[@HOME] Probleem met nieuwe Motorola modem

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Even inventariseren. Zijn er meer mensen die het nieuwe modem van @Home (Motorola SB4200E) hebben gekregen, en dit ook meegemaakt hebben?

Na installatie van het modem door @Home deed de modem het, maar na 1 a 2 dagen viel de verbinding weg en pc krijgt geen ip-adres meer. Nu al een tijd zonder enige verbinding (dus ook niet aan/uit).

Ik vraag dit, want een vriend van me vertelde dat er nog een update over het modem gedaan moet worden door @Home. Klopt dat?

Verwijderd

Motorola Modems
Motorola modems verliezen een paar keer per dag de verbinding en moeten vervolgens gereset worden. Het probleem is bij de helpdesk bekend en men werkt aan een oplossing. Vraag is welk percentage van de Motorola modems hierdoor worden getroffen. En binnen welke termijn hiervoor een oplossing is.
van http://www.troublesathome.nl

• El_BingO
Ok, dat had ik gelezen, maar de verbinding krijg ik dus niet meer aan. Ook niet na resetten...

Verwijderd

mmja even naar de helpdesk bellen dan denk ik, die zullen het weten neem ik aan

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Tip, haal de stekker er eens lang uit, een half uurtje oid en doe hem dan weer eens terug.
Geloof me, bij mij hielp het. En als dat het geval is dan is er iig een oplossing bekend, ja ook bij @home ;).

• El_BingO
Ik heb hem er 2 minuten uitgehad, is dat niet lang genoeg ;) :?

• IceStorm

IceStorm

El_BingO schreef op 15 November 2002 @ 13:52:
Ik heb hem er 2 minuten uitgehad, is dat niet lang genoeg ;) :?

Nee. Serieus niet. Dat heb ik namelijk ook gedaan en dat hielp niks. Op een gegeven moment de tip gekregen 'haal hem er eens 30 min uit of 45 ofzo' en dat werkte.

Als dat werkt is het overigens vrij simpel, bellen naar @home en vragen om een nieuwe firmware, dat gaat automatisch en verhelpt het probleem (iig bij mij ;)).

• El_BingO
IceStorm schreef op 15 november 2002 @ 13:59:

[...]

Nee. Serieus niet. Dat heb ik namelijk ook gedaan en dat hielp niks. Op een gegeven moment de tip gekregen 'haal hem er eens 30 min uit of 45 ofzo' en dat werkte.

Als dat werkt is het overigens vrij simpel, bellen naar @home en vragen om een nieuwe firmware, dat gaat automatisch en verhelpt het probleem (iig bij mij ;)).
:D prima,

bij @Home vroegen ze direct of mijn instellingen wel goed waren. Ik dat verhaal ophangen van de update. Zij: "Dat is ons niet bekend... uh kloppen je instellingen wel?"

}:O

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:33

Arno

PF5A

El_BingO schreef op 15 November 2002 @ 14:02:
:D prima,

bij @Home vroegen ze direct of mijn instellingen wel goed waren. Ik dat verhaal ophangen van de update. Zij: "Dat is ons niet bekend... uh kloppen je instellingen wel?"

}:O
Dat is het standaard antwoord dat ze MOETEN geven van @Home :/

En dat 30-45 min uitzetten klopt wel, dan wordt je modem gerestaged.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• El_BingO
Traag schreef op 15 November 2002 @ 14:04:
[...]

Dat is het standaard antwoord dat ze MOETEN geven van @Home :/

En dat 30-45 min uitzetten klopt wel, dan wordt je modem gerestaged.
Ok, maar om te voorkomen dat ik de rest van mijn @Home loopbaan iedere avond mn modem moet resetten, moet ik dus naar @Home bellen en zeggen: "Nieuwe firmware voor mn modem graag!"?

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 08:56
Ik heb hier de eerste twee dagen last van gehad.

De monteur had het er ook al over. Volgens hem kwam het omdat het kabelsignaal dan te zwak bij de modem aankwam. Hij wou daarom ook eerst niet onze hoofdaansluiting verplaatsen, want volgens hem kon dat het veroorzaken.

