[premiere & codecs] meest geschikte voor high-res bewerking.

Pagina: 1
Acties:

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Tja, beetje lastig probleem. Ik zit hier met 16.000 losse jpg's (960x540 pixels), 3d animatie vanuit MAX 5. Nu wil ik aan de slag in premiere om er een kleine 5 minuten film + geluid van te maken. Enige probleem: 16.000 losse jpg's in Premiere werkt niet. Ten eerste kent premiere de beperking van 1000 losse plaatjes per folder en ik heb meerdere folders met >1500 plaatjes. Daarnaast duurt het opstarten van een project met 16.000 losse plaatjes gewoon vreselijk lang.
Nu wil ik dus in 3d MAX eerst alle jpegs tot avi's ombakken. Daarbij komt dus het probleem. DivX varianten zijn mooi en comprimeren goed, maar in Premiere valt er niet mee te werken vanwege de brakke keyframing, uncompressed is niet te doen (>15 GB aan data), Xvid geeft dezelfde keyframe problemen, MPEG 4 van MS lijkt goed te werken maar geeft af en toe rare fouten bij scene wissels, cinepak geeft te veel artifacten, Indeo is te traag etc...

Wie kan mij vertellen wat ik nu het beste kan doen, hoe krijg ik 16.000 losse jpg's zonder al te veel kwaliteits verlies werkbaar in Premiere? Alles tips en links naar how-to's zijn welkom.

de betaler vervuilt

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Huffyuv is een lossless compressie, en schijnt behoorlijk snel te zijn.
http://math.berkeley.edu/~benrg/huffyuv.html

Hopelijk kan je der iets mee aanvangen :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
test 1 draait nu :P
4500 frames in een kleine 7 minuten zou het moeten doen.

* GA!S wacht af :P

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Tja, nog steeds niet echt een goed gevoel over.

Huffyuv: Aan de ene kant werkt ie prima, rete snel, redelijke compressie en keyframes lijken goed te gaan.
150 MB voor 450 frames @960x540 (20 seconden video)

Aan de andere kant klapt mijn zoomplayer er met een mooi blauw scherm en IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL uit zodra ik hem probeer te openen. Premiere echter kan hem prima openen en bewerken. Niet echt 100% real-time (swap swap swap) maar dat kan op mijn workstation natuurlijk beter zijn dan nu hier op mijn laptop. Toch bevalt dat blauwe scherm mij niet... Eens beter naar de drivers kijken.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
o.k. kleine update
Workstation doet het een stuk beter, heb nu 4.7 GB aan avi's met huffyuv en die werken prima in Premiere.
Project in Premiere is nu nog maar 74kb voor een simpele timeline + alle avi's + stills + sound. Bij de losse JPEGS was het >20 MB.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
o.k. probleem met de blauwe schermen is ook achterhaald. Rotte geheugenbank. :+

de betaler vervuilt

Pagina: 1