Is er veel verschil sinds HK dicht is?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 549 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Exirion schreef op 04 February 2003 @ 21:07:
[...]
Ik was erg veel in de HK maar ik mis het geen moment. Wat mij betreft gaat het nu juist beter met GoT.
mwa daar ben ik het niet helemaal mee eens. als ik nu gewoon een keer zin heb om wat rond te kijken op tijden dat er zo goed als nix gebeurt of ik na een dag terug kom en _bijna_ alleen dezelfde topics zie mis ik wel de tijd die ik daarvoor had :)

of gewoon ff lekker lullen met de users :) dat mis ik wel. is maar een handjevol die je wel kan tegenkomen, maar er zijn er _te_ veel die ik nie meer zie. en dat vind ik persoonlijk wel jammer :)

wel blij dat de gezelligheid t zelfde is als toen ie er wel was :) alleen jammer dat er nu vaak keer mensen tussendoor gillen van "lijkt wel hk" alsof je in een tech stukje niet soms iets grappigs mag vertellen (en tech humor is een van de beste humor, tweaker zijnde) :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

disjfa schreef op 04 February 2003 @ 23:08:
of gewoon ff lekker lullen met de users :) dat mis ik wel.
Kun je op ICQ/MSN en vooral op IRC ook :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Exirion schreef op 04 February 2003 @ 21:07:
[...]

Ah, de HK-meubels begeven zich nu dus toch weer in de techfora ;) Als het ze daar niet bevalt dan verdwijnen ze vanzelf wel van GoT en dan houden we hopelijk een geinteresseerde en intessante groep mensen over :)

Ik was erg veel in de HK maar ik mis het geen moment. Wat mij betreft gaat het nu juist beter met GoT.
toevallig als je mn topics er op nakijkt heb ik vandaag op zn minst nog 2 users geholpen met hun probleem..........ik had zulke reply wel verwacht op dat laatste zinnetje van me, maar ik vind dus echt dat het GoT nu echt in de bol is geslagen met hun regeltjes.

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om op de titel te reageren!
Ik weet niet of er veel verschil is. ik ben sinds enkele dagen nu pas weer op got.
eerst ging ik altijd effe naar de HK, na het bekijken van de HK ging ik de overige fora bekijken. Nu trekt het me niet zo om meteen maar wat vragen te beantwoorden zonder eerst een leuk gesprek, slap gezever, lachwekende foto's enz. gezien te hebben.

Ik vind het dus een gemis dat de HK weg is...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 04 February 2003 @ 22:23:
Het is al tijden dat grote topics streng gemodereerd worden. Dat is niet zonder reden en dat heeft niets met spastisch modden te maken. Als je het er niet mee eens bent kan je daarover het best gewoon een LA topic starten, waarom zo'n groot topic zo streng bijgehouden wordt en waarom jij denkt dat het veel losser moet (naast het alom bekende " ik vind" argument)..
Hey, je klinkt nogal boos :P ik bedoel het allemaal niet zooo serieus als jij het (volgens mij) opvat :P

Mja, is al groot topic over geweest.... uitkomst was dat dit de laatste contest was, en dat dat er nog over gepraat zou worden... :'(

Het is wel zo dat het (naar mijn gevoel) nog strenger als eerst is, ik snap dat je niet compleet offtopic mag praten, maar je mag toch wel zeggen dat je meedoet en wat je ideeen zijn (bij bijv contest :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Exirion schreef op 04 February 2003 @ 23:11:
[...]

Kun je op ICQ/MSN en vooral op IRC ook :)
oeps was die methoden om met mensen te lullen vergeten erbij te zetten ;)

op irc komen er zo`n stuk minder mensen, op msn/icq kan je niet lekker met zn allen lullen. en de helft ken je stiekum nie eens, maar dan toch wel. zou ik een lijst van weet ik veel hoe veel in mn trillian moeten hebben. past nie en toch minder gezellig. mist de sfeer van hier :)

maar das slechts mijn mening :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

disjfa schreef op 04 February 2003 @ 23:08:
[...]

mwa daar ben ik het niet helemaal mee eens. als ik nu gewoon een keer zin heb om wat rond te kijken op tijden dat er zo goed als nix gebeurt of ik na een dag terug kom en _bijna_ alleen dezelfde topics zie mis ik wel de tijd die ik daarvoor had :)
In de tijd van de huiskamer?
Jah... daar was veel variatie:

