Toon posts:

Videokaart vervangen, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een andere videokaart.
Nu heb ik zelf een Asus V7700TI.
Nou was ik deze tegen gekomen :

Leadtek GF 4-UltraTi. 4200 128 Mb DDR/TV-OUT/VIVO 8 x AGP (A280 LE TD)
is dit wat?
Of moet ik het bij Asus houden.
Er zijn zoveel kaarten op de markt dat ik ff niet meer weet welke nou goed is.
Welke raden jullie mijn aan.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:26

DinX

Motormuis

Kijk hier eens FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

Het hangt af waarvoor je het wil gebruiken, wat je budget is, wat voor extra's je wil (dual head, tv-tuner,...),...

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

praktisch alle GF4 kaarten zijn wel goed, ze verschillen eigenlijk alleen in merk geheugen en dus vaak in de overklokbaarheid.
als je het gewoon op standaard houd is alles goed.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Het ligt eraan wat je met de kaart wil, maar gezien je keuze neem ik aan dat je ermee wilt gamen, als je een groot budget hebt kun je beter nog even wachten op de Geforce FX (imho) maar als je met een beperkter budget een redelijk game-kaartje wilt kun je voor een Radeon 9000/9500 of een Geforce 4 Ti4200/4400 gaan, uiteraard zijn deze er in verschillende versies.

In de pricewatch van Tweakers.net zie je actuele prijzen bij de bekendste online winkels en met Google kun je zat benchmarks vinden, succes ;)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18
De beste prijs prestatie verhouding hebben de Ti4200 en radeon 9500(pro) kaarten op het moment. Maar dat is volgende maand misschien wel anders......

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:49
simpel, neem gewoon een ti4200/9500pro

Ga kijken welke in de pricewatch de goedkoopste of in de regio te halen zijn, en ga van deze kaarten de reviews zoeken/bekijken

Wat me de laatste tijd ook opvalt zijn de lage prijzen van de ti4600, je betaalt iets meer dan voor bovengenoemde maar je bent zeker van de prestaties (zonder oc dus) ivm de ti4200

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18
Komt aan de ene kant doordat er nu Ti4200/AGP8X kaarten in omloop zijn welke allemaal net ietsje sneller zijn geklokt dan hun niet AGP8X broeders. Het prestatie verschil met de Ti4600 word een stukje kleiner wat z'n invloed op de prijs moet hebben. Ook het feit dat de Radeon9700pro sneller is en dat de FX kaarten voor de deur staan zorgen ervoor dat Ti4600's momenteel voor weinig gaan..... ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.