Toon posts:

Orgineelste Eindbaas/gevecht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie nou de meest orginele eindbaas en welke eindbaas moest je echt op de meest orginele manier verslaan?

Bij mij staat op 1 de eindbaas van Donkey Kong 64 en een goede 2e is Bowser in Super Mario 64

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04-2025
Half-life

zo hij kan dicht ;)

• 7ouis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-01 12:06
Info please ;)
Ik ben zelf nog nooit zo ver gekomen. Vond het gewoon te spannend :P

Verwijderd

Wellicht niet de origineelste maar imo wel zeer angstaanjagend: Lavos (Chrono Trigger). Zijn roep geeft me nog steeds de kriebels!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Fallout 1 -> ompraten die gast en hij blaast zichzelf op :D
Fallout 2 -> Wat van z'n eigen turrets op z'n vriendjes en later op hem laten schieten en zelf t werk afmaken >:)

btw, waarom iemand half-life noemt is me een raadsel, poep-eind-baas, hoor... :/

Een vaag enorm baby-alien-monster-achtig-ding dat zweeft en energieballen op je afvuurt.
Enkel z'n hoofd is kwetsbaar en dat gaat slechts afentoe open, zodat je daar een grenaat/dinges in kan gooien
Maar dat zit dus heeeel hoog en daar zou je tot in de eeuwigheid niet kunnen komen.

Gelukkig heeft t monster dat begrepen en heeft hij dus enkele plateau's laten aanbrengen, aan de wand van de kamer waarin je vecht, waardoor je hoog genoeg kan komen om in z'n hoofd te schieten...toch aardig van em, he? 8)7

Ohja, eerst moet je een paar kristallen kapot schieten, anders zou t niet zo logisch zijn natuurlijk 8)7

[ Voor 69% gewijzigd door Okyah op 26-01-2003 20:46 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Hmm ik denk toch wel een beetje de eindbaas van Wing Commander 4.. voor zover je het een eindbaas kan noemen.. je valt de uitzending binnen, confronteert de.. euh.. dinges (zo lang geleden :P) bij z'n debat en aan de hand van je reacties en je beschuldigingen komt het spel ter einde.. goed of slecht afhankelijk van je keuzes.. vond ik toch wel aardig origineel toen :)

Weer eens wat anders van pomp-zoveel-mogelijk-raketten-in-z'n-smoel achtige eindbazen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 20:48 ]

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Golbez uit FF2 had ik altijd een hekel aan. Ik ergerde me helemaal groen en geel aan hem, zo duivels was hij. Maar hij was "under a spell". Tevens had hij ook altijd zo'n onheilspellend deuntje als hij ten tonele verscheen. Heerlijk.

Kraid uit Super Metroid. Die werd gewoon even groter als het beeldscherm. :D Dát + de muziek die dan speelt = exciting.

Ganon in Zelda: OoT. Link en Ganon omringd door een vuurzee die de arena weergeeft terwijl het dondert en bliksemt en Zelda staat toe te kijken. Adembenemend gewoon.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Topicstarter
trouwens de 4 eind opties uit Deus Ex vond ik ook heel goed (eigenlijk was het hele spel superbe) Zelda was ook erg goed maar niet echt bijster orgineel

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 20:53 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-12-2025

dawuss

gadgeteer

"Many that live in darkness must be shown the way
For it is the dawning of a new day..."
Aah :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Diablo :P

Nee, ff serieus. Ik vond die eindbaas van Alice wel weird. En ook die van Undying.
Kan het me niet heel goed herinneren, maar volgens mij was het eindstukkie van Systemshock 2 ook heel orgineel in zo'n data achtige ruimte.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:06
De eerste eindbaas die ik in een spel tegen kwam was Adolf Hitler in natuurlijk Wolfenstein 3D. Maar ik speel eigenlijk nooit van die schietspellen, racing games hebben mijn voorkeur.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Mr_Knight schreef op 26 January 2003 @ 21:13:

Nee, ff serieus. Ik vond die eindbaas van Alice wel weird. En ook die van Undying.
Kan het me niet heel goed herinneren, maar volgens mij was het eindstukkie van Systemshock 2 ook heel orgineel in zo'n data achtige ruimte.
System Shock _/-\o_

Samen met Dues Ex ( vandaag screens gezien van deeltje 2 voor de Xbox :9 ), waren dat toch echt toppers op het FPS-met-RPG-invloed gebied.

Voor mij was trouwens het einde van Quake 2 redelijk vernieuwend ( toendertijd ), want nadat ik dacht de vijand te verslaan, kwam hij terug. En ook het filmpje erna ( na gevlucht te zijn ), smaakte naar meer.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Metroid Prime heeft coole eindbazen / eindbaas gevechten. Niet alleen zijn sommige erg GROOT (altijd leuk ;)) en zien ze er :9~ uit, maar ze hebben allemaal een bepaalde tactiek om ze om te leggen (á la Zelda), niet van dat hersendodende 'er op los blasten' dus. Altijd eerst de boss scannen om tips te krijgen is daarom aan te raden :)