Praat hier Japans
Praat hier Chinees
Praat hier dialect
Praat hier Engels

En zo waren er behoorlijk veel meer van die nageaapte topcs te 'bewonderen'
of gewoon ff lekker lullen met de users :) dat mis ik wel. is maar een handjevol die je wel kan tegenkomen, maar er zijn er _te_ veel die ik nie meer zie. en dat vind ik persoonlijk wel jammer :)
Het is jammer dat de huiskamer gewoon ronduit vernaggeld is :|
In het begin vermaakte ik me er uitstekend. De topics waren origineel en persoonlijk. De laatste tijd was het overgrote deel blaten en nablaten ;( ; Hoe meer onzin hoe beter, Hoe onzinniger hoe beter... En je was helemaal geweldig als het meer EN onzinniger was....
wel blij dat de gezelligheid t zelfde is als toen ie er wel was :) alleen jammer dat er nu vaak keer mensen tussendoor gillen van "lijkt wel hk" alsof je in een tech stukje niet soms iets grappigs mag vertellen (en tech humor is een van de beste humor, tweaker zijnde) :)
Ik ben d'r één van die momenteel ook vrij snel een [SM] plaats als een post teveel HK-niveau heeft.
Reden: de huiskamer is dus om zeep geholpen door die nieuwe huiskamermentaliteit. Ik zou het zeer spijtig vinden als die trend door zou gaan naar de rest van het forum en ook DAT om zeep zou helpen ;(

Ik ben absoluut dol op af-en-toe offtopic geinen (doe het zelf ook graag) maar juist nu probeer ik dat toch zoveel mogelijk te laten om EERST die huiskamermentaliteit weg te krijgen.

* WFvN denkt terug aan 2 jaar toen GoT nog wat kleiner was en de offtopic-onzin-replies WEL konden en ook netjes binnen de perken bleven zodat de draadjes niet om zeep geholpen werden... Dat was naiz; dat was leuk; de huiskamer van de laatste tijd kwam nog niet in de buurt van 1% van de gezelligheid van toen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

wfvn schreef op 04 februari 2003 @ 23:19:
[...]

In de tijd van de huiskamer?
En zo waren er behoorlijk veel meer van die nageaapte topcs te 'bewonderen'
dat heet cratief om topics surfen. in een ander topic zei ik al dat 90% kut was, alleen er was die 10% die zo leuk was :)
[...]

Het is jammer dat de huiskamer gewoon ronduit vernaggeld is :|
In het begin vermaakte ik me er uitstekend. De topics waren origineel en persoonlijk. De laatste tijd was het overgrote deel blaten en nablaten ;( ; Hoe meer onzin hoe beter, Hoe onzinniger hoe beter... En je was helemaal geweldig als het meer EN onzinniger was....
uiteraard mee eens. die mensen moeten een verstand krijgen. ook al eerder gezegd
[...]

Ik ben d'r één van die momenteel ook vrij snel een [SM] plaats als een post teveel HK-niveau heeft.
Reden: de huiskamer is dus om zeep geholpen door die nieuwe huiskamermentaliteit. Ik zou het zeer spijtig vinden als die trend door zou gaan naar de rest van het forum en ook DAT om zeep zou helpen ;(
ik heb die mentaliteit zo goed als niet gezien, en die ene keer dat iemand dan ff wat zegt word hij er of meteen op aangesproken of het is zo`n hk lamlul die idd die mentaliteit die jij noemde had.
Ik ben absoluut dol op af-en-toe offtopic geinen (doe het zelf ook graag) maar juist nu probeer ik dat toch zoveel mogelijk te laten om EERST die huiskamermentaliteit weg te krijgen.
dus eerst mega zakenlijk en serieus zodat we dan over 4 maanden weer een grapje maken.... komop... tweakers zonder humor :P (let op t woord tweakers... ;))
* WFvN denkt terug aan 2 jaar toen GoT nog wat kleiner was en de offtopic-onzin-replies WEL konden en ook netjes binnen de perken bleven zodat de draadjes niet om zeep geholpen werden... Dat was naiz; dat was leuk; de huiskamer van de laatste tijd kwam nog niet in de buurt van 1% van de gezelligheid van toen
* disjfa denkt aan t topic over de hk waar een paar gasten van vroeger ff iedereen uitlachte omdat t 2 jaar geleden op t zelfde uitliep :{

