Ebay.com: Gratis 150" tv...

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Eerst had ik zoiets van, yeah... right. Maar nu ik meer van dit soort advertenties voorbij zie komen vraag ik me toch af hoe het werkt.

http://cgi.ebay.com/ws/eB...?ViewItem&item=3002966674
http://cgi.ebay.com/ws/eB...?ViewItem&item=3003552900

Waar het op neer komt: Je zou met een lens (?) van elk huidig scherm, het beeld op de muur kunnen laten 'beamen', tot 150". De dingen die je nodig zou hebben, zou je in iedere winkel kunnen krijgen.

Heb een beetje door de feedback van deze mensen zitten kijken, en sommige mensen reageren echt positief.

Wie snapt hier iets van?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

Lijkt wel alsof het alleen een soort grote lens is waardoor je beeld groter wordt geprojecteerd ofzo :S?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:24

Robtimus

me Robtimus no like you

FastBunny schreef op 26 January 2003 @ 17:43:
Lijkt wel alsof het alleen een soort grote lens is waardoor je beeld groter wordt geprojecteerd ofzo :S?
dat heb ik er ook uit begrepen

Ik zit zelf vrij vaak op ebay, en weet dus wat van de regels.
Als die gasten niet goed zouden zijn, zouden ze veel klachten hebben gehad en van ebay afgetrapt worden. Die eerste heeft echter wel van ruim 70 verschillende accounts positieve reacties, dus OF ze hebben veel nepaccounts OF men is hier echt tevreden over

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 22:40
maar kijk dat plaatje wat erbij staat van het scherm..die gozer zijn schaduw klopt toch echt NIET....moet tog te fotosoepen zijn?

ehhhh..HOI

Verwijderd

Mja, die MyImax dingen ken ik. Maar ik verwacht niet dat een tv genoeg licht uitstraalt om het zo te kunnen projecteren.

Afbeeldingslocatie: http://www.myimax.com/images/ebay/corporate.jpg

tamelijk fake imho :)

Verwijderd

Als je niet goed bent dan wordt je inderdaad gekickt op ebay. Dat heb ik een keer meegemaakt met een verkoper. Klacht ingediend en die gast lag eruit. Maar je kan heel makkelijk weer opnieuw registreren...

Maar dit is wel Ubervet!! als dit werkt dan ben ik echt degene die dit gaat kopen... MMM mijn mooie witte muur vol met kleurtjes... :)

check deze site:

http://cgi2.ebay.com/aw-c...=*150inchbigscreentv.com*

daar kan je zijn ervaringen lezen mbt andere gebruikers

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 18:14 . Reden: fgfghf ]

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

even een paar van 'de comments op zijn product en zijn handelen:
todd5411(29) Jan-24-03 06:01:27 PST 3000720327 S
Praise : it does project an image, there's no denying that

Complaint : Bad comunication,and no instructions!!!!!!!
Response by *150inchbigscreentv.com* - PLANS ARE SENT TO EMAIL ADDRESS IN
WHICH YOU PAID, I.E. BILLPOINT, PAYPAL, ETC

257guts(16) Jan-14-03 19:51:20 PST 1945436096 S
Complaint : Bad comunication, way to much for ship/hand $9.11 item cost .60 cents to
ship
Response by *150inchbigscreentv.com* - If you do NOT agree with s/h, please do NOT
bid! MONEY BACK GUARANTEE! Y NEG FB?

sigep815(17) Jan-02-03 11:16:26 PST 1946342615 S
Praise : Got lens as promised. Instructions are for a cardboard box with duct tape .

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Hmm ...maarja, je hebt maar $9,99 te verliezen ..lijkt me wel interessant

EDIT: ze proberen elkaar wel zwart te maken zeg. De ene zegt dat hij de beste verkoopt en de rest troep is, de ander beweerd hetzelfde ..je komt er niet echt uit ;/

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 18:20 ]

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Iedereen die het wel leuk lijkt: heb je er ooit bij stil gestaan hoeveel licht je nodig hebt voor een 150" projectie? Ga maar eens in de lens van een dia-projector kijken...