Soms moet je je omgeving gebruiken (denk aan die tussenbaas in Half-Life die je onder stroom moet zetten @ railtrack), je Thermal of X-Ray visor aanzetten om zwakke plekken te ontdekken, oprollen in een bal en weg boosten om aanvallen te voorkomen, verschillende wapens gebruiken om de meeste damage aan te richten, en soms alles tegelijk - bij de laatste eindbaas bijvoorbeeld, dat is pas echt een battle, kan wel zo'n 20 minuten duren :) Als je die hebt verslagen heb je echt zoiets van 'pfew' :+

Als ik het zo vertel klinkt het allemaal niet echt spannend, maar dat is het wel! ;)

Als ik er 1 zou moeten kiezen ga ik voor Andross in Starwing denk ik, dat zuigende gezicht :D Vet man :)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

Bear

wench

Mr_Knight schreef op 26 January 2003 @ 21:13:

Hoe liep dat nou precies af met alice, want ik had de illegale versie en hij bleef hangen op het eind

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

• BlackMage
  • Laatst online: 08-01 18:28
Sephiroth uit FF7, heeft geen uitleg nodig.
En Deathevn uit Breath of Fire 2 vond ik ook wel cool, vooral dat stukje wat gebeurt voordat je hem moet verslaan.

Verwijderd

Van shoot-em-ups vind ik big momma van Turok 2 altijd wel lachen... haha eerst armpjes draf knallen, dan kijkt ie zo naar die bloedende stompjes en groeit er een stukkie uit en gaatie slingeren en dan schiet je hem naarbeneden en dan schiet je em in zijn oog en dan issie bang geworden en gaat weg ... maaar origineel zou ik shoot-em-up bazen nooit echt willen noemen...

Hmmm platform games hebben vaak wel originele bosses.

Ik denk dat ik zelf voor The Grolgoth uit Rayman 2 zou gaan, maar dat ligt niet helemaal aan de baas zelf. Eigenlijk is alles wel eens gedaan...
Ik vind het eind van Red Alert II - Yuri's Revenge ook wel leuk als je de Soviets hebt -> Yuri aangevallen door een T-Rex en de Russen de ruimte in ipv de Amerikanen :D

Mannoroth uit Warcraft III gaat ook ontzettend mooi dood...wel voorspelbaar, maar toch. Net als Archimonde trouwens.

Verwijderd

Supermario 2! die kikker ziet er cool uit :)

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Deus Ex was inderdaad heel mooi... kiezen uit 3 eindes, in één complexe ruimte moest je dan een aantal acties ondernemen om een van deze 3 eindes te krijgen. Zat heel mooi door elkaar heen geweven.

Die van Duke Nukem 3D op dat football-veld was ook best origineel :).

• dawuss

dawuss

gadgeteer

wacko schreef op 26 January 2003 @ 22:00:
Deus Ex was inderdaad heel mooi... kiezen uit 3 eindes, in één complexe ruimte moest je dan een aantal acties ondernemen om een van deze 3 eindes te krijgen. Zat heel mooi door elkaar heen geweven.

Die van Duke Nukem 3D op dat football-veld was ook best origineel :).
Het waren er 4, maar je kon er een aantal niet meer halen als, bijvoorbeeld, paul denton niet meer leefde.

micheljansen.org

Verwijderd

Ik vond de 'bazen' bij MDK2 altijd wel leuk. Het waren meer opdrachten die je moest voltooien om naar het volgende level te kunnen. Daarbij moest je dan altijd rare dingen doen: met een zelfgebouwde bladblazer monsters richting een vleesetende plant blazen die vervolgens je broodrooster nucleair maakte etc :)

Je had ook een enorm groot 'schip' waarbij je met een snipergun steeds 4 kleine bolletjes moest raken, zodat er weer een stuk van het schip afbrak. Uiteindelijk bleef er 1 klein bolletje over dat je, terwijl het platform waar jij en dat 'schip' zich op bevonden hevig schudde, moest zien te raken. Vervolgens sprong de eindbaas er dan uit en werd het een 1-on-1 fight :)

• digit7722
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Ik weet niet of je het echt een eindbaas kunt noemen maar ik vond cain (of was het kane :? ) uit command and conquer 1 helemaal geweldig.

Wat een geweldige tegenstander qua sfeer en karakter _/-\o_

You can't free a fish from water.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 22:18:
Ik vond de 'bazen' bij MDK2 altijd wel leuk....
Jah, dat was een vet spel zeg! Nog niet eens aan gedacht :o

micheljansen.org

Verwijderd

Monkey island 4.
Dat verzin je toch niet? ik heb hem wel met een walktrough moeten doen. Het gaat er om dt je steeds een betere move(insult) moet doen, of iedergeval dat is in het gehle spel. Alleen de eindbaas is zo goed die versla je nooit. Wat je moet doen is zijn moves na doen en zo doende flipt ie. (beste MI fans, het was al een tijd geleden dus niet elke term klopt, verbeter waar nodig)

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hitler in wolfenstein 3D

do or do not, there is no try

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

The Transandend One, uit PlaneScape: Torment... niet moelijk om te verslaan maar wel een aantal orginele methoden om hem te verslaan... om verder geen spoilers te geven zeg ik lekker niet hoe je hem moet verslaan :+

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 20:49

Solid Seal

3D Printer N00b

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 20:46:
Hmm ik denk toch wel een beetje de eindbaas van Wing Commander 4.. voor zover je het een eindbaas kan noemen.. je valt de uitzending binnen, confronteert de.. euh.. dinges (zo lang geleden :P) bij z'n debat en aan de hand van je reacties en je beschuldigingen komt het spel ter einde.. goed of slecht afhankelijk van je keuzes.. vond ik toch wel aardig origineel toen :)

Weer eens wat anders van pomp-zoveel-mogelijk-raketten-in-z'n-smoel achtige eindbazen :)
dat waren de Kilrathi :)

En mijn Eindbaas ... tja ... vind ze allemaal wel origineel. zelf dat nutteloze geknal op zo'n gek.. ff denken..

