Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Eenvoudig maar o zo effectief: Een blowhole

Pagina: 1
Acties:

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 08:31

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Topicstarter
Nadat ik mijn waterkoeling aan de praat had gekregen viel het me toch wat tegen dat de temps niet echt naar behoren werkte... tot ik een uurtje zonder zijklep gedraaid had, de temp schoot van 48 cpu 34 mobo naar 42 cpu 27 mobo.....

Airflow liet dus nog veel te wensen over, mede omdat de front intake praktisch geen lucht krijgt doordat ie maar een spleet van zo'n anderhalve centimeter heeft om uit te ademen....

Nu had ik nog de 12cm Delta fan liggen die standaard bij mijn kast zat, en die lag stof te verzamelen in een hoekje onder mijn bureau omdat het ding veelteveel herrie maakte :)

Tijd voor een blowhole in de zijkant dus, de Enermax front intake werd vervangen door de Delta op 7 volt, en ook nog eens met rubberen pluggen bevestigd in plaats van de gebruikelijke schroefjes.. verschil = nihil, zowel in temperatuur als geluidsproductie :)

Eerst even aftekenen... (wederom met de metaalpasser...)
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod/waterkoeling/23.jpg

Even dremelen... tadaa gat erin :) (veiligheidsbril op!!!)
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod/waterkoeling/24.jpg

Na afwerken een heel mooi rond gat B)
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod/waterkoeling/25.jpg

En dit is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod/waterkoeling/26.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod/waterkoeling/27.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod/waterkoeling/28.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod/waterkoeling/29.jpg

Qua temperatuur was het resultaat trouwens op zijn minst verbijsterend te noemen... van 48/34 naar een whopping 37/22 8)
Waarmee ik hem denk ik nog een 50 mhz verder over kan klokken naar de 1050 Mhz :+ CPU is trouwens een AMD Thunderbird 900. Op 1100 wil ie trouwens totaal niet booten wat ik ook probeerde, en 1050 wilde ie wel, maar om daar langdurig mee te gamen etc. werd ie net even te warm dat ie soms crashte, maar dat lijkt me nu geen probleem meer :)

Overigens gaat als ik binnenkort weer es wat geld over heb er een plexi window in, vierkant en zo groot mogelijk, inclusief de blowhole op dezelfde plek :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 10:31

Gulli

100% Unwiderstehlich

mooie kast! lijkt wel opgeschuurd aluminium kan dat?

en is dat een clearfan? want dat licht komt er wel heel mooi doorheen

ik wil ook al tijden een mooie blowhole aan de voorkant maken, onderin. Maar ik moet dan eerst een mooie fanduct hebben/kopen/maken en ik ben te lui om er serieus aan te beginnen ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Gulli op 24-01-2003 21:02 ]

Connaisseur des femmes

• Chiron

Chiron

Topicstarter
mja het is aluminium, met blanke lak eroverheen.. ik weet niet wat ze er precies mee hebben gedaan, was gewoon standaard :)

En de fan die erin zit is een 12cm Enermax, zo eentje met doorzichtige fanbladen en een blauw chassis eromheen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Verbaast me dat je zoveel verschil merkt als je met een WC installatie zit.

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 21:09:
Verbaast me dat je zoveel verschil merkt als je met een WC installatie zit.
jah mij ook wel, de oppervlakte van het deel van je blok dat in aanraking is met de flow van je lucht is niet zo denderend groot. Een verschil van ruim 10c had ik nooit gedacht, maar zeker een handige tip voor de gene die denken dat airflow overbodig is met WC :)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Chiron

Chiron

Topicstarter
tja de radiator zit intern, voor de outtake in het achterpaneel maar om goed te kunnen werken moet de temp in de kast zelf ook ideaal zijn natuurlijk, en dat werd tot voor kort verzorgd door de 12cm front intake, die echter vrij weinig lucht kan trekken

[ Voor 3% gewijzigd door Chiron op 24-01-2003 21:18 ]

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Ener-G schreef op 24 januari 2003 @ 21:17:
tja de radiator zit intern, voor de outtake in het achterpaneel maar om goed te kunnen werken moet de temp in de kast zelf ook ideaal zijn natuurlijk, en dat werd tot voor kort verzorgd door de 12cm front intake, die echter vrij weinig lucht kan trekken
aha, jah met de radiator intern is het wat logischer jah. Misschien eens proberen hem buiten te hangen en kijken wat je temps dan zijn.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:44
netjes gedremelt hoor....

ik krijg dat nooit zo mooi voor elkaar, watvoor schijfjes heb je gebruikt? (ik heb ook dremelschijfjes maar die springen snel kapot, terwijl ik wel meende dat het de versterkte versie was...)

Verwijderd

mooi gat gemaakt jah, ik vind de kast ook super. welke kast is het eigenlijk?

