Toon posts:

Geen PING, wel brandende lampjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik kan bij mijn netwerk niet pingen, maar de lampjes branden wel. Ik heb voor de Host IP 192.168.0.1 en voor de client 192.168.0.2

Kan iemand mij hiermee helpen?
Ik zit hier nu al 2 dagen met het aansluiten van dit netwerk te klooien. Eerst een verkeerde kabel, nu een goede kabel en brandende lampjes, maar weer geen PING. HELP Me AUB.

Verwijderd

Iets meer info aub....wat voor bekabeling gebruik je, wat voor netwerk kaarten, heb je gedeelde bronnen, welke protocollen gebruik je?

Verwijderd

Uhh, ping localhost doet het ook niet?
Vertel eens wat meer; OS, Merk, Hub?, etc

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 pc's met win ME en daarin een netwerkstarterskit van Sitecom (2xND010 NIC's) geen IRQ conflicten, en geen hub maar een crossover kabel. IP's zelf al ingesteld via netwerkconfiguratie scherm inclusief gateway.

Verwijderd

Aha, gateway................
Hebbie een router dan? Ik wed dat als je die gateway leeg laat dattie het dan doet?

Verwijderd

Dit installeer je voor je netwerkkaart:
Client voor microsoft netwerken
Bestands en printerdeling voor microsoft netwerken
tcp/ip
netbuie

Bij tcp/ip stel je bij pc 1 192.168.0.1 in en bij pc 2 192.168.0.2

Verwijderd

Topicstarter
He CHucky dat had ik dus al gedaan, weet je misschiem ook waarom hij daarna niet werkt?

En Menace: als ik de gateway uitschakel kan heeft het geen effect.

Verwijderd

Uhh, netbeui hoeft niet (mag wel), bestands en prrinterdeling hoeft ook niet (mag ook wel) en vergeet je subnetmask niet (255.255.255.0). en vertel even of ping 127.0.0.1 (localhost) werkt.

Verwijderd

Topicstarter
oeps,....plots kan ik nu wel de 2e PC zien in netwerk, maar ik kan deze nu niet benaderen.

Verwijderd

Topicstarter
ja, de ping op PC1 op 127.0.0.1 werkt.

Verwijderd

Ik ken die NIC's niet maar hebbie toevallig een virtual NIC geinstalleerd? 3Com biedt deze mogelijkheid en in NT geeft dat soms problemen dus misschien dat.......

ps NIC is dus je netwerkkaart

Verwijderd

Topicstarter
en op PC2 ook, YES! er werkt iets?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 21:42 schreef BERKYZ_K het volgende:
oeps,....plots kan ik nu wel de 2e PC zien in netwerk, maar ik kan deze nu niet benaderen.[/quote]niet benaderen ?? als je hem ziet, kan je hem pingen EN benaderen :)
Je hebt zeker niets geshared staan... ?
Geef eens volledige info en niet steeds een stukje, anders kan er niemand reageren :P

Verwijderd

Wat heb je verandert dan??

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem toch echt niet pingen. Steeds weer TIMEOUT.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je Virtual NIC? Is dat iets met Virtual private networking? Dat is NL wel geinstalleerd op de 2e pC.

Verwijderd

Dan moet je netbeui er eens uit gooien en dan werkt er waarschijnlijk niets meer; je netbios gedeelte werkt (wat je ziet onder netwerkomgeving) maar aan je ip configuratie is nog het eea mis.

Verwijderd

Probeer het eerst eens met twee kale pc's: dus geen firewalls, virtual anything, netbeui, etc, etc
Dan moet je vrij eenvoudig een werkend netwerk krijgen (tcp/ip), ga dan pas uitbreiden met software zodat je kunt zien waar het fout gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dan iets bij de host verranderen of bij de client?

En trouwens, waarom vraagt de IE bij PC2 steeds om de proxyinstellingen voor ICS?

Volgens mij heb ik wel erg veel vragen he?

Verwijderd

ps. Staan je bindings voor de NIC ook op tcp/ip

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets wat je moet weten denk ik. Als ik alle netwerk instellingen weghaal, dan werkt het internet dus niet meer (zit nu aan chello met 3com netwerkkaart in PC1). Maakt het iets uit als ik dit alleen bij PC2 doe.

Verwijderd

Topicstarter
JA, ze staan daar ook op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb NL het idee dat er met PC1 niets mis is.

Verwijderd

Onder reviews en features staat een uitgebreide handleiding voor het maken van een netwerk, kijk er eens naar.
Verder, begin simpel (GEEN proxy, firewall en dat soort dingen). Ik begrijp dat je met twee pc's wilt internetten, geen probleem maar probeer eerst eens je netwerk te configureren en breidt daarna pas uit.

Verwijderd

Ik zou gewoon doen wat d-menace zegt.. helemaal kaal gaan..

ALle netwerkinstellingen weggooien totdat je op beide pc's alleen de netwerkkaart en TCP/IP over hebt.. dan moet je kunnen pingen.. ip's goed instellen.. netmask niet vergeten op 255.255.255.0.. gateway uit.. DNS uit..

Dan moet het bijna wel goed zijn..

Verwijderd

Als het helemaal niets lukt.. is het toch een conflict waarschijnlijk! Ik heb de afgelopen week ook 3 dagen zitten bikkeluh omdat ik dacht dat er geen conflict was..

Toch na 3 dagen een andere interrupt en een ander address erop gegooit en het loopt nu als een trein.. snap nog steeds niet waar de kaart een conflict mee had.. was gewoon een vrij address en een vrije interrupt.. maar het conflict was er toch..

bij een 3com kaart even op je driverdiskettes kijken.. staat een proggie 3c509cfg.. anders ff neerhaluh bij 3com.com
Daar kun je netwerkkaart mee instellen.. wel in dos-modus starten dan.. bij een andere netwerkkaart weet ik het niet..

veel succes

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 21:55 schreef BERKYZ_K het volgende:
Moet ik dan iets bij de host verranderen of bij de client?

En trouwens, waarom vraagt de IE bij PC2 steeds om de proxyinstellingen voor ICS?

Volgens mij heb ik wel erg veel vragen he?[/quote]En je gebruikt de edit knop te weinig :)

Maar als je ICS gebruikt, *hoef* je geen vaste IP's neer te zetten in je config.
ICS heeft een DHCP server (Dynamic Host Configuration Protocol) die aan je client een IP adres uit deelt.
De ICS server krijgt 192.168.0.1, alle clients komen daaropvolgend.

lees ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/68082
en
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/69543

even door, misschien dat je daar wat in kunt vinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1