[thompson 510] Zelf upload file maken

Pagina: 1
Acties:

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 13:21
Ik wil zelf een upload file maken voor de napt instellingen. Het is namelijk zo dat iedere keer als de spanning van het modem af is dat dan de napt instellingen weg zijn. Ook al heb ik save all enz. gedaan.

Hoe moet ik zo'n file maken en wat moet er precies in komen. Is hier een tutorial voor ergens?

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Welke firmware heb je? ik heb hier namelijk helemaal geen last van.

• marenk_vos
uhm... de standaard firmware die er in zat toen ik hem kreeg bij levering van ADSL in december 2002

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• marenk_vos
ik heb ff gekeken welke versie firmware ik heb: 4.0.0.9.0

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 13:43

Korakal

Up up up!

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif <- kan geen kwaad hoor :)

Ik heb zelf een alcatel ST home modem, getweaked naar een ST 510. De NAPT instellingen staan echter niet zoals ik verwachtte in NAT/NAPT.ini
Het probleem van verliezen van de instellingen heb ik ook last van... ik dacht het op te lossen door die .ini te bewaren, maar dat feest gaat helaas niet door.
Ik vraag me dan ook af waar de instellingen instaan. :|

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Moet je onder het menu advanced kiezen voor setup en dan zit er ergens een knop backup. En dan wordt je user ini gedownload en dat is je config.

Hier dus

http://10.0.0.138/cgi/download/user.ini

Als je die op je HD plakt kan je hem elke keer opnieuw uploaden.

Wat gebeurt er trouwens als je bij je poortmaps je echte buiten ip opgeeft ipv 0.0.0.0 Want dan worden ze aangeduid als Permanent NAT entry`s

[ Voor 23% gewijzigd door raymonvdm op 24-01-2003 19:15 ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

raymonvdm schreef op 24 January 2003 @ 19:13:
Moet je onder het menu advanced kiezen voor setup en dan zit er ergens een knop backup. En dan wordt je user ini gedownload en dat is je config.

Hier dus

http://10.0.0.138/cgi/download/user.ini

Als je die op je HD plakt kan je hem elke keer opnieuw uploaden.

Wat gebeurt er trouwens als je bij je poortmaps je echte buiten ip opgeeft ipv 0.0.0.0 Want dan worden ze aangeduid als Permanent NAT entry`s
_/-\o_ thanx!

met 0.0.0.0 doet ie het bij mij niet, ik móet wel m'n externe IP opgeven....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is een SThome achtig probleem, ik moet dat hier ook doen. Kan dit met een getweaked modem trouwens ook?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Korakal

Korakal

Up up up!

Korakal schreef op 24 januari 2003 @ 19:25:
[...]
met 0.0.0.0 doet ie het bij mij niet, ik móet wel m'n externe IP opgeven....
het werkt blijkbaar met een aantal poorten goed en een aantal niet. De poorten voor Netmeeting worden met 0.0.0.0 geaccepteerd, maar Remote Desktop (port 3389) werkt alleen als ik m'n extern IP opgeef. Naja.. valt mee te leven.

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 20:27

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Korakal schreef op 24 January 2003 @ 19:50:
[...]

het werkt blijkbaar met een aantal poorten goed en een aantal niet. De poorten voor Netmeeting worden met 0.0.0.0 geaccepteerd, maar Remote Desktop (port 3389) werkt alleen als ik m'n extern IP opgeef. Naja.. valt mee te leven.
Dan weet ik niet wat jij doet, want voor het externe IP kun je altijd 0.0.0.0 opgeven en dan werkt het als een Permanent NAT.

De vraag hierboven was net andersom. ipv 0.0.0.0 je eigen IP invullen.
En dat gaat geloof ik niet?

The only thing to fear is fear itself

Verwijderd

aangezien het hier over de 510 van thompson gaat een vraagje (aub geen verwijzing naar faq, daar kom ik niet uit)

Ik heb nu de nieuwe thompson isdn 510 modem.
Nu wil ik dus de poorten forwarden omdat die (@$)(@ firewall alles tegenhoud. Ik had het onder xp eindelijk voor elkaar met een gewone internet verbinding maar nu ik adsl heb kan ik overnieuw beginnen.