Ik denk dus die eindbazen van Sonic (alle delen) en van Psx "Einhander"machtig spel met grote (soms zeeer groot vergeleken bij jou) bazen .. en op iedere baas moet je beetje knallen maar bij de 1 wat meer dan bij de andere :D

Iemand dat spel weleens gespeeld??

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 22:40:
Monkey island 4.
Dat verzin je toch niet? ik heb hem wel met een walktrough moeten doen. Het gaat er om dt je steeds een betere move(insult) moet doen, of iedergeval dat is in het gehle spel. Alleen de eindbaas is zo goed die versla je nooit. Wat je moet doen is zijn moves na doen en zo doende flipt ie. (beste MI fans, het was al een tijd geleden dus niet elke term klopt, verbeter waar nodig)
Ik heb hem uitgespeeld zonder walktrough!
Echt een meesterlijk spel _/-\o_
Ik vind het echtwel jammer dat ze gestopt zijn met die reeks.. althans dat beweren ze toch.

enja, die eindbaas was echt wel 8)
en het spel noemde men "Monkey Kombat", elkaar beledigen met apen-uitsprakencombo's alias oop, ack, chee... en daar eerst de betekenis uit achterhalen.

Verwijderd

BlackMage schreef op 26 januari 2003 @ 21:38:
Sephiroth uit FF7, heeft geen uitleg nodig.
Doe maar wel eigenlijk.. geweldig gevecht & spel maar wat was er zo origineel aan?
Solid Seal schreef op 26 januari 2003 @ 22:53:
[...]

De Kilrathi spelen maar een klein rolletje in deel 4, in deel 3 zijn ze prominent aanwezig :) Ik bedoel het eindstuk in deel 4 dat Malcolm McDowel (ik weet niet wat z'n functie/baan was vandaar de dinges) aan de senaat aanspreekt om oorlog te mogen voeren of zo (damn wat was het ook alweer PRECIES.. zo lang geleden :X)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 23:03 ]

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

White Dust schreef op 26 januari 2003 @ 22:45:
The Transandend One, uit PlaneScape: Torment... niet moelijk om te verslaan maar wel een aantal orginele methoden om hem te verslaan... om verder geen spoilers te geven zeg ik lekker niet hoe je hem moet verslaan :+
Ik ga t zeggen >:)
;)

Maar idd, dat was wel koel :)
Gelukkig had ik niet ver van tevoren nog gesaved (2 uur daarvoor 8)7 ) en ik heb geprobeerd wat ik allemaal wel niet kon doen :D

Was idd heel erg koel :)
Koel spel btw, int algemeen :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• wacko
dawuss schreef op 26 januari 2003 @ 22:07:
[...]

Het waren er 4, maar je kon er een aantal niet meer halen als, bijvoorbeeld, paul denton niet meer leefde.
4? Ik dacht 3, en ik heb het spel meerdere keren uitgespeeld, met en zonder Paul.

Helios, Illuminati, Tracer Tong.. wat is dan de 4e?

[ Voor 4% gewijzigd door wacko op 26-01-2003 23:00 ]

Verwijderd

Mijn favo kirby's dreamland voor NES en GBA

Eerst Dedede (je oorspronkelijke eindbaas) ff kapot rossen, dan blijkt ie een goodguy te wezen.

Kirby poot de star-rod in de fontein en et voila een nieuwe eindbaas. The nightmare. (creepy)
Een vage bol die je op tijd moet kapot rammen met je star-rod anders knal je dood op de grond.

Enmaal die afgeslacht te hebben ga je naar de maan om het echt uit te vechten. Dan bevecht je die gast in zijn echte vorm. (een stoere gast btw) Eenmaal die gedood te hebben....

.....wham, de volle maan werd een halve.

UIT!

"Schud je kussen op en gaat dromen" (tis al laat dat ik dit typ :) )

• White Dust
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

-FoX- schreef op 26 januari 2003 @ 22:54:

Ik vind het echtwel jammer dat ze gestopt zijn met die reeks.. althans dat beweren ze toch.
Niet helemaal, als je het MI4 een beetje kent weet je ook het stukje met de voodoo lady...
Als jij aan de voodoo lady vraagt waarom je haar steeds tegen komt zegt ze dat ze een contract met LucasArts heeft voor 5 Monkey Island spellen...
Dus... :)

• Solid Seal
  • Laatst online: 08-01 20:49

Solid Seal

3D Printer N00b

Oh ja nog een .. die queen uit unreal 1..

Toen ik daar kwam ... ik denk knallllleeeeeennnnnn .. Tja heel me arsenaal natuurlijk weggeknalt .. en raak, maar gebeurde niks... ja ik was dood ..