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik ben niet boos, ik geef alleen aan dat dat al langer is. Maar dat soort dingen staan wat mij betreft permanent ter discussie. Dat van die argumenten zet ik erbij omdat mensen vaak niet verder komen dan 'ik vind' als ze een topic openen :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

disjfa schreef op 04 February 2003 @ 23:27:
[...]
dat heet cratief om topics surfen. in een ander topic zei ik al dat 90% kut was, alleen er was die 10% die zo leuk was :)
Goed... creatief surfen... Maar je geeft aan dat je nu veel dezelfde topics ziet (ECHT dezelfde topics neem ik aan...); in de tijd van de huiskamer waren er inderdaad VEEL verschillende topics... die eigenlijk zo ongeveer allemaal hetzelfde zijn. DAT is waar ik op reageerde.
Verder ben ik het wel met je eens dat er ook echte huiskamertopics bij waren die wel gezellig waren en toch nog een duidelijke inhoud. En creatief surfen kan je daarbij helpen. Mgoed je beweerde (zo heb ik het in ieder geval begrepen) dat de activelist nu minder gevariëerd is en langer dezelfde topics bevat dan toen de huiskamer nog open was. Tja, veel topics toen maar veel van dezelfde onzinnige onzin
uiteraard mee eens. die mensen moeten een verstand krijgen. ook al eerder gezegd
Volgens mij is het niet het probleem dat ze geen verstand hebben... hebben ze wel maar ze moeten het ook gebruiken en toepassen... Maar daar zijn we het denk ik we over eens
ik heb die mentaliteit zo goed als niet gezien, en die ene keer dat iemand dan ff wat zegt word hij er of meteen op aangesproken of het is zo`n hk lamlul die idd die mentaliteit die jij noemde had.
Misschien moet je dan wat beter kijken. Okee, echt super extreem is het niet maar ik denk dat in dit geval voorkomen beter is dan genezen; gewoon direct de kop indrukken (zometeen meer hierover)
dus eerst mega zakenlijk en serieus zodat we dan over 4 maanden weer een grapje maken.... komop... tweakers zonder humor :P (let op t woord tweakers... ;))
Daar komt het wel op neer ja.
Zeker een vrij grote club die het misschien wel jammer vindt dat de HK dicht is maar dat absoluut niet als ramp beschouwd, zal er denk ik geen problemen mee hebben om de boel een beetje te laten bedaren en een tijdje een beetje op je woorden te letten. Ik niet echt in ieder geval.
* disjfa denkt aan t topic over de hk waar een paar gasten van vroeger ff iedereen uitlachte omdat t 2 jaar geleden op t zelfde uitliep :{
2 jaar geleden?
Heb je het over het onzinforum en de kroeg? Da's minder lang geleden dan 2 jaar; ik heb ze beide van begin tot eind meegemaakt. En inderdaad: helaas draaide het met die 2 offtopic-subfora inderdaad op hetzelfde probleem uit. Toen werd de HK opgericht met de -minimaal-zoveel-techposts-en-zolang-geregged-eis-; iet wat hopelijk een oplossing was. Misschien op zich wel maar heeft de drempel dus te laag gelegen.

Mja, we zien wel weer verder.

* WFvN vindt het absoluut niet erg dat de huiskamer dicht is gegaan. De reden waarom WEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

wfvn schreef op 04 February 2003 @ 23:40:
Daar komt het wel op neer ja.
Zeker een vrij grote club die het misschien wel jammer vindt dat de HK dicht is maar dat absoluut niet als ramp beschouwd, zal er denk ik geen problemen mee hebben om de boel een beetje te laten bedaren en een tijdje een beetje op je woorden te letten. Ik niet echt in ieder geval.
zou wel jammer zijn. de fora hadden humor en omdat nu de hk dicht is zou dat weg moeten gaan 8)7 zonder dat die mensen ooit in de hk kwamen :?

maarja. t zal wel aan mij liggen dan he :P

en k weet waar je op reageerde, jammer dat we allebij ongeveer dezelfde mening hebben :P k probeerde gewoon ook wat positiefs te zeggen over de hk :) iedereen kan nu alleen maar gillen dat ze t niet erg vinden dat ie weg is. dan zou t nie hoeven... jammergenoeg hou ik van humor, t liefst loze tweaker humor :) en dat moet je niet gaan rondspammen in tech :) maar we zien wel waar we belanden.

mijn motto. bij opstaan hoort vallen en er is altijd een kans dat het goed kan gaan :) zo niet leer je er erug veel van :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
oke wat krijg ik net binnen:
Het grote hoe ziet jou desktop eruit topic is niet bedoeld om te vragen waar je themes kan downloaden. Daarom heb ik je reply zojuist verwijderd.
neuh het is heeeeeeeeeeeeeeelemaal niet strenger geworden op GoT :Z
ja sorry als ik zulke dingen ook al niet meer mag vragen :? sinds 3 dagen geleden snap ik geen ruk meer van GoT:
in 3 dagen tijd 1 OW en een stuk of 3 meldingen dat mijn reply niet voldoet aan bepaalde 'eisen' :?
in die 2 jaar tijd dat ik hier zit heb ik hoogstens 1 OW gehad....

zal ik in het vervolg eerst ff mn reply aan een MOD emailen zodat ie m kan goedkeuren :?

