Toon posts:

Internetradio!

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag een een internetradio station gaan opzetten. Nu wil ik eigenlijk weten met welk programma je dat het beste kunt doen, Shoutcast werkt niet want daarmee kun je alleen in winamp luisteren en Live365 is betaald geworden... Dus wie weet misschien een andere mogelijkheid?? Ik wil dit station opzetten onder win XP.

Alvast bedankt en sorry als het wat stom overkomt, maar ik ben hier namelijk niet zo goed in in dit soort dingen...

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dan installeer je toch winamp :?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat erom dat iedereen erna moet kunnen luisteren, dus dat ze niet perse winamp hoeven downloaden... Het gaat niet om mij!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 16:41:
Het gaat erom dat iedereen erna moet kunnen luisteren, dus dat ze niet perse winamp hoeven downloaden... Het gaat niet om mij!
Dan zal je voor elke denkbare codec/player een apparte server op moeten zetten 8)7
Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

Hoe snel is de internetverbinding die je gaat gebruiken?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 15:28

bonzz.netninja

Niente baffi

shoutcast.com doe maar surfen doen

edit:
pardonm slech gelezen. Maar je kunt shoutcast wel luisteren zonder winamp. Quicktime bijv. kan er prima mee overweg

[ Voor 65% gewijzigd door bonzz.netninja op 28-01-2003 16:48 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op 28 januari 2003 @ 16:45:
shoutcast.com doe maar surfen doen
Jonge kom op, lees eerst eens mijn bericht voordat je post, er staat duidelijk in dat ik niet met shoutcast wil werken...

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 16:47:
[...]

Jonge kom op, lees eerst eens mijn bericht voordat je post, er staat duidelijk in dat ik niet met shoutcast wil werken...
Waar dan mee?
Windows mms
Realplayer
:?

Verwijderd

ik zie het probleem niet direct winamp is gratis...
en volgens mij kan je die streams ook onder Linux beluisteren met xmms(correct me if i'm wrong).

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:51

E-Vix

Nu met sneeuw!

probeer Microsoft Windows Media Encoder anders eens. Daarmee kan je live audio en video streamen. Is gratis te downloaden op de website van Microsoft.
Zal ff kijken voor een linkje voor je.

Linkje : http://www.microsoft.com/...f1182cdf24&DisplayLang=en

[ Voor 25% gewijzigd door E-Vix op 28-01-2003 17:01 . Reden: Linkje ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:42
Beste DiZc0vErY,
tweakers.net is geen Helpdesk; we gaan hier uit van een minimum-niveau aan kennis dieje moet bezitten alvorens je hier komt posten. Zo kun jij geholpen worden met je vragen; maar moet je tegelijkertijd andere helpen met hun vragen.
Lees allereerst de faq eens; lees voor je een topic start de faw van het sub-forum, wees vriendelijk en behulpzaam en....
zeer belangrijk gebruik google en de got-search voor alles!
Verder is beginnersweb een zeer goede startplaats voor de beginnende tweaker.
Als iemand boos word om beginners-speech.txt, hij staat op 4 uit 4 openen/helpen

[ Voor 7% gewijzigd door paknaald op 28-01-2003 17:20 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Ik snap hier ook even helemaal niets van. Je wilt NIET via Shoutcast uitzenden omdat iedereen het moet kunnen horen? Wanneer kan iedereen het dan horen? Denk je dat er een streamingcodec is waar IEDEREEN de software voor heeft? Dacht het niet he...

Zet gewoon een Shoutcast-server op, dan kan iedereen het lekker horen. Wie geen Winamp heeft kan het zo gratis ophalen. Bovendien ben je ook nog eens niet beperkt tot Windows-gebruikers. Wat wil je nog meer? Ik zie het probleem echt niet. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 29-01-2003 03:24 ]

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Shoutcast streams werken ook onder Windows Media Player, Realplayer en....winamp :)

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Luister gewoon naar radio 3, dan heb je geen winamp nodig volgens mij

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

akakiwi schreef op 29 januari 2003 @ 11:03:
Luister gewoon naar radio 3, dan heb je geen winamp nodig volgens mij
Jij hebt vast de openingspost wel gelezen.. |:(

Verwijderd

Je kan dat idd met bvb Winamp en shoutcast doen.
Zie : http://www.hostlab.nl/nl/...p?page=diensten/streaming

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:40
oke hij wil dus GEEN shoutcast.

zo ve rik weet kan je ook neit met windows media speler daarop streamen.

Windows media encoder will do the trick. Gebruik ik ook en iedereen met windows heeft wel windows media speler,dus downen en gaan maar :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Volgens mij kan dit best.
Wat dacht je van een java applet? De standaard codecs zullen vast niet dezelfde kwaliteit halen als shoutcast of andere media players maar je kan redelijkerwijs aannemen dat iedere PC met Java applets overweg kan.

iVista (http://www.inetcam.com) kan bijvoorbeeld audio only streamen. Nou is dit product gemaakt voor video dus je zou iets moeten maken/vinden dat geoptimaliseerd is voor audio en aan buffering doet e.d..

Een 'player' maken moet ook wel kunnen. Met wat javascript is de browser te verbergen en lijkt het net een standalone player.
Pagina: 1