IIS POST methode werkt helemaal niet

Pagina: 1
Acties:

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hallo,

ik heb een probleempje met een IIS server. Het is namelijk op een of andere manier niet mogelijk om POST verzoeken te doen. GET verzoeken worden goed afgehandeld.

Op de server draait php4 als cgi. De POST verzoeken werken ook niet op php files. GET verzoeken vreemd genoeg wel. Er is geen limit gedefinieerd op GET,POST etc voor php/html. alle .asp/.htr/.asa worden gemapt naar 404.dll.
Voor de dir waar php.exe in staat zijn read/execute rechten toegekend. (een phpinfo() pagina werkt gwoon, het zijn puur die POST verzoeken)

ik heb het volgende getest:
html file POST naar andere html file -> 404 pagina
html file POST naar php pagina -> 404 pagina
php pagina POST naar php pagina -> 404 pagina

Op de betreffende server draait ook URLscan. Klinkt dit iemand bekend in de oren ? ik krijgt het namelijk niet opgelost. In de IIS log zie ik alleen GET verzoeken.
Het lijkt wel of de POST verzoeken nooit bij de server aan komen. Urlscan blokt wel aantal verzoeken, maar daar staan geen POST verzoeken tussen.

ps: andere webserver draaien is geen mogelijkheid.

Mitsubishi Warmtepomp Uitlezen / Besturen | Optimaliseren

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > PW

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Crazy D
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Vaag. Het 1e wat ik zou proberen is kijken of het met asp wel goed werkt, of ook niet.
Of eventueel die URLscan helemaal uitzetten, weet je iig weer met iets meer zekerheid of dat wel of niet het probleem is.

Exact expert nodig?

• Basszje
  • Laatst online: 09:37

Basszje

Reisvaap!]

URLscan is toch dat progje dat net als .htacccess bepaalde aanvragen kan omzetting naar 'mooiere' URL's en URL's kan omzetten :?

Kan het niet zo zijn dat hij gewoon de syntax van de POST dingen verragd :? . Kan je anders even kijken naar waar precies die pagina heen gepost wordt ?

Ik kan me nl voorstellen dat als hij die variabelen van de POST via URLscan gaat doorsturen , dat daar iets fout gaan :?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• xoror
  • Niet online
Crazy D schreef op 27 januari 2003 @ 13:47:
Vaag. Het 1e wat ik zou proberen is kijken of het met asp wel goed werkt, of ook niet.
Of eventueel die URLscan helemaal uitzetten, weet je iig weer met iets meer zekerheid of dat wel of niet het probleem is.
asp werkt ook niet. maar daar gaat het niet om :) de POST werkt gewoon niet.
een simpele phpinfo() page werkt wel. dus scripting is wel aan voor php.
Wie weet waar je urlscan uit kan zetten ? (server heb ik dus ook niet geinstalled).
URlscan reject wel aantal pages. De pages die hij reject maakt hij een mooie logentry van in de iis logfiles. Maar ik zie dus nergens reject POST verzoeken, enkel een aantal van die GET verzoeken.

• xoror
  • Niet online
Basszje schreef op 27 January 2003 @ 13:48:
URLscan is toch dat progje dat net als .htacccess bepaalde aanvragen kan omzetting naar 'mooiere' URL's en URL's kan omzetten :?

Kan het niet zo zijn dat hij gewoon de syntax van de POST dingen verragd :? . Kan je anders even kijken naar waar precies die pagina heen gepost wordt ?

Ik kan me nl voorstellen dat als hij die variabelen van de POST via URLscan gaat doorsturen , dat daar iets fout gaan :?
urlscan doet niets anders dan wat de naam zegt, hij scant de request uri op bepaalde foute input (zoals cmd.exe etc), indien hij deze vindt wordt de request afgebroken. Het lijk me sterk dat urlscan POST parameters gaat lopen veranderen.
Ik heb ook getest met simpele html file die 1 unput veld post naar een andere file. In de logfile van IIS staat niet dat urlscan hem heeft gereject. (er staat gewoon helemaal geen POST verzoek) Het lijk me haast niet dat urlscan de schuldige is, anders had die wel een berichtje gelogged.

eens even kijken hoe dat ding uit te schakelen is, dan weet ik het zeker.

Pagina: 1