Vreemde was dat hij zei dat het gewoon 2 weken lang wel kon werken, en daarna ineens niet meer (door het bovenstaande probleem).

• El_BingO
Klaus_1250 schreef op 15 november 2002 @ 14:09:
Ik heb hier de eerste twee dagen last van gehad.

De monteur had het er ook al over. Volgens hem kwam het omdat het kabelsignaal dan te zwak bij de modem aankwam. Hij wou daarom ook eerst niet onze hoofdaansluiting verplaatsen, want volgens hem kon dat het veroorzaken.

Vreemde was dat hij zei dat het gewoon 2 weken lang wel kon werken, en daarna ineens niet meer (door het bovenstaande probleem).
Ja maar ligt het gewoon niet aan het modem?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vreemd, ik heb die Motorola ook (maandje nu ofzo), en ik heb dat probleem nog niet één keer gehad...

Virussen? Scan ze hier!

• El_BingO
wildhagen schreef op 15 november 2002 @ 15:47:
Vreemd, ik heb die Motorola ook (maandje nu ofzo), en ik heb dat probleem nog niet één keer gehad...
Ok, maar het zou kunnen dat jij al wel die firmware update hebt gehad, voordat je het zou kunnen merken...

• IceStorm

IceStorm

Maar, werkte het ;)?

Bij @home altijd 'sterk' in je schoenen blijven staan. En een beetje mazzel hebben wie je aan de lijn krijgt ;)

• Arno
  • Laatst online: 21:33

Arno

PF5A

IceStorm schreef op 15 november 2002 @ 16:11:
Bij @home altijd 'sterk' in je schoenen blijven staan. En een beetje mazzel hebben wie je aan de lijn krijgt ;)
BEETJE Het is een verschil van dag en nacht :/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• El_BingO
Hehe ben nog niet thuis. Ik ga zo ff proberen. I'll keep you informed (als het niet werkt pas na het weekend ;) ).

• The_Ghost
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

mijn motorolatje rammelt er rustig op los..
maar surf es naar http://192.168.100.1 en kijk es goed wat je modem er van vindt....

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• IceStorm

IceStorm

Traag schreef op 15 November 2002 @ 16:11:
BEETJE Het is een verschil van dag en nacht :/

Ok sorry ;)

"Hoi, internet is wat traag, mijn pings zijn naar normale sites ca 800"
'Sorry meneer? Uw ping?'
[en toen wist ik al dat het een LANG gesprek ging worden :+]
The_Ghost schreef op 15 November 2002 @ 16:14:
maar surf es naar http://192.168.100.1 en kijk es goed wat je modem er van vindt....
Nice, nooit geweten ;)

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:33
Wat moet er gebeuren dan? Ik ff niet snap :)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• IceStorm

IceStorm

Chimera2k2 schreef op 15 november 2002 @ 16:23:
Wat moet er gebeuren dan? Ik ff niet snap :)

Een HTML-paginaatje van/over je modem :)
Beetje sucky dat de timestamps er niet bij staan overigens :+

• Chimera
Oh, ik kreeg namelijk gewoon een 404, maar dat zal wel komen omdat hier een Com21 hangt :+

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

• The_Ghost

The_Ghost

jeps icestorm, maar ja.. ze hadden het ook helemaal uit kunnen zetten, dus wees blij met wat je hebt....

(beter zo?)

[ Voor 0% gewijzigd door The_Ghost op 15-11-2002 16:32 . Reden: duidelijker ]

• Chimera
Hebbie het tegen mij, of gaat het over die timestamps die IceStorm mist?

Verwijderd

Krijgt elke @home abonnee zo'n motorola modem dan?

Topicstarter: Had jij eerst een com21?

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 14:43
Probleem heb ik hier ook gehad, een half uur dus stekker eruit, dan erin, pas LAN-verbinding maken na +/- een kwartier, daarna nooit meer last van gehad.

zeroxcool.net - curity.eu

• IceStorm

IceStorm

Elke nieuwe abo van @home krijgt voor zover ik weet een Motorola Surfboard (nogiets :+). Gewoon 'nieuwer' dan die Com21.

