[OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 3)

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.222 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 14:42

Unagi

Always aware...

ff wat verder geklokt :)

Afbeeldingslocatie: http://pgdn.net/tbred-b_1700+_2.gif
54.4% oc :P
edit:
2264.32 Mhz is ook stabiel na nog wat meer stressen :) deze core rekt wel extreem, stabiel op steeds hoger voltage en kloksnelheid!

[ Voor 66% gewijzigd door Unagi op 06-02-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Astennu schreef op 06 February 2003 @ 17:43:
[...]

Jah wat heb ik dan :S die cpu's draaien hier ultra gaar :? enige verklaring ? Mobo = 8RDA+
Waarom zouden de cpu's dan gaar zijn... Misschien doe je wel iets fout he.

Ik ga dadelijk de mijne op lucht testen. Als ik op 2500mhz kom, doe jij iets fout.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Strider schreef op 06 February 2003 @ 19:16:
[...]

Waarom zouden de cpu's dan gaar zijn... Misschien doe je wel iets fout he.

Ik ga dadelijk de mijne op lucht testen. Als ik op 2500mhz kom, doe jij iets fout.
Jah dan schop ik mijn mobo de deur uit jah.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Astennu schreef op 06 February 2003 @ 19:43:
Jah dan schop ik mijn mobo de deur uit jah.
Dan vang ik hem wel als je het niet erg vindt ;)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:07
Smarron schreef op 06 February 2003 @ 20:31:
[...]
Dan vang ik hem wel als je het niet erg vindt ;)
wedden dat ik al klaarsta met een vangnet , heb ik er lekker 2 :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gipsy King schreef op 06 February 2003 @ 21:21:
[...]

wedden dat ik al klaarsta met een vangnet , heb ik er lekker 2 :P :P :P
Ruilen :D Volgens bij hebjij een A3 en ik een A2 das gewoon duidelijk.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GRRRRRR >>!*(^$!*&$

Wie heeft een XP1700 (HB) van Computech kunnen bestellen ? IK heb het niet kunnen bestelling.. die mensen daar zijn echt ONPROFFESSIONEEL... Ik ben nu al 2 dagen met ze aan de praat, waarbij men tegen me zegt: "ja hoor ik zie uw bestelling, komt in orde ik stuur effe een email met conformatie" Nou DUS NIET ! Ik weer bellen..uit;leggen dat ik niets heb ontvangen alhoewel meneer beweert dat hij er Toen (1 dag) geleden er mee bezig was. Nou vandaag weer gebeld, en wat zeggen de klojo's daar.. eehhh stuur effe nog een email (ik heb er nog 4 Cpu) en het komt in orde. ik weer mail sturen... ook direct bellen (en mail ontvangen ?) ja hoor.. oke mail me dan effe terug met ordernummer ? Verkoper: "is goed dat doe ik". nou smiddags is gekomen moet gaan werken nog steeds geen mail.. GRRR ik dus weer bellen en aardig als ik ben zeg ik komt die mail nou of wat? meneer de verkoper: "we bellen u over 10 minuten terug" nou 30 minuten voorbij, en ik bel wat zegt ie, ja sorry ik ben vergeten te bellen maar we hebben de order uitgedraait en ik zie hem liggen, we controlleren zo alles voor u (corecodes).. Ik zeg phew "ik heb hem" :-) ..waarna ik zeg nou bel me als u de code heeft gecheckt.. ik ga werken doei !

Nu ben ik thuis gekomen en wat heb ik 1 email (geen teleffoon bericht) hier staat het dan :
Geachte heer, mevrouw,

Ik kna helaas niet zien of de serie goedis want ik heb het produkt op dit moment niet op voorraad!

Met vriendelijke groet,

F. Schuitema
Afd: Verkoop
-----------------------------------

*&^$*!&)!$&*!($ Wat een klote bedrijfsvoering zeg.. kunnen echt niets.. zelfs een baby zou het nog beter afhandelen dan die KLOJO'S !!!!! IK KOOP NOOIT MEER IETS VAN ZE!!! Ze zijn me geld echt niet waard..Deze gasten spelen het KASTJE--MUUR SPEL. Ondertussen ben ik wel 2 dagen kwijt, telefoonkosten.. en hebben ze zomaar upgefuc***.. Sorry maar ik kan echt niet tegen zo een manier van werken..

Dus hebben jullie wel de Hb kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 06 februari 2003 @ 22:01:
[...]

Ruilen :D Volgens bij hebjij een A3 en ik een A2 das gewoon duidelijk.
Waar kan je het zien dat je een A3 heb op die epox 8rda+
Northbridge of southbridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Oei wat ben ik dan blij dat ik bij Maxpert heb besteld nu. Morgen krijg ik m'n confirm mail waarschijnlijk, en dan betalen. Hup met die 1700+. Duim voor me dat het een goeie is. Enne, ReallyUgly, kom op, weer wat geleerd. Het kan alleen maar beter gaan als je bij een andere shop bestelt toch? :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik ga morgen een HB halen ergens anders dan maar een XP2100 ... :/

Maar ja als ik ooit iemand advies mag geven.. koop nooit iets vandaar.. stel je voor je RMA iets.. je kan gaan fluiten dat het gebeurt.. erg onbetrouwbaar

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 22:27 . Reden: Typo.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effe terug on topic ..Mijn Xp1700 heb ik nu stabiel op 2230 Mhz. hoger wil ie niet.. onder geen enkele voltage setting :/ Ik heb nu de cpu op schrik niet 2.150 Volt .. terwijl ik had begrepen dat op hoger dan 2.1 volt gaat de cpu "Boem" ;) .. ik heb zlefs 2.2 Volt geprobeerd.. en nog geen "Boem"
Ik ga morgen maar een xp2100 halen met AIUHB core.. en dan maar kijken waar ik kom.. ik ben nog steeds BOOS :( !!