Ik opnieuw ha eindelijk na 30 minuten had ik haar :(

En een maat van me komt doodleuk ff vertellen dat ie 10 keer heeft geschoten :{

Ik vraag:

"hoe dan?"
-"ja met die upgrades van de dispersion pistol"
"upgrades :? "
-" :? ja ... je weet wel die 4 dingen die op dildo's lijken"
"omg .. daar heb ik er 1 van jah"
-"hehehe 1 ahahahha :X "
" :( "
- "maargoed 4 upgrades plus batterij(versterker) en knallen maar :) "

* Solid Seal ging op dat moment unreal opnieuw spelen om die dingen te zoeken :(

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Solid Seal schreef:
[...]

Uhm, nee. In WC4 had je admiral Tolwyn als tegenstander. :)

En naar WC4 gaat mijn stem trouwens ook uit. Geweldig verhaal, fantastisch geensceneerd einde. Geen baas in de traditionele zin, geen gevecht met zwaarden/rocketlaunchers/whatever, maar met woorden... dat was allesbepalend voor de karakters van Blair en Tolwyn (blah blah, filosofisch gezeik, de uitvoering kickte gewoon ass :+).

[ Voor 10% gewijzigd door DroogKloot op 26-01-2003 23:09 ]

Verwijderd

House of the death op de dc heeft altijd leuke eindbazen.

Steeds op een bepaalde plek en een bepaalde tijd schieten.
Dat vereist opper concentratie!
Alleen naar 3 keer spelen hou je je wijzer gewoon op 1 punt en schiet je maar, dan weet je alles al en hoef je niks te doen.
Helaas, das wel jammer hiervan :{

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 23:07 ]

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ik ga voor die rooie dude in Quake 1 :)

Hoi

Verwijderd

ik ga voor agent smith in the matrix :D :D

maarja das meer een film :P

Verwijderd

Niet zo zeer een eindboss, maar het korte stukje na hem (een grote robo-spin geloof ik), als je de enig overgebleven optie neemt in DOOM; een open tunnel in en dan het geluid van honderden creepies om je heen terwijl het licht uitgaat, damn dat was koel (en enigszins frustrerend...)
Verder is een eindbaas meetal niet zo bijster origineel (grote creepie) maar is het meer de sfeer die het hele spel heeft en de spanning die opbouwt naar het einde toe die hem speciaal maken. Het spannende, meeslepende verhaal, de goede muziek en effecten en natuurlijk ook het idee dat die eindbaas echt een grote mofo is en dat ie je moeite gaat kosten... :*)

Verwijderd

Hmmm de origineelste eindbaas kan ik zo niet ff bedenken, maar wel de slechtste... Soldier of Fortune, zo was dat ff een afknapper, het hele spel is 'redelijk' realistisch krijg je zo'n eindbaas, ik kwam er de eerste keer ging dood, dacht dit kan toch niet waar zijn, toen nog een keer geprobeerd en heb hem daarna nooit meer opgestart... :/

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 21:50

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

deus ex vind ik toch wel een van de toppertjes!

heb ze allemaal geprobeerd.

die ene dat je toch maar met dat virus joint (helios einde)
dat je em elektrokuteerd
en dat je die 4 power dingesses uitzet.
was dat het niet?

ik hoorde al wat over 4e einde...
maaruh, hoe kan je paul denton redden dan?

ohja, van chrono trigger, wie was die lavos ook al weer??

[ Voor 9% gewijzigd door TepelStreeltje op 26-01-2003 23:36 ]

Battle.net Spud#2543

Verwijderd

Deze GORGOR uit Outcast...dat mormel pakte je gewoon op met z'n bek...erg mooi gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/123199.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/1231476.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/789790.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/7857.jpg

Een van m'n zwaarste eindbazen ooit :)

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

oh, dat ding vond ik best simpel...

gewoon omheen blijven lopen en schieten...

Battle.net Spud#2543

Verwijderd

Mijn favo eindbaas is nog steeds meneer Adolf uit wolfenstein..met dat rare pak aan :P

• TweakerNummer
  • Niet online
TepelStreeltje schreef op 26 januari 2003 @ 23:34:
deus ex vind ik toch wel een van de toppertjes!

heb ze allemaal geprobeerd.

die ene dat je toch maar met dat virus joint (helios einde)
dat je em elektrokuteerd
en dat je die 4 power dingesses uitzet.
was dat het niet?

ik hoorde al wat over 4e einde...
maaruh, hoe kan je paul denton redden dan?

ohja, van chrono trigger, wie was die lavos ook al weer??
Dat vraag ik me dus ook af....
Wel vond ik deze: Deus Ex endings? Huh??

