Gigabyte Radeon 9000 Pro II @ MSI 845PE

Pagina: 1
Acties:

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:51
Ik weet niet of dit in een Radeon topic thuis hoort, maar ik weet niet zeker of het aan m'n video kaart ligt.

Ik heb op de hcc dagen een MSI 845PE Max2-FIR gekocht en een Gigabyte Radeon 9000 Pro II 128 mb DDR. Het werkt allemaal prima alleen de pc gaat niet gewoon uit. :?

Het lijkt of ie opnieuw opstart, maar ik krijg geen beeld. Ook begint ie heel erg raar te piepen, ik moet dan echt de voedingsschakelaar overhalen om 'm uit te zetten.

Dit is onder Windows XP, 2000 en Windows 98 SE. Maar ook als ik op de powerknop druk als ie nog in het boot menu zit. Ik heb alle bios settings al 30x aangepast maar nix helpt. Ik heb het ook nog met een andere voeding geprobeerd. Vandaag heb ik er een oud PCI video kaartje in gestoken (Cirrus Logic GD5464 :X ), en toen werkte alles wel perfect.

Ik heb een bios update gedaan voor de video kaart, maar dit heeft geen effect. Ik vraag me af of het aan de Radeon ligt of aan het moederbord. Ik heb geen AGP 4x kaart om het uit te proberen of het dan wel werkt.

Heeft iemand enig id wat dit kan zijn? Ik heb nog geen bios update van m'n moederbord gedaan, de laatste keer dat ik dat gedaan heb, ging het, euh, niet helemaal goed O-) .

Verdere specs zijn: Intel Pentium IV 2,4 GHz 533 MHz FSB, Pinnacle PCTV Pro, Promise Ultra 100 TX2, 256 MB Apacer DDR-2700 en de rest.

• yogy
Een beschaaft kickje. O-)

[ Voor 135% gewijzigd door yogy op 09-12-2002 12:06 ]

Verwijderd

Kijk bij de website van msi, of er geen bios is dat dat probleem oplost, dat kan namelijk heel goed.

• yogy
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 12:34:
Kijk bij de website van msi, of er geen bios is dat dat probleem oplost, dat kan namelijk heel goed.
Bij de 'update Description' staat nix wat iets met de video kaart te maken heeft.
Ik zal 'm toch maar eens flashen, hopen dat ik deze keer wat meer geluk heb.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:47

Chakotay

Lick here to continue

[DPC mode]Uitzetten? tsk, grazen met die bak :+[/DPC mode]

Ik zou inderdaad even proberen het BIOS te flashen, het kan net zijn dat het toch helpt.

Heb je trouwens de mogelijkheid om de kaart in een ander systeem te proberen?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• yogy
Chakotay schreef op 09 December 2002 @ 13:03:
[DPC mode]Uitzetten? tsk, grazen met die bak :+[/DPC mode]

Ik zou inderdaad even proberen het BIOS te flashen, het kan net zijn dat het toch helpt.

Heb je trouwens de mogelijkheid om de kaart in een ander systeem te proberen?
Nei, de Aldi pc is ook van m'n ouders en willen absoluut niet dat ik 'm openmaak.
Ik ga zometeen de bios flashen.

Even een update: Ik heb de bios geflashed geen resultaat. De video kaart doet het prima in andere compturs (oa. A7V133). En een Club 3D GeForce Ti4200 werkt wel prima in mijn pc. Het lijkt er dus op dat deze combo niet samen gaat. :( . Ik ga 'm maar proberen te verkopen een een Ti 4200 kopen. :)

Het is trouwens ook geen IRQ probleem, met alle onboard functies uit en alle pci kaarten eruit werkt ie nog steeds niet okay.

[ Voor 44% gewijzigd door Pollewob op 17-12-2002 22:44 ]

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:46
Uhm je kan je post ook gewoon editen. Maar mij staat niets bij van problemen kaart moederbord. Irq is het dus ook niet, vind het heel vaag. Zeker weten geen hele foute bios settings e.d staan?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• yogy
eliminator007 schreef op 17 december 2002 @ 22:34:
Uhm je kan je post ook gewoon editen. Maar mij staat niets bij van problemen kaart moederbord. Irq is het dus ook niet, vind het heel vaag. Zeker weten geen hele foute bios settings e.d staan?
Ja, dat dacht ik dus ook en heb ook al 2x de clear bios jumper gebruikt, maar geen sux6.

Sorry dat ik m'n post niet geedit heb, maar ik dacht dat niet meer kon na 24 uur |:( .
Pagina: 1