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag Computech gebeld en ik moet zeggen dat het hele aardige lui zijn daar en erg behulpzaam. Werd doorverbonden met het magazijn en die dude daar heeft gekeken of er nog JIUHB's waren. Ja dus. En om er voor te zorgen dat ik exact zo'n cpu krijg heeft de vriendelijke magazijn-dude de cpu naar verkoop gebracht die de koop afhandelde. Tot nu toe gaat het allemaal nog goed *wrijft in handen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 22:39:
Ik heb vandaag Computech gebeld en ik moet zeggen dat het hele aardige lui zijn daar en erg behulpzaam. Werd doorverbonden met het magazijn en die dude daar heeft gekeken of er nog JIUHB's waren. Ja dus. En om er voor te zorgen dat ik exact zo'n cpu krijg heeft de vriendelijke magazijn-dude de cpu naar verkoop gebracht die de koop afhandelde. Tot nu toe gaat het allemaal nog goed *wrijft in handen*
dan ben je me dus voor geweest want ik heb ze ook gebeld..toen lagen er nog 4 en ja ik heb besteld ter plekke.. ik had al contact met magazijn.. die gasten zijn aardig. Maar de verkoop afdeling kan echt niet afhandelen.. kom ik bel je 4 keer om te bevestigen .. en elke keer krijg ik ja we hebben het voor u klaar gezet .. nou lekker hoor. ik wil graag de mails posten maar dat doe ik niet omdat dit toch niet bevordelijk is. Ik ben blij voor je dat je de cpu hebt kunnen vinden...Morgen ga ik ze lekker bellen en a piece of my mind geven !!!!
edit ik ben nu nog booser :( !!!^*&!^($*_$!

REEMF: Nou een HB vinden is echt een moeilijk geval hoor.. cb zijn er zat .. dus een andere shop vinden gaat niet zo 1-2-3..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
AMD XP 2100+ AIUHB 0250 In 15 min gedaan :P

Dit is dus met lucht!!! Ik ben er nog niet helemaal tevreden over, ik wil 2600 halen, dat is de spirit nu. Maar goed, er is een begin gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thomas.peters/2100+%20AIUHB%200250/Wcpuid%202573.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Waarom staat je datum niet goed ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Omdat ik een keer bios reset heb gedaan...

Wat denk jij, dat ik de zaak hier belazer......

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45

lordsnow

I know nothing

Mensen hier praten over het overclcken van de 1700+ en de 2100, en minder over de 1800 en 2000. Waarom? Mag ik aannemen dat de eerste twee beter overclocken?

Wat zijn de juiste (beter presterende) codes van de AXP's die ik moet opgeven als ik een 1700 of 2100 ga bestellen bij Maxpert?

(Ja, het staat vast wel in deze thread, maar nee.. ik heb geen zin om al die pagina's door te gaan spitten, so please...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
luchtgekoeld in ya sweet dreams , waarom meld je jezelf niet aan bij A.P versteeg , kunnen jullie samen werken als je ook al zo goed bent als hem

whehehehe oc team @ got

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op 06 February 2003 @ 23:21:
Mensen hier praten over het overclcken van de 1700+ en de 2100, en minder over de 1800 en 2000. Waarom? Mag ik aannemen dat de eerste twee beter overclocken?

Wat zijn de juiste (beter presterende) codes van de AXP's die ik moet opgeven als ik een 1700 of 2100 ga bestellen bij Maxpert?

(Ja, het staat vast wel in deze thread, maar nee.. ik heb geen zin om al die pagina's door te gaan spitten, so please...)
verduidelijkt da eens plz
jan ne xp1800 kopen dus ,important here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 17:17:
[...]

Heb ik nog bedrijven gevonden ? jah ;) ik heb alleen niet een HB van week 51 maar zoals je boven zou zien Bij computech (zie boven) http://www.comptechworld.nl/
een
XP1700
JUIHB 0302 (week 2 van 2003) ik heb begrepen dat die niet zo slecht is en dus besteld.. dus ik wacht nu effe af.

Als je een XP1700 AGNGA 0222, kan je nagaan week 22 Jaar 2002 :? moet je bij Europc zijn. weet iemand hoe deze presteert en is dit een tbred ? aangezien het week 22 van 2002 is .. oude voorraad dus.
Een XP1700 AGNGA? Lol, zo'n ding heb ik vorig jaar ook gehad. Ging wel tot 1540mhz(oude zooi dus). Het is ook geen tbred maar een palomino, tbreds waren er toen nog niet.
En ik heb nog nooit van EuroPc gehoord :? Zullen ook wel niet veel verkopen als ze nog zulke oude procs hebben...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 00:38:
[...]verduidelijkt da eens plz
Hmmm... ik heb wat ik geschreven heb nog eens door gelezen maar ik zie niet wat er precies nou onduidelijk is. Maar goed, voor Tum0r dan nog een keer het verhaal in iets andere woorden:

Ik ben van plan om bij Maxpert een EPoX 8RDA+ rev1.1, een Athlon XP, en 512MB PC3200 DDR aan te schaffen.

Nu valt mij op dat er in dit draadje, en andere, veel gepraat wordt over het overclocken van de 1700+ en 2100+, en minder over het overclocken van de tussenliggende Athlon XP's. Ik neem aan dat dat is omdat de 1700+ en de 2100+ heel goed (beter) te overclocken zijn?

Ik ben dus ook van plan om m'n nieuwe Athlon te gaan overclocken en vroeg mij dus af, waneer ik ga bestellen bij Maxpert naar welke Athlon ik moet vragen - voor de 1700+ dus de "JIUHB" of "JIUGB", en van week 50 of recenter?

Ik heb trouwens een luchtkoeling (Vantec) - wat voor een overclock resultaten kan ik verwachten voor een 1700+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op 07 February 2003 @ 03:45:
[...]

Hmmm... ik heb wat ik geschreven heb nog eens door gelezen maar ik zie niet wat er precies nou onduidelijk is. Maar goed, voor Tum0r dan nog een keer het verhaal in iets andere woorden:

Ik ben van plan om bij Maxpert een EPoX 8RDA+ rev1.1, een Athlon XP, en 512MB PC3200 DDR aan te schaffen.