• lexvis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 21:35
Volgens mij is dat plaatje van 'het achterliggende bedrijf' MyImac, Inc. ook lichtelijk bewerkt met Photoshop, de naam van het bedrijf is gemaakt met een font dat je zo uit je computer kan trekken én welk bedrijf zet er nu zo overduidelijk ", Inc." achter de bedrijfsnaam op een kantoorpand???

[edit]
goh, beetje te laat, maar bovenstaande foto bedoel ik ja! 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door lexvis op 26-01-2003 18:21 ]

Verwijderd

Hoe gaat het eigelijk nou in zijn werking dan?
Zie je wel veel belovend uit:P

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

een tv heeft never nooit genoeg lichtopbrengst om dit te verkrijgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.myimax.com/images/150ss.jpg

Als je iets projecteert op een scherm dat 8 keer zo groot is, heb je ten eerste een lichtsterkte die 8x zo laag is als de maximale lichtsterkte van de TV en tevens is het een projectie waarbij je nog eens 80% (als het niet meer is) verlies hebt, omdat lang niet alles weerkaatst wordt.

Je hebt dus misschien wel een beeld op je muur, misschien zelfs scherp, maar met een lichtsterkte waar je echt van gaat huilen :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

vergeet niet dat je wel je tv op de kop moet zetten en dat werkt niet ivm de afbuiging van je tv. resulteerd in heel veel rare kleuren.

is overgens wel leuk om eens mee te rommelen op een reganchtige zondagmiddag. of twee lenzen achter elkaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 18:33 ]

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-01 19:45
Het lijkt allemaal wel leuk, maar ik snap niet hoe je dat TV beeld nu dan op een scherm krijgt met zo'n lens... (Mijn engels is ook niet zo geweldig)

• Flotter
  • Laatst online: 17-02 13:36

Flotter

Pelipper!

ygma!l schreef op 26 januari 2003 @ 19:44:
Het lijkt allemaal wel leuk, maar ik snap niet hoe je dat TV beeld nu dan op een scherm krijgt met zo'n lens... (Mijn engels is ook niet zo geweldig)
Volgens mij is't vrij simpel, er komt licht uit je beeldbuis. Normaal gesproken kijk je recht in dat licht, maar nu zet je er een lens en een scherm voor. De lens vergroot het beeld en projecteert het op het scherm, net als een beamer.

Maar zoals JvS al zei is de lichtopbrengst van een tv/monitor helaas (/gelukkig?) niet genoeg om zoiets te maken...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

en dan nog stel dat het werkt, dan heb je zon lelijke zwarte kast van karton/ofzo en dat moet dan je tv voorstellen, ik zou me doodschamen maar owke...

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
zo'n bak aan de muur ziet er idd niet uit :D

maareh ik vindt het zo jammer dat beamers nog steeds zo duur zijn. :(
neem nou een lcd beamer, lcdtje kost misschien 100 euro en dan alleen nog lenzen en de verdere electronica bij, of zie ik dat verkeerd?

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Zelfbouwprojector/beamer: Hoe kom ik aan de lens?

Zo'n ding geeft echt veeeeeeeel te weinig licht, en ze vertellen er niet even bij dat je het beeld in spiegelbeeld krijgt als je de tv opzekop zet.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• vehpol
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Hmm... vreemd inderdaad dat er zoveel positieve reacties op staan. En die screenshots van de tweede link: Wie zegt mij dat die niet met een normale beamer zijn gemaakt?!
Het lijkt me inderdaad echt sterk dat dit gaat werken. Aan de andere kant... $7.77 of $9.95 (die tweede ziet er betrouwbaarder uit, die eerste vind ik wel extreem fout qua opmaak enzo, wat niet betekend dat ik die tweede meteen vertrouw) is niet zo heel veel geld om het te proberen. Dus als er iemand nog wat dollars over heeft...

Ceci n'est pas une signature!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

vehpol schreef op 27 januari 2003 @ 00:34:
is niet zo heel veel geld om het te proberen.
Dat heeft die gast ook gelezen in "Oplichten voor Dummies". Als 500 man zo denken heeft hij wel weer 5000 dollar in zijn zak zitten en niemand heeft er een slecht gevoel over.

de betaler vervuilt

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-02 14:30

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Kijk even hierna. Dan weet je waarom het projecteren vanaf een televisie nooit en te nimmer goed zal werken.

http://forum.mediaassist....owthread=269&showforum=19

Verwijderd

Nou laat ik jullie dan tenslotte helemaal maar overtuigen:

Het is fake.