Oh ja, JC kan dood gaan :)

[Offtopic (ja nog meer ja)] Castlevania: SOTN met Alucard, lekker cool weer voor eeuwig in je dooskist kruipen 8)7

[Ontopic] Final Fantasy III met Kefka was erg leuk. Opeens zo'n gaar geval met al die koppen voor je neus.....echt leuke eindbazen ken ik niet

[ Voor 22% gewijzigd door TweakerNummer op 27-01-2003 00:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 23:38:
Mijn favo eindbaas is nog steeds meneer Adolf uit wolfenstein..met dat rare pak aan :P
Ow ja, zei die niet iets van 'SCHEISSE!!' als je z'n robot pak kapot knalde? 8)

Verwijderd

shredder in die turtles (NES) die in zo'n brandend gebouw begon vond ik wel koel toen ik er eindelijk was
daarna kreeg je ook nog krang (lol) :P die was ook wel geinig
hehe
was helemaal hooked aan turtles vroeger, daarom zo leuk als je eindelijk bij eindbaas kwam

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jaar of 10 geleden Tatanga in super mario land 1 op de gameboy (is tevens het enige spel wat ik ooit zelf heb uitgespeeld, maar dat terzijde ;)). Echt zo'n groot monster in een ruimteschip die je ontzettend vaak moest raken. Ook omdat ie veel groter was dan alle andere poppetjes in het spel was het wel fascinerend (toen ;))

Verwijderd

Ik vond het einde van Conker's Bad Fur Day wel heel erg gaaf.
Eerst ben je bezig een Alien te verslaan en vervolgens crasht het spel :P
Dan word Conker pissig en maakt ruzie met de programmeurs zodat ie een wapen krijgt om de alien te verslaan (oid is alweer een tijdje geleden maar was enorm gaaf)

Verwijderd

Monkey Island 2: LeChucks Revenge

Damn wat ben ik daar lang mee bezig geweest :)

Verwijderd

Het is niet de bestemming waar het om gaat, maar de reis naar de bestemming.

• Booth
  • Laatst online: 04-01 10:41

Booth

¯¯¯¯¯¯

7th guest, (ik denk dat het een eindbaas is, want ik heb het enkel gezien) wanneer een opaatje kotst, iemand erdoorheen zakt enzo, het liep niet goed af! Eng ;(

En verder was Kirby (van Kirby's Dreamland) het enige spel dat ik uit heb gespeeld :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 14:06:
Het is niet de bestemming waar het om gaat, maar de reis naar de bestemming.
oehhh mooi gezegd :)
Maar sommige games bewaren het mooiste voor het eind en dat is waar dit topic overgaat.
Als de reis mooi is maar het einde slecht kan het het reisplezier met terugwerkende kracht tegenwerken
Heeft het een mooi einde kan het gamers hier overtuigen om bij bepaalde games het net iets harder te proberen zodat ze de slagroom op het toetje kunnen krijgen.

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:45
De eindbaas in RTCW. Hijs wel moeilijk maar ik heb hem wel verslagen :) Best wel irritant met zijn zwaard en hij is moeilijk dood te krijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door Qylos op 27-01-2003 14:45 ]

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Verwijderd

ganondorf in zelda

Verwijderd

Topicstarter
is niemand het met mij eens over de eindbaas van DK 64?? Je moest hem met alle 5 de apen klaren en dan ook niet op de meest voor de hand liggende manieren, maar ik vind die echt zo mooi bed8. Iemand anders ook DK 64 uitgespeeld?

• Eranum
  • Laatst online: 09:18

Eranum

geek!

Definalty Riven _/-\o_

Vooral vanwege het feit van het aantal mogelijke eindes, je kunt wel alleen niet echt spreken van een eindbaas, maar op een moment valt alles gewoon samen, en dan hangt het echte einde er maar vanaf, van wat je van te voren in de game wel (of juist niet) hebt gedaan. Meesterlijk gedaan gewoon. :9

tää on taas niin tätä

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:51

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Qylos schreef op 27 January 2003 @ 14:44:
De eindbaas in RTCW. Hijs wel moeilijk maar ik heb hem wel verslagen :) Best wel irritant met zijn zwaard en hij is moeilijk dood te krijgen.
't waren meer die spook/geestverschijningen waar ik me aan liep te ergeren :(

Inderdaaaad .. zwaar heftig einde _/-\o_
.. als je dan eindelijk won was dat best wel ff koel 8)

Onlangs heb ik MOHAA uitgespeeld ... op zich is dat hele level de "eindbaas", gebouw in, afdalen en dan mosterdgas laten ontsnappen .. en dan voor de onploffingen uit het gebouw uitrennen terwijl er nog overal Duitsers opduiken!!
.. daarna is er nix meer __ THE END :? huh ..... ow, ok ;)

In de films vond ik de spin van IT :+ het meest vage wat ik ooit gezien heb .. in 95% van de film draait het om de :+ en aan het eind is het een spin :?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Sepiroth uit Final Fantasy 7.
Ook Errug moeilijk.
FF7 is imho nog steeds beste spel. :)

Verwijderd

Sepiroth roelde idd :) Maar op welke manier is dat een plaatsing waard in een topic over originele eindbazen/gevechten? Want origineel is ie toch niet?

ja ik ben een miereneuker :P

Verwijderd

De laatste eindbaas die mij hoofdbrekens heeft bezorgt is de Tyrant in Resident Evil: Code Veronica.

Is niet echt een "eind"baas, maar hij komt midden in het spel 2x voor. De eerste keer is vrij makkelijk verslaan, alleen dan komt hij nog terug in het vliegtuig! En ik had bijna geen ammo meer! :X Rondjes om hem heen rennen en iedere keer die kist op hem afschieten.

Beetje wazig opgeschreven maar de RE-fans begrijpen hem wel. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 14:28:
[...]

oehhh mooi gezegd :)
Maar sommige games bewaren het mooiste voor het eind en dat is waar dit topic overgaat.
Als de reis mooi is maar het einde slecht kan het het reisplezier met terugwerkende kracht tegenwerken
Heeft het een mooi einde kan het gamers hier overtuigen om bij bepaalde games het net iets harder te proberen zodat ze de slagroom op het toetje kunnen krijgen.
Lol, mooi gezegd :D !