Nu valt mij op dat er in dit draadje, en andere, veel gepraat wordt over het overclocken van de 1700+ en 2100+, en minder over het overclocken van de tussenliggende Athlon XP's. Ik neem aan dat dat is omdat de 1700+ en de 2100+ heel goed (beter) te overclocken zijn?

Ik ben dus ook van plan om m'n nieuwe Athlon te gaan overclocken en vroeg mij dus af, waneer ik ga bestellen bij Maxpert naar welke Athlon ik moet vragen - voor de 1700+ dus de "JIUHB" of "JIUGB", en van week 50 of recenter?

Ik heb trouwens een luchtkoeling (Vantec) - wat voor een overclock resultaten kan ik verwachten voor een 1700+?
de "HB" is beter dan de "GB" maar om de "HB" te vinden .. ja dat wordt zoeken ;)
HB 0302 heb ik begrepen pressen goed (iemand 2315 Mhz) dat was zijn max omdat hij geen hogere FSB kan.. dus cpu kan misschien nog verder... "HB"0251 haald 2400 mhz (max :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De xp 2000 word nooit gebruikt om dat daar alleen maar week 35 en lager van is De 1800 word wel gebruikt zo heette het topic ook eerst.
Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 00:38:
[...]

verduidelijkt da eens plz
Dat van lordsnow was duidelijker dan dat van jou . en die naam..........

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op 06 February 2003 @ 23:21:

Gelukkig zeg je het zelf al...................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb een 1800+, en zit nu op 2400+ (tenminste, dat geeft het mobo aan), met 1.7v.
166 x 11.5 = 1909 mHz

Dat is toch best netjes? :)

Hij zal trouwens best hoger willen, maar ik kan met mijn mobo niet hoger dan 1.7v.

[ Voor 62% gewijzigd door eX0duS op 07-02-2003 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste post though :)

Ik heb nu een 1800+ Aiuga 0240 maar der is een klein probleem. Ik draaide hem altijd op 2000+ op 1.6 volt waar die al ongeveer een maand erg stabiel draaide maar sinds een kleine poosje kan ik hem er maar 2 minuten op draaien in windows. Met Prim95 geeft hij ook aan Hardware failure. Heb mn pc gister nog helemaal geformat bios gereset e.d.

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Hmm MaXpert heeft nog niet gereageerd op mijn bestelling van gister(avond). Hoe snel gaat dat normaal? En ik kan hun rek.nummer niet vinden :P. Ik denk, ik maak eindelijk es goed gebruik van Internet banking (heb zelfs m'n E-dentifier meegenomen naar 't werk :P ), maar als ik die bestelling van 1 maal een 1700+ dankuwel niet kan betalen omdat ik het rek.nummer niet weet, tja ik merk het wel.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ReemF schreef op 07 February 2003 @ 10:06:
Hmm MaXpert heeft nog niet gereageerd op mijn bestelling van gister(avond). Hoe snel gaat dat normaal? En ik kan hun rek.nummer niet vinden :P. Ik denk, ik maak eindelijk es goed gebruik van Internet banking (heb zelfs m'n E-dentifier meegenomen naar 't werk :P ), maar als ik die bestelling van 1 maal een 1700+ dankuwel niet kan betalen omdat ik het rek.nummer niet weet, tja ik merk het wel.
Bij MaXpert kan dat wellicht nog wel even duren. Op mijn mailtje van gisterochtend hebben ze ook nog niet gereageerd :'( Echt vlotjes zijn ze dus niet....

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn epox 8rda+ binnen gekregen en 2 x ozc pc 3500 el. :D

Het was al is gevraagt. maar waar kan je nou zien of het een a3 of a2 is?

Op mijn northbridge staat

g30693. 1 0249a3
s taiwan

Sickeddy had beter eerst het mobo kunnen testen voor hij de cooler van de northbridge haalde. :X
Wat zit daar tussen ? kauwgom wat vieze troep.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22
Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 10:37:

g30693. 1 0249a3
g30693. 1 0249a3

gokje,
dit nr eindigt op a3 dus lijkt me sterk dat het een a2 is =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 10:37:

g30693. 1 0249a3
s taiwan

Sickeddy had beter eerst het mobo kunnen testen voor hij de cooler van de northbridge haalde. :X
Wat zit daar tussen ? kauwgom wat vieze troep.
Ik heb hier geen verstand van, maar gokje:
g30693. 1 0249a3

Zou dat dikgedrukte het niet toenvallig kunnen zijn :? ik zou niet weten wat anders wordt bedoelt

edit: salvador4 was me al voor ik moet sneller de topics lezen :P

[ Voor 17% gewijzigd door pierre-oord op 07-02-2003 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Strider schreef op 06 februari 2003 @ 22:55:
AMD XP 2100+ AIUHB 0250 In 15 min gedaan :P

Dit is dus met lucht!!! Ik ben er nog niet helemaal tevreden over, ik wil 2600 halen, dat is de spirit nu. Maar goed, er is een begin gemaakt :)

[afbeelding]
Strider , ff benieuwd, is die b-core (XP2100+) van jou nu standaard unlocked ? Ik moet hier ook nog een goeie overclock core zien te bemachtigen , maar liefst natuurlijk een die makkelijk tot 2500 effectieve mhz overclocked en standaard unlocked is . Jouw 2100+ lijkt mij het beste hiervoor, of zouden er misschien standaard unlockte 2400+ cpu te vinden zijn ook ?
Alvast thx voor de info dude _/-\o_

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 07 February 2003 @ 11:09:
[...]

Ik heb hier geen verstand van, maar gokje:
g30693. 1 0249a3

Zou dat dikgedrukte het niet toenvallig kunnen zijn :? ik zou niet weten wat anders wordt bedoelt

edit: salvador4 was me al voor ik moet sneller de topics lezen :P
Jup klopt die A3 betekend dus dat je een a3 hebt en dat je blij mag zijn :)

edit: oops verkeerde gequote 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Strider schreef op 06 February 2003 @ 23:05:
Omdat ik een keer bios reset heb gedaan...

