'freezen' van het beeld in 'shaded' mode (nieuwste drivers).

Voordien werkte alles OK... maar zelfs een re-install van W2K met de driver van destijds werkt niet meer (misschien dat nieuwere Pro/E datecode roet in 't eten gooit).

De Nvidia drivers staan op 'Pro/Engineer' OpenGL instellingen en Pro/E staat in OpenGL modus...

Wie weet wat helpt?

~~ Friebel ~~

Verwijderd

Volgens mij is een 750 geen quadro uitvoerong van een Ti4200, maar een MX460 oid. Dat verklaart dan dat hij langzamer is.

Overigens zijn de Quadro4 kaarten niet sneller, maar kunnen hardwarematig lijnen anti-aliasing gebruiken. Oftewel bij CadCam zien de draadmodellen er beter uit.

Bedrog? Een beetje wel eigenlijk, temeer omdat het softwarematig met Rivatuner ook aan te zetten is op een GF4 kaart. EN dan dus gratis.

Verwijderd

Ehhh.. ik moet je toch melden dat een Quadro wel degelijk sneller is, in zowel lijnmodus (autoCAD) als 3d viewports, dit heeft vooral te maken met geoptimaliseerde drivers zoals Powerdraft en Maxtreme. Lees anders een paar reviews over de Quadro, wat je zegt is niet erg onderbouwd imo.

Over dat bedrog heb je wel helemaal gelijk, ik heb hier voor autoCAD/3DS een geforce omgebouwd, vandaar dat ik weet dat het snelheidsverschil echt groot is.

Verwijderd

Dat het niet sneller is zegt iedereen die heeft getest met 3D benches en spellen. Onder OpenGL is het alleen sneller als je de line-AA bekijkt, verder niet.

De GPU is hoger geklokt bij een Elsa Synergy. Zet je die, en het geheugen, op de zelfde snelheid als de 'gewone' GF4 waarmee je vergelijkt en het is dezelfde chip is het snelheidsverschil weg.

Maar hij heeft een 750, dat is geen Quadro uitvoering van een Ti maar een MX. Dat is dus altijd langzamer dan .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 13:10 ]

Verwijderd

Hmm, wat ik bedoel is dat de GPU niet sneller is, maar de geoptimaliseerde drivers wel (enorm). In games is mijn omgebouwde Geforce zelfs slomer geworden, maarja het is dan ook geen game-kaart. In 3dmark zal hij dan ook slomer zijn.

Over die 750... ik heb een 4200 omgebouwd, dat werd een 750. En ik heb nu een omgebouwde 4200 AGP 8X en dat is een 780. Volgens mij is er nooit een Quadro op de MX gebouwd, softquadro is ook niet getest op de Geforce 4 MX.

Maar het is me niet helemaal duidelijk of de topicstarter verwacht dat een quadro sneller is in spellen, alleen omdat de kaart duurder is, dat zou best klote zijn :).

Verwijderd

Jawel, Elsa had zelfs de GF2MX in Quadro uitvoering.
(O sorry, ik zie het al. De 550 is de GF4MX)

Hier een artikeltje
http://www.digit-life.com...04-2002-update-part4.html
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video/profcard/04-2002/images/diag/wireframe-sd-up-pentium4.png

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 11:09 ]

Pagina: 1