[zonnet adsl] niet aan de praat te krijgen?!?!

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Gisteren voor het eerste een Zonnet ADSL (analoge lijn) modem proberen aan te sluiten. Een modem voor de USB poort. En het verbaasd mij dat het niet lukt, want ik heb al duizenden van die dingen aangesloten alleen nog nooit eerder een USB modem, maar ik dacht..... tja USB dat zal nog wel makkelijker gaan. Het OS is windows 98 en het viel dus flink tegen.
Ten eerste zal ik even vermelden dat ik de exacte stappen uit het boekje heb gevolgd. Meerdere malen geprobeer, helaas zonder resultaat. Want na deze standaard stappen, heb ik in de 'netwerk omgeving' 2 dingen staan: 1. het usb modem 2) ndiswan. Op zich niks mis mee, maar ik weet iig zeker dat er tcpip bij moet.
Na tcpip handmatig te hebben toegevoegd probeerde ik te 'bellen', maar dan krijg ik de melding dat de externe toegangsadapter niet is geinstalleerd. Beetje vreemd, maar goed toch maar even installeren. Dan probeer ik opnieuw in te bellen en dan krijg ik het bericht dat de computer waarop ik inbel een verbinding met een externe toegangsadapter niet ondersteunt.
Met andere woorden ik heb tig keer opnieuw opgestart na elke keer iets veranderd te hebben in de netwerk instellingen en nog steeds werkt het niet. Af en toe waren zelfs alle adapters en protocollen ineens uit de netwerkomgeving verdwenen.
Het kan eraan liggen dat het gisteravond al laat was. Ik heb helaas de KPN helpdesk niet kunnen bellen, want het was al te laat. Ik wilde bellen om even geverifieerd te krijgen dat het iig niet aan KPN ligt.
Maar goed heb alweer genoeg gezegd, klinkt dit probleem bij iemand van jullie misschien bekend?

Verwijderd

heb je wel w98SE? zijn toch problemen met eerste editie +usb?

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
usb werkt perfect en ja het is win98se

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Ik heb ook adsl van zonnet op win98SE.
Branden de twee groene lampjes op je modem ?

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
ja alle lampjes branden gewoon, en in het controleschermpje zie je ook dat er al een beetje data op en neer is geweest (Tx, Rx). Maar de juiste protocollen zijn niet geinstalleerd om te kunnen internetten. Het leuke is als ik die protocollen handmatig installeer dan flipt ie. Dan gooit ie elk protocol en adapter uit de lijst van netwerkopties.....
wat me wel opviel is dat er 2 inf files zijn. een voor wan en een andere. Ik heb het gevoel dat ie standaard die van wan pakt en dat ik die andere moet hebben. Dus normaal doe je dan zelf driver opgeven en dan klik ik handmatig die .inf aan, maar dat deed ie niet, dan liet een lege lijst zien.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 21:03
Mijn ervaring
Gebruikersnaam@zonnet-family (weet niet meer zeker)

Maar het is erg belangrijk dat je met hoofdletters en kleineletters geen fout maakt in het wachtwoord.

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Oh ja, effe tussendoor...... ik sluit dat aan voor andere mensen. En die vertelden mij dat ze eerst bij zonnet moesten registreren voordat ze aan konden vragen. Is het nu zo dat ze nog een wachtwoord opgestuurd krijgen, of moeten ze de gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken die ze hebben gebruikt om aan te melden bij het bestellen van adsl?

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ASJDFSA.jpg

Deze heb ik allemaal geinstalleerd staan :) .

Verwijderd

volgens mij hoef je helemaal niet te bellen met dat modem toch?

Ik dacht dat je een soort en met automatisch configuratietooltje had voor win98......

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
je moet niet echt bellen maar je moet windows wel laten denk dat het zo is, het is namelijk ppp...... het bellen bij adsl is een soort van ik ben klaar.......
en euhm onroptenraakle precies zo heb ik het gisteren ook precies gehad, en dan krijg ik bij 'bellen' de melding dat externe toegang niet word geaccepteer door de server.

