[GoT Search] Speciale karakters

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:01

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Topicstarter
Ik vind het erg van mijzelf dat ik deze topic moet openen, maar ik kom er maar niet achter hoe ik op GoT speciale karakters in mijn search moet opnemen. Ik wil bijvoorbeeld zoeken op M$, maar als ik daarop zoek, dan komt Omega met resultaten voor "M".

Ik weet niet welke weg de searchstring precies aflegt, maar quoten ("M$"), escapen (M\$) en doubleren (M$$) werken allemaal niet.

Als een nette Tweaker (8> , verwachtte ik het antwoord in de search zelf te vinden, of toch op zijn minst ergens in een FAQ. Ligt het dan nou aan mij (heb bijna 3 kwartier GoT zitten afschuimen }:O ) of bestaat er daar echt geen topic, laat staan FAQ over?

Mocht ik hier echt ongelooflijk de bal misslaan, sluit dit topic dan maar meteen, maar gelieve dan ook meteen de link te geven waar ik al 3 kwartier naast kijk.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 22:01

ripexx

bibs

Er zijn verschillende zaken waar je rekening mee dient te houden, ten eerste doet de omega search aan stemming, zie verhaal van ACM in "Over de search" en de overige posts van ACM in dat topic. :)

Verder zal je niet echt veel M$ tegen komen, wordt niet zo erg gewaardeerd en zal je dus vooral in negatieve topic over Microsoft tegen komen. ;)

Oja kijk ook eens in BUG en LA daar vind je meer dan genoeg topics over de search. :)

[ Voor 5% gewijzigd door ripexx op 29-01-2003 00:54 ]

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Topicstarter
ripexx schreef op 29 January 2003 @ 00:53:
Verder zal je niet echt veel M$ tegen komen, wordt niet zo erg gewaardeerd en zal je dus vooral in negatieve topic over Microsoft tegen komen. ;)
Daar was ik mij van bewust, want ik was net op zoek naar een topic over een discussie daarover :*). Ik heb er hier ooit iets over gelezen, en omdat ik er zelf achteloos in ben (hoewel ik zeker niet anti-MS ben), heb ik het laatst weer per ongeluk gebruikt, waarop natuurlijk meteen commentaar :7.

Maar mag ik concluderen dat ik met Omega geen M$-topic zal vinden, tenzij ik andere trefwoorden weet te verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 22:01

ripexx

bibs

GrimaceODespair schreef op 29 januari 2003 @ 01:15:
[...]
Daar was ik mij van bewust, want ik was net op zoek naar een topic over een discussie daarover :*). Ik heb er hier ooit iets over gelezen, en omdat ik er zelf achteloos in ben (hoewel ik zeker niet anti-MS ben), heb ik het laatst weer per ongeluk gebruikt, waarop natuurlijk meteen commentaar :7.

Maar mag ik concluderen dat ik met Omega geen M$-topic zal vinden, tenzij ik andere trefwoorden weet te verzinnen?
Nee, dat mag je niet daaruit concluderen :+

Maar even ter verduidelijking probeer eens wat andere zoekworden, want M$ of MS als zoek string is noem ook niet echt orgineel. Geef anders eens een omschrijvingvan het topic. Zal ook eens ff zoeken :)

edit:

vond oa. deze:
- [rml][ Algemeen] Waarom 'flame' jij op Microsoft?[/rml] 8)

met: http://arethus.....&xFILTERS=--O

[ Voor 20% gewijzigd door ripexx op 29-01-2003 01:56 ]

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De $ zal niet geindexeerd zijn, gok ik zo...

Hoewel ik me niet bewust er van was, dat het daadwerkelijk verwijderd werd. Maar daar zal een goede reden voor zijn dan, escapen is niet mogelijk. Niet geindexeerd is niet geindexeerd en dmv escapeing is het dan niet ineens wel in de zoekdatabase :)

De $ is overigens ook niet echt een letter dat normaliter in woorden gebruikt wordt, als je op MS (en nog wat zoektermen, anders vind je niet wat je wilt...) zoekt dan zal je wel het een en ander vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door ACM op 29-01-2003 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bovendien fixen wij alle M$ naar MS in topics, dus dan kom je alsnog dezelfde topics tegen als je zoekt op 'MS' :P :+

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Topicstarter
blackd schreef op 29 januari 2003 @ 05:05:
Bovendien fixen wij alle M$ naar MS in topics
Erhm... forgive me father, for I have sinned, dus... ga je gang :)
ripexx schreef op 29 January 2003 @ 01:45:
[...]
Maar even ter verduidelijking probeer eens wat andere zoekworden
Ik zei dus: 'Tenzij ik andere trefwoorden weet te verzinnen' :+
ACM schreef op 29 January 2003 @ 01:51:
De $ zal niet geindexeerd zijn, gok ik zo...
Als dit zo is, dan heb ik een afdoende antwoord ... dankjulliewel.
edit:
Altijd eerst op 'Bekijk bericht' klikken, Grimace :P

[ Voor 12% gewijzigd door GrimaceODespair op 29-01-2003 09:49 ]

Pagina: 1