Wat denk jij, dat ik de zaak hier belazer......
Okeey mijn mobo is dus GAAAAAAAAAAR jij haalt wel 2500 MHz en hoger met een week 50 en ik heb er al 2 geprobeert en geen wil boven de 2500 MHz op h2o :( dus ander mobo ik kom er aan :D ff kijken of deze RMA kan of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, na een beschamend resultaat met een Aguia 0250 XP1800 (1950 mhz stabiel op 1.9 volt, waterkoeling) een redeljk goed resultaat:

Rirga 0234 XP2100 naar 2314 mhz, 3dmark stabiel, 13*178 multiplier, core voedt zich aan 1.9 volt, waterkoeling.

-> me happy en denk niet meer aan upgraden tot de XP6000 ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klein beetje getweakt alvast ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/superpi2525mhz.jpg
*click!*

2600Mhz gaat nog lastig worden. Het mobo kapt er mee boven de 2,1V. Dat moet dus ook gemod worden. Wat de max fsb is weet ik nog niet.

Proc:
2100+ AIUHB0301 @ 12,5 x 202Mhz

Mobo:
Epox 8RDA+ met Zalman NB32-J + fan

Op een of andere manier blijft 3dmark errors geven: "timer sanity error". De tweaks die dit zouden moeten verhelpen werken niet :( Later meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 13:33:

[afbeelding]
*click!*

2600Mhz gaat nog lastig worden. Het mobo kapt er mee boven de 2,1V. Dat moet dus ook gemod worden. Wat de max fsb is weet ik nog niet.

Proc:

Mobo:

Op een of andere manier blijft 3dmark errors geven: "timer sanity error". De tweaks die dit zouden moeten verhelpen werken niet :( Later meer ;)
Kijk weer een die gewoon boven de 2500 Mhz komt :( okeey duidelijk me moet ander 8RDA+ je hebben :P uhm fewwture hoe zit het met je VDD voltage ? wat je zit nu op 202 als dat zonder is moet je daar eens naar kijken. en mijn nb heatsink werd niet heet maar achterkand wel dus zou dat ook maar even in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op 07 February 2003 @ 13:44:
[...]

Kijk weer een die gewoon boven de 2500 Mhz komt :( okeey duidelijk me moet ander 8RDA+ je hebben :P uhm fewwture hoe zit het met je VDD voltage ? wat je zit nu op 202 als dat zonder is moet je daar eens naar kijken. en mijn nb heatsink werd niet heet maar achterkand wel dus zou dat ook maar even in de gaten houden

Vdd is standaard nog. Ik moet die klote plank eerst stabiel krijgen. Ik heb nu alweer genoeg van dat ding :( Kan niet eens 3dmark runnen op standaard snelheid. Echt ongekend dit. Net draaide hij hem 1x en toen liep hij vast. Als hij niet vastloopt krijg ik weer die error.

Ik kan superPI draaien op 2500Mhz, maar 3dmark niet eens 1 seconde. Zelfs niet op 2200Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan aan deze core komen:

AXDA2100DUT3C 9724207270162
AIUHB 0301TPVW 1999 AMD

Dat is een goeie dacht ik. Alleen de 0301 ( 2003, week1) Ik hoor dat die niet zo hoog schaalt. Iemand een mening daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 13:58:

[...]

Vdd is standaard nog. Ik moet die klote plank eerst stabiel krijgen. Ik heb nu alweer genoeg van dat ding :( Kan niet eens 3dmark runnen op standaard snelheid. Echt ongekend dit. Net draaide hij hem 1x en toen liep hij vast. Als hij niet vastloopt krijg ik weer die error.

Ik kan superPI draaien op 2500Mhz, maar 3dmark niet eens 1 seconde. Zelfs niet op 2200Mhz.
Aha zo iets heb ik ook eens gehad. uhm ff denken ........ Bij mij was het de NB toen. Prime 95 was geen probleem maar 3dmark knalde er bij de 2 of 4 test uit. Fsb 5 omlaag en ineens geen probleem meer. Mijn max zonder V-dd was 1.97 mischien moet je dat ook een probeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 14:13:
Ik kan aan deze core komen:

AXDA2100DUT3C 9724207270162
AIUHB 0301TPVW 1999 AMD

Dat is een goeie dacht ik. Alleen de 0301 ( 2003, week1) Ik hoor dat die niet zo hoog schaalt. Iemand een mening daarover?
Moet gewoon goed gaan fewture heeft ook een 2003 d8t week 2 maar het staat in een paar posts omhoog lees maar ff na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
frank mijnes loop nu ook 9x220 vrolijk hehehe , en by de way ik heb die 2x10k en 2x25k potmetertjes voor morgen al zo vast gehaald ,

greets dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 09:37:
Eerste post though :)

Ik heb nu een 1800+ Aiuga 0240 maar der is een klein probleem. Ik draaide hem altijd op 2000+ op 1.6 volt waar die al ongeveer een maand erg stabiel draaide maar sinds een kleine poosje kan ik hem er maar 2 minuten op draaien in windows. Met Prim95 geeft hij ook aan Hardware failure. Heb mn pc gister nog helemaal geformat bios gereset e.d.

Iemand ?
mischien zit de koeler niet goed(koelpasta) draaien de fan's wel goed :?
mischien zit het geheugen of een kaartje niet helemaal lekker
ik zeg alles eruit en er weer in zetten

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 13:33:

[afbeelding]
*click!*

Proc:

Mobo:

Whoei, ik lig nog voor :Y)

Probeer eens een ander spel te draaien ofzo. Ik heb dit probleem namelijk ook ineens gekregen, wat de oorzaak is weet ik nog niet. Maar op standaard snelheden had ik dit niet meer. Als ik strax thuis ben test ik nog een paar keer.