[ Voor 28% gewijzigd door Noedelsupke op 05-02-2003 00:28 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

ViperGTS schreef op 05 February 2003 @ 00:25:

[...]

ja sorry als ik zulke dingen ook al niet meer mag vragen :? sinds 3 dagen geleden snap ik geen ruk meer van GoT:
in 3 dagen tijd 1 OW en een stuk of 3 meldingen dat mijn reply niet voldoet aan bepaalde 'eisen' :?
in die 2 jaar tijd dat ik hier zit heb ik hoogstens 1 OW gehad....

zal ik in het vervolg eerst ff mn reply aan een MOD emailen zodat ie m kan goedkeuren :?
Ik ben het met je eens. Voor een reply als deze heb ik een OW gekregen. Het spijt me zeer, maar dat is zwaar overdreven. Dat soort geintjes konden vroeger wel gewoon. Ik heb het idee dat sommige mensen een beetje aan het doorschieten zijn. Zo langzamerhand weet ik echt wel hoe het er hier aan toe gaat, maar als een ontopic-geintje niet eens meer kan... :/

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[nohtml]
ViperGTS schreef op 05 February 2003 @ 00:25:

[...]

Nee, die regel geldt al een hele tijd en staat ook in dat topic. Zulke topics worden al sinds tijden strenger gemod. Dat jij de regels niet leest.,.. SJa.

Mail de bemiddelaar en laat eens weten waarom je het er niet mee eens bent.
Wokschotel schreef op 05 February 2003 @ 08:06:
[...]
Ik ben het met je eens. Voor een reply als deze heb ik een OW gekregen. Het spijt me zeer, maar dat is zwaar overdreven. Dat soort geintjes konden vroeger wel gewoon. Ik heb het idee dat sommige mensen een beetje aan het doorschieten zijn. Zo langzamerhand weet ik echt wel hoe het er hier aan toe gaat, maar als een ontopic-geintje niet eens meer kan... :/
En ook die policy staat al eeuwen. Daarnaast moet jij toch ook weten dat zulke topics altijd vol komen te staan met de meest grote crap. De laatste tijd vooral (laatste jaar ofzo). Dat heeft te maken met de grootte van het forum. Op een klein forum kan zo'n grapje wellicht wel, maar hier gaat iedereen zo'n 'grappige' reply posten en vandaar dat we willen dat mensen dat soort topics met rust laten...

ViperGTS je hebt trouwens een OW gekregen voor deze reply:
ok weer een forum minder voor mij

ik mag dus niet zeggen dat ik m mooi of niet mooi vind........als ik een heel verhaal moet gaan blaten laat dan maar zitten
Die repky was offtopic NADAT een mod had aangegeven wat de regel was en had aangegeven dat er ontopic gereageerd moest worden. Jij vond het nodig om daar in dat topic commentaar op te gaan geven...

Omdat je het kennelijk heel erg lastig vindt om iets meer neer te pleuren dan een paar woorden in een discussie als we daarom vragen ga je dus commentaar geven in dat topic. Wie is er dan fout bezig? Het staat gewoon in de policy en daar heb je je aan te houden. Als je het niet eens bent met die policy, kan je een topic in LA openen met daarin argumenten waarom die policy te streng is. Dat geldt voor wokschotel ook. Gaan zeuren dat je een OW hebt gekregen heeft geen zin, die staat, je kan eventueel de bemiddelaar mailen als je vindt dat-ie compleet onterecht is...

Als mensen er problemen mee hebben dat ze in de techfora niet zo lukraak post kunnen spree'en en inderdaad dingen worden geacht te onderbouwen, moeten ze inderdaad maar eens gaan nadenken of ze hier wel willen posten... sim-pel

[ Voor 49% gewijzigd door JvS op 05-02-2003 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
oke ff voor de duidelijkheid: over die OW hoor je me ook niet zeuren......ik wist dat ik daar een risico nam :X

JvS je hoeft het niet allemaal goed te gaan praten, het staat idd in de FAQ's dat geloof ik best, maar het punt is dat de regels een beetje TE aan het worden zijn (of al langer waren)

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

als je een mening hebt onderbouw die dan. wat is TE :? ik merk het niet. ik heb iig geen id waar de TE voor staat.

en volgende keer... als je al wist dat je een risico nam.... waarom toch doen |:(

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

JvS schreef op 05 February 2003 @ 08:10:
[nohtml]

