Toon posts:

Geen geluid bij de MSI 845PE Max2-FIR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuw systeem samengesteld en vandaag alles geassambleerd. Nu werkt alles behalve 1 ding: ik heb geen geluid. Er zit een via geluidschip op de mobo maar windows XP "zegt" dat er niks is. Ik probeer de drivers te installeren en krijg weer dezelfde foutmelding.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Kan het aan de BIOS liggen (ik heb alle mogelijke configuraties uitgevoerd).
Ik probeer ook op de MSI site te kijken, alleen is deze down.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Staat de geluidschip wel via de BIOS ingeschakeld? MSI site is idd down, maar je hebt ook wel genoeg aan de meegeleverde handleiding, lijkt me..

Verwijderd

de MSI-site doet het hier prima..

http://www.msi-computer.nl/

probeer anders even:

http://212.61.32.74

De on-board geluidskaart moet idd wel aangeschakeld staan in het bios, maar aangezien je zegt alle opties geprobeerd te hebben neem ik aan dat het daar niet aan ligt.

Wat voor overige hardware zit er in? haal even alle andere hardware er af, reset je cmos en reboot..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

hezik, klopt, maar de support van MSI verwijst naar www.msi.com.tw :/
En laat dit nou het belangrijkste gedeelte zijn 8)7

Verwijderd

Topicstarter
in de bios staat hij enabled. Voor de rest heb ik een cd-writer, DVD speler, HDD, interne ZIP drive en videokaart erin zitten. Dus in feite niks in de PCI sloten...

In de handleidingen staat niks bijzonders wat me bij dit probleem kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt nu dat mijn videokaart, een Leadstek A250 GF4200 128mb, ook niet wil installeren. Hij geeft na de installatie steeds een foutmelding aan. Het "lijkt" erop dat bij apparaat beheer de geluidskaart herkent wordt als de videokaart. Ik kan hem niet verwijderen of bewerken.... Hellup!!!!!!!!!

Verwijderd

<!---hey bana .. ga maar BIOS updaten ! Ik zei toch koop een Gigabyte ..piemel..

;)--->

Hier stond onzin.

[ Voor 16% gewijzigd door Kaj. op 26-01-2003 16:35 ]

Verwijderd

ik heb hetzelfde moederbord en geen problemen gehad met installeren... probeer eens met zo'n kaal mogelijk systeem alles te installeren...

Verwijderd

Kan het soms zijn dat er een jumper op het moederbord zit, waarmee je het geluid aan of uit kan zetten. Ik weet van een eerder moederbord (geen MSI dan) dat die een jumper had om het geluid uit te zetten zodat je een pci kaart erin kon stoppen.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 14:51
Ik had ook een interne zip drive, op dit zelfde moederbord en hierdoor wou m'n pc niet uit, zie dit topic. Bleek aan m'n zip drive te liggen. Dus ik zou die er eens af halen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 00:56:
... Ik probeer de drivers te installeren en krijg weer dezelfde foutmelding ...
Welke foutmeldig krijg je dan ?
Ik heb hier hetzelfde bord en geen problemen mee gehad. Alleen moet je wel de drivers van de bij geleverde cd instaleren, want XP vond standaard ook een zooi on-board hardware niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nu een foutmelding waarin staat dat er geen VIA '97 chipset op het moederbord gevonden wordt, waardoor hij geen drivers wilt installeren... echt vaaaaaaaag!!

Verder is het probleem van de videokaart opgelost... opnieuw Windows XP geinstalleerd en thats it.

Iemand hetzelfde probleem ooit gehad??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 10:54:
Ik krijg nu een foutmelding waarin staat dat er geen VIA '97 chipset op het moederbord gevonden wordt, waardoor hij geen drivers wilt installeren... echt vaaaaaaaag!!

Verder is het probleem van de videokaart opgelost... opnieuw Windows XP geinstalleerd en thats it.

Iemand hetzelfde probleem ooit gehad??
Je probeerd toch wel de goede drivers te instaleren ?
Want de onboard sound van dat bord heeft niets met Via te maken, het is een C-Media 8738MX 6-channel audio. Dat is een apparte chip. Heel vaag

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik probeer de goede drivers te installeren. Ik zal het sterker vertellen:
Ik heb de C-media drivers geinstalleerd en nu heb ik ipv. 5.1 geluid 3.1
De front speakers die op de "normale" aansluiting moeten doet het dus niet. Alleen mijn subwoofer, center en rear speakers doen het dus. deze zijn aangesloten op de C-media bracket.

Ik word er echt gek van.
Pagina: 1