Hey,
ik zit met een klein probleem, maar ik kom er maar niet uit.
Als ik m'n highlight functie uitvoer op een stuk tekst, dan gaat het goed, dan komt hij er gewoon uit, maar zodra ik hem in de volgende regex plaats en dus iets tussen [ php] en [ /php] wil gaan vervangen verschijnen er bij de < code> tag en < /code> tag extra enters waardoor m'n regelnummering niet meer klopt. (boven- en onderaan de code komt dus een witregel te staan, 5 regels code geeft 7 regels terug).
Dit spuugt ie uit na highlighting:
<code><font color="#000000"><br>
Die extra enter moet er dus niet bij zitten.
M'n regex ziet er zo uit:
Als jullie denken dat het hier niet aan kan liggen zal ik m'n highlight functie ook nog wel ff posten.
Een ander probleem waar ik nog mee zit is dat hij smilies in m'n stukken php code gaat zitten plaatsen, maar ik denk dat ik daar zometeen nog wel uit kom
Zit alleen al te lang te kloten met bovenstaande dat ik er gek van word....
ik zit met een klein probleem, maar ik kom er maar niet uit.
Als ik m'n highlight functie uitvoer op een stuk tekst, dan gaat het goed, dan komt hij er gewoon uit, maar zodra ik hem in de volgende regex plaats en dus iets tussen [ php] en [ /php] wil gaan vervangen verschijnen er bij de < code> tag en < /code> tag extra enters waardoor m'n regelnummering niet meer klopt. (boven- en onderaan de code komt dus een witregel te staan, 5 regels code geeft 7 regels terug).
Dit spuugt ie uit na highlighting:
<code><font color="#000000"><br>
Die extra enter moet er dus niet bij zitten.
M'n regex ziet er zo uit:
PHP:
1
2
3
| <? $inhoud = preg_replace("!\\[php\](.*?)\\[/php\]!ise","highlightCode('\\1')",$inhoud); ?> |
Als jullie denken dat het hier niet aan kan liggen zal ik m'n highlight functie ook nog wel ff posten.
Een ander probleem waar ik nog mee zit is dat hij smilies in m'n stukken php code gaat zitten plaatsen, maar ik denk dat ik daar zometeen nog wel uit kom
Zit alleen al te lang te kloten met bovenstaande dat ik er gek van word....
[ Voor 16% gewijzigd door TangLeFuzZ op 24-01-2003 21:31 ]