[ Voor 14% gewijzigd door Strider op 07-02-2003 14:49 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 13:58:

Heb je die nForce2 IDE-SW driver geinstaleerd toevallig?
Die is n.l. nogal brak :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ReallyUgly, volgens mij heb je gewoon ontzettende pech gehad bij Computech want ik heb net mn cpu (binnen 24h) ontvangen. (damn, nu nog een mobo en geheugen kopen)

Als ik jou was zou ik het gewoon nog een keer bij ze proberen ipv te gaan klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gipsy King schreef op 07 februari 2003 @ 14:44:
frank mijnes loop nu ook 9x220 vrolijk hehehe , en by de way ik heb die 2x10k en 2x25k potmetertjes voor morgen al zo vast gehaald ,

greets dave
Jah das mooi dan gaan we morgen v-modden >:) Ik ga mijn 8RDA+ RMA sturen heb snmelijk problemen dat het toetsenboard soms niet meer werkt. en als ik de stekker er uit heb gehad moet ik de bios resetten. Dit heb ik al vanaf de eerste dag dus we zullen wel ff zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

ReemF schreef op 07 February 2003 @ 10:06:
Ik heb net precies een JIUCB uit week 50 gehaald bij Maxpert, dus dat zit wel goed. Over dat rekeningnummer: Heb je geen mailtje gekregen waar het in stond?
Over de levertijd: weet ik niet, maar ze hebben het wel erg druk...

Enne, vanavond results van die JIUCB :9

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
warp schreef op 07 februari 2003 @ 14:50:
[...]

Heb je die nForce2 IDE-SW driver geinstaleerd toevallig?
Die is n.l. nogal brak :/
Leg uit.. Ik heb alle nForce2 driver packs geprobeerd. Telkens hetzelfde probleem. Welke IDE driver moet ik installen volgens jou?

De southbridge is loei heet ook. En ik heb op elke snelheid hetzelfde probleem. Zelfs met onderklokken.

Strider schreef op 07 februari 2003 @ 14:47:
[...]

Whoei, ik lig nog voor :Y)

Ik moet nog beginnen he ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 15:50:
[...]

Leg uit.. Ik heb alle nForce2 driver packs geprobeerd. Telkens hetzelfde probleem. Welke IDE driver moet ik installen volgens jou?

De southbridge is loei heet ook. En ik heb op elke snelheid hetzelfde probleem. Zelfs met onderklokken.

[...]

Jongens een prettig weekie tweaken ;)
* SmokeyTheBandit gaat lekker ff relaxen @ oostenrijk op et snowboard ;)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik heb trouwens ook last van het irri erg traag opstarten van Xp :(
Nou ja daar kan ik de hele vakantie over nadenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Hier nog een ThoroughBred(a) 2000+ airga0221mpm:
- op een a7v133
- van 12.5 * 133 = 1666 Mhz bij 35 graden naar
- naar 12.5 * 142 = 1762 Mhz bij 40 graden
- 1.70 volt
- met alpha pal 8045t met papst fannnetje

wil niet verder maar ligt niet aan cpu (weet ook niet wat precies).

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Traag opstarten = vaak cpu te hoog :) :P Dus je moet lager :Y)

Fewture: Ik moet ook nog beginnen he :Y) ;) :+

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Strider schreef op 07 February 2003 @ 16:12:
Traag opstarten = vaak cpu te hoog :) :P Dus je moet lager :Y)
Nee want dit was een bug ..... lag aan de driver oid ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

[...]

[...]

nForce2 IDE-SW =bad ,doe een driver rollback naar defauld M$ drivers ..
Ik had tot vanmiddag toe last van blauwe schermen in 3dmark tot ik een rollback deed van de IDE drivers..
Nu heb ik met succes es een 3dmarkje kunnen bollen onder win longhorn...

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 07 February 2003 @ 16:01:
Ik heb trouwens ook last van het irri erg traag opstarten van Xp :(
Nou ja daar kan ik de hele vakantie over nadenken ;)
Je moet die rotte ide drivers verwijderen heb ik ok gedaan en dan loopt alles weer als een zonnetje.
Dan kan je zien hoe brak die ide drivers zijn van nvidia :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kan je uit heel reeks b cores van 2100's en 1700's kiezen, helaas niet in nederland.
Toch veel keuze, neem ik nou die 1700 of 2100... hmmmmmmmm :)

http://www.excaliberpc.com/

hier wat 2100 weken;

0249 -$102
0250-$100
0252-$97
0302-$95

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 14:55:
Nou ReallyUgly, volgens mij heb je gewoon ontzettende pech gehad bij Computech want ik heb net mn cpu (binnen 24h) ontvangen. (damn, nu nog een mobo en geheugen kopen)

Als ik jou was zou ik het gewoon nog een keer bij ze proberen ipv te gaan klagen...
Nou daar ging het helemaal om, ik had besteld maar nooit een order bevestiging gekregen. Gisteren weer gelbeld en toen zei de vent.. geen bestelling van je ..oke zei ik,.nou bij deze wil ik hem bestellen. Hij zei is goed zijn er nog 4 dus je redt het wel. Smiddags aangekomen, bel ik weer om te vragen of ze de email nog (ordernummer en zo.. ) kunnen sturen. waarna hij zei .. order ? naam ? ik weet van niks .. nou zouden me in elk geval mailen.. waarna er bericht doorkomt..
"Helaas zijn we door ons voorraad." dus heeft geen zin om weer bij ze te bestellen .. aangezien ze toch op zijn. Maar vandaag kwam ik tot een aangename verrassing.. Zij zeiden niets te verstuurd te hebben, dus ik heb niet besteld..maar de PTT post staat voor de deur .. :) met een hb'tje..

Kort samengevat.. onwijze mis communicatie..toch vindt ik het vreemd dat men me niet eens een bevestiging kan sturen. Ik zou bijna de HB (xp2100) 0250 halen dat was 114 euro. Maar goed weer gebeld, en gezegd er is een spook oreder aangekomen.. zij wisten van niks :? dus is toch wel een vaag gebeuren :|
vanavond zullen we eens kijken wat hij doet ..

