Toon posts:

voodoo3 3000 agp mbt tv-out:rare verkleuringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik maar gelijk beginnen.

Configuratie van de pc:
amd-k6-2-350
96MB intern
voodoo3 3000 agp
1gb HD
rtl8139 NIC
muse lt geluidskaartje
linux-2.4.19 debian unstable
Xfree 4.2.1 tdfx 640x480 met een NTSC modeline
mplayer-0.90-rc3 SDL en XV

Deze is aangesloten met behulp van een s-vhs kabeltje op het voorpaneel van een breedbeeld sony TV. Nu heb ik het probleem dat bij het afspelen van films, waar een gedeelte donker is (of de gehele scene) dat er bij de donkere stukken van de film, rare verkleuringen gaan optreden, ook worden donkere gedeeltes heel blokkerig getoond.
Aan de film zelf ligt het niet, want eenmaal bekeken op een monitor is deze prima.

Het vreemde is dat films die helder zijn en wat feller (laat ik Ice Age nemen) gewoon perfect op het beeld verschijnen... maar zodra een gedeelte van de film donker is beginnen de problemen, qua verkleuringen en blokkerig beeld.

Ik heb wat rondgezocht op internet, maar ik schijn vreemd genoeg de enige te zijn met dit probleem.
Heeft iemand een idee waardoor dit komt, en is hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt, voor de moeite even over dit probleem na te denken.

Digger3

Verwijderd

vreemd, ik heb het vaker gelezen, zie ook :

dvd/divx afspelen via tv-out geeft soms artifacts
Geforce4 mx440 bij donkerbeeld blokkerig op TV

Maar verder dan een slechte rip kom ik niet, maar hierboven bewijs je min of meer dat het daar dus niet aan ligt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 19:58:
vreemd, ik heb het vaker gelezen, zie ook :

dvd/divx afspelen via tv-out geeft soms artifacts
Geforce4 mx440 bij donkerbeeld blokkerig op TV

Maar verder dan een slechte rip kom ik niet, maar hierboven bewijs je min of meer dat het daar dus niet aan ligt. :)
Ik heb idd ook al bij die topics gekeken, het is allemaal wat aan de vage kant, maar ik ben helaas nog nergens een briljant persoontje tegengekomen wat gewoon een verklaring en nog liever een oplossing heeft voor dit probleem.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

ergens doet dit voorval me denken aan de Overlay want ik heb het wel eens als de overlay er niet gelijk in/over de film is dat is het beeld goed blokkerig en ook bij donkere scene's..

misschien heb je een richtlijn met mijn post, suc6 iig :)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output