Toon posts:

[XP] Windows Register Password *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Windows XP en ik wil graag alle passworden uit mijn register zien, hoe kan dit? ik hoorde dat dit via user.dat kan en dan een progamaatje, ik kan het bestand user.dat ten eerste al niet vinden en welk programmaatje moet ik gebruiken?

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 11:00

lange

Boom Boom?

dag jos,

lees eerst eens de faq en dan praten we verder.
ook gefeliciteerd met je 1e slotje :) .

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
lange schreef op 22 januari 2003 @ 12:32:
lees eerst eens de faq en dan praten we verder.
ook gefeliciteerd met je 1e slotje :) .

Doe jij altijd zo tegen nieuwe users :?

Anyhow, volgens Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 had je even het OS in de topictitel moeten zetten, dit was je vergeten.

Verder lijkt het mij niet dat passwords zomaar in 't register staan, zodat iedereen 't kan lezen :+

Ik heb overigens even je topictitel verbeterd.

[ Voor 5% gewijzigd door blackd op 22-01-2003 12:37 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

welkom teneerste op goT :P

en na dit, nu mijn vraag over wat voor passwords hebben we het mail ofzo :?

EDIT

of gebruikerswachtwoorden ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 12:40 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je passwoorden staan inderdaad zomaar in het register, alleen niet in het register wat jij bedoelt. Ze zijn gedefinieerd in %Systemroot%\System32\Config in de registry hive die "SAM" heet.

Helaas, (...), kan je deze niet zomaar openen en de passwoorden lezen. Je zal hier een zogenaamde passwoord auditing tool voor nodig hebben, l0phtcrack is hier een bekende van. Helaas ondersteunt L0phtcrack geen WindowsXP.

Gelukkig, heeft dit ook geen zin. Als je namelijk je PC niet in een domein hebt staan, betekent dat automatisch dat je passworden op de PC lokaal staan, aangezien het hier over een workstation gaat, is het onmogelijk deze fysiek te beveiligen - je zou er namelijk niet achter kunnen werken als je deze achter slot en grendel zet.

Als je eenmaal fysieke toegang tot een workstation hebt, is het niet zinvol om achter een passwoord te komen, aangezien je relatief gemakkelijk op andere manieren toegang kan krijgen.

Conclusie is, dat je ons zal moeten vertellen wat je doel is, en dan kunnen we je wel vertellen ofdat hier een oplossing voor is.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 11:00

lange

Boom Boom?

blackd schreef op 22 January 2003 @ 12:34:

[...]

Doe jij altijd zo tegen nieuwe users :?

...
zeker niet, maar dit lijkt toch behoorlijk op een warez request (imho), vandaar mijn (achteraf gezien idd mischien wat botte) post.
Pagina: 1