Wat is het verhaal met de epox 8rda+ a2/a3 ???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 17:09 . Reden: a2/a3?? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:03
Pennywafel die link logd je in onder JOU account dus ik zou maar uitkijken/weghalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 16:23:
Je moet die rotte ide drivers verwijderen heb ik ok gedaan en dan loopt alles weer als een zonnetje.
Dan kan je zien hoe brak die ide drivers zijn van nvidia :(
Dus die hele troep verwijderen helpt ? Mijn XP boot ook erg langzaam. Zelfs op default speed. Dus die nForce 2.03 un-installen maar en niks ervoor in de plaats :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 22:59

Q-bone

Dusss...

vet pennywafel, hadden we dat soort winkels maar in nl...

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:03
Idd iets van 45 dollar verzendkosten :(. Bijna evenveel als de proc zelf... |:(

[ Voor 6% gewijzigd door stlgamer op 07-02-2003 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Als je de nForce drivers installeert sla dan de IDE-SW driver over.

Installeer na reboot van het nForce2 spul handmatig de gewone
nForce IDE driver via de Device Manager. Deze wordt standaard
uitgepakt in c:\nvidia\nforce\bla...

Ik heb ook een hele nacht lopen kloten met die bagger IDE-SW driver,
precies dezelfde probs als jij nu hebt (alleen worden mijn north en south
bridges niet zo heet). Na wat zoeken kwam ik erachter het sterft van de
problemen met de IDE-SW driver. Voor meer info, lees voor de gein maar
eens wat topics op http://www.nforcershq.com/

[ Voor 3% gewijzigd door warp op 07-02-2003 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Ik snap trouwens echt niet hoe dit ooit een WHQL certificaat heeft kunnen krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Smarron schreef op 07 February 2003 @ 17:27:
Dus die hele troep verwijderen helpt ? Mijn XP boot ook erg langzaam. Zelfs op default speed. Dus die nForce 2.03 un-installen maar en niks ervoor in de plaats :?
Ik post zo wel een mini-install guide, zit nog ff op mijn werk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Strider: jij haalt ruim 2500 zonder moeite? Hm... De mijne, die uit dezelfde tray komt, gaat al huilen op 2365... Flauw :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

warp schreef op 07 February 2003 @ 17:40:
Ik post zo wel een mini-install guide, zit nog ff op mijn werk :/
Is goed! Of is dit hier beneden alles ?
warp schreef op 07 February 2003 @ 17:30:
Als je de nForce drivers installeert sla dan de IDE-SW driver over.

Installeer na reboot van het nForce2 spul handmatig de gewone
nForce IDE driver via de Device Manager. Deze wordt standaard
uitgepakt in c:\nvidia\nforce\bla...

Ik heb ook een hele nacht lopen kloten met die bagger IDE-SW driver,
precies dezelfde probs als jij nu hebt (alleen worden mijn north en south
bridges niet zo heet). Na wat zoeken kwam ik erachter het sterft van de
problemen met de IDE-SW driver. Voor meer info, lees voor de gein maar
eens wat topics op http://www.nforcershq.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu bezig de JUIHB 0302 te testen met prime (op 2400 Mhz). Tot nu toe geen vuiltje aan de lucht draait een 1/2 uur. Superpi op 1 M maakt ie zonder probs af.
Eerst getest op 2300 mhz. no probs prime afgemaakt.. een beetje gespeeld.
Tcpu=33 graden :9~ Vcore=2.1

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 20:35 . Reden: Mhz vergeteeeeuuu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 05:35:
[...]

de "HB" is beter dan de "GB" maar om de "HB" te vinden .. ja dat wordt zoeken ;)
HB 0302 heb ik begrepen pressen goed (iemand 2315 Mhz) dat was zijn max omdat hij geen hogere FSB kan.. dus cpu kan misschien nog verder... "HB"0251 haald 2400 mhz (max :?)
dank u, ReallyUgly :)

[ Voor 28% gewijzigd door lordsnow op 07-02-2003 20:51 . Reden: domme vraag verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Hallo zit jij met een gigantische fan op je socket geright oid :? ,ik zit hier te worstelen om hem op 39 idle te houden@2300MHz@2.1V "JUIGB"
hehehe dit haal ik max stabiel ,prime 3dmark enzo..
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/case/ye.JPG
Niet slecht voor een 1700+ :)

[ Voor 35% gewijzigd door Speedy-J op 07-02-2003 20:55 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 14-09 10:35

Shunt

Boe

hmmz ik zit nu @ 2.1 ghz met 174 fsb en 12 mp @ 2 V :X @ 36 graden maar dit is omdat hij steeds warmer word omdat de radiator niet goed koelt omdat hij vol stof zit en de fan lucht door de rad zuigt ipv er door heen blaast :X :X en ik heb geen zin om het te veranderen :P
btw dit alles @ cas 2 2 2 2 met brak twinmoss mem >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Shunt op 07-02-2003 21:15 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Smarron schreef op 07 februari 2003 @ 18:00:
Is goed! Of is dit hier beneden alles ?
Dat is een heel beknopte versie ja ;)

Maar ehm, mijn Epox 8rda heeft net de geest gegeven :'( :'( :'(

Ik installeer net nieuwe drivers voor mijn geluidskaart, reboot,
opeens allemaal vage ASCII tekens i.p.v. BIOS scherm.
Hard reset, alleen nog zwart BIOS scherm, na een power cycle idem.
Hij geeft alleen nog maar FF post code op diag-led > board dood.

Dus een guide schrijven wordt een beetje lastig ATM aangezien al die
nForce meuk op die bak staat :/

En dat allemaal precies als net het weekend begint 8)7 |:(

[ Voor 3% gewijzigd door warp op 07-02-2003 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Is zeker netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Chakotay schreef op 07 February 2003 @ 17:56:
Strider: jij haalt ruim 2500 zonder moeite? Hm... De mijne, die uit dezelfde tray komt, gaat al huilen op 2365... Flauw :P
:) Nog bedankt voor de cpu he :)

Maar goed, ik denk niet dat mijn cpu bij jouw verder zou komen als wat je nu hebt.

