Toon posts:

dvd/divx afspelen via tv-out geeft soms artifacts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een dvd of divx afspeel via de tv-out naar de tv, dan krijg ik na circa 20 minuten artifacts.
Teminsten ik dacht dat dat zo hete, allemaal vierkanten die de kleuren door elkaar heen gooien.
Als ik dan de software player (bsplayer) uitzet en weer opnieuw start, gaat het weer een tijdje goed maar dan begint het weer.
Heeft dit te maken met het warm worden van de video kaart of de processor?
Hoe los ik het op om dit probleem te voorkomen, het is knap lastig om steets te herstarten.

Verwijderd

videokaart overgeclocked? zo ja dan stukje terug zetten

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 19:26 schreef slamm het volgende:
videokaart overgeclocked? zo ja dan stukje terug zetten
Nee, ik heb niets overklokt.
Zou het eventueel met de softwareplayer (bsplayer) te maken kunnen hebben.

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 18:45 schreef melanieromy het volgende:
Als ik een dvd of divx afspeel via de tv-out naar de tv, dan krijg ik na circa 20 minuten artifacts.
Teminsten ik dacht dat dat zo hete, allemaal vierkanten die de kleuren door elkaar heen gooien.
Als ik dan de software player (bsplayer) uitzet en weer opnieuw start, gaat het weer een tijdje goed maar dan begint het weer.
Heeft dit te maken met het warm worden van de video kaart of de processor?
Hoe los ik het op om dit probleem te voorkomen, het is knap lastig om steets te herstarten.
Heb je dit bij elke film of soms bij een enkele? Het kan natuurlijk zijn dat de rip gewoon slecht is. Probeer eens een andere codec of player te installeren

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 21:01 schreef AirTimeDMC-12 het volgende:

[..]

Heb je dit bij elke film of soms bij een enkele? Het kan natuurlijk zijn dat de rip gewoon slecht is. Probeer eens een andere codec of player te installeren
Ik heb dit bij meerdere films, elke keer na circa 20 tot 30 minuten dan begint het gedonder.
Het is net of dan de video kaart te warm wordt, en problemen gaat geven met het doorsturen van het beeld.

Verwijderd

helemaal mee eens kan je rip zijn

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 21:12 schreef melanieromy het volgende:

[..]

Ik heb dit bij meerdere films, elke keer na circa 20 tot 30 minuten dan begint het gedonder.
Het is net of dan de video kaart te warm wordt, en problemen gaat geven met het doorsturen van het beeld.
Mijn tip is opschrijven wanneer er artifacts komen. Dan je systeem even uitzetten om af te laten koelen enzo en dan kijken of op de opgeschreven tijdstippen er artifacts komen, dan weet je of het aan je hardware ligt of de divx.

Vaak is even terugspoelen al voldoende om dit te controleren.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 23:17 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

Mijn tip is opschrijven wanneer er artifacts komen. Dan je systeem even uitzetten om af te laten koelen enzo en dan kijken of op de opgeschreven tijdstippen er artifacts komen, dan weet je of het aan je hardware ligt of de divx.

Vaak is even terugspoelen al voldoende om dit te controleren.
Ja dat heb ik gedaan, dus het ligt niet aan de divx.
Maar na een tijdje treed het weer op, op een andere plek dit keer.
Ligt het dan toch aan de hardware, die te warm wordt?

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:42

Gallus

Cheesy

Probeer het dan eens met wat extra cooling. Kast open of een extra fan er tegenaan laten blazen. Als de artifacts later of helemaal niet meer komen dan is het de temperatuur.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 12:25

Acid_Burn

uhuh

gewoon de echte DVD huren/kopen dan heb je daar geen last van >:)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 23:59 schreef Gallus het volgende:
Probeer het dan eens met wat extra cooling. Kast open of een extra fan er tegenaan laten blazen. Als de artifacts later of helemaal niet meer komen dan is het de temperatuur.
Ja daar dacht ik dus ook aan, maar ik wil wel eens weten of dat gewoon is dat de video kaart zo heet kan worden dat het het beeld vertroebeld.
En of dit bij meer mensen voorkomt.
Pagina: 1