Toon posts:

Drivers Harddisk op USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn stage ben ik een harddisk tegen gekomen op USB nou wou ik deze gebruiken om een aantal bestanden van de ene pc naar de andere te copieren.
maar nu vraagt hij onder win98 drivers.

Het is een harddisk op USB 1.1
Er zit een IBM 10.05 GB 4200 toeren schijf in.
Op de omlijsting die er omheen zit staat DEONET

Ik ben al een tijdje aan't zoeken geweest naar drivers alleen ik kan niks voor deze drive vinden.

Als hij onder windows is geeft hij " Firmware FrameWorks " aan zodra de harddisk in de computer is gestopt.

Heeft iemand drivers voor mij of weet iemand waar ik deze vandaag kan halen

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
moet je niet gewoon USB drivers hebben? Volgens zover ik weet heb je nl voor zo'n disk geen drivers nodig.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
DaRace schreef op 23 januari 2003 @ 09:38:
moet je niet gewoon USB drivers hebben? Volgens zover ik weet heb je nl voor zo'n disk geen drivers nodig.
Onder NT5 en verder (2k en XP) idd niet nee.. Windows 98 wil wel graag drivers. Gewoon zoeken USB removable storage.. misschien dat je daar verder mee komt..

suc6!

edit:

Probeer ook te zoeken op "USB mass storage device".. Dat is namelijk de term die 2k en XP hanteren bij dit soort apparatuur

[ Voor 20% gewijzigd door Sn3akz op 23-01-2003 09:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daar ook op gezocht maar kan niet echt wat vinden weet iemand dan van welk merk dat ding is want als ik op deonet zoek krijg ik en of ander vage italiaanse website

Verwijderd

Je hebt onder Windows 2000 en XP geen drivers nodig, alleen voor Windows 95 en 98.
Als je het ding zonder drivers erin stopt zul je in apparaatbeheer bij USB-controllers een 'USB apparaat voor massa opslag' erbij komen en bij harde schijven zie je een 'IBM-DJSA-210 USB device' of zoiets erbij komen.
De reden waarom je denkt dat je drivers nodig hebt (imho) is omdat je geen driveletter voor die harde schijf in de Windows verkenner ziet.

zie ook dit draadje

De drivers die je voor Windows 98 nodig hebt heten "TPPINST_5_04.EXE"

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 11:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 11:45:
Je hebt onder Windows 2000 en XP geen drivers nodig, alleen voor Windows 95 en 98.
Als je het ding zonder drivers erin stopt zul je in apparaatbeheer bij USB-controllers een 'USB apparaat voor massa opslag' erbij komen en bij harde schijven zie je een 'IBM-DJSA-210 USB device' of zoiets erbij komen.
De reden waarom je denkt dat je drivers nodig hebt (imho) is omdat je geen driveletter voor die harde schijf in de Windows verkenner ziet.

zie ook dit draadje

De drivers die je voor Windows 98 nodig hebt heten "TPPINST_5_04.EXE"
Heel erg bedankt voor de reacties.
Poekie heb je ook een link voor me waar ik dat bestand vandaan kan halen ?
Dat zou wel makkelijk zijn want alleen de naam wil niet echt lukken

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 11:44

Deem

Ontcijfer mij!

http://www.e3works.com/drivers/TPPINST_5_04.EXE

thathaaaaaaaaaaaaa. 3de hit bij AV.com :P

readme:

drivers for the WIN98/WINME/WIN2000/WINXP

NOTE: This Windows driver is not WHQL certified for WinXP.

Installation of this driver into WinXP will bring-up warning dialogs.
Though the driver has been specifically designed for WinXP compatibility,
WHQL certification depends not only on the driver,
but the peripheral storage device hardware as well.

[ Voor 103% gewijzigd door Deem op 24-01-2003 00:36 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

laat even weten of het werkt.
Ik denk namelijk dat dit soort problemen niet altijd met generieke Windows drivers opgelost kunnen worden.
M.a.w. het kan zijn dat het alleen gaat werken met de driver die de fabrikant erbij leverde.

Klopt het dat je geen driveletter in de Windows verkenner ziet maar wel het het ding in apparaatbeheer ziet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 01:28:
laat even weten of het werkt.
Ik denk namelijk dat dit soort problemen niet altijd met generieke Windows drivers opgelost kunnen worden.
M.a.w. het kan zijn dat het alleen gaat werken met de driver die de fabrikant erbij leverde.

Klopt het dat je geen driveletter in de Windows verkenner ziet maar wel het het ding in apparaatbeheer ziet?
Ik moet hem nog testen omdat ik een paar dagen vrij ben geweest en hem niet tot men beschikking heb gehad maar ik zie bij de verkenner ook geen driver letter nee.

Nog bedankt voor de link :D
Pagina: 1