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 14:43
Ja, heb nu 2 weken @home, ben hier tester. Kon eerst download met 600-700kb/s, nu haal ik net de 250kb/s :(. Ach ja, nog altijd beter dan 56K, maar dat webbased ding ken ik helemaal niet, thx.

zeroxcool.net - curity.eu

Verwijderd

Motorollie modem gebruikt een ander protocool dan de Com21.
"nieuwer" is die niet, met name een kwestie van beschikbaarheid, kosten en het al eerder genoemde protocool.

Verwijderd

volgens mij krijgen alle nieuwe abbonnee's een motorola modem
(ik heb er ook 1)

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 22:52

Mark_640

In my memory

Er zijn wel problemen bekend met een Motorola Modem en XP... Wat problemen in de TCP/IP stack waardoor er soms DHCP problemen ontstaan... Met Servicepack 2 was 't geloof ik opgelost... Maar die moet je dan wel kunnen downloaden... ;)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

The_Ghost schreef op 15 November 2002 @ 16:14:
Heb jij ook altijd "Establish Time Of Day: Failed" staan? Staat hier altijd, terwijl de rest keurig op "Done" staat (behalve de laatste, die is Skipped). Alles lijkt goed te werken, dus het zal wel normaal zijn...

Virussen? Scan ze hier!

• ThaHandy
  • Laatst online: 02-03 01:34

ThaHandy

Discovery Channel

vraag @ home of ze een restate signaal naar de modem sturen (das dus niet ff modem 30 min van voedeing)

• The_Ghost

The_Ghost

wildhagen schreef op 15 November 2002 @ 18:23:
[...]

Heb jij ook altijd "Establish Time Of Day: Failed" staan? Staat hier altijd, terwijl de rest keurig op "Done" staat (behalve de laatste, die is Skipped). Alles lijkt goed te werken, dus het zal wel normaal zijn...
jeps, is heel normaal.... chello stuurt de tijd wel mee, @home neemt de moeite kennelijk niet..

• El_BingO
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 16:37:
Krijgt elke @home abonnee zo'n motorola modem dan?

Topicstarter: Had jij eerst een com21?
Ik ben nu weer een nieuwe abonnee, dus nu een nieuwe modem. Anderhalf jaar geleden was ik ook al abonnee, toen had ik wel een COM 21.

Maar het werkt weer inmiddels. Ik weet niet wat @Home (of ik) heb gedaan, maar het werkt weer. Hoop niet dat het weer uitvalt...

Verwijderd

Ik had ook eerst last van het uitvallen van mijn motorola. Lag er soms wel 5x per dag uit, maar deed het ook soms een week goed. Na veel bellen met de helpdesk kreeg ik, toen ik weer eens belde, te horen dat ik de dag daarop een nieuw modem zou krijgen. Na het installeren van het nieuwe modem (ook een motorola uiteraard) loopt hier alles perfecto. Heb wel eens af en toe last van wat vertraging in mijn snelheid (één keer in de 3 weken ofzo), maar dat is snel opgelost door het modem even uit te trekken en weer in te steken.

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 16:12

maontje

better off Playing

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 16:54:
volgens mij krijgen alle nieuwe abbonnee's een motorola modem
(ik heb er ook 1)
Alle nieuwe abbo's krijgen zo'n motorola bakkie. Oude behouden hun com21

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:56
maontje schreef op 17 november 2002 @ 20:47:
[...]