Ik ben er al achter dat ik in mijn modem moet zijn.

maar dan staat er NAPT properties

protocol: (moet tcp staan neem ik aan)
Inside ip: huh, wat voor inside ip? en hoe vind ik dat? (newbie vraag)
Outside ip: ( is dat gewoon je ip nummer dat op intenret verschijnt??)

En dan inside port:
outside port:

Moet hier dan allebei 80 als je die wil forwarden?? graag hulp want ik word er gek van

• Korakal

Korakal

Up up up!

thegeronimo schreef op 24 January 2003 @ 19:54:
[...]
De vraag hierboven was net andersom. ipv 0.0.0.0 je eigen IP invullen.
En dat gaat geloof ik niet?
Zo heb ik het tot nu toe eigenlijk altijd gedaan (extern ip invullen, omdat ik dacht dat 0.0.0.0 bij alles niet zou werken). Dus moet kunnen lijkt mij. Alleen de NAT-entries gaan verloren bij een verbroken verbinding (hij kan het extern IP dat je dan als vast invoert niet meer toekennen, en dus haalt ie maar alles weg).
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 20:10:
Ik heb nu de nieuwe thompson isdn 510 modem.
Nu wil ik dus de poorten forwarden
wat wil je forwarden. Voor gewoon Internetten hoef je niks te doen. Alleen als je speciale dingen (filetransfer, webcam etc) gaat doen moet je de juiste poorten forwarden.

Toch zou ik specifiek Het Grote Poortmappingsverhaal eens doorlezen, hier staat het uitgelegd, en ook welke poorten je voor wat moet forwarden.

Protocol: TCP -> lijkt me duidelijk waarom
Intern IP: het IP van de pc waar je naartoe wilt forwarden, dus op je interne netwerk
Outsite IP: je externe IP (van je provider toegewezen) of 0.0.0.0 invullen voor permanente entry (laatste is dus beter)
Port: het nummer van de poort die je wilt forwarden.

Verwijderd

Korakal schreef op 24 January 2003 @ 20:41:
[...]

Zo heb ik het tot nu toe eigenlijk altijd gedaan (extern ip invullen, omdat ik dacht dat 0.0.0.0 bij alles niet zou werken). Dus moet kunnen lijkt mij. Alleen de NAT-entries gaan verloren bij een verbroken verbinding (hij kan het extern IP dat je dan als vast invoert niet meer toekennen, en dus haalt ie maar alles weg).

[...]

wat wil je forwarden. Voor gewoon Internetten hoef je niks te doen. Alleen als je speciale dingen (filetransfer, webcam etc) gaat doen moet je de juiste poorten forwarden.

Toch zou ik specifiek Het Grote Poortmappingsverhaal eens doorlezen, hier staat het uitgelegd, en ook welke poorten je voor wat moet forwarden.

Protocol: TCP -> lijkt me duidelijk waarom
Intern IP: het IP van de pc waar je naartoe wilt forwarden, dus op je interne netwerk
Outsite IP: je externe IP (van je provider toegewezen) of 0.0.0.0 invullen voor permanente entry (laatste is dus beter)
Port: het nummer van de poort die je wilt forwarden.
het gaat om programma's als edonkey die ik wil gebruiken. Maar misschien een domme vraag, maar hoe vind ik het ip nummer ? Ik heb dus de thompson en daarop gewoon een pc aangesloten. Daarop staat dan weer een andere pc (netwerk) maar dat forwarden moet wel lukken als ik die ip nummers weet.

windows xp

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 21:09:
[...]

het gaat om programma's als edonkey die ik wil gebruiken. Maar misschien een domme vraag, maar hoe vind ik het ip nummer ? Ik heb dus de thompson en daarop gewoon een pc aangesloten. Daarop staat dan weer een andere pc (netwerk) maar dat forwarden moet wel lukken als ik die ip nummers weet.

windows xp
start > uitvoeren > cmd > type in: ipconfig [enter]
je ziet dan het toegewezen IP adres van je netwerkadapter(s) (even bij de juiste adapter kijken)
poortnummers van edonkey weet ik niet, maar die zijn vast wel ergens te vinden :)

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Graag zou ik op dit Alactel 510i doet vreemd topic wijzen. Hier komen o.a. problemen met .ini instellingen naar voren en problemen met napt rules.

• marenk_vos
ik geef juist mijneigne buiten ip nummer en dan zijn ze verdwenen als ik de spanning van het modem af haal

Pagina: 1