Jammer. Helaas Pindakaas.

Dit is een ding dat al jarenlang bestaat en op heel veel sites al werd afgeraden. Het is idd een instructiehandleiding van zeg.... 1 pagina, gecopieerd A4'tje waarop staat hoe je met enkele spulletjes een soort vergrootglas kunt maken.

Alle bovenstaande opmerkingen kloppen: Een tv kan nooit genoeg lichtsterkte opwekken en het beeld is waanzinnig onscherp, als je tenminste al een beeld krijgt.

Trap er nou niet in en spek die oplichters niet. Denk nou ook na: 9,99 ofzo voor een projector? Als je me echt niet gelooft, dan mag je van mij dit gerust doen. Dan ken ik trouwens nog wel een paar methodes om rijk te worden. Wil je het weten? Stuur me dan €150 en dan vertel ik het je wel >:)

Dit is een broodje aap/oplichtersverhaal.

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 23:29
lol @ plaatje, zoek de verschillen :D :P

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/699531-150inchloser1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/699531-150inchloser2.jpg

Hij is een klein stukje van z'n rechtermouw vergeten te corrigeren :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

ongelovelijk dat je hier intrapt, alsof dit gat in de markt dan nog steeds niet benut zou zijn geweest.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:19

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 18:31:
vergeet niet dat je wel je tv op de kop moet zetten en dat werkt niet ivm de afbuiging van je tv. resulteerd in heel veel rare kleuren.
Euh... Niet elke lens draait alles om... Anders zou ik echt medelijden hebben met alle brildragers ter wereld.....

Nothing is a problem once you've debugged the code

• bobo1on1
DaRealRenzel schreef op 27 January 2003 @ 01:31:
[...]

Euh... Niet elke lens draait alles om... Anders zou ik echt medelijden hebben met alle brildragers ter wereld.....
Alle vergrotende lenzen wel, alleen moet je em dan een stuk verder weg houden.
Vanaf het brandpunt gaat het beeld andersom weer verder.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

• JvS
  • Laatst online: 00:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

Holle lenzen vergroten en draaien niet om, bolle lenzen verkleinen en draaien ook niet om, totdat de lichtstralen voorbij het brandpunt zijn, dan vergroot het beelt weer en is het ondersteboven

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Mammoth
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Volgens mij is dit een eersteklas oplichting. Duizenden mensen die denken, oh, maar $9,99. Dat kan in ieder geval geen groot verlies worden.

Dit ding, de fresnel lens, vergroot wel, maar de beeldlijnen van de meeste tv's kan je door de vergroting dan ook prima zien. Als je 60 beeldlijnen heb op 2,5 inch en je vergroot die op deze manier naar 25 inch, dan heb je 60 beeldlijnen op 25 inch. Daarom geloof ik absoluut niet in die "wonder" projector.

There could be only one, too bad it wasn't me

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01 19:33

ET

Check die site : http://www.150inchbigscreentv.com/
Daar krijg je dus echt geen fatsoenlijk beeld mee.

Uit de faq:
Will the image flip left to right?
Yes. As with any magnification device, you will create an inverted image, but there are 2 ways to fix this & they are fully explained in the New & improved detailed plans.
Als links en rechts worden omgewisseld door de lens, dan wordt boven en onder toch ook veranderd?

[ Voor 65% gewijzigd door ET op 27-01-2003 12:16 . Reden: Faq quote toegevoegd ]

Verwijderd

is het niet zo dat het beeld ondersteboven op je netvlies komt en dat je hersenen de inkomende beelden omdraaien? dus wat dat betreft is het gewoon een kwestie van gewenning :)

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
ShittyOldMan schreef op 27 januari 2003 @ 01:21:
lol @ plaatje, zoek de verschillen :D :P

[afbeelding]
[afbeelding]

Hij is een klein stukje van z'n rechtermouw vergeten te corrigeren :)
Ander plaatje, geen gordijn, geen plafond, groen tshirt, boxen

Ehm? Meer kan ik er niet vinden B)

Verwijderd

DaRealRenzel schreef op 27 januari 2003 @ 01:31:
[...]

er is eens een onderzoek geweest dat een man een bril op had met lensen die dus alles omdaaide.