Ik had een com21.... heb een motorola nu 8)

https://wren.co/join/Devian

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ik ook last van gehad. Had eerst een COM21. Toen belden ze of ik mee wilde doen aan een test met nieuwe modems. ok, modem er neer gezet, niks (lampje knipperen bij send of receive de hele tijd), na 5 dagen deed hij het, en een dag later weer verbinding weg :? En zo viel het dus de hele tijd weg, moest ik weer de helpdesk bellen om de verbinding vanaf hun kant te laten resetten. Dus toen is er zo'n kabel gastje geweest en die heeft wat in het kastje verderop in de straat veranderd hen toen deed hij het wel :D

Toen was ik heel blij. (1,5MB/s download) en nu is het teruggezakt naar 700KB/s, maar nog steeds snel :) Upload is altijd 15KB/s geweest :/

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

maontje schreef op 17 november 2002 @ 20:47:
In enkele kleine gebieden worden volgens mij nog Com21 modems uitgeleverd. In alle nieuwe netwerken krijgt men inderdaad een Docsis modem (zoals die Motorola).

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 00:35
ja en die zuigt. Ik ga nu naar het huis verhuizen waar ze dat ding ook hebben. WE hebben echt gewoon iets van een week moeten wachten voordat ie het deed. Maar ga'm eens goed testen wanneer ik er zit. Laat jullie wel weten of er nog probbies zijn.

Groeten energizer

flickr - WOT Profile - Game PC

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

- Het probleem heeft te maken met het vollopen van een "buffer" op de SB4200, wat waarschijnlijk veroorzaakt word door verkeerde software op het modem
- Het probleem doet zich met name voor bij Windows 2000/XP, omdat de DHCP-Client op deze systemen constant data sturen naar het modem, waardoor het "buffer" volloopt
- Als je een verbinding krijgt door de stekker uit het stopcontact te halen, heb je nog niet per definitie last van het buffer-probleem. Als je meerdere malen de stekker uit het stopconact moet halen om weer verbinding te krijgen, kan @home de software automatisch toesturen, dit gebeurt elke nacht

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• Sjah
  • Laatst online: 01:31
Ik heb last van disconnects, 1 x per dag, en dan moet ik de stekker erin en uit doen, en dan doet die het gelijk weer. Is dit het buffer probleem? Wat te doen?

Ligt het aan de firmware versie? Ik heb een oude versie: 0.4.3.4 . De versie kanje vinden op http://192.168.100.1/mainhelp.html (bij software versie). Er is al een nieuwe versie 0.4.4.3 hebbik begrepen. Ik vind weinig/niks op Google over dit probleem.

Waar vindik meer over dat bufferprobleem? Heb ook al in ms knowledgebase gekeken. Ik zit trouwens bij Chello.

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Sjah schreef op 20 november 2002 @ 22:41:
Ik heb last van disconnects, 1 x per dag, en dan moet ik de stekker erin en uit doen, en dan doet die het gelijk weer. Is dit het buffer probleem? Wat te doen?

Ligt het aan de firmware versie? Ik heb een oude versie: 0.4.3.4 . De versie kanje vinden op http://192.168.100.1/mainhelp.html (bij software versie). Er is al een nieuwe versie 0.4.4.3 hebbik begrepen. Ik vind weinig/niks op Google over dit probleem.

Waar vindik meer over dat bufferprobleem? Heb ook al in ms knowledgebase gekeken. Ik zit trouwens bij Chello.
Jouw versie is inderdaad de oude versie, waarvan bekend is dat er problemen mee zijn en jouw symptomen geven aan dat je waarschijnlijk last hebt van het buffer-probleem. Zelfs bij @home is het niet helemaal duidelijk wat er nu fout zit inde software-versie. Een update van de software moet het probleem oplossen, maar dat kan allen je provider updaten

Dit heb ik gevonden bij google

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

eDonkey vs. SB4200 |or Too Many Socket Connections
I’m running Windows 2000 connected to a Motorola SB4200 cable modem. My problem is rather unusual I think. Ever since I’ve had my cable hookup (nearly 2 months now), I’ve had frequent, yet seemingly random, disconnections; internet connectivity would die every 15min-2hrs. By die, I mean I can not Tx/Rx any data through the modem; the modem remains fully synced (both upstream and downstream) but seemingly refuses to process any packets. Nothing shows up in the diagnostic logs (as far as the modem logs are concerned, it thinks it’s still connected and running perfectly). I can’t even ping the modem, let alone anything else further down the line. The only way I can get up and running again is to cycle the power on the modem; it’ll re-sync immediately, and I’ll be back in business, with everything running fine......that is, until it hangs again 20min later.