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 17:36
Je moet je inderdaad eerst registreren. Als je bijv. als gebruikersnaam JandeMan hebt en als wachtwoord F5hy53i dan moet je voor de adsl verbinding als gebruikersnaam JandeMan@zonnet-lite gebruiken, voor de snellere abonnementen moet je ff bij zonnet kijken voor de toevoeging achter het streepje. En het inbelnummer is 0. Wachtwoord blijft hetzelfde.

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
ok dan heb ik dat goed gedaan, maar wilde het effe checken......

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Is de lijn wel opgeleverd want dat gaat na vier dagen in nadat het pakket is verzonden.

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
ja het pakket hebben ze al een weekje thuis......( ik had niet eerder tijd om het aan te sluiten)....... ik vind het allemaal raar.... ik ben zelf IT'er en ik heb alle logische dingen gedaan. Heb wel wat andere dingen dan normaal gezien, maar dat kwam door USB modem, maar toch krijg ik het niet werkend..... erg vreemd..... en ja ik kan er natuurlijk niet tegen als ik het niet werkend krijg :D :D

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:03
Misschien dat je toch even in de modem zelf moet 'kijken'. Gebruik 10.0.0.2 in de internet explorer en ga dan naar configuration-> wan. Daar moet het ook ingevuld zijn!

http://specs.tweak.to/5253

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
ach ja, ik ga morgen nog maar eens verder klooien ermee...... het blijft een raar proleem

• Hark
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Bij mij deed Zonnet Family het eerst ook niet onde win 98SE. Het modem in Windows deinstalleren en weer installeren lostte bij mij het probleem op.

Verwijderd

Ik weet niet welk abonnement je hebt, lite of family, maar te oordelen aan het feit dat je de KPN wilde bellen heb je Lite.

De USB WAN Adapter heeft GEEN TCP/IP protocol nodig. Via de externe toegang wordt de verbinding opgebouwd dus die heeft een TCP/IP protocol nodig. Zie het ADSL modem als een soort ISDN modem, die komt ook als een adapter in de netwerkomgeving te staan zonder TCP/IP.

Heb je geprobeerd je communicatie al eens opnieuw te installeren. (Je hebt hiervoor wel je win98se cd nodig).

1. Ga naar configuratiescherm.
2. dubbelklik op software
3. klik op tabblad windows setup
4. vink "communicatie uit"
5. Klik op OK en als je PC er omvraagt om de pc te herstarten op JA klikken, anders handmatig je PC rebooten
6. Wanneer je pc gereboot is weer naar config scherm
7. dubbelklik op software
8. klik op tabblad windows setup
9. vink "communicatie" weer aan en klik dan op details
10. Vink alles uit behalve "Externe Toegang" en "telefoonkiezer".
"Extere Toegangserver" moet uit. De rest moet je maar bepalen of je het wilt hebben of niet
11. Klik op OK
12. Klik nogmaals op OK.
13. Na het installeren van de onderdelen, zal windows nogmaals vragen de pc te rebooten. Klik op JA.
14. Als je pc gereboot is probeer dan nogmaals te verbinden. Lukt dat niet of niet goed; deïnstalleer je modem en herinstalleer je modem nogmaals.
15. Als je dan nog geen verbinding hebt, contact opnemen met KPN. Krijg je wel verbinding (ook met het testaccount van de KPN), dan wordt je al door de KPN doorgewezen naar je ISP. Contact opnemen dus met Zon

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Het kan ook gewoon zijn dat je usb modem gaar is, dat heb ik ook wel eens gezien. Dan moet je gewoon ff bellen met 0800-mxstream en dan kan je je modem terugsturen en krijg je gewoon een andere die het(hopelijk) wel doet

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je wil een NDISWAN verbinding zonder VPN ADAPTER :?
Zou ik eerst effe installen of zit ik nu nonsens te blaten :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Behoorlijke onzin om eerlijk te zijn. Je USB modem maakt gebruik van een externe toegang.
Alleen bij een ethernetmodem gebruik je de VPN adapter om het modem te activeren
Pagina: 1