Omdat mijn luchtkoeling, vrij zwaar is.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stlgamer schreef op 07 February 2003 @ 17:20:
Pennywafel die link logd je in onder JOU account dus ik zou maar uitkijken/weghalen...
lol slimme actie van me ...

En idd verzendkosten zijn verdomd duur, wat ik niet begrijp want ik heb genoeg producten uit de vs voor ca 15 euro verzend kosten gehaald. Jammer :/

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

warp schreef op 07 February 2003 @ 21:34:
Dat is een heel beknopte versie ja ;)

Maar ehm, mijn Epox 8rda heeft net de geest gegeven :'( :'( :'(

Ik installeer net nieuwe drivers voor mijn geluidskaart, reboot,
opeens allemaal vage ASCII tekens i.p.v. BIOS scherm.
Hard reset, alleen nog zwart BIOS scherm, na een power cycle idem.
Hij geeft alleen nog maar FF post code op diag-led > board dood.

Dus een guide schrijven wordt een beetje lastig ATM aangezien al die
nForce meuk op die bak staat :/

En dat allemaal precies als net het weekend begint 8)7 |:(
Nee he !! :(

Doet helemaal niks meer dus ?! En die CMOS clearen werkt allemaal niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

??? Uuuhhhmmmm ???? Vraagje ? Tot in hoeverre is die WCPUID betrouwbaar?
Ik heb destijds namelijk een 2100+ cpu gekocht, maar nu na deze forom (ik ben namelijk erg nieuwsgierig) heb ik dat proggie gedown en gerunt, maar daar geeft ie een 1500+ aan :-(.
Ik hoop toch echt voor de verkoper van die zaak waar ik hem gekocht heb dat dat progie het fout aam geeft >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Je fsb staat op 100....

Je moet hem wel op 133 zetten he

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Strider schreef op 07 February 2003 @ 22:34:
Je fsb staat op 100....

hehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Smarron schreef op 07 February 2003 @ 22:20:
[...]
Nee he !! :(

Doet helemaal niks meer dus ?! En die CMOS clearen werkt allemaal niet ?
Nope, hij blijft helemaal dood :'(

Ik hem uiteraard alles al geprobeerd. Alles componenten verwijderd, ander geheugen, andere voeding, CMOS clear, etc, etc.... niets helpt.
Board kan ge-RMA-ed worden vrees ik... staat ook in de manual > FF gelijk bij aanzetten is bad news :(

[ Voor 8% gewijzigd door warp op 07-02-2003 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Strider schreef op 07 februari 2003 @ 22:34:
Je fsb staat op 100....

Ja duh, fsb jumpertje staat gewoon op 133/166 uiteraard ;)

Systeem werkte voorheen ook goed, kapte er gewoon spontaan mee.

Ben trouwens niet de enige, zie b.v. dit topic:
http://www.nforcershq.com...357505628ba1bff8eb3c1a75a

Same story, same problem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb de JIUCB even aan de tand gevoeld, op 2150mhz (12,5x172) crashte ie net op 1,85volt en 43 graden, ben het nu weer aan het proberen op 1,95 volt(48 graden).
Bevalt me prima dit cpu'tje :), gaat al een stuk harder dan de 2200+ AIUGA die ik hiervoor had, die kwam tot 2000mhz op 1,85volt en 47 graden.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
warp schreef op 07 februari 2003 @ 23:09:
[...]

Ja duh, fsb jumpertje staat gewoon op 133/166 uiteraard ;)

Systeem werkte voorheen ook goed, kapte er gewoon spontaan mee.

Ben trouwens niet de enige, zie b.v. dit topic:
http://www.nforcershq.com...357505628ba1bff8eb3c1a75a

Same story, same problem...
Nee, dat jumpertje is niet genoeg...

Niets duh! Jij doet het fout, je moet in de bios de fsb op 133 zetten. Klaar.

Denk eens na, een 2100+ heeft een mp van 13. 13 x 133 = 2100+ 13x100 = 1500+ ongeveer.. Snap je wat ik bedoel.

Dus ga in de bios, zet je fsb op 133, staat nu nog op 100 is bij mij ook altijd, en klaar :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Heb ook en 1700 Tbred gekregen vandaag. hij zit nu nog braaf in zijn nestje. Maar van het weekend krijgt hij er eens flink van langs :P.
hoop dat het vergenoeg kan met mijn silverado :/.
word nu stress 40 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Strider schreef op 07 februari 2003 @ 21:47:
[...]

:) Nog bedankt voor de cpu he :)

Maar goed, ik denk niet dat mijn cpu bij jouw verder zou komen als wat je nu hebt.

Omdat mijn luchtkoeling, vrij zwaar is.
Wat voor luchtkoeling heb je dan? Mijne is namelijk ook vrij zwaar... 1800+ op default settings haalt de 30° stressed niet eens, en 2100+ @ 2320 @ 2.05V zit rond de 40° stressed :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Twix schreef op 08 februari 2003 @ 00:35:
Heb ook en 1700 Tbred gekregen vandaag. hij zit nu nog braaf in zijn nestje. Maar van het weekend krijgt hij er eens flink van langs :P.
hoop dat het vergenoeg kan met mijn silverado :/.
word nu stress 40 graden?
Dan zou ik een andere koeling aanschaffen. Ik heb mijn 1700+ idle op 30 graden. Idle met XP2400+ is hij 35 graden, stressed 38 graden. Er zitten veel mensen hier nog onder mijn temps. Ik denk dat als je hem lekker laat stressen hij dik boven de 50-55 gaat komen. Vind ik voor een tbred erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Laatst online: 31-08 15:37
hiero:

XP1700+ JUICB week 51 :) Met innovatek waterkoeling en standaard geheugen @ 2600+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 22:59

Q-bone

Dusss...

ja dat hebben allemensen zo'n beetje met die proc week, maar gat om de temps en je voltage :P

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb m'n plank stabiel! 5x het OS er opnieuw op en het werkt :o Vanmiddag ga ik de Vdd mod doen en die OVP mod.
M'n proc kan redelijk hoog, maar het is geen wonderchip helaas. Het moederbord schakelt zich steeds uit en dat is dus de OVP denk ik. Ik ben nog niet verder gekomen dan 2525Mhz, maar ik denk wel dat hij wat hoger kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ik begin dit topic behoorlijk onoverzichtelijk te vinden. Iedereen roept juichend dan wel teleurgesteld allerlei getallen, maar vertelt dan niet over welke CPU/stepping het gaat. Teruglezen in een thread kost vaak veel tijd (honderden posts) en dan zijn er ook nog tweakers die onderweg een paar keer van CPU wisselen. Hoef geen namen te noemen denk ik :) En vaak is de signature niet up-to-date dus dat schiet niet op.