My first thought was that I was getting a bad signal to the cable modem, which was causing it to subtly lose connectivity for some reason. Even though my signal levels were technically within spec (although barely), the cable tech guy came out and replaced something at the drop, and now my signal levels are very good. And yet, the internet connection still hangs several times a day.

After much frustrated troubleshooting (different computers, different cables, etc.), I finally noticed a pattern: I run the file-sharing program eDonkey (and have since the very beginning of my cable hookup), which has a tendency to utilize many simultaneous socket connections (as it looks for and connects to new sources, etc.). We’re talking anywhere from 300-600+ connections. Now, if I DON’T run eDonkey, my internet connection never dies. If I run it, but only with a few files downloading (i.e. only 50-100 connections), then the internet connection will stay up indefinitely. As soon as I increase the number of connections that eDonkey can use, connectivity becomes unstable once more.

My question is, Has anybody else come across something similar? Am I somehow overloading the cable modem’s buffers with too many simultaneous connections? Is such a thing even possible? Is there a better explanation?

It seems to me that a modern-day device such as a cable modem should be able to handle such data traffic; I don’t think I’m pushing the limits of any sort of normal network. I’ve run eDonkey for over a year through a school LAN (dual T1) without a single hiccup. Could this be a firmware issue? Might another modem work better?

Any help and/or suggestions would be greatly welcomed.
interessante informatie van een gebruiker

• Sjah
  • Laatst online: 01:31
Thanx!

Dit is ook een interessante thread, alhoewel ik niet eens weet wat nmap is:
http://security-archive.m.../archive-200211/0160.html

Ik wil chello wel bellen, maar als ik om een firmware flash vraag, gaan zij waarschijnlijk zeggen: wat is dat, en zou je niet eerst windows opnieuw installen. Zie ik beetje tegen op, begrijp-ie? :O

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

ja i know. niet serieus genomen worden is probleem nummer 1 bij kabelinternet-providers :(

• El_BingO
Sjah schreef op 21 November 2002 @ 02:06:
Thanx!

Dit is ook een interessante thread, alhoewel ik niet eens weet wat nmap is:
http://security-archive.m.../archive-200211/0160.html

Ik wil chello wel bellen, maar als ik om een firmware flash vraag, gaan zij waarschijnlijk zeggen: wat is dat, en zou je niet eerst windows opnieuw installen. Zie ik beetje tegen op, begrijp-ie? :O
Ja dat is erg irritant. Zodra je zegt dat je een update wil voor je modem, vragen ze altijd eerst naar je instellingen. Bovendien doen ze alsof ze er niets van weten...

Verwijderd

Hoi ik heb helaas een moterola 4200e ,wat een waardeloos ding.
Ik kan er maar met een computer te gelijk op in bellen.En nog geen eens beide tegelijk.
Een router werkt niet.Als je dan een derde computer aan sluit werkt hij niet.
Het IP adres slaat gelijk op een 169.254.249.79 en dan werkt hij echt niet.
Wie kan mij vertellen hoe ik via dos(je weet wel cmd) mijn ping adres in windows xp prof kan veranderen.
gr bo

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-03 07:22

elsegre

Ti 3Al-2.5V

En hier schop jij een bejaard topic voor?

Als je je cp(of cm, co etc.) nummer op router invult, je mac address niet 00:00:00:00:00:00 laat, ook dan lukt het niet?

Ping address? Verklaar je nader.

No news is bad news.

Verwijderd

Els ik wil graag in widows xp mijn ip adres veanderen.Je weet wel start uitvoeren (cmd) ping
Dan krijg je ip adres te zien .Wie kan mij schrijven hoe ik dat in dos kan veranderen.
Ik heb het geweten maar ben het kwijt.(het kan). Bedankt vast Gr Bo.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28

Jaymz

Keep on moving !

Euh, volgens mij heb je (=bootje1234) de faq nog niet echt helemaal begrepen 8)7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.