Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
in de release notes van 5.0 staat dit:
IPFilter has been updated to 3.4.29. [MERGED]
lijk me niet dat het verwijderd is.
IPFilter has been updated to 3.4.29. [MERGED]
lijk me niet dat het verwijderd is.
gelukkig.. sorry voor mijn domme vraag dan, ik kwam alleen in het handbook alleen maar IPFW tegen en aangezien ik net alles aan het updaten ben (en tegelijker tijd ook al mijn collegae heb uitgedaagd om mijn server eens onder handen te nemen).
en ik zou er van balen als na een reboot bleek dat mijn ipf rules niet ingelezen worden terwijl ik net een security scan op mijn dak krijg.
en ik zou er van balen als na een reboot bleek dat mijn ipf rules niet ingelezen worden terwijl ik net een security scan op mijn dak krijg.
Verwijderd
In de laatste RC zat het iig niet standaard in de kernel volgens mij. (Pin me er niet op vast)
neh klopt je moet wel een paar regels aan de kernel Config file toevoegenVerwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 13:48:
In de laatste RC zat het iig niet standaard in de kernel volgens mij. (Pin me er niet op vast)
device ENABLE_IPF
device ENABLE_IPF_LOG
and so on...
sinds ik me kan herinneren kwam ipfw altijd standaard mee. ipf moest je hoe dan ook toevoegen in de kernel.
Ook het laden van de module ipl.ko werkt niet wat al in RC1 gerapporteerd is, anders was dat een optie geweest. IPFW kan wel als module worden geladen (zie kldload en /boot/kernel).
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).
Verwijderd
het is ook mogelijk dit in rc.conf aan te gevenxoror schreef op 27 januari 2003 @ 14:11:
ipf moest je hoe dan ook toevoegen in de kernel.
Alhoewel ik het zelf handiger vind om het in de kernel toe te voegen, even nieuwe sources van het net plukken en dan heb je ook dat meteen weer up 2 date
Als je mee compileerd moet je ook altijd nog ipfilter_enable="yes" in je rc.conf zetten, anders laadt hij je ipf.rules niet.
Verwijderd
weet iemand misschien of er meer informatie is over PF @ FreeBSD (5.x?)? Komt dat er ooit? Voor NetBSD wordt het wel gedevved momenteel, dat weet ik. Zijn daar ook plannen voor @ FreeBSD?
Lijkt me niet dat ze PF gaan gebruiken voor FreeBSD. Want ze hebben net een geheel nieuwe IPFW2. En waarom zou je PF willen als je al kunt kiezen uit ipfilter en ipfw??
http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL
Pagina: 1