Na een week o.i.d. draaide z'n hersenen het beeld om en kon ie weer gewoon zien :o

maarja daarna weer een week zonder bril :9

• Initial G
  • Laatst online: 18:23
Ik heb wel eens zo'n ding vlugvlug gemaakt met een gewoon vergrootglas en ik moet zeggen dat het toch vrij aardig was :) je ogen wennen gewoon aan de lichtsterkte en je hebt geen last van een te fel beeld.
Maar met een fresnel lens zou het nog beter moeten gaan, dus ik geloof er wel in! Het is iig niet fake!

check: http://www.bstvcentral.b0x.com/

[ Voor 8% gewijzigd door Initial G op 27-01-2003 18:18 ]

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 13:19:
is het niet zo dat het beeld ondersteboven op je netvlies komt en dat je hersenen de inkomende beelden omdraaien? dus wat dat betreft is het gewoon een kwestie van gewenning :)
Ja, of we lopen eigenlijk ondersteboven, maar we zien het zo :)

specs

• bobo1on1
ET schreef op 27 januari 2003 @ 12:12:
Als links en rechts worden omgewisseld door de lens, dan wordt boven en onder toch ook veranderd?
Daarom moet je je tv ook opzekop zetten, maar wat nog een probleem is dat je het in spiegelbeeld krijgt, dit komt omdat het beeld geprojecteerd wordt, je zit als het ware aan de andere kant van het scherm te kijken.

Verwijderd

twopack schreef op 27 January 2003 @ 18:22:
[...]

Ja, of we lopen eigenlijk ondersteboven, maar we zien het zo :)
Dat was ook het eerste wat in mij opkwam :)

Verwijderd

Ik kan me niet voorstellen dat er hier onder de tweakers nog mensen zijn die in deze hoax geloven. Ja, je zal best het beel kunnen vergroten en ook best nog kunnen projecteren, maar je krijgt om te beginnen heb je al door te vergroten lichtverlies en om het scherm dusdanig groot te krijgen heb je een afstand nodig waardoor er nog meer verlies optreed.

Ook de prijs klopt dan van geen kanten. Ga eens uitzoeken wat een goede lens kost van de grootte die nodig is om het hele TV-beeld te pakken. Dat is niet te betalen, niet voor 10 dollar (euro, whatever).

Maar voor diegene die toch een groter beeld willen heb ik een speciale aanbieding:

Zet de bank/stoel of wat dan ook op 1 meter van het scherm. Zie, het beeld is nu een stuk groter dan wanneer je het bekeek vanaf de andere kant van de kamer. Zo, dat is dan een rekening van 9,99 euro, stort maar op m'n rekening :)

• Initial G
  • Laatst online: 18:23
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 08:22:
Ik kan me niet voorstellen dat er hier onder de tweakers nog mensen zijn die in deze hoax geloven. Ja, je zal best het beel kunnen vergroten en ook best nog kunnen projecteren, maar je krijgt om te beginnen heb je al door te vergroten lichtverlies en om het scherm dusdanig groot te krijgen heb je een afstand nodig waardoor er nog meer verlies optreed.

Ook de prijs klopt dan van geen kanten. Ga eens uitzoeken wat een goede lens kost van de grootte die nodig is om het hele TV-beeld te pakken. Dat is niet te betalen, niet voor 10 dollar (euro, whatever).

Maar voor diegene die toch een groter beeld willen heb ik een speciale aanbieding:

Zet de bank/stoel of wat dan ook op 1 meter van het scherm. Zie, het beeld is nu een stuk groter dan wanneer je het bekeek vanaf de andere kant van de kamer. Zo, dat is dan een rekening van 9,99 euro, stort maar op m'n rekening :)
het is geen hoax, maar er wordt wel een iets te rooskleurig beeld geschetst. punt.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 11:15
Een vriend van mij heeft dit gedaan met een oude fresnellens.

Het werkt zeker. Het beeld is relatief scherp een goed helder. Hij had zijn78 cm TV met die lens vergroot naar ongeveer 1,20 meter. Nu het probleem. Je moet recht voor de TV zitten!!!.. Die fresnellens is ook niet goedkoop!!!!

