Ik ben onlangs in Hong Kong geweest en heb daar een EXTERNE USB HARDE SCHIJF gekocht van het merk Bridata (uit Shenzen, China, gebruikershandleiding in het Chinees) van 30 GB. Er zit een kabel bij, 1 klein stekkertje om in de harde schijf te doen, aan de andere kant zit een stekker voor in de muispoort (met de mogelijkheid om op die stekker de muis weer in te pluggen) EN een USB-stekker voor in mijn computer. Als ik deze 2 stekkers inplug (geprobeerd bij zowel Windows ME (USB 1.1), als XP en bij XP zowel bij USB 1.1 en 2.0) dan herkent de computer de USB-schijf voor massa-opslag en gaat de eerste keer wat installeren. De volgende keren verschijnt een pictogram rechtsonderin waar je de hardware kan 'stoppen' voordat je het verwijdert.
HET PROBLEEM: de schijf wordt in de Windows Verkenner helemaal niet weergegeven. Hoe kan ik er dan mee communiceren? Bij een USB-memory-stick die ik heb verschijnt er namelijk gewoon een extra drive (e:). Ik heb er een installatiediskette bij gekregen, maar die is volgens de label alleen nodig voor Windows 98. Setup.exe runnen lost het probleem niet op.
Voor de duidelijkheid: dit is een externe, portable, USB-disk. Weet je een oplossing, mail die dan aub naar *beep*. Bedankt!!
Remco
HET PROBLEEM: de schijf wordt in de Windows Verkenner helemaal niet weergegeven. Hoe kan ik er dan mee communiceren? Bij een USB-memory-stick die ik heb verschijnt er namelijk gewoon een extra drive (e:). Ik heb er een installatiediskette bij gekregen, maar die is volgens de label alleen nodig voor Windows 98. Setup.exe runnen lost het probleem niet op.
Voor de duidelijkheid: dit is een externe, portable, USB-disk. Weet je een oplossing, mail die dan aub naar *beep*. Bedankt!!
Remco
[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 18-12-2002 11:39 . Reden: dit is een discussieforum en géén advertentieforum oid ]