Toon posts:

Freesco ik snap iets niet

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mesnen ik ben al de hele weekend bezig met Freesco ik heb wat handleidingen door gelezen maar ben nog niet echt aan de slag gegaan ik heb zelf een
Pentium 1
265 Intern SDRAM
6 gig hardeschijfc 5400 toern
Moederbord wat PCI en ISA ondersteunt
1 3Com 3C900B-TPO Ethernet Adapter (Generic) dit is me Internet kaart
1 Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC Netwerkkaart
nu lees ik deze handleiding door en staat er

>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<

In principe is elke netwerkkaart te gebruiken. Zolang je maar een DOS-tool
Heb om de kaart te configureren. Deze zijn makkelijk te vinden op de site
Van de fabrikant van de nic. Met deze DOS-tools moet je het volgende kunnen

De nic op non-pluf & play zetten
I/O en IRQ van de nic instellen

>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<

ik begrijp dat uit dat ik de doos tool van het internet moet halen.
dat heb ik gedaan.
nu mijn echte vraag kan ik deze kaarten op de gegevens vast leggen en ze op non-PNP modus zetten.??????

Tim

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat iemand me helpt :)

Verwijderd

Topicstarter
weet jij wat predator kom anders effe mirc #gfl.rtcw

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
door ze op non-pnp te zetten kun je irq en geheugen vastleggen met je dostooltje.
Even een vrije IRQ en geheugenplaats opzoeken en klaar ben je.

ps niet kicken binnen 24 uur !

edit: dit geldt inderdaad alleen voor ISA kaartjes

[ Voor 14% gewijzigd door Mitch op 26-01-2003 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben met Freesco echt nog een noob kan je me wat meer uitgeg geven mitch :)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
- heb je echt 265 MB RAM?
- wat daar staat over die tooltjes geldt alleen voor ISA kaartjes (staat dat niet in de handleiding???)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Harkelaar
  • Niet online
mijn freesco kennis zegt me dat je geen dostool nodig hebt. Haal uit de modules de juiste drivers en draai de setup van freesco. in de wizard hoef je alleen de ISA kaarten van een IRQ te voorzien. PCI vindt hij helemaal zelf.

je bent nog niet aan de slag gegaan. Misschien moet je het eerst eens proberen. Als het niet lukt, ga je pas met dostools bezig eerder niet.

*edit: je mag de edit knop ook wel gebruiken.....

[ Voor 7% gewijzigd door Harkelaar op 26-01-2003 16:16 ]

do or do not, there is no try

Verwijderd

Topicstarter
nee je kan de handlijding wel lezen http://cc2000.homeip.net/downloads/StudentServerProject.pdf en dan netwerkkaarten

Verwijderd

Topicstarter
en dan op non plug & en play hoeft ook niet

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ForTuna:

Lees eens de FAQ

En gebruik eens de editknop:

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Verwijderd

Topicstarter
ja wat moet ik daar mee ik wil aleen iets vragen

Verwijderd

Topicstarter
denk je dat ik dat niet gelezen heb ben al een weekend bezig met alleen infomeren enz

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 16:19:
lezen wellicht, ik wil je graag helpen, maar als je zelf geen moeite doet en alleen maar dit topic onnodig schopt ben ik niet van plan dat te doen, sorry ;)
Lees eerst die faq's en die linkjes eens rustig door.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 16:19:
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 16:20:
denk je dat ik dat niet gelezen heb ben al een weekend bezig met alleen infomeren enz
wfvn schreef op 26 January 2003 @ 16:16:
ForTuna:

Lees eens de FAQ

En gebruik eens de editknop:

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Bekijk dat ding eens goed en kijk eens hoe vaak je die hier op deze pagina tegenkomt (alleen in kleine versie: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif. Klik eens op zo'n ding bij een post van jezelf :|

Verwijderd

Topicstarter
erlems dat heb ik gedaan echt ik heb 2 boekwerkjes van 30 blz door gelezen maar er staat niet duidelijk in wat ik zoek :)

Verwijderd

Topicstarter
Erkens sorry

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

hoe vaak ben je nu al op die edit knop gewezen?
*zucht*

Verwijderd

Topicstarter
pinockio zegt dat ik ik aleen zo'n tooltje er af moet halen als ik een ISA kaart er in heb zitten dat is bij mij dus niet het geval dus het zou gewoon moet lukken

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ForTuna:

Klik eens hierop: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/16876512

DAAR kan je ook je tiepvaut herstellen

Diezelfde link kan je dus vinden als je klikt op het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif icoontje van het topic waarin de fout staat

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 16:28:
pinockio zegt dat ik ik aleen zo'n tooltje er af moet halen als ik een ISA kaart er in heb zitten dat is bij mij dus niet het geval dus het zou gewoon moet lukken
* Erkens zegt dat je eens de search moet gaan gebruiken ;)

Verwijderd

Topicstarter
denk je dat ik dat niet gedaan heb :s

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 16:30:
denk je dat ik dat niet gedaan heb :s
heb je ook niet, want ik heb die al diverse malen tegengekomen ;)
en nee ik geef je het antwoord niet ;)

leer eerst maar eens hoe het hier op GoT werkt, het is hier geen helpdesk, en het onnodig schoppen door middel van extra posts, is niet gewenst.
De edit knop hebben ze immers niet voor niets toegevoegd ;)

Verwijderd

Misschien handig als iemand 'm even uitlegt wat die knop doet..

Kijk, het zit zo.. om te voorkomen dat er in een topic continu een en dezelfde persoon berichtjes aan het posten is, is de edit knop uit gevonden. Voor een subtiel plaatje van deze knop, kijk eens hierboven.

Wat is nu de bedoeling van die knop? Nou, eigenlijk is het kinderlijk eenvoudig. Stel je hebt net een berichtje gepost, en bedenkt je dat je nog iets vergeten bent. je post dan dus niet NOG een berichtje, maar drukt op de edit-knop, waardoor je je verse ingeving kunt toevoegen aan je laatste berichtje. Hetzelfde geldt bv. als je 5 minuten later iets ontdekt hebt en dat nog even wilt mededelen.

Vuistregel:
Er mogen nooit 2 postings van jezef na elkaar staan.

In al die gevallen had je de edit-knop moeten gebruiken.

Dan over je probleem.. dit is echt te basis, en is met een heel klein beetje zoekwerk prima te vinden. Bezoek eens de links welke in dit topic genoemd worden, en probeer echt te zoeken. De normale volgorde is:

1) probleem
2) zoeken bij google, deja, ilse, yahoo, got-search, LDP, enz.
3) probleem opgelost? --> ja -> kloar. Nee --> punt 4
4) nogmaals zoeken, lees ook de handleidingen
5) zie punt 3.

Pas als je ECHT helemaal vast zit, pas dan ga je hier posten. In die post geef je ook duidelijk aan wat je allemaal al geprobeerd hebt.

In jouw voorbeeld zien we niet of je zelf al iets geprobeerd hebt, en heb je duidelijk niet de moeite genomen om te zoeken. Daarnaast blijf je maar continu achter elkaar doorposten zonder de edit knop te gebruiken.

Ik kan je dan ook garanderen dat je op deze manier je antwoord never nooit niet gaat krijgen..

• pinockio
  • Laatst online: 25-05 11:48
Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 15:53:
Hallo mesnen ik ben al de hele weekend bezig met Freesco ik heb wat handleidingen door gelezen maar ben nog niet echt aan de slag gegaan (...)
Laatste raad van mijn kant (aan een wat hardleerse tweaker-to-be):

GA ALSJEBLIEFT GEWOON EEN KEER AAN DE SLAG!

Maak die diskette met rawrite, boot 'm en kijk wat er gebeurt. Vul een en ander in zoals in de div. handleidingen staat en kom dan evt. nog eens terug als het niet werkt.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
ik snap jullie wel hoor ik ben hier nog erg nieuw en wat andere zijnden van dat ik niet goede gezocht heb dat is niet waar ik heb al op google ilse diverse site's mirc msn aan wat icters en die wisten het niet ik kwam daarom hier uit

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 16:42:
ik snap jullie wel hoor ik ben hier nog erg nieuw en wat andere zijnden van dat ik niet goede gezocht heb dat is niet waar ik heb al op google ilse diverse site's mirc msn aan wat icters en die wisten het niet ik kwam daarom hier uit
dan nog had je de faq's kunnen lezen en HIER kunnen zoeken ;)

maar volg de raad van pinockio gewoon op, installeer het ;)

Verwijderd

Topicstarter
waarom ik zoveel infomeer omdat als ik die netwerkserver in wil stellen ik geen internet meer heb een geen hulp kan vragen

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 16:48:
waarom ik zoveel infomeer omdat als ik die netwerkserver in wil stellen ik geen internet meer heb een geen hulp kan vragen
dan gooi je je kabel toch weer terug in je andere pc :?

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Zucht.... lees even de reply van hezik door, en lees voor de gein eens de FAQ en gedragsregels door. Als je zeker bent dat je dat allemaal gelezen hebt, je het een en ander hebt uitgezocht en geprobeerd, als je daarna dat ook laat zien in de startpost van je probleem, en niet meer kickt etc, dan kun je het nog eens proberen...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.