En ook die policy staat al eeuwen. Daarnaast moet jij toch ook weten dat zulke topics altijd vol komen te staan met de meest grote crap. De laatste tijd vooral (laatste jaar ofzo). Dat heeft te maken met de grootte van het forum. Op een klein forum kan zo'n grapje wellicht wel, maar hier gaat iedereen zo'n 'grappige' reply posten en vandaar dat we willen dat mensen dat soort topics met rust laten...
Dat snap ik ook wel, maar er is een verschil tussen een botte 'wat ben jij een sukkel' of een ik-wil-techposts posting en een reply die a. in het verleden wel gewoon kon, b. redelijk subtiel is. En ja, ik ken de policy en heb dat ook duidelijk laten blijken naar de bemiddelaar en Negotiator. Nu kun je veel van me zeggen, maar niet dat ik onnodige posts doe in kansloze topics. Een on-topic geintje moet echter gewoon kunnen en daarom vind ik die OW zwaar overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Wokschotel schreef op 05 February 2003 @ 08:06:
[...]

:X

Flamen naar een andere user terwijl er al tijden een beleid is waarin staat dat zulke replies niet nodig zijn en niet gewaardeerd worden bedoel je?

Ik snap niet hoe je door iemand af te katten in een topic waarin je verder geen tips geeft over wat ie bijvoorbeeld wel zou kunnen doen met zijn snelheid, ontopic kan zijn :?
Dat soort geintjes konden vroeger wel gewoon
Mja, toen vonden ook niet 20/30/40/etc.. users het nodig om zo te reageren en te schreeuwen dat er een slotje op het topic zou komen. Momenteel gebeurt dat dus wel als de mod 'niet snel genoeg is' met het slotje.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk zijn er een paar simpele regels waarmee je altijd goed zit:

• hou het netjes
• hou het ontopic
• voeg iets positiefs aan het forum toe met je topic of
• voeg iets positiefs aan het topic toe met je reply

Allemaal zo vreselijk simpel. Maar helaas hebben sommige mensen het nodig om zich zelfs daar niet aan te houden, en dan kan het gebeuren dat de crew wat strakker gaat modereren.

Duidelijke topic titels zijn natuurlijk vanzelfsprekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wokschotel schreef op 05 February 2003 @ 10:30:
[...]

Nu kun je veel van me zeggen, maar niet dat ik onnodige posts doe in kansloze topics. Een on-topic geintje moet echter gewoon kunnen
Ontopic moet een geintje zeker kunnen. Ik kreeg ook al een waarschuwing op mijn dak door dat soort dingen. Wat ik ook merk is dat je wanneer je een filerequest doet naar een demo oid die gewoon moeilijk te vinden is je gelijk een "warez request" aan je broek hebt hangen. Er wordt gewoon te snel van het negatieve uitgegaan. Meestal lokken "bepaalde" topics de geintjes ook uit, misschien moeten te topicstarters "strenger" gemod worden? (t'is maar een idee)

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 05-02-2003 10:41 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wokschotel schreef op 05 februari 2003 @ 10:30:
[...]

Dat snap ik ook wel, maar er is een verschil tussen een botte 'wat ben jij een sukkel' of een ik-wil-techposts posting en een reply die a. in het verleden wel gewoon kon, b. redelijk subtiel is. En ja, ik ken de policy en heb dat ook duidelijk laten blijken naar de bemiddelaar en Negotiator. Nu kun je veel van me zeggen, maar niet dat ik onnodige posts doe in kansloze topics. Een on-topic geintje moet echter gewoon kunnen en daarom vind ik die OW zwaar overdreven.

nou, post een LA topic met jouw inzicht op die regel en hoe hij wel uitgevoerd zou moeten worden en we gaan erover in discussie :). Wellicht dat het te streng wordt uitgevoerd, misschien ook niet. Maar dit topic gaat daar niet over.
ViperGTS schreef op 05 februari 2003 @ 09:28:
oke ff voor de duidelijkheid: over die OW hoor je me ook niet zeuren......ik wist dat ik daar een risico nam :X

JvS je hoeft het niet allemaal goed te gaan praten, het staat idd in de FAQ's dat geloof ik best, maar het punt is dat de regels een beetje TE aan het worden zijn (of al langer waren)
Nou als je wat verder komt dan het algemene "het is hier streng" en expliciet weet aan te geven wat er aan schort, kunnen we er zeker over praten. Maak een zinnig topic en bedenk hoe het wel moet en tik dat. Daar is Lieve Adjes voor. Niet om in andere topics te gaan klagen dat we krampachtig bezig zijn. Daar gaat dit topic niet over. Dit topic gaat over veranderingen sinds de HK dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

JvS schreef op 05 februari 2003 @ 12:41:

