Probleempje, sinds een paar dagen loopt mijn router nu zonder problemen met DHCP binnen mijn woning. Alle 5 de pcs krijgen netjes hun IP-adres toegekend via DHCP. Maar, nu eenmaal alles weer werkt plug ik het straatnetwerk ook weer in mijn switch erbij. Maar, wat is nu het probleem, mijn buurman maakt ook gebruik van een DHCP server. Nu is het zo dat af en toe mijn pc's verbinding maken met zijn DHCP server ipv met de mijne... Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik vermoed dat er een simpele oplossing voor is om tegen mijn pc's te zeggen dat ze alleen maar van de DHCP server van mijn router (192.168.1.20) gebruik mogen maken ipv dat ze die van de buurman pakken. (192.168.1.10)
Nu lijkt het natuurlijk heel simpel om DHCP uit te schakelen op mijn router en gewoon via vaste ip adressen verbinding te maken met de router. (192.168.1.20 als gateway en dns.). Helaas werkt op die manier mijn router niet goed. Dus onder die DHCP server kom ik helaas niet uit. Hoe los ik dit probleem op?
Nu lijkt het natuurlijk heel simpel om DHCP uit te schakelen op mijn router en gewoon via vaste ip adressen verbinding te maken met de router. (192.168.1.20 als gateway en dns.). Helaas werkt op die manier mijn router niet goed. Dus onder die DHCP server kom ik helaas niet uit. Hoe los ik dit probleem op?