[audigyII/6.1] MP3 alleen op voorspeakers

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 07:25
Ik heb een Audigy II Platinum met de 6.1 speakerset van Creative erbij.
Als ik MP3 afspeel komt het geluid alleen uit de 2 front-speakers, gewoon stereo dus.

Nou heeft m'n pa een live 5.1 kaart, met een 5.1 speakersetje van Creative. Als hij een MP3'tje afspeelt komt er ook geluid uit de achterspeakers. Met het volume-knopje kan hij de balans tussen voor/achter instellen. Op mijn speakersetje kan ik met hetzelfde wieltje de bas instellen.

Nou is mijn vraag, hoe kan ik nu instellen dat een MP3 ook uit m'n achterspeakers komt?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Lees eerst even deze door: Problemen met de SBlive/Audigy (speakers,drivers)

Het is een standaard probleem aan het worden wat al regelmatig is behandeld. Denk aan alle instellingen, zowel in de drivers als die van windows zelf. Bedenk ook dat als je een stereo bronhebt deze niet standaard wordt afgespeeld op de '5.1 speakers'. Met name de center zal een probleem worden. In winamp kun je de rears aanspreken door 'directsound' te gebruiken (preferences > output). Andere trefwoorden zijn 'quadrofonisch', 'movie mode' en 'center'
(wat betreft de 6.1 heb je dacht ik SP1 nodig voor winXP, check dehandleiding o.i.d. van de speakerset)

Hier nog wat topics:
[rml][ FAQ + 5.1] Krijg het niet voor elkaar[/rml]
[rml][ Winamp] geluid uit center box ?[/rml]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Dit topic is gesloten.