Daar gaat dit topic niet over. Dit topic gaat over veranderingen sinds de HK dicht is.
Daar heb je gelijk in, maar wat sommige proberen aan te geven als ik het goed interpreteer is dat het hier juist minder leuk is geworden en ze sinds / door de HK sluiting het gevoel hebben dat er soms strenger / te streng wordt gemod. Mensen missen de mogelijkheid voor een grapje of een joke hier en daar en zien dat als gevolg van de situatie rond de HK.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja en dat is het dus niet :). Die policy's en de uitvoering daarvan waren er al een hele tijd. Die komen er trouwens niet omdat we users willen pesten, maar omdat mensen zich ergeren aan:
1: onzinreply's
2: mensen die in andere mensen terecht gaan wijzen of onzin gaan zitten posten, waardoor zo'n (niet toe doend) topic elke keer weer met crap bovenin de aktieve topics komt.

Het is een gevolg van de grootte van het forum en de noodzaak die mensen lijken te hebben om zoveel mogelijk korte en vrij nutteloze posts te willen plaatsen.

[ Voor 49% gewijzigd door JvS op 05-02-2003 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
een grap moet kunnen MITS je ook serieus op het topic reageert.
dus iets in de trend van:
pics! 8)7
ontopic: [$serieus verhaal zodat iemand er wat mee kan en eventueel zijn probleem kan oplossen]
maar als je nu een grapje of een foutje maakt in je stelling/argument/mogelijke oplossing krijg je een serie :r |:( :( smilies :/
terwijl de poster van deze smilies zelf totaal geen bijdrage levert aan het topic.
Het is daarom ook erg leuk om op die smilies te reageren met:
en wat is jou bijdrage aan dit topic?
dan houden ze tenminste hun bek dicht :)
Eindconclusie:
ja het is idd veranderd. Het is minder leuk, "saaier" (met hk lag je soms echt in een deuk om sommige topics) en mensen reageren agressiever op een grapje(hoewel dat laatste voor heel de nederlandse maatschappij geldt)

[ Voor 19% gewijzigd door Rody op 05-02-2003 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er zijn een paar dingen die hard worden aangepakt.
* onzinreacties in een nog niet afgehandeld topic
* slechte topicstarts
* flame-achtig gedrag

Naar mijn mening is het heel erg goed dat zo'n beleid gevoerd wordt. Off-topic reageren is niet erg. Maar het moet niet een nog niet opgeloste vraag kapot maken. En uiteindelijk als een topic niet doodbloed mag hij ook wel een keer op slot :) .
Als je je aan deze vrij simpele spelregels houdt is het ontzettend leuk op GoT (IMO). Het harde moderaten is er volgens mij namelijk voor om de sfeer leuk en gezellig te houden.

Soms zijn er topics die zo snel offtopic gaan dat me (en ik neem aan dat de TS ongeveer het zelfde zal voelen in zo'n geval.) dat mateloos irriteert. Als iemand in een topic een niet inhoudelijke fout maakt in zijn post. Dan geef je maar een topicreport of een SeM. Er zijn mods/regulars die hem er op kunnen wijzen. (Als je een zinvolle reactie geeft kun je eventueel in vriendelijke woorden een klein PSje toevoegen.)
Als iemand een grappige opmerking maakt dan kun je daar offtopic op reageren, maar zorg er dan wel voor dat de TS of al helemaal geholpen is of dat je hem naast het offtopicgedeelte ook nog even helpt. Anders is het jammer en moet je toch maar niet reageren.....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Aggresief reageren op een grapje valt echt heel erg mee, er zijn zat topics waar even een lollig momentje in voorkomt en daar wordt niet op ingegrepen ofzo, maar het tech gedeelte van het forum is er inderdaad voornamelijk voor serieuze discussies of serieuze vragen. Als dat "je ding" niet is, dan zit je in de techfora inderdaad niet goed en dan is de HK inderdaad een gemis voor je :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op 31 januari 2003 @ 17:29:
[/compleet nutteloos]
Nu ik zwart ben mag ik ook zeuren dat ik de HK terugwil, maar volgens mij is die kans niet echt groot :P
wil niet zeuren hoor, maar je heb nu al HK acces, net als de rest van de crew. (je bent wel geen offi crew meer, maar je hebt wel acces :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik mis de HK wel, maar aan de andere kant motiveerd het zeg maar wel om meer in andere fora te posten, zoals in CME, SG en NSTM, maar ook in fora waar ik nog (bijna) nooit kwam zoals OH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Renegade schreef op 05 February 2003 @ 10:34:

[...]

:X

Flamen naar een andere user terwijl er al tijden een beleid is waarin staat dat zulke replies niet nodig zijn en niet gewaardeerd worden bedoel je?