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
waarom ga je niet voor een 2e hands AXIA 1333? kosten niet zoveel meer en je haalt er lekker wat uit. verder leuk gedaan, ben benieuwd naar je raampje

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Chiron

Chiron

Topicstarter
ik krijg dat nooit zo mooi voor elkaar, watvoor schijfjes heb je gebruikt? (ik heb ook dremelschijfjes maar die springen snel kapot, terwijl ik wel meende dat het de versterkte versie was...)
gewoon de standaard roestbruine schijfjes die bij m'n Ferm (ik heb geen originele Dremel) zaten, in zo'n kokertje 20 stuks ofzo. Werkt prima, ze gaan alleen stuk als je ze ook echt grof behandelt, dus als je een snede aan het maken bent je dremel ineens schuinhouden ofzo... of te lang in de groef aan het dremelen bent en je raakt ook maar 1x met de platte kant de rand aan zeg maar.. dan springen ze snel stuk
mooi gat gemaakt jah, ik vind de kast ook super. welke kast is het eigenlijk?
Jou Jye jj-1006, ook wel bekend als Chyan Fun CF-1006 of als American Media Systems gTower.

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Dr.Q schreef op 24 januari 2003 @ 21:40:
waarom ga je niet voor een 2e hands AXIA 1333? kosten niet zoveel meer en je haalt er lekker wat uit. verder leuk gedaan, ben benieuwd naar je raampje
wat kost zoeentje dan? ik vind het beetje zonde van het geld.. en zijn die AXIA's niet superlastig te vinden? (of zijn alle 1333 processors van het type AXIA?) Bovendien is m'n fsb 200 mhz he.. geen 266

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
Mooi gedaan en super afgewerkt! Maar ik vind altijd jammer dat die kasten al een beetje ge-mod zijn als je ze koopt. Maar dat scheelt je natuurlijk ook weer werk.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:47
Kun je mij vertellen hoe je zo'n mooi gat kan dremelen ? Welke onderdelen van de dremel (ik dacht dat jij een ferm had) gebruik je ?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Nou, ziet er goed uit, ik hoop over een weekje foto's te kunnen laten zien, maar met al een raam erin.BTW die metaalpasser waar heb je die vandaan, zien er netjes uit, die blowholes.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Halo_Master schreef op 24 januari 2003 @ 21:52:
Nou, ziet er goed uit, ik hoop over een weekje foto's te kunnen laten zien, maar met al een raam erin.BTW die metaalpasser waar heb je die vandaan, zien er netjes uit, die blowholes.
en heb je de cd-rom gestealth?

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Mooi gedaan en super afgewerkt! Maar ik vind altijd jammer dat die kasten al een beetje ge-mod zijn als je ze koopt. Maar dat scheelt je natuurlijk ook weer werk.
Wat is er volgens jou al aan gepremodded dan :? Die kast is zo standaard als elke andere computerkast, met het verschil dat ie van aluminium is en toevallig een plexi frontpaneel heeft... met bijpassende drivefrontjes 8)

dingen die ik er tot nu toe aan veranderd heb:
- andere voedingsfan + andere grill
- 12cm front intake
- andere fangrill in de backplate
- waterkoeling (waaronder dat top reservoir, kabelgaatje voor m'n pomp en hier en daar wat krulletjes aluminium weggedremeld om de pomp te laten passen)
- gestealthmodde drives
- side intake hole
Kun je mij vertellen hoe je zo'n mooi gat kan dremelen ? Welke onderdelen van de dremel (ik dacht dat jij een ferm had) gebruik je ?
Volgens mij wijzen de foto's voor zich, gewoon stukje bij beetje en ik heb de slijpschijfjes gebruikt om de sleuf te maken, en de (rose) slijpsteen om het af te werken en daarna nog een ronde handvijl

• Scorpio_UT
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-08-2021

Scorpio_UT

Computerwiz

mooie mod
hoe kom je aan die kunstof plugjes
waar heb je die vandaan

JB

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Perfect systems vandaan, zijn een soort rubber pluggen.. overigens voor 8cm fans zijn ze ideaal, maar met 12 cm vans is het wat moeilijker om ze erin te krijgen, en bij Enermaxen is het onmogelijk omdat er zeg maar een randje op zit.. en de schroefgaten bij Enermaxen zijn gewoon een tunnel van de ene kant van de fan naar de andere kant :( dus was wel blij dat ik ze nog kwijt kon op die delta

• Max Groove
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 15:04
je had in de voorste helft van je kast nogal een zooitje van de bekabeling gemaakt kan ik me herinneren
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod/waterkoeling/15.jpg

dan vind ik het ook niet verwonderlijk dat een blowhole op die plaats meer effect geeft dan een fan aan de voorkant die door een kiertje lucht aanzuigt en door twee kiertjes die lucht wegblaast.

rounded cables en wat creativiteit wat betreft wegwerken van die kabels.
mijn complimenten nog voor dat mooie reservoir bovenin je kast, ziet er :0~ uit!

[ Voor 17% gewijzigd door Max Groove op 25-01-2003 11:14 . Reden: compliment vergeten :) ]

• Chiron

Chiron

Topicstarter
mwha het komt voornamelijk door dat kiertje waardoor ie z'n lucht aan moet zuigen hoor.. maar een cable job komt eraan! Ik moet alleen nog even nagaan of ik die flatcable van mijn terratec ongestraft kan vervangen door een rounded exemplaar, weet iemand of dat een gewone ide kabel is?

Pagina: 1