Ik zie niet in waarom ik jou van uitleg daarover moet voorzien in een thread die gaat over een boutbanner.
[...]
Nee, jij denkt verkeerd. Als jij een abonnement bij een electriciteitsbedrijf af sluit, en je zit 1 keer per jaar ff zonder stroom, zeg je toch ook niet: ach klote Essent*, ik ga wel naar de Remu*! Dat doe je niet, simpelweg omdat je het voor lief neemt.
Als die outage mij 10.000 EUR kost dan neem ik het niet voor lief. Het gaat erom: zodra je mensen teveel treitert, zodat de kwaliteit van je dienstverlening niet opweegt tegen de ellende die de mensen moeten doorstaan (overdreven geformuleerd), zijn die afnemers van je dienstverlening sneller geneigd naar een andere leverancier te gaan.
Als jij dat niet doet: fijn voor je, dan ga je weg. Zo simpel is het. Er moet ook brood op de plank komen, en het lijkt erop of jij dat mensen niet gunt. Zo lang het voor jezelf maar zo plezierig mogelijk is. Dat is dus niet de goede instelling.
Waarom niet? Denk jij bij elk bezoek aan welke website dan ook "ik moet goed mijn best doen dat de maker van deze site morgen kan eten"? Volgens mij interesseert het je net als vele andere mensen geen reet wie achter een site zitten en of ze er geld op toe moeten leggen of niet. Indien wel, dan de volgende vraag: klik je ook op elke banner die je ziet op t.net en got? Want de bannerplaatser krijgt veelal meer geld als de click-through hoger ligt.
Ik gun iedereen zn dagelijks brood en een gelukkig leven, maar ik ben ook gewoon consument net zoals jij. Jij gaat ook geen voedsel kopen en eten wat je niet lust, om die mensen die het op de markt brengen maar een beter leven te bezorgen.
Floris moet ook eten. In ruil voor zijn eten, krijg jij een hele leuke site terug. Lijkt me niet zo'n hele grote concessie die je moet doen...

2 keer per jaar tegen een flash bannertje aankijken. Of heb je liever dat t.net ermee kapt, omdat mensen zoals jij geen zin hebben in een banner?
Het is zijn eigen keuze een bedrijf te beginnen met als business plan het verdienen van geld mbv een site met daarop content. Ik heb net als iedere bezoeker hier, een zeker belang in de content. Daarom kijk ik ook tegen de banners aan en de merknamen alhier. Ik kom hier echter om de content, niet om ervoor te zorgen dat Floris kan eten (ik gun het hem van harte hoor, die dikbelegde boterham

) of T.net kan voortbestaan. Content niet zichtbaar? Wat is dan de reden om nog hier te komen? Extreem voorbeeld:
www.gamespot.com. vroeger kon je daar gamereviews bekijken tot je een ons woog. Nu niet meer. Veelal moet je pagina's met banners door, mag je maar een beperkt aantal screenshots bekijken etc. Ik kom niet meer daar, er zijn wel alternatieven. Nu zullen ze er geen traan om laten als ik persoonlijk daar niet meer kom, maar ik kan me goed voorstellen dat menigeen er net als ik genoeg van had.
En als je er echt zo'n hekel aan hebt, neem je een abo.
Of je gaat ergens anders heen. Alleen vraag naar exclusieve content is eventueel geld waard. Zoals de pricewatch is exclusieve content. Een search engine die snel meer antwoorden oplevert dan google, dat is exclusieve content. Een beetje ouwehoeren over een boutbanner.... ik weet het niet...