Ik word een beetje gek van dit probleem. Misschien is de oplossing wel heel simpel, maar ik kom er niet uit. Heb al vanalles geprobeerd en op php.net gezocht etc.
Ik heb een php-pagina met een zoekfunctie die in meerdere kolommen van een tabel zoekt en de resultaten in een html-tabbelletje uitspuugt als resultaat.
Werkt allemaal perfect. Maar nu wil ik een kader om iedere tabel heenzetten.
Maar omdat sommige rows in de tabel variabel zijn, wil ik dat de lijn van het kader zich qua grootte ook aan de row aanpast.
Dus dan zeggen we bijvoorbeeld [img]....[/img]
Dat is simpel. Maar in de php code zit ook een %-teken die weer verwijst naar een opgehaald resultaat uit een row uit de tabel van de database. Kijk maar even naar het laatste stuk van de code van de php-pagina:
Iedere %s verwijst naar een $mijnrij[x],
maar als ik nu in de code schrijf [img]....[/img] dan krijg ik een parse-error: too few arguments in printf doordat ie denkt dat dat %-teken ook naar een $mijnrij[x], staat te verwijzen.
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb een php-pagina met een zoekfunctie die in meerdere kolommen van een tabel zoekt en de resultaten in een html-tabbelletje uitspuugt als resultaat.
Werkt allemaal perfect. Maar nu wil ik een kader om iedere tabel heenzetten.
Maar omdat sommige rows in de tabel variabel zijn, wil ik dat de lijn van het kader zich qua grootte ook aan de row aanpast.
Dus dan zeggen we bijvoorbeeld [img]....[/img]
Dat is simpel. Maar in de php code zit ook een %-teken die weer verwijst naar een opgehaald resultaat uit een row uit de tabel van de database. Kijk maar even naar het laatste stuk van de code van de php-pagina:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
| else { // Bij de eerste keer niets weergeven. $query = "SELECT * FROM legetabel WHERE leeg LIKE 'leeg'"; //maak een tabel aan met een veld waarin leeg staat } // Haal de gegeven uit te de database. $resultaat = mysql_query("$query",$db); echo "<table width=\"600\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">"; while ($mijnrij = mysql_fetch_row($resultaat)) { printf(" <tr> <td height=\"10\">[img]\"kader_lb.gif\"[/img]</td> <td height=\"10\" colspan=\"3\">[img]\"kader_hor.gif\"[/img]</td> <td height=\"10\" width=\"11\">[img]\"kader_rb.gif\"[/img]</td> </tr> <tr> <td width=\"10\" height=\"20\" align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> <td width=\"280\"><b>%s %s</b></td> <td width=\"70\">[ %s ]</td> <td width=\"230\">Tel: %s</td> <td align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> </tr> <tr> <td width=\"10\" height=\"20\" align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> <td colspan=\"2\">%s %s</td> <td>Fax: %s</td> <td align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> </tr> <tr> <td width=\"10\" height=\"20\" align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> <td colspan=\"2\">%s %s</td> <td>Mob: %s</td> <td align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> </tr> <tr> <td width=\"10\" height=\"20\" align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> <td valign=\"bottom\" colspan=\"2\"> </td> <td valign=\"bottom\">Email: <a href=\"mailto:%s\" </a> %s </td> <td align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> </tr> <tr> <td width=\"10\" height=\"20\" align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> <td height=\"20\" colspan=\"3\"> </td> <td align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> </tr> <tr> <td width=\"10\" height=\"20\" align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> <td colspan=\"3\">Functiegebieden: %s</td> <td align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> </tr> <tr> <td width=\"10\" height=\"20\" align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> <td colspan=\"3\">Toelichting: %s</td> <td align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> </tr> <tr> <td width=\"10\" height=\"20\" align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> <td valign=\"bottom\" colspan=\"3\"> </td> <td align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> </tr> <tr> <td width=\"10\" height=\"20\" align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> <td colspan=\"3\">Systeemkennis: %s</td> <td align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> </tr> <tr> <td width=\"10\" height=\"20\" align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> <td valign=\"bottom\" colspan=\"3\"> </td> <td align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> </tr> <tr> <td width=\"10\" height=\"20\" align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> <td valign=\"bottom\" colspan=\"3\">Werkervaring: %s</td> <td align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> </tr> <tr> <td width=\"10\" height=\"20\" align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> <td valign=\"bottom\" colspan=\"3\"> </td> <td align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> </tr> <tr> <td width=\"10\" height=\"20\" align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> <td height=\"20\" colspan=\"3\">datum toegevoegd: %s</td> <td align=\"left\" valign=\"top\">[img]\"kader_ver.gif\"[/img]</td> </tr> <tr> <td height=\"10\">[img]\"kader_lo.gif\"[/img]</td> <td height=\"10\" colspan=\"3\">[img]\"kader_hor.gif\"[/img]</td> <td height=\"10\">[img]\"kader_ro.gif\"[/img]</td> </tr>", $mijnrij[1], $mijnrij[2], $mijnrij[3], $mijnrij[8], $mijnrij[4], $mijnrij[5], $mijnrij[9], $mijnrij[6], $mijnrij[7], $mijnrij[10], $mijnrij[11], $mijnrij[11], $mijnrij[13], $mijnrij[14], $mijnrij[15], $mijnrij[16], $mijnrij[17]); } echo "</table>\n"; } |
Iedere %s verwijst naar een $mijnrij[x],
maar als ik nu in de code schrijf [img]....[/img] dan krijg ik een parse-error: too few arguments in printf doordat ie denkt dat dat %-teken ook naar een $mijnrij[x], staat te verwijzen.
Hoe kan ik dit oplossen?
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S