Ik snap niet hoe je door iemand af te katten in een topic waarin je verder geen tips geeft over wat ie bijvoorbeeld wel zou kunnen doen met zijn snelheid, ontopic kan zijn :?
Het spijt me zeer, maar een gebruiker die DUIDELIJK niet de policy heeft gelezen en een -niet bijster subtiele- warezrequest doet moet eerst die policy zelf maar eens lezen. Kijk, ik snap ook wel dat replies als 'pics!' of 'UTFS' niet gewenst zijn, maar ik ben van mening dat jullie wel erg ver doorschieten door mij een OW te geven voor de genoemde reply.

[...]

Mja, toen vonden ook niet 20/30/40/etc.. users het nodig om zo te reageren en te schreeuwen dat er een slotje op het topic zou komen. Momenteel gebeurt dat dus wel als de mod 'niet snel genoeg is' met het slotje.[/quote]Ik roep toch ook niet om een slotje? Als een user zo duidelijk blijk ervan geeft niets van de policy gelezen te hebben reageer ik daar gewoon scherp op. Vroeger kon dat gewoon, maar sinds de HK weg is lijkt het wel alsof er een soort massahysterie onder bepaalde mods is uitgebroken om alles wat maar niet in een bepaald straatje pas ruecksichtlos af te kappen. Dat komt de sfeer niet ten goede.
JvS schreef op 05 February 2003 @ 12:41:

[...]

nou, post een LA topic met jouw inzicht op die regel en hoe hij wel uitgevoerd zou moeten worden en we gaan erover in discussie :). Wellicht dat het te streng wordt uitgevoerd, misschien ook niet. Maar dit topic gaat daar niet over.
[...]
Nou als je wat verder komt dan het algemene "het is hier streng" en expliciet weet aan te geven wat er aan schort, kunnen we er zeker over praten. Maak een zinnig topic en bedenk hoe het wel moet en tik dat. Daar is Lieve Adjes voor. Niet om in andere topics te gaan klagen dat we krampachtig bezig zijn. Daar gaat dit topic niet over. Dit topic gaat over veranderingen sinds de HK dicht is.[/quote]Als die OW betrekking heeft op een [MED] die gaat over replies sinds de HK dicht is lijkt me dit een prima topic om mijn klacht te uiten. Ik zeik niet snel en kan prima tegen kritiek, maar dan wel op een normale manier en de situatie in ogenschouw nemend. Regels zijn prima, maar pas ze toe waar ze gepast zijn en niet 'omdat het regels zijn moeten ze persé worden toegepast'.

[ Voor 31% gewijzigd door Wokschotel op 05-02-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
en ik moet me zeker uren gaan bezig houden met een bemiddelaar en dan had ik de afgelopen week al 4 topics in LA moeten openen over het beleid, en tijd heeft me geleerd dat je met LA topics mbt het beleid toch NIKS opschiet.............wedden dat er binnen 5replys iemand 'het is hier geen democratie' gepost heeft ;)

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ViperGTS schreef op 05 februari 2003 @ 21:12:
en ik moet me zeker uren gaan bezig houden met een bemiddelaar en dan had ik de afgelopen week al 4 topics in LA moeten openen over het beleid, en tijd heeft me geleerd dat je met LA topics mbt het beleid toch NIKS opschiet.............wedden dat er binnen 5replys iemand 'het is hier geen democratie' gepost heeft ;)
Nja... laat ik dat maar eens niet doen ;)

Wat betreft het beleid weet ik zo niet of het wat uithaalt; mogelijk heb je gelijk; mogelijk niet. Ik weet wel dat er wel degelijk rekening wordt gehouden met zaken die in LA besproken of aan de orde gebracht worden.

Mgoed, de eindbeslissing ligt nog altijd bij de crew

Maar volgens mij is dat niet waar dit topic over gaat.

Die huiskamer mag van mij (nog steeds) best een tijdje gesloten blijven. Jammer dattie er niet is maar missen doe ik hem niet.