• GZ

GZ

!!

Banjo Kazooie kon er ook wel wat van. Voordat je Gruntilda kon verslaan moest je eerstr een soort ganzenbord spelen met allerlei vragen over het spel. Ik heb echt in een deuk gelegen. Vette humor :D

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Qylos schreef op 27 januari 2003 @ 14:44:
AH KOM NOU TOCH OP MAN!! >:) Die langharige dude was de allermakkelijkste Boss ooit...gewoon domweg circlestrafen en klaaaaar. :Z :z die mafkees had niet eens knallerij, alleen maar een dom zwaardje }:O

Ik vond die UberSoldat 10x moeilijker! _/-\o_

• Novah
  • Laatst online: 19:09
Half-life,

Heeft geen uitleg nodig lijkt me, Half-Liufe is simpel weg zoiezo de beste game ooit. :)

• SinergyX
  • Laatst online: 21:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eindbaasje.. Wolfenstein was cool, hitler met zn 4 8-loops gunnetjes. Uiteraard ook Kirby, was helemaal gek van dat beesie (balletje?). En nog leuke tussen door, Tekken 3 in de arcade hallen, in schrok me fucking dood toen dat creepie ding voor me stond (tot je em heb gehaald, dan is ie te makkelijk :P). Nu ik bezig ben, Sonic op de Mastersystem, tegen die Dr. Spoetnik ofzo.. eerste spel dat ik uitspeelde (je moest al die smaragten hebben om naar de eindwereld te mogen, anders kon je opnieuw beginnen)

Qua moeilijkheidsgraag, syndicate wars op de psx.. moet je eerst die lift naar de ruimte zien te veroveren, is te doen, daarna nog een level doorworstelen, zonder dat 4 scientists dood gaan, terwijl er bergen syndicates en spiders op je af komen... 50, 60 over gedaan.. nooit gehaald.. ik heb mn grens gevonden :( :(

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• unfor
  • Laatst online: 04-01 20:16
Metal Gear Solid

niet de eindbaas, maar een midboss zegmaar :) die psycho dude die je mind/moves kon lezen.
om hem te verslaan moest je je controller in port 2 steken, prachtig :)

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 17:24:
is niemand het met mij eens over de eindbaas van DK 64?? Je moest hem met alle 5 de apen klaren en dan ook niet op de meest voor de hand liggende manieren, maar ik vind die echt zo mooi bed8. Iemand anders ook DK 64 uitgespeeld?
Nog lang niet uitgespeeld :(

Maar de beste eindbaas: die uit Zelda: Ocarina of Time

Eerst een hoge toren beklimmen,
Ganondorf verslaan
Toren stort in ...
Rennen naar beneden (met princes! :) )
Vervolgens ganondorf in zijn draak vorm (je kunt tussen zijn benen doorrennen, zo groot!!) verslaan, nadat princes Zelda je zwaard betoverd heeft.

edit:
Miniatuur foto van het betreffende kasteel met toren

Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:XShskgtXcLoC:www.disc13.com/images_games/zelda644.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door JamesTiberius op 27-01-2003 22:53 ]

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

• GZ

GZ

!!

die psycho dude die je mind/moves kon lezen.
Psycho Mantis. Die kon alleen de linkerhelft van je hersens lezen, dus doe je hem in de rechtercontrollerpoort :)
Rennen naar beneden (met princes! )
Vervolgens ganondorf in zijn draak vorm (je kunt tussen zijn benen doorrennen, zo groot!!) verslaan, nadat princes Zelda je zwaard betoverd heeft.
Correctie, dat is zijn zwijnvorm.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:18

Phydomir

Dennis

GolbeZeromus schreef op 27 January 2003 @ 22:54:
[...]

Psycho Mantis. Die kon alleen de linkerhelft van je hersens lezen, dus doe je hem in de rechtercontrollerpoort :)

[...]

Correctie, dat is zijn zwijnvorm.
Psycho Mantis is denk ik wel een van de kewlste eind bazen ja.

Ook Raven (in die kou, op het eind) is wel erg vet.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Hoe kan ik de eindbaas van Serious Sam 1 vergeten??

Als je dat beest tegenkomt heb je een heel nieuw idee van het woord 'groot'
Echt dat Centaur achtig kreng is DE ALLERGROOTSTE baas ooit verschenen in een game toch?

Afbeeldingslocatie: http://www.seriouszone.com/images/gallery/ssfe-thegreatpyramid/thegreatpyramid_11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.seriouszone.com/images/gallery/ssfe-thegreatpyramid/thegreatpyramid_12.sized.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 01:04 ]

Verwijderd

Natuurlijk Serious Sam 1. Ik schrok me een h**dje en een sj***tje. Die was ZO ONGELOOFELIJK groot :)

Op de gameboy had je Kirby DX dacht ik. Daar waren twee bazen, een zon en een maan. Die hadden hele leuke aanvallen. De zon ging bijvoorbeel HEEL hard schijnen. Als je in het licht stond ging je dood, maar je kon in de schaduw van de maan staan. Er waren nog meer aanvallen die je tegen de ander moest gebruiken. Het zelfde gelt voor die twee heksen uit Zelda 64. Ice en Fire, erg leuk bedacht. Alle bazen van Zelda 64 waren leuk om te verslaan :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 19:26:
Sepiroth roelde idd :) Maar op welke manier is dat een plaatsing waard in een topic over originele eindbazen/gevechten? Want origineel is ie toch niet?

ja ik ben een miereneuker :P
Vind jij hem nie origineel :o.
-(o_0)-

• LordMithril
  • Laatst online: 08-01 22:21
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 01:02:
Hoe kan ik de eindbaas van Serious Sam 1 vergeten??