Kunnen we niet gewoon afspreken dat iedereen die een getal noemt vanaf nu er weer even bij roept CPU, stepping, voltage en koeling? Dan hebben we tenminste wat aan die info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Laatst online: 31-08 15:37
Q-bone schreef op 08 February 2003 @ 11:25:
ja dat hebben allemensen zo'n beetje met die proc week, maar gat om de temps en je voltage :P
1.8V stabiel lager nog niet geprobeerd eerst ff inbranden... temps zitten stressed rond de 35 graden :P

als ie straks goed is ingebrand ken het voltage wel naar beneden en dan zit temp denk ik stressed rond de 30...

Iemand trouwens op een Nforce bord al de multiplier hoger als 10,5 kunnen zetten?? ik heb al geflashed maar helpt niks.. denk zelf dat het me geheugen is...

draai nu 202x 10.5 = 2121 Mhz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
tja, het is alweer deel 3 van deze topic. vooral voor mensen die nu pas beginnen te lezen is het erg onoverzichtelijk ja..maar er is denk ik weinig aan te doen. ook als je een dag of 2 GoT niet bezoekt zijn er alweer tig nieuwe replies :X

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 11:28:
Ok ik heb m'n plank stabiel! 5x het OS er opnieuw op en het werkt :o Vanmiddag ga ik de Vdd mod doen en die OVP mod.
M'n proc kan redelijk hoog, maar het is geen wonderchip helaas. Het moederbord schakelt zich steeds uit en dat is dus de OVP denk ik. Ik ben nog niet verder gekomen dan 2525Mhz, maar ik denk wel dat hij wat hoger kan.
Wat voor processor heb nou? Een 1800+ HB ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door pierre-oord op 08-02-2003 12:31 . Reden: was 1800+ vergeten te typen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Strider schreef op 08 February 2003 @ 00:29:
Nee, dat jumpertje is niet genoeg...

Niets duh! Jij doet het fout, je moet in de bios de fsb op 133 zetten. Klaar.

Denk eens na, een 2100+ heeft een mp van 13. 13 x 133 = 2100+ 13x100 = 1500+ ongeveer.. Snap je wat ik bedoel.

Dus ga in de bios, zet je fsb op 133, staat nu nog op 100 is bij mij ook altijd, en klaar :)
*hallo?* Wel duh. Ik doe niets fout.

Zoals je in mijn eerdere postings hebt kunnen lezen > mijn 8rda is dood.
Volgens mij is deze reply van jou bestemd voor silverblade :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 11:28:
Hoe heb je hem nu stabiel gekregen ? ,door bepaalde drivers niet te instaleren of ging het probleem uit zichzelf weg ?
vertel :)
Toch wel nijs die 2500MHz+..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op 08 February 2003 @ 12:11:
tja, het is alweer deel 3 van deze topic. vooral voor mensen die nu pas beginnen te lezen is het erg onoverzichtelijk ja..maar er is denk ik weinig aan te doen. ook als je een dag of 2 GoT niet bezoekt zijn er alweer tig nieuwe replies :X
Ook als je continu meeleest (ok, ik geef het toe, ben ook verslaafd 8)) is het lastig het overzicht te houden. En die search engine is echt zwaar ruk. Nogal informatief dat jouw search topic zich ergens in die 24 pagina's met 500+ posts bevindt.

Nogmaals, het zou al enorm helpen als je niet elke keer terug hoeft te zoeken wat voor systeem <tweakername> ook al weer had toen ie ineens riep dat ie nu wel <indrukwekkend getal> haalt met slecht <weinig> volt meer dan ie <tig> posts terug getest had.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 18:46
Misschien iets om een database te starten met alle procs.......xp 1700+ t/m xp 2100+ ....max op lucht behaald (met referentie naar user) en max op water (met referentie naar user) ..... oja en alles moet Prime95 stabiel zijn voor minstens 1 uur

[ Voor 17% gewijzigd door Drake op 08-02-2003 13:57 ]

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Chakotay schreef op 08 February 2003 @ 01:58:
[...]

Wat voor luchtkoeling heb je dan? Mijne is namelijk ook vrij zwaar... 1800+ op default settings haalt de 30° stressed niet eens, en 2100+ @ 2320 @ 2.05V zit rond de 40° stressed :)
Swiftech MC462-A gepolijst + delta 80x80x38 (80cfm)

120mm fan, die op de cpu + chipset blaast.

4 x 80x80 case fan's

1 x slot in koeler, die onder mijn videokaart zit.

Dit alles op 12 volt.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Strider schreef op 08 februari 2003 @ 14:01:
[...]

Swiftech MC462-A gepolijst + delta 80x80x38 (80cfm)

120mm fan, die op de cpu + chipset blaast.

4 x 80x80 case fan's

1 x slot in koeler, die onder mijn videokaart zit.

Dit alles op 12 volt.
Waar staat jou pc? Toch niet in de buurt van jou, hoop ik, want alleen die Delta 80mm fan maakt al een pokkeherrie! 8)7
Wel een prachtig resultaat trouwens. En dus met luchtkoeling....
Misschien dat ik met Zalman 92mm fan en alle casefans áán op 12v dan ook nog wel kans maak op een leuk resultaat met mijn nog te bestellen XP1700.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 17:30
AXDA 2100 DUT3C
AIUHB 0303 TPBW

Bij powerline .. 2 trayen vol !!! :D
prijs 117 euro.. take it or leave it ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.