[ Voor 13% gewijzigd door WFvN op 05-02-2003 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
White Dust in "Monopoly (originele) onder XP?"

er gaat geen dag meer voorbij zonder dat ik weer iets tegenkom hier waarvan ik denk WTF is nu weer niet goed :? zie bovenstaand topic dus :S
maargoed voor zover mijn offtopic geblaat..............jammer dat de HK net dicht is nu ik op stage zit

dus wat er qua verschil is sinds de HK dicht is, is dat ik me nu verveel @ stage :P :+

[ Voor 66% gewijzigd door Noedelsupke op 05-02-2003 22:08 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
ViperGTS schreef op 05 February 2003 @ 22:05:
White Dust in "Monopoly (originele) onder XP?"

er gaat geen dag meer voorbij zonder dat ik weer iets tegenkom hier waarvan ik denk WTF is nu weer niet goed :? zie bovenstaand topic dus :S
maargoed voor zover mijn offtopic geblaat..............jammer dat de HK net dicht is nu ik op stage zit

dus wat er qua verschil is sinds de HK dicht is, is dat ik me nu verveel @ stage :P :+
Men mag bij een reactie inderdaad wel wat duidelijker zijn ja. Verwijs dan gewoon naar de faq en quote het gedeelte wat je bedoelt eronder.
Maar spreek dan die user gewoon even aan... zijn icq staat er toch gewoon bij en in zijn profiel staat zijn mailadres. Ik denk dat als mensen een vriendelijk mailtje met argumenten krijgen dat ze best er aandacht aan willen geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik zat toen net ff leuk te searchen ( jaah goe he ;) ) en ik kwam uit op een topic die me relevant leek. Wat bleek...hij stond in de HK. Kunnen jullie, modjes, er niet voor zorgen dat je het topic wel kan lezen maar niet kan replyen ?

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Zijn de reclame-inkomsten nu ook niet sterk teruggelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

neehoor, op het forum verkoop je amper banners en met die chat achtige zooi in de HK worden de banner-views niet echt meer waard (to say the least). Banners verkoop je beter op de frontpage.

bannerviews op het forum is gelukkig zo ongeveer het laatste waar we ons zorgen om maken. (ow chello2000, nee doen we niet, topics blijven dicht omdat de hk echt dicht is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rellehenk: dat zal wel meevallen. De statistieken laten niet een dramatische val in het aantal pageviews zien ofzo.

Chello200: dan is het idee van een gesloten huiskamer wel een beetje weg hè :). Nee dicht is dicht, en dat is aan een hoop vervelende users te danken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
rellehenk schreef op 06 February 2003 @ 16:58:
Zijn de reclame-inkomsten nu ook niet sterk teruggelopen?
De reclame inkomsten voor GoT zijn nooit bijzonder geweest. En de HK heeft er ook nog nooit voor gezorgt dat er een adverteerder kwam.

edit:
tsss

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 06-02-2003 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

.. ik had me voorgenomen dit voorval te laten rusten, maar toen had ik dit topic nog niet gezien ... en ergens MOET ik dit gewoon ff kwijt .. ik wil hiermee de betreffende Mod beslist niet persoonlijk aanvallen, maar ermee aangeven hoe de sfeer bij mij vanochtend was en imho indirect gevolg van het verdwijnen van de HK

Weten jullie wat een pushmessage is?? :?

Nah dat wist ik tot vanochtend nog niet!!

... hoewel de message heel rustig en duidelijk was kwam het confronterende_en_opdringerige_karakter van de pushmessage op me over alsof ik een klein jongetje was die meester ff bij ze oor grijpt zo van "foei jochie, wil je dat noooooit meer doen ?! :( ... en nu mag je weer gaan spelen" :r ... ik schrok me de pleuris!! .. een Emailtje van de Mod_in_kwestie had ik nog meer kunnen waarderen!!

.. gelukkig kwam die later dan ook, maar omdat ik hem dus een reactie op de pushmessage had gestuurd .. ik voelde me enorm opgefokt, opgenaaid, maar wist me toch in te houden .. maar ergens heb ik daarmee mijn mening dus "verzacht" :|

Ik heb wel begrip voor bepaalde acties die genomen worden/zijn, maar deze ERRUG strenge hantering van iedere "misstap" verpest mijn humeur en doet mij steeds vaker besluiten "ach .. wat boeit het ook nog?!" en klik er vervolgens een andere site voor ... * Alfa Novanta ik ben heus geen vast meubilair van de HK, maar ook mijn verblijf hier wordt steeds korter en onpersoonlijker ... :'(

... als ik dit topic teruglees zie ik ook vele HK-like post en ook de Modjes(!) doen daar stevig een mee ... ook niet correct dan lijkt me, dit is immers een serieus onderwerp :|

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:24
Sjeez als je een pushmessage krijgt vergaat de wereld niet hoor :/. En de pushmessages zijn allemaal voorgekauwd, er zit niks persoonlijks in imo. De mod had je ook een OW kunnen geven maar dat vond ie te erg, daarom een PM, gewoon om ff te zeggen dat je geen ernstige overtreding hebt begaan maar dat wat jij postte niet echt gewenst is hier.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nou dit loopt alleen maar uit in gezeik over OWs en pushmessages.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.