Toon posts:

Advies gevraagd: 5.1 pc speakers of 5.1 versterker?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus gek op muziek luisteren en ik wil daarom nu is goed geluid hebben. Ik wil het geluid afspelen op mijn computer daarvoor heb ik nu een 5.1 kaartje die verbonden is met mijn stereo.

Ik zat nu is aan 5.1 te denken, alleen is het beter om een 5.1 set voor de pc aan te schaffen (creative 5.1) of kan ik beter een nieuwe hifi set kopen (versterker + boxen)? Ik ben van plan om deze hifi set met mijn digitale port te verbinden met mijn computer en er dus mp3 op te draaien.

Wat kan ik beter doen, gewoon de pc set of de versterker + boxen?

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

een versterker + boxen zal altijd beter zijn als die brakke pc speakertjes .. maar dat kost je wel een heel deel meer dan .. wat heb je er voor over?

Ow en trouwens , voor muziek te luisteren is stereo nog steeds het beste hoor :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan er 200 Euro aan te besteden, moet dat lukken? En trouwens die PC speakers van creative zijn niet echt brak te noemen hoor :D

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

het zal nooit zo goed klinken als een volwaardige setup hé .. nuja voor 200 € , Tannoy MX1'tjes + een cheap-ass stereo amp ( want 5.1 gaat moeilijk te vinden zijn voor die prijs )

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 12:49

DarkSide

theres no place like ::1

Voor 200 euro moet je dus echt voor pc gaan.
Voor 200 euro koop je geen Hifi spul.
Volgens mij zijn er zelfs 5.1/6.1 speakersetjes die meer dan 200 euro kosten voor de pc.
En das dan excl geluidskaart.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

JT

VETAK y0

Waarom moet je echt voor pc gaan :? PC spul is echt niet beter. Als je je budget kan rekken dan kan je misschien nog rond komen voor een stereoampje en 2 speakers.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

100Euro meer en je hebt een MegaWorks 550.
Creative Inspire serie is low/mid-end. MegaWorks is high-end voor de pc.

Als het gaat om muziek, zou ik kiezen voor de MW550 boven de Logitech Z680 en Klipsch PM5.1. De MW550 heeft een erg goede (voor een pc speaker) FR.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

JT

VETAK y0

Ik zou dan juist kiezen voor de Logitech gezien de lagere x-over en daarmee de iets betere laag-middentonen die zeer belangrijk zijn met muziek.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

JT schreef op 24 januari 2003 @ 17:53:
Ik zou dan juist kiezen voor de Logitech gezien de lagere x-over en daarmee de iets betere laag-middentonen die zeer belangrijk zijn met muziek.
Er is ook een nieuw setje van Philips, die klinkt ook zeer aardig, de seismic power 5.600+ afstandsbediening en hij kan hard.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies, ik denk dat ik toch maar voor pc speakers ga in verband met het budget. Alleen Cyb, die logitech Z680 zijn wel ongelofelijk duur (400 Euro). Zijn de andere logitech setjes ook nog redelijk goed?

Het budget is dus ongeveer 200 Euro, ik heb nu een NForce 2 met digital sound erop die goed uit de testen kwam. Maakt het uit of ik Digital of analoog neem? En ik zie nog zo'n setje van plilips (Philips A 3.600 5.1 Surround System, 1200Watt) voor 180 euro, die zijn 1200 Watt. Wat moet ik me daar nou precies bij voorstellen?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Kijk naar een Logitech 640, wat en hoe het is staat in andere topics... ;)

Ben wel van mening dat je met hifi veeeeel beter uit bent voor muziek, maar gaat wel een hoop geld kosten (ja, meer als 200 euro)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Inderdaad ff in het pc speaker topic kijken, staat genoeg. Ga je toch voor HT, dan kun je in het HT topic terecht :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.