Als je dat beest tegenkomt heb je een heel nieuw idee van het woord 'groot'
Echt dat Centaur achtig kreng is DE ALLERGROOTSTE baas ooit verschenen in een game toch?

[afbeelding]
[afbeelding]
idd die ruled :D
De "grote" eindbazen in de meeste games zijn een kop groter dan jouw character.. hier was zijn grote teen nog groter dan jij zelf :D
andere originele eindbazen? nah eigenlijk niet echt..

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

natuurlijk wolfenstein 3d en dan onze vriend adolf

Verwijderd

De eindbaas van quake 2! toen ik hem voor het eerst probeerde te mollen dacht ik dat ie na 1x al dood was totdat hij nog een keer kwam en me recht aan mun bek railde waardoor ik de pijp uit ging :o Daarna wast een eitje om hem te mollen, als je hem railt pleurt ie achteroverop zun bek en wacht je totdat ie weer opstaat en dan rail je weer. Simpel zeg en daar ben ik toen gewoon dood gegaan :(

• Freek
  • Laatst online: 19:20
Mijn eerste eindbaas was zoals velen hier Hitler in wolf3d, daarna dat wazig beest in Quake 1, vele bowsers en rip-offs daarvan. Een van de geinigste vind ik idd wel die van serious sam. Die is wel niet zo verschrikkelijk groot :D . Alleen wel een beetje makkelijk te verslaan :)

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 22:24:
[...]

AH KOM NOU TOCH OP MAN!! >:) Die langharige dude was de allermakkelijkste Boss ooit...gewoon domweg circlestrafen en klaaaaar. :Z :z die mafkees had niet eens knallerij, alleen maar een dom zwaardje }:O

Ik vond die UberSoldat 10x moeilijker! _/-\o_
Inderdaad.. ik heb volgens er volgens mij 3 uur of langer over gedaan om die ubersoldat een koppie kleiner te maken, terwijl ik die vent met zijn zwaard in 5 minuutjes had.. eerste keer.. dus dat vond ik erg tegenvallen..

Ik draaide gewoon in een grote cirkel om hem heen, granaten gooien en met de gatling gun ofzo blijven raggen..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Rody
  • Laatst online: 21:15
Giants: Citizen of Kabuto natuurlijk

je geeft 1 klap, baas dood en je krijgt eindscherm. speler denkt WTF al die tijd voor dit gespeeld?!?!
even wachten, krijg je opeens: do u really u were done (ofzo iets)
en kan je echt vechten :) erg grappig :)

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
X Wing, trench run op death star

...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 09:18:
[...]

Vind jij hem nie origineel :o.
-(o_0)-
Wel ubervetjes maar het is gewoon een gevecht zoals je het hele spel al door hebt gehad, dus op die manier vindt ik het niet origineel nee en heb ik het veel vaker gezien :) Er was nix waarvan ik dacht "wow dit heb ik nog niet eerder gezien" of zo.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 14:30 ]

• grep
  • Laatst online: 06-11-2025

grep

meer begrep...

ing._Buttje schreef op 27 January 2003 @ 17:39:
[...]
In de films vond ik de spin van IT :+ het meest vage wat ik ooit gezien heb .. in 95% van de film draait het om de :+ en aan het eind is het een spin :?
Als je dat vaag vond, moet je het boek eens lezen. Nog veel vagerderder...

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

• Freek
  • Laatst online: 19:20
grep schreef op 28 January 2003 @ 14:31:
[...]

Als je dat vaag vond, moet je het boek eens lezen. Nog veel vagerderder...
het boek van IT is idd nog waziger, als ze de film zo hadden gemaakt was ie veel vetter alleen duurde ie dan wel 4 uur ofzo :D

• Warfare
In metroid prime schijnen echt hele cooluh eindbazen te zitten.
Toch zie je de laatste tijd echt wel minder cooluh eindbazen. Wel jammer.

Overigens kent iemand de eindbaas nog van Raptor nog?!
Dat was echt briljant

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Jenova en Weapon uit Final Fantasy VII.

Trillend als een rietje achter de PC

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Cubix
  • Niet online
In Doom 2 vond ik die grote muurtekening die monsters naar je schoot wel appart:

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/tx4/doom2/images/boss.jpg

In het begin hoor je hem iets roepen wat het omgekeerde is van "To win the game, you must kill me, John Romero.". En daarachter zit het hoofd van John Romero op een spies.

• kamerplant
  • Niet online
Orgineelste Eindbaas
Cosmo's Cosmic Adventure deel 1 absoluut.

Je loopt gewoon het volgende level in. Maar: Overal waar je loopt stort te vloer in. Na een tijdje kun je alleen maar vallen, waardoor de gang waardoor je valt telkens smaller wordt en uiteindelijk in een monster met een grote open bek terecht komt. Daar kun je niet aan ontwijken.

