Verwijderd
Verwijderd
Als dat goed is denk ik dat het een DNS probleem is
omdat, ondanks dat de server rechts er in stond met DNS, subnet, etc, en de twee clients ook en het toch niet werkte.
maar moet sygate een nieuwe tcp/ ip toevoegen? wel toch? had ie namelijk niet gedaan ondanks dat de install wel goed ging
Verwijderd
Veel Succes!
Verwijderd
Verwijderd
Probeer het eens met een van dezen:
10.*.*.*
172.16.*.*-172.31.*.*
192.168.*.*
Oh ja, moet je dan eerst die ip adressen invoeren voordat je sygate installed (dus eerst instellen op automatisch, en dan opnieuw opstarten)of erna ?????????????????????
Verwijderd
jij hebt nou een subnetmask aangegeven
voor een klasse c netwerk
terwijl jij een ip gebruikt dat klasse a
is
dit subnet is 255.0.0.0
Maar ik zou persoonlijk een klasse b gebruiken
deze loopt van 129.*.*.* tot 192.*.*.*
subnetmask 255.255.0.0
Probeer een ander subnetmask
jij hebt nou een subnetmask aangegeven
voor een klasse c netwerk
terwijl jij een ip gebruikt dat klasse a
is
dit subnet is 255.0.0.0
Maar ik zou persoonlijk een klasse b gebruiken
deze loopt van 129.*.*.* tot 192.*.*.*
subnetmask 255.255.0.0[/quote]dus ip van 192,*.*.*
en subnet van 255.255.0.0 ????
172.16.*.*-172.31.*.*
192.168.*.*[/quote]met submask 255.255.255.0
[edit] teeeering, gaat weer rap hiero..
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Heb je op de clients wel de client van SaaiGayte draaien? en hebben die verbinding met de SG server??? (Linux werkt perfect via SG zonder client)[/quote]windows ook hoor!!..
ip van:met submask 255.255.255.0[/quote]dat ga ik proberen en dan liever met sygate of ICS van MS ?????
zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/68082
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
MS ICS draait zelf een DHCP server, daar *hoef* je geen IP's in te stellen, maar het kan wel.
zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/68082[/quote]Dat ICS dat kan dat weet ik, maar als het de eerste ker niet lukt met de ip ingesteld op "automatisc toewijzen" en het dan niet lukt heb ik weinig hoop????
Let ook op DNS instellingen op je clients in je netwerk..
Hoezo? Dan doe je het toch met fixed IP's?
Let ook op DNS instellingen op je clients in je netwerk..[/quote]Geloof me! ik vindt het erg tof dat je me zo helpt, maar wat moet ik dan voor zooi invullen bij dat DNS tabblad?????
Wat een onzin... ik het SaaiGayte met 5 clients bijna permanent draaien als een trein.... je moet op elke client je dns instellen alsof die op internet zelf verbonden zit.... bijv. 194.109.6.66 (dns xs4all)[/quote]Alleen in jouw geval dan de DNS van jouw provider natuurlijk
winipcfg levert je die info ook wel.
Geloof me! ik vindt het erg tof dat je me zo helpt, maar wat moet ik dan voor zooi invullen bij dat DNS tabblad?????[/quote]Dat wilde ik nog GRRAAAAG weten pleaz en dan op de 3 pc's hetzelfde of of ... of.
Hellep nog een keertje ????? (heel voorzichtig)
shit dat gaat snel, terwijl ik op deze ouwe bak zit te kloten en mijn nieuwe kastje me staat uit te lachen.
Doet-ie inderdaad als je NIC geen IP krijgt van je kabelprovider DHCP server..
Verwijderd
Het is een NAT gateway dus je hebt ook geen clients enzo nodig. Alleen even installeren en internetten maar.
ja klopt een 169 nogwat ip[/quote] heheh >:)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Symptoom bestrijding zou zijn ....... ???
gewoon de dingen proberen die je/jullie zei /zeiden neem ik aan toch (nog dommer) ???[/quote]Neuh.. je draait met ICS zelf een DHCP server en wil op diezelfde PC van de DHCP server van je ISP een IP krijgen, maar dat gaat dus niet.
Keuze:
1)ICS zonder DHCP draaien
2)ander NAT-geschikt routerprogramma gebruiken.
3)linux installeren als firewall/router (de favoriete keuze van sommigen hiero
DHCP, IP, ICS....
o ja..die link is helemaal niet lullig bedoeld, alleen maar om aan te geven dat je het machtigste middel voor je hebt: internet zelf...
's goe
o ja..die link is helemaal niet lullig bedoeld, alleen maar om aan te geven dat je het machtigste middel voor je hebt: internet zelf...[/quote]Is ook niet als lullig overgekomen, internet is inderdaad dé bron van kennis, als je 't maar kan vinden
ip server 192.168.0.1
ip pc 1 : 192.168.0.2
ip pc 2 : 192.168.0.3
etc, steeds met subnet 255.255.255.0
Winroute op server zetten, en bij de nic van je kabelboer of bij je RAS-interface NAT aanzetten (settings, interface table)
Dan nog dns forwarden (Settings, dns-forwarder, enable, forward querys to known server).
Nu nog op alle clients als gateway en als dns 192.168.0.1 invullen (tcp/ip eigenschappen nic), of clients automatich een ip laten krijgen en dan in winroute via settings, dhcp server een scope aanmaken (add scope, van 192.168.0.2 tot 192.168.0.254, subnet 255.255.255.0, default gateway = 192.168.0.1, dns = 192.168.0.1)
(Tip: Winroute admin draait ook remote dus als je server in de meterkast staat...)
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock