Nadat ik mijn waterkoeling aan de praat had gekregen viel het me toch wat tegen dat de temps niet echt naar behoren werkte... tot ik een uurtje zonder zijklep gedraaid had, de temp schoot van 48 cpu 34 mobo naar 42 cpu 27 mobo.....
Airflow liet dus nog veel te wensen over, mede omdat de front intake praktisch geen lucht krijgt doordat ie maar een spleet van zo'n anderhalve centimeter heeft om uit te ademen....
Nu had ik nog de 12cm Delta fan liggen die standaard bij mijn kast zat, en die lag stof te verzamelen in een hoekje onder mijn bureau omdat het ding veelteveel herrie maakte
Tijd voor een blowhole in de zijkant dus, de Enermax front intake werd vervangen door de Delta op 7 volt, en ook nog eens met rubberen pluggen bevestigd in plaats van de gebruikelijke schroefjes.. verschil = nihil, zowel in temperatuur als geluidsproductie
Eerst even aftekenen... (wederom met de metaalpasser...)

Even dremelen... tadaa gat erin
(veiligheidsbril op!!!)

Na afwerken een heel mooi rond gat

En dit is het resultaat:

Qua temperatuur was het resultaat trouwens op zijn minst verbijsterend te noemen... van 48/34 naar een whopping 37/22
Waarmee ik hem denk ik nog een 50 mhz verder over kan klokken naar de 1050 Mhz
CPU is trouwens een AMD Thunderbird 900. Op 1100 wil ie trouwens totaal niet booten wat ik ook probeerde, en 1050 wilde ie wel, maar om daar langdurig mee te gamen etc. werd ie net even te warm dat ie soms crashte, maar dat lijkt me nu geen probleem meer 
Overigens gaat als ik binnenkort weer es wat geld over heb er een plexi window in, vierkant en zo groot mogelijk, inclusief de blowhole op dezelfde plek
Airflow liet dus nog veel te wensen over, mede omdat de front intake praktisch geen lucht krijgt doordat ie maar een spleet van zo'n anderhalve centimeter heeft om uit te ademen....
Nu had ik nog de 12cm Delta fan liggen die standaard bij mijn kast zat, en die lag stof te verzamelen in een hoekje onder mijn bureau omdat het ding veelteveel herrie maakte
Tijd voor een blowhole in de zijkant dus, de Enermax front intake werd vervangen door de Delta op 7 volt, en ook nog eens met rubberen pluggen bevestigd in plaats van de gebruikelijke schroefjes.. verschil = nihil, zowel in temperatuur als geluidsproductie
Eerst even aftekenen... (wederom met de metaalpasser...)

Even dremelen... tadaa gat erin

Na afwerken een heel mooi rond gat

En dit is het resultaat:

Qua temperatuur was het resultaat trouwens op zijn minst verbijsterend te noemen... van 48/34 naar een whopping 37/22
Waarmee ik hem denk ik nog een 50 mhz verder over kan klokken naar de 1050 Mhz
Overigens gaat als ik binnenkort weer es wat geld over heb er een plexi window in, vierkant en zo groot mogelijk, inclusief de blowhole op dezelfde plek
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."