casema docsis modem

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
hoi,

Een vriend van me is afgelopen week overgezet van casema demos naar casema broadband. Er waren wat problemen met zijn pc (die liep telkens vast nadat er een verbinding werd gemaakt). Toen dat gefixed was kwamen er weer andere problemen. Hij is bijelkaar misschien 2 keer online geweest.

Nu is er dus helemaal geen verbinding mogelijk. De modem geeft geen dhcp info door naar de nic. En het send en receive ledje zitten te knipperen. Als het ene lampje knippert dan brandt het andere lampje wel. Het online lampje gaat ook niet aan.

Is dit modem stuk of moet het gereset worden ofzo?

thx

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

zipper646

...shit happens

Bij een Docsys modem moeten 4 lampjes groen branden, als er minder dan 4 lampjes groen branden dan moet jouw vriend bellen naar de Casema Internet helpdesk.

De kans is groot dan de modem nog provisioned moet worden.

Apple iMac 2013

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kan me herinneren dat er op http://www.kabelfoon.nl een hele uitleg staat over die lampjes. Daarin zou je kunnen opzoeken wat het echte probleem is.

Expanding the inexpandable

• PolarBear
  • Niet online
Docis is een standaard, welk merk modem hebben we het hiet over. Over docsis modems praten is net zo iets als over 10/100 mbit netwerkkaarten, ze doen hetzelfde maar zien er toch anders uit.

• djfisjtik
het is volgens mij een motorola sb4200.

Ik heb inmiddels een ander topic gevonden http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/648028
waar de tip staat om hem 45 minuten uit het stopcontact te halen, dan zou hij gerestaged worden.

Als dat niet werkt zal de helpdesk gebeld moeten worden.

bedankt voor de hulp

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

zipper646

...shit happens

Als er minder dan 4 lampjes branden, dan kan je geen verbinding maken, modem krijgt een te slecht signaal, modem is niet provisioned, gebruiker staat op disabled etc..

Minder dan 4 lampjes, dan wordt het bellen of wachten geblazen..

Docsys is een standaard, meerdere fabrikanten kunnen dit type modem maken, zij zullen wellicht een norm aanhouden betreft fout codes aan de lampjes...

Apple iMac 2013

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:49
Das minder. het kan ook zijn dat hij nog aangemeld moet worden bij de centrale. Maar als hij al On-lone is geweest hebben ze dat toch ook al gedaan. Ik heb hetzelfde (Com21) modem en had eerst ook veel gezeik ermee. Ze adviseerde mij om iedere nacht ofzo de stekker eruit te halen. Dat slaat toch nergens op! Het hielp overigens wel :S . Nu heb k een router en ook helemaal geen problemen meer. Maar het blijven sukkels bij casema!

edit:

trouwens: www.casema.nl/internet/

[ Voor 7% gewijzigd door My-life op 26-01-2003 14:49 ]

• djfisjtik
ik ben nu hier en het werkt gewoon yes!!!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:40
djfisjtik schreef op 26 januari 2003 @ 15:25:
ik ben nu hier en het werkt gewoon yes!!!
en wat was nu het probleem?

CISSP! Drop your encryption keys!

• djfisjtik
laurens0619 schreef op 26 January 2003 @ 16:11:
[...]

en wat was nu het probleem?
tja... dat zal voor altijd een raadsel blijven, vrees ik. Ik heb hem in ieder geval gezegd dat als het de volgende keer niet werkt hij de plug er een tijdje uit moet trekken.

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 20:54
Heeft iemand een verbinding voor elkaar met een router er tussen, bv een vigor 2200.

• Xandrios
  • Laatst online: 05-08 20:24
Dit is dus gewoon ff een kwestie van gedult hebben. 't kan gewoon even duren voordat Casema de verbinding activeert.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.