Pleurt er een mod een topic dicht, gaan we toch in /13 verder
, bij deze:
. Het parsen van HTML/XHTML etc is vrij simpel in mijn ogen: zoek begin en sluit-tag, kijk welk element er wordt gebruikt, kijk naar welke attributen er worden gebruikt en check als laatste de eventuele waardes. Kijk nog even naar de quotes en klaar. (ah, wat jammer nou, nu is het opeens een /14-discussie geworden
)
Soultaker weet teminste hoe de vork in de steel steekt btw.
En zoals Soultaker ook weer aangeeft slaat het gewoon nergens op om overal maar klakkeloos quotes te plaatsen. Als je met de reden 'ja maar, dan maar overal, dan werkt het altijd', dan zou ik me geen webscripter durfen noemen, ik verwacht toch wel dat je weet hoe alle elementen werken/reageren.
Bovendien doe ik het maar om 1 ding: een snelle site, waarom doen sommigen dan daar toch zo moeilijk over
.

Ik ben echt geen half uur aan het zoeken, je moet gewoon een goede structuur aanbrengen, en als ik het zo hoor is dat iets wat bij jou ontbreekt.Door TA2 - Tuesday 28 January 2003 14:11
Ja, als je voor jezelf werkt maakt t niet zoveel uit.
Als werk leer je wel anders, voor collega's werkt t namelijk 100 keer makkelijker als
er dingen aangepast of op gezocht moeten worden.
Als jij nu iets in je source moet aanpassen ben je eerst een half uur aan't zoeken.
Maar iedereen heeft zo z'n eigen werk wijze, dus .. suc6.
Nee maar dat is iets persoonlijks omdat ik gewoon helemaal gek word als ik een pagina zie waar men zo schreeuwt.
Jij vind het toch ook niet leuk dat als wanneer je een auto koopt er aan de onderkant nog allemaal boutjes en stangetjes en ander spul uitsteken? Ik blijf erbij dat als iets niet nodig is dat je het net zo goed kan weglaten. En OO staat hier helemaal los van omdat de oplossing er gewoon is. En heb je echt zoveel moeite met dit stukje code? :[..]
Wat heeft een gebruiker met een developer te maken?
Zullen we dan maar alles wat te maken heeft met 'mooie cleane' code afschaffen? Want dat ziet de gebruiker toch niet. OO is ook maar overdone, ziet de gebruiker toch niet? </overTheTop>
PHP:
En desnoods spring je in als het je niet bevalt, maar ik zie echt geen nut van tabs, 'enters' en al die zooi. (en dan spreek ik over een pagina die door PHP of vanuit een ASP wordt aangemaakt)1
2
3
| echo "<table width=100px>"; echo "<tr><td>Naam:</td><td><input type=text name=naam value=\"\" /></td></tr>"; echo "</table>"; |
Dan mogen die programmeurs nog maar is een cursesje gaan doen horEn waarom verwacht een parser quotes? Ooit gewerkt met grammatica's en ooit gezien hoe complex die kunnen worden. Je moet juist precies specificeren wat allemaal mag, om ambïguiteiten te voorkomen bij het parsen. Door het verplichten van quotes om attributen laat je een gebruiker expliciet aangeven wat een attribuut is, zodat daar geen verwarring door kan ontstaan.
Impliciete declaraties zijn alleen toegestaan als er _100%_ geen verwarring over kan ontstaan. U geeft zelf al aan dat er moment zijn dat het wel zo kan zijn (spaces) dus is het veel beter om daar te verplichten dat er een expliciete declaratie moet zijn.

Soultaker weet teminste hoe de vork in de steel steekt btw.
http://validator.w3.org/c...28detect+automatically%29 of tewel: zo kunnen we elkaar gaan bestoken met zogenaamde fouten, die standaarden zijn gewoon bagger en daar heb ik iets heel simpels op gevonden: ik erken de standaard niet.Door Grofur - Tuesday 28 January 2003 14:48
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Flaupro.nl
Blijkbaar zijn quotejes nodig :-)
Waarschijnljik lopen we elkaar even mis, ik heb het over code die wordt gemaakt door een PHP of een ASP.Door crisp - Tuesday 28 January 2003 14:57
Soultaker heeft gelijk; het is niet verplicht in sommige gevallen om attributen tussen quotes te zetten, het is echter wel aangeraden.
Waarom is het aan te raden? 1 woord: consistentie
Iemand die niet consistent te werk gaat in deze zal naar mijn mening ook inconsistent zijn in andere zaken. Ik ben liever wel consistent en probeer ook mooi opgemaakte HTML te produceren, al is het alleen maar voor mezelf
Dat is gewoon een typfout, moet natuurlijk </td></tr> zijn. En het argument dat dit komt doordat ik ik 'alles achter elkaar zet' gaat er niet bij mij in, neem eerst maar is een goede viewer met bijvoorbeeld een ingebouwde parser, weet je meteen waar de fout zit...Nee, maar wel bijvoorbeeld een foutmelding op een </td></td>
En zoals Soultaker ook weer aangeeft slaat het gewoon nergens op om overal maar klakkeloos quotes te plaatsen. Als je met de reden 'ja maar, dan maar overal, dan werkt het altijd', dan zou ik me geen webscripter durfen noemen, ik verwacht toch wel dat je weet hoe alle elementen werken/reageren.
Bovendien doe ik het maar om 1 ding: een snelle site, waarom doen sommigen dan daar toch zo moeilijk over
offtopic:
PS: Check de html-broncode van deze pagina
PS: Check de html-broncode van deze pagina
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!