Dat was't spel dan :D 8)7

🌞🍃

• GZ

GZ

!!

Eigenlijk is de meest originele eindbaas natuurlijk "The great Mighty Poo" uit Conker's Bad Fur Day op de N64. Ik bedoel, een kruising tussen een hoop stront en Luciano Pavarotti die eerst nog een liedje singt op zijn opera's voordat je met hem gaat vechten.

Gooi een aantal pleerollen in zijn bek en trek hem vervolgens door. Hilarisch gewoon.

Verwijderd

GolbeZeromus schreef op 28 January 2003 @ 23:48:
Eigenlijk is de meest originele eindbaas natuurlijk "The great Mighty Poo" uit Conker's Bad Fur Day op de N64. Ik bedoel, een kruising tussen een hoop stront en Luciano Pavarotti die eerst nog een liedje singt op zijn opera's voordat je met hem gaat vechten.

Gooi een aantal pleerollen in zijn bek en trek hem vervolgens door. Hilarisch gewoon.
Ja die was echt super
Heb ook meerdere keren tegen hem gespeeld om het liedje maar te horen :P

Vond het ook wel origineel om die flamende ventjes uit te pissen :P
Eerst flink zuipen zodat je moest pissen en dan lekker van je af zeiken :+
furry guy furry guy

• LordMithril
  • Laatst online: 08-01 22:21
Warfare schreef op 28 januari 2003 @ 14:42:
In metroid prime schijnen echt hele cooluh eindbazen te zitten.
Toch zie je de laatste tijd echt wel minder cooluh eindbazen. Wel jammer.

Overigens kent iemand de eindbaas nog van Raptor nog?!
Dat was echt briljant
die van raptor? ik zit ff te denken maar ik kan em me zo snel ff niet herineren..
denk dattie te snel dood was door mn Azure lasers :P ach.. nog paar daagies en dan ben ik daar weer :P (ja ik speel em nog steeds)

Bier, Whiskey en Metal!!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 12:46

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

de bazen van de sonic spellen vond ik altijd wel koel.
je moest altijd weer uitvinden wat je als eerste moest slopen enzo...
sonic 3d was daar ook leuk in.. (wel moeilijk qua besturing)

ecco, die had ook wel vette bazen, voor zover je van bazen kan spreken...
eerst zon vette schelp die je moest onwijken.
en dan opt laatst die aliens...
heb het einde nooit gezien (men broer heeft em ooit uitgespeeld)
maar scheen wel heeel vet te zijn...

gaaf spel was dat toch...
ecco...

[ Voor 1% gewijzigd door TepelStreeltje op 29-01-2003 13:48 . Reden: kut, ecco is met CC en niet met CH.... ]

Battle.net Spud#2543

• Brik
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik vond de baas van sim city 4 wel cool :+ Hij was ook zeer lastig te verslaan :+

Maarre nee ff serieus. Ik heb eigenlijk niet zo veel spellen met eindbazen gespeeld (dat ik me kan herrineren). Alleen Halflife (maar die was dom) en Hitler in wolfenstein 3d

Verwijderd

De eindbaas van Super metroid(nee, niet fusion of prime, super).
En de eindbaas van giants idd.

Verwijderd

Ik vond die dikke hagedis in Duke Nukem 3D op het einde in dat stadion ook altijd wel lagge :)

Duke gaat dan ook nog ff lekker in ze nek zitte schi*ten ook is wel leuk :p

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:54
uhm...duke nukem vond ik ook wel lachen:)
en Bij Doom vond ik die eindbaas wel lachen en wolvenstein hitler

Verwijderd

Uh, ff denken... Blade Runner (zoveel verschillende eindes :9~ ), Deus Ex natuurlijk, oh ja Fallout natuurlijk. Verder weet ik er zogauw niet echt meer...

Coole eindes: C&C 1 en Duke Nukem 3D.

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:09
De Eindbaas van Phantasmagoria herinner ik mij ook als cewl, kweet alleen niet meer hoe die ging. Je moest geloof ik heel veel dingen doen via een spell ofso.
Iemand refresh my memory please? :o

• Sagat
  • Laatst online: 20:27

Sagat

Is pappa x2!

De al diverse genoemde einbaas van serious sam is bij mij echt de winnaar. Vooral omdat je eerder in dat spel al diverse grote beesten bent tegengekomen.

Maar een goede 2e is voor mij Rugal (kweet niet zeker of dat zijn naam is :X ) De eindbaas van King of fighters 95. Het begint allemaal vrij standaard en zijn voorkomen is ook niet echt gruwelijk ofzo. Maar dat hij met zijn eigen ijzeren handschoen/clauw achting wapen zijn eigen borstkas opensnijdt om zichzelf te motiveren......damn dat maakte toch wel behoorlijke indruk.

10 second ninja DONE

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
Sam van Mafia vond ik erg moeilijk, totdat ik erachter kwam dattie zich omdraaide na een halve minuut... tja... toen wassut niet echt moeilijk meer...

Verwijderd

Nocturne: Als je in Germany de Vampire Master moet vermoorden in een grote grot doormiddel van de Holy Relic naar zijn hol in te steken...!
Pagina: 1 2 Laatste