Ik voel me geroepen om even een uitgebreide uitleg te geven over MF6
Allereerst wil ik even benadrukken dat niemand zich verplicht moet voelen om mee te doen met de MegaFlush !
Er zijn een paar redenen waarom we de MegaFlush (© RubZie) hebben georganiseert.
Ten eerste hebben we besloten dat er voor september geen MegaFlush meer zou worden gehouden. Dit besluit is mede gemaakt door mijzelf. De reden toen was dat er veel mensen al meer dan 3 MF's vooruit aan het plannen waren! Door veel mensen (waaronder ikzelf) werd dit als zeer chaotisch ervaren. Dus er werd een MegaFlush-stop gehouden. Veel leden vonden dit niet echt leuk, want het sparen werd als erg uitdagend bevonden. Toch waren we het in het algemeen over eens dat we onze kracht eens wilde laten zien zonder te sparen.
De afgelopen week hebben we 6 keer op #1 gestaan van de wereld, dat zonder een echte MegaFlush. Ik denk dat we daarmee al aardig het eerder genoemde doel bereikt hebben. Ondanks deze successen kwamen er steeds meer geluiden dat de mensen weer een MegaFlush wilde houden. Dit lijde zelfs tot een posting op het forum.
Verder is een MegaFlush altijd een leden trekker geweest, iets wat momenteel erg belangrijk is als het gaat om de strijd voor #1! Op 10 januari waren we heel opgetogen, we hadden 900 leden. Afgelopen week gingen we over de 2000-leden grens! in 5 maanden tijd 1100 leden erbij. Dit komt grotendeels ook door de bekendheid die we met de MegaFlushes hebben gehaald. Ik denk dat we met deze MegaFlush de nodige leden bij elkaar kunnen halen om zonder veel moeite om #1 kunnen gaan strijden.
Waarom hebben we nu een periode van 90 dagen genomen? En waarom gaan alle proxy's meteen over? Nou teneerste is 90 dagen de officiele houdbaarheidsdatum van de blokjes. Maar dit verklaart nog niet de lange spaartijd. De komende maanden zullen er veel mensen vakanties hebben. Een van de redenen is om toch iedereen een kans te geven mee te sparen ondanks dat ze tussendoor afwezig zullen zijn. Ook zullen er geen leden zijn die pas na hun vakantie erachter komen dat er een MegaFlush bezig is.
Origineel was de planning om juist niet alle proxy's meteen over te laten gaan. Allereerst zou er op 6 juni alleen mijn proxy overgaan. Daarna zou elke 10 dagen er een proxy bijkomen. Aan dit plan werd dan ook vastgehouden. Echter waren er steeds meer proxybeheerders die liever meteen overgingen na hun eerstvolgende flush. Dit is wat nu dan ook gebeurt is. Alle proxy's, buiten die van ErikB, zijn over gegaan als openbare MegaFlush proxy.
Als laatste wil ik even reageren op de opmerking dat 6 enge mannen in regenpakken achter bomen en struiken even wat beslist hebben. Ten eerste is er niet echt een organisatie achter DPC. Ikzelf ben begonnen met het idee van MF6 (Dit heb ik overigens ook al vertelt tijdens de #Tweakers.net meeting.). Ik had al enige ervaring doordat ik ook nauw betrokken was bij MF3, 4 en 5. Allereerst heb ik met Dutchman (
www.keyserver.org ) gesproken over hoe we het zouden moeten aanpakken. We hebben het toen uitgebreid gehad over de datum waarop, en hoe lang de MegaFlush moest zijn. Deze plannen heb ik toen ook op papier gezet. Ik wist dat een MegaFlush alleen mogelijk was in samenwerking met alle andere openbare proxy's. Daarom heb ik ook contact gezocht met Wildhagen, Dennism, ErikB en DSmarty. Zei waren allen direct enthousiast. Nadat deze mensen op de hoogte waren heb ik ook Marc_H gepolst en ook hij was erg tevreden over de plannen die er op dat moment waren. Als laatste heb ik ook Chaos (
dpc.tweakers.org ) gesproken en aangezien hij ook enthousiast was leek het mij duidelijk.. beginnen met die hap!
De datum waarop alles bekend zou worden gemaakt (6 juni, D-Day) werd echter iets naar voren geschoven om beter uit te komen met de proxy overgangen. Toevallig dat sequence toen op GOT ook een posting plaatste.
Sinds de bekendmaking van MF6 heb ik 85% enthousiaste reacties gehad. Dus ik denk dat het toch niet zo'n slecht idee was... maar wie ben ik om dat te zeggen.
Het is wel leuk dat eerst de leden tegen een MF-stop waren, en nu juist tegen een MF zijn

.
Ik hoop hiermee wat vragen beantwoord te hebben.
Greetinx [eNeRGy]
(Over-enthousiast MF'er

)
Ps. Voor meer info over deze MegaFlush, Wat een MegaFlush is, de geschiedenis van de MegaFlush en de planning kijk even naar
dit artikel.
(edited 05-06-2000).]