• senn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-01 22:49

senn

jep.

Ik weet het niet, het klinkt allemaal wel heel erg mooi, maar 150 inch?
Ik denk ook dat er niet genoeg licht uit zo'n tv'tje komt om dat mooi op de muur te krijgen hoor,
maargoed, wat heb je te verliezen? :)

Verwijderd

En het beeld van een beeldscherm van de PC is sofwarematig om te draaien..
Dus daar zit het niet op vast, ik weet niet of zoiets [neeee.. niet softwarematig :P] ook bij de TV mogelijk is?

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is zeker geen hoax, maar wat jullie vertellen over de lichtopbrengst is natuurlijk waar. Bij de Media Markt (en misschien ook wel andere grote bruingoedwinkels) kan je die tv's in werking zien. Het zijn de grootste tv's die er staan.

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 23:29
Thuissendy schreef op 30 januari 2003 @ 18:43:
Het is zeker geen hoax, maar wat jullie vertellen over de lichtopbrengst is natuurlijk waar. Bij de Media Markt (en misschien ook wel andere grote bruingoedwinkels) kan je die tv's in werking zien. Het zijn de grootste tv's die er staan.

Het principe van die tv's is wel ongeveer gelijk. Alleen heb je dan 3 beeldbuizen (rgb) met ieder een lens ervoor, maar daarnaast heeft iedere beeldbuis nog eens een veel hogere lichtopbrengst dan een gewone tv :)
Deze zijn er ook in projectorvorm, de zogeheten crt projector. En die leveren nou wel een mooi goed belicht plaatje. Sterker nog, die site heeft enkele hometheatres met crt projector gebruikt om er vervolgens bij te zetten dat ze hier ook een half afgeragde kartonnen doos inclusief lens en tv hebben gebruikt :P

Mijn Home Cinema in aanbouw

• bobo1on1
Ach je kunt het zo zelf proberen, koop ergens een lens van zo'n 15 cm in doorsnee die 2x vergroot, maak em in een kartonnen doos, zet em voor je beeldscherm.
Zet dan een divx op en keer het beeld horizontaal om met vobsub.

En je hebt je film op de muur.
Het is wel veel te donker en vaak niet goed scherp maar dan kun je zien hoe de kwaliteit is.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

kheb zon lens een tijdje geleden gekocht, en ja het werkt :)

je zal je tv/monitor moeten opendraaien en de trafo moeten opvoern met een schroevendraaier (potmeterinstelling)
Maar daarmee verhelp je nog niet de scherpte.
Ik heb zelf een fresnel lens die niet kwalitatief hoogwaardig is, en dat zie je.
het beste kun je een gewone lens hebben van groot formaat, deze geven ten alle tijden een scherper beeld dan een fresnel lens. (das eigenlijk een geinterpoleerde lens)

het principe werkt dus wel, maar je moet er nog aardig aan tweaken om het echt mooi te krijgen. Ik ben daar zelf mee bezig, ik houd jullie op de hoogte in het eerder genoemde topic.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Atgast schreef op 30 januari 2003 @ 19:31:
kheb zon lens een tijdje geleden gekocht, en ja het werkt :)

je zal je tv/monitor moeten opendraaien en de trafo moeten opvoern met een schroevendraaier (potmeterinstelling)
En dan zet je hem iets te ver en dan kost het je eerst 3 monitoren en 2 tv's voordat je er toch achter komt dat het beeld niet fel genoeg is.. :|

Verwijderd

gewoon fake :7 .. als je mij nou ff 5 € stuurt he :P dan heb ik je nog goedkoper :+

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 16:28 ]

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 16:26:
gewoon fake :7 .. als je mij nou ff 5 € stuurt he :P dan heb ik je nog goedkoper :+
geld is gestuurd, wat moet ik nu doen?

Verwijderd

haha lol :)

• Raymond
  • Laatst online: 16-02 21:43
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 10:10:
[...]

En dan zet je hem iets te ver en dan kost het je eerst 3 monitoren en 2 tv's voordat je er toch achter komt dat het beeld niet fel genoeg is.. :|
Di's wel een